Skocz do zawartości

Zdjęcie

KUBOTA M 8960 awarie czy są?


60 odpowiedzi na ten temat

#21 Share JELONEK09

JELONEK09

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 34 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 styczeń 2014 - 22:27

KUBOTA M 8960 awarie czy są? Podobno wynik testu zależy od tego w jakim celu się ten test przeprowadza oraz od tego kto płaci za testy. Prawdopodobnie był to test jak i cały artykuł sponsorowany przez kubotę.
Może kiedyś tego posta przeczyta jakiś przedstawiciel Kuboty lub JD i wprowadzi jakieś nowe interesujące informacje.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
KUBOTA M 8960 awarie czy są? Dzisiaj, 09:30
  •  

#22 Share tomek8540

tomek8540

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 08 styczeń 2014 - 23:17

KUBOTA M 8960 awarie czy są?

Zgadza się jd chwali się hasłem tylko on. Po cichu wprowadzają scr w serii 7 r chyba jest. Na stronie kuboty czytałem, że żadnych dodatków nie potrzeba. Jak bedzie scr to te zdanie wymarzą. Ja nie odmawiam nikomu kompetencji czy wiedzy ale w historii świata było wiele nie udanych projektów robionych przez ludzi teoretycznie mądrych i znających się na rzeczy w wielu dziedzinach. Jeśli chodzi o ciągniki taki deutz w silniku 3,6 l zastąpił dpf katalizatorem doc. Zetor ponoć tez ma wprowadzić scr zamiast dpf. Widać nie taki doskonały to wynalazek.
Mój język może i jest troche akademicki. Ale chciałem jasno pokazac różnice między dpf a scr. Jak to się przekłada na spalanie. Oraz uświadomić, że wyjęcie dpf to nie tylko wycięcie kawałka układu wydechowego i że nie oznacza to że silnik odrazu zacznie mniej palić Większe spalanie konstrukcji z dpf i egr to nie tylko wypalanie filtra. Oczywiście zakładam, że wielu o tym wiedziało ale jeśli ktoś nie wiedział mógł sobie poczytać.
Co do artykółów nie dziwił bym się gdyby ktoś od kuboty to pisał. Ale czytanie takich wywodów pisanych przez dziennikarzy prasy, która ponoć jest nie zalezna to nic ciekawego.
PS co do artykółu z pdf. Pisanie, że ciągnik 140 KM spalił 5,1 l ON na godzine orki pługiem o szerokości 200 cm to czysta kpina. Przecież kazdy kto ma takie maszyny lub trochę wyobraźni wie, że to nie możliwe w każdej marce. Ludzie pracujący w tych gazetach zdecydowanie powinni mieć więcej szacunku dla czytelnika i jego inteligencji.

Mam kubotę i myślę że jest to możliwe, wystarczy np nie opuszczać pługa podczas pracy i może nawet mniej by spaliła.

#23 Share krowka62

krowka62

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 09 styczeń 2014 - 06:21

KUBOTA M 8960 awarie czy są? Co do artykułu chciałbym podkreślić tylko dopalanie filtra odbywa się nie tylko podczas przestojów a także może w czasie pracy.

#24 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 09 styczeń 2014 - 07:06

KUBOTA M 8960 awarie czy są? Oczywiście, że możesz go wypalić podczas pracy. Jesli masz na tyle dlugie pole, aby jechac z obrotami 1500 przez 15 minut. Jeden z użytkowników przecież o tym pisał. Choć nie zdziwie się jesli zaraz ktoś wyskoczy z tekstem, że można orać z prędkością 1km/h lub z taka prędkością jechac na pole. Napewno filtr się zdąży wypalic i jaka zabawa.
@tomek8540 widzę, że póxno było jak to pisałeś
"Mam kubotę i myślę że jest to możliwe, wystarczy np nie opuszczać pługa podczas pracy i może nawet mniej by spaliła"
Jazda z podniesionym pługiem to u ciebie orka? O nie opuszczaniu pługa podczas pracy nie ma co pisać. Skoro nie opuscimy pługa nie ma pracy/orki.

#25 Share KIRK80

KIRK80

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 80 postów

Napisany 09 styczeń 2014 - 09:44

KUBOTA M 8960 awarie czy są?

Oczywiście, że możesz go wypalić podczas pracy. Jesli masz na tyle dlugie pole, aby jechac z obrotami 1500 przez 15 minut. Jeden z użytkowników przecież o tym pisał. Choć nie zdziwie się jesli zaraz ktoś wyskoczy z tekstem, że można orać z prędkością 1km/h lub z taka prędkością jechac na pole. Napewno filtr się zdąży wypalic i jaka zabawa.

Nigdzie nie jest zapisane, że do wypalania DPF trzeba utrzymać stałe obroty 1500. A nie wiem jak waszym zdaniem, ale ja uważam, że jest możliwe podczas pracy nie schodzenie z obrotami poniżej 1200, wystarczy ustawić gaz ręczny :P

Jazda z podniesionym pługiem to u ciebie orka? O nie opuszczaniu pługa podczas pracy nie ma co pisać. Skoro nie opuscimy pługa nie ma pracy/orki.

Hubertuss, podziwiam Twoje poczucie humoru, naprawdę :D
Myślę że z tym spalaniem to błąd w druku, "1" z przodu zgubili :P

Edytowany przez KIRK80, 09 styczeń 2014 - 09:44.


#26 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 09 styczeń 2014 - 11:07

KUBOTA M 8960 awarie czy są? Zgadza się nigdzie napisane nie jest bo takich smaczków dowiadujemy się po zakupie maszyny. W prospekcie wszystko wyglada błacho i nie pozornie. @jelonek09, uzytkownik kuboty przedstawił taką procedure z obrotami stałymi 1500 więc zakładam, że z sufitu jej nie wzioł. Sposób dopalania filtra przez kubotę przypomina te z wielu aut. Następuje dodatkowy wtrysk paliwa w fazie wydechu. Filtr musi się rozgrzać aby się wypalił. Jezeli w tym czasie zaczniemy bawić się gazem, sterownik przerwie procedurę. Z tąd w autach jeżdżonych po miescie na krótkich trasach przybywa on w oleju silnikowym. Jeśli masz taką pracę/trasę gdzie możesz pojechać z danymi stałymi obrotami przez określony czas, wypalisz filtr. Jeśli nie to z czasem się zapcha i beda problemy. Piszę o tym któryś tam raz ale widac wielu lubi zawracac wisłe kijem i udaje, że nie wie o co chodzi. Utrzymując przy wypalaniu ifiltra obroty 1200 się nie uda osiągnąć własciwej temperatury dla jego wypalenia. Czy to takie trudne?

Edytowany przez hubertuss, 09 styczeń 2014 - 11:09.


#27 Share PawelWlkp

PawelWlkp

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 styczeń 2014 - 11:37

KUBOTA M 8960 awarie czy są? Kumpel kupił zetora z tym ustrojstwem i bardzo go to denerwuje, choć serwis nie widzi problemu. W orce nie ma problemu bo na bierząco się wypala. Najgorzej w lekkiej robocie, zapali się kontrolka i stoisz jak osioł. Także z tego kubota musi wybrnąć jak najszybciej, zresztą jd też bo paliwo niepotrzebnie jest marnowane.

Edytowany przez PawelWlkp, 09 styczeń 2014 - 11:39.


#28 Share KIRK80

KIRK80

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 80 postów

Napisany 09 styczeń 2014 - 13:25

KUBOTA M 8960 awarie czy są?

Utrzymując przy wypalaniu ifiltra obroty 1200 się nie uda osiągnąć własciwej temperatury dla jego wypalenia. Czy to takie trudne?

A czy kolega Hubertuss wziął pod uwagę, że w silniku może być przepustnica EGR, która pomaga w utrzymaniu odpowiedniej temperatury spalin podczas dopalania, nawet przy 1200 obr/min?
Nie zgodzę się z opinią, że dopalanie DPF musi być przeprowadzone przy stałych obrotach silnika. Mam samochód z DPF, przebieg 150 tyś.(na liczniku ;) ), jak to w samochodzie nie zdarza mi się jechać 15 min ze stałymi obrotami (no chyba że autostrada, ale to bardzo rzadko :) ) i jakoś problemu z DPF nie mam, więc chyba jakoś musi się wypalać? :)

#29 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 09 styczeń 2014 - 18:55

KUBOTA M 8960 awarie czy są?

Kolego to nie do końca jest tak że w czasie każdej pracy można dopalać filtr bo jednak trzeba utrzymać obroty silnika, po pierwsze 1200 obr. w kubocie 9960 to troszkę za mało. Weź np. pod uwagę orkę, to wiadomo że na kazdym uwrociu noga z gazu no chyba że masz pola 2 kilometrowe, ja takich nie mam. Praca z ładowaczem nie wymaga takiego gazowania non stop. można by tak długo opowiadać.
Na szkoleniu z obsługi ciągnika, serwisant przestrzegał przed niedbałym dopalaniem DPFa ponieważ może to szybciej doprowadzić do jego zużycia lub uszkodzenia, a jak będzie to czas pokaże

Dla mnie możesz dopalać/wypalac DPF i przy 850 obr co mnie to obchodzi. W końcu jak ktoś sie uprze to i tak nic nie dotrze. Gdybym to tylko ja pisał to ok. Ale pisze człowiek, który ma taki ciągnik i był przeszkolony przez serwis w zakresie obsługi.
Zajżałem do instrukcji obsługi vw. W przypadku zapalenia się lampki zapchania filtra DPF zalecaą jazdę przez około 15 minut utrzymując obroty w przedziale 1800 - 2500. Ale widac tutaj są lepsi "fachowcy" co wiedzą wszystko lepiej od serwisantów, producentów.
Za wzrost temperatury spalin przede wszystkim odpowiada dodatkowe paliwo. Nie musisz jechac ze stałymi obrotami przez 15 minut ponieważ ze względu na styl czy charakter pokonywanych tras filtr dpf w twoim aucie na beżąco się wypala. To tak jak orka ciągnikiem. Jeśli będziesz non stop kubotą orał to też przestojów na wypalenie nie będziesz musiał robić. Przeciez to banalnie proste, ile razy o tym pisać?
Jd w 6r się troszkę zchytrzył. Zrobili dodatkowy wtryskiwacz paliwa do układu wydechowego. Nawet przy małych obrotach dodaje on paliwo, które odpowiednio rozgrzewa filtr. Gdzies czytałem, że w jd jest to 350 stC. W kubocie musi byc ponad 600 st C, Mogłem tu liczby pokręcić ale wydaje mi się, że dobrze zapamiętałem, przeczytałem.

PS znalazłem w jednym z artykułów z rpt info, że temperatura spalin w chwili wypalania filtra w modelu 135 gs wynosi aż 650 stC. Zakładam, że mniejsze modele bazują na tej samej technologii. Jd 6r wypala filtr dpf juz przy 350 sc C. Sami więc widzicie róznice oraz to, że do rozgrzania filtra do 650 st C potrzeba więcej paliwa i obrotów. Nie da się tego zrobić na zbyt wolnych obrotach. Chyba, że ktoś koniecznie chce się dowiedziec ile kosztuje nowy filtr dpf.

Edytowany przez hubertuss, 09 styczeń 2014 - 20:39.


#30 Share pasekk

pasekk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 8 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 styczeń 2014 - 12:12

KUBOTA M 8960 awarie czy są? Jak jest w Kubocie z przeglądami?? jakie koszty??

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
KUBOTA M 8960 awarie czy są? Dzisiaj, 09:30
  •  

#31 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 21 styczeń 2014 - 12:27

KUBOTA M 8960 awarie czy są? Nie wiem jak teraz ale wcześniej po pierwszych 50 h kazali wymieniac olej w skrzyni. Koszt przeglądu wynosił ponad 2 tys. Inni zazwyczaj przy tym przebiegu zalecają zmiane samych filtrów. Długa gwarancja to plus ale trzeba też zostawić więcej kasy w serwisie onieważ tylko tak można utrzymac gwarancje.

#32 Share krowka62

krowka62

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 22 styczeń 2014 - 09:28

KUBOTA M 8960 awarie czy są? Jak Kolego Hubertuss obecnie wynoszą koszty serwisowania oraz interwały przeglądów?

Edytowany przez krowka62, 22 styczeń 2014 - 09:29.


#33 Share czareczek85

czareczek85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 304 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie
  • Zainteresowania:piękne kobiety

Napisany 22 styczeń 2014 - 11:55

KUBOTA M 8960 awarie czy są? co do wypalania filtra DPF w kubocie m135gx to miałem taki przypadek belowałem słomę obroty 1500-1600 zapaliła się kontrolka od Dpf że się wypala po kilku chwilach zapaliła się kontrolka RPM ze strzałką w górę więc obroty trzeba było zwiększyć do grubo ponad 2000 więc jak to jest z tymi obrotami?

#34 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 22 styczeń 2014 - 18:37

KUBOTA M 8960 awarie czy są? "Znawcy" tematu twierdzą, że można wypalac filtr przy 1200 obr. Widać komputer w twojej kubocie się mylił. Podobnie jak serwisanci szkolący użytkowników i inni.

#35 Share czareczek85

czareczek85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 304 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie
  • Zainteresowania:piękne kobiety

Napisany 22 styczeń 2014 - 19:11

KUBOTA M 8960 awarie czy są? Nie wiem czy się mylą serwisanci mi cały szef serwisu kuboty powiedział że trzeba gaz w podłoge i jazda

#36 Share adam1992

adam1992

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 23 styczeń 2014 - 20:30

KUBOTA M 8960 awarie czy są? Witam
Niedługo stane sie posiadaczem Kuboty tylko mam dylemat czy 8560 czy 9960?
W sumie nie jest mi potrzebna taka moc a róznica w oszczedności paliwa byłaby pewnie duża.
Myśle ze bardziej awaryjna byłaby 9960 z racji intercoolera bo jest to ten sam silnik co w 8560 tylko z bardziej podkręconą mocą.
Co sądzicie o tych ciągnikach?

#37 Share krowka62

krowka62

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 23 styczeń 2014 - 21:07

KUBOTA M 8960 awarie czy są? A co ma intercooler do awaryjności? Z racji intercoolera 9960 zapewne i powinna spalić mniej paliwa na 1 KWh j niż 8560. Oczywiście godzinowe zużycie paliwa będzie większe ale i także moc większa.

#38 Share adam1992

adam1992

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 23 styczeń 2014 - 21:33

KUBOTA M 8960 awarie czy są? Bardziej mi przemawia mniejszy model z racji tego ze większych prac bd lekka głownie z ładowaczem i sprzetem od zetora 8011 na glebach lekkich. Dlatego bardziej wolałbym jak najmniejsze godzinowe spalanie. A 9960 mysle ze jego moc będzie nie wykorzystywana

#39 Share jd2100

jd2100

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów

Napisany 28 styczeń 2014 - 18:07

KUBOTA M 8960 awarie czy są? witam ! nie uktywam ze zostalem niezle wystraszony tekstami typu wywali nie wypali przy 1200 obr 1500obr.Jestem zetorowcem" (4340 ) ktory niedawno zadatkował 8560m i nie ukrywam moj spokoj wewnetrzny został zachwiany...

Edytowany przez jd2100, 28 styczeń 2014 - 18:08.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
KUBOTA M 8960 awarie czy są? Dzisiaj, 09:30
  •  

#40 Share krowka62

krowka62

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 28 styczeń 2014 - 19:49

KUBOTA M 8960 awarie czy są? To zadatek przepadnie. Wypalić się wypali aczkolwiek przy wyższych obrotach - tylko niestety wypalanie DPF jest uciążliwe. Niektórzy piszą że nawet po 20 - 30 godzinach pracy należy filtr wypalić. Operacja trwa 15 minut przy obrotach silnika powyżej 1500.

Podobne tematy kubota 8960 awarie