Skocz do zawartości

Zdjęcie

CASE 4230 ciśnienie smarowania


9 odpowiedzi na ten temat

#1 Share komand19

komand19

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brodnica Górna

Napisany 22 sierpień 2013 - 03:47

CASE 4230 ciśnienie smarowania Witam,

Chciałbym się dowiedzieć jakie macie ciśnienie smarowania silnika w waszych case'ach. Zamontowaem ostatnio manometr w kabinie który wskazuje aktualne ciśnienie smarowania oleju w silniku. Wskazuje mi na zimnym 4 bary przy obrotach 700obr/min zaś na rozgrzanym około 2 bary przy 700 obr/min. Wydaje mi sie że to trochę mało i czeka mnie wymiana panewek i szlif wału :( Czy ktoś wymieniał już łożyska korbowe w case 4230?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
CASE 4230 ciśnienie smarowania Dzisiaj, 16:06
  •  

#2 Share jaco512

jaco512

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sokołów Podl.
  • Zainteresowania:technika rolnicza,mechanika itp.

Napisany 22 sierpień 2013 - 23:07

CASE 4230 ciśnienie smarowania Instrukcja podaje ciśnienie 2,75-4,14 bara przy obr nominalnych i rozgrzanym silniku, jeśli na wolnych obrotach nie świeci się kontrolka od oleju, nic bym nie grzebał.

#3 Share zetor7045xD

zetor7045xD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 sierpień 2013 - 13:56

CASE 4230 ciśnienie smarowania może mi ktoś powiedzieć gdzie podłączyć ten manometr ? i jeśli jest za małe ciśnienie oznacza to że ?

#4 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 sierpień 2013 - 22:06

CASE 4230 ciśnienie smarowania Manometr wkręcasz zamiast czujnika ciśnienia oleju. Jak chcesz mieć jednocześnie obydwie rzeczy musisz mieć odpowiedni króciec który to umożliwi.
Oznacza to, że trzeba znaleźć przyczynę ;) .
Może być zużycie-uszkodzenie pompy oleju lub zaworu przeciążeniowego, zużycie elementów wału i panewek lub inne nieszczelności, zużyty lub kiepski olej.

@Komand19 a jakie masz ciśnienie na rozgrzanym oleju na wyższych obrotach?
Ale od razu napisze nie szukaj dziury w całym. Nic nie dłub bo nie ma po co. Ciśnienie dobre. A skąd wiesz jakie będzie po remoncie.

#5 Share komand19

komand19

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brodnica Górna

Napisany 09 wrzesień 2013 - 23:39

CASE 4230 ciśnienie smarowania Na rozgrzanym silniku i obrotach nominalnych tj 650-700obr mam niecałe 2 bary, gdy go przygazuję do 1100obr to podchodzi do 3,5-3,8 bara. Moim zdaniem na wolnych obrotach cisnienie poniżej 2 bar grozi prędzej czy później przycieraniem sie podzespołów silnika. Olej wymieniałem niedawno, obecnie jeżdzę na Turdusie 15W40.

Edytowany przez komand19, 09 wrzesień 2013 - 23:40.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
CASE 4230 ciśnienie smarowania Dzisiaj, 16:06
  •  

#6 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 wrzesień 2013 - 20:46

CASE 4230 ciśnienie smarowania Ja bym nie szukał dziury w całym. Ciśnienie jak dla mnie dobre. Przy mniejszym też będzie działał prawidłowo. Aby nie poniżej 1 atm. i będzie wszystko w porządku.

#7 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1165 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 wrzesień 2013 - 20:46

CASE 4230 ciśnienie smarowania jak kolega wyżej.
Komand, szukasz dziuryw całym
2 bary przy rozgrzanym silniku i obrotach biegu jałowego to nie tylko dobry, ale wręcz bardzo dobry wynik.

#8 Share komand19

komand19

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brodnica Górna

Napisany 13 wrzesień 2013 - 23:52

CASE 4230 ciśnienie smarowania Ok dzięki za odpowiedzi. W ciagnikach typu Ursus cisnienie poniżej 2 bar kwalifikowało się do rozebrania silnika, bynajmniej tak miałem w mf 255. Na rozgrzanym silniku po podłaczeniu manometru miałem 1,8bara, po rozebraniu silnika okazało się że panewki na wale były mocno zuzyte, po remoncie mam nawet na rozgrzanym silniku ponad 3,5 bra ana obrotach jałowych.

#9 Share Norman

Norman

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 listopad 2013 - 19:47

CASE 4230 ciśnienie smarowania Kolego jest to dobre ciśnienie czujni zapala kontrolkę jak jest poniżej 1 bara, powinno być napisane na odwrocie, przy c 360 jest to 1,2 bara. Możesz też dla spokoju podnieść obroty biegu jałowego, ja przy swoim mam tak na poziomie 800 -840 obr/min. Wszystkie nowe ciągniki z tego co zauważyłem mają na poziomie 900 - 950 obr/min nie niżej. W MF 255 jak i c 360 3p dla dobrego silnika kiedyś miałem dane takie:
UKŁAD SMAROWANIA SILNIKA
Rodzaj: pod ciśnieniem i rozbryzgowy
Ciśnienie oleju przy prędkości obrotowej silnika 2000 obr/min i temp. oleju 77°C: 2,76 bar
Ciśnienie oleju przy prędkości obrotowej biegu jałowego: 1,38 bar
Posiadałem kiedyś też 4240 to przy pełnym rozgrzaniu czyli w czasie ciężkiej pracy spadało do poziomu 1,2 bara i nic się złego nie działo, kontrolka nawet nie za pyłgła. Zauważyłem również różnicę w pomiarze pomiędzy wkręceniem manometru bezpośrednio w blok a za pośrednictwem węża cienkiego przekroju o dł. około 2 m, oczywiście na wężu było niższe,prawdopodobnie powodowała to lepkość oleju i związane z nią tarcie o ściany przewodu, na przewodzie większego przekroju problemu nie było. Pozdrawiam.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
CASE 4230 ciśnienie smarowania Dzisiaj, 16:06
  •  

#10 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 listopad 2013 - 21:29

CASE 4230 ciśnienie smarowania Czujnik ciśnienia oleju do Ursusa ma spory rozrzut ciśnienia zadziałania 0,5 do 1,2bar.
W ciągnikach zagranicznych ciśnienia zadziałania są rożne np. Case 0,3-0,6 bar.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy smarowanie ciśnienie silnik