grego

regulator napięcia MTZ 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
grego    385

przetarła i zwarła mi się wiązka kabli nad silnikiem to oczywiście zrobiłem ale od tego czasu nie ładuje alternator. Alternator jest z regulatorem napięcia na 2 wyjścia ten ruski wywaliłem i dałem polski elektroniczny (podłączony jest dobrze) ominąłem ten przekaźnik przy kabinie (w środku są 4 diody i przekaźnik od lampki) ładnie się wzbudza ale problem w tym że chyba za mocno ładuje bo na większych obrotach 14.8v a na wskaźniku w kabinie brakuje skali i strasznie się grzeje regulator. Coś nie tak z diodami w alternatorze czy regulator wadliwy (nowy jest)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jaki polski? Do ruskiego alternatora tylko oryginalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez piter1081
      Witam,
      Chciałbym się dowiedzieć jak podnieść napięcie ładowania prądnicy. Słyszałem że trzeba robić coś z regulatorem. Teraz mam napięcie 13,2 V przy pełnych obrotach więc trochę mało.
    • Przez MARAKAM
      Witam mó problem przedstawia się nastepująca na częścią mojej działki przebiega LINIA ENERGETYCZNA cztery lub 5 przewodów do domu sąsiada a tam mam wolna przestrzeń i chciałbym postawić tam garaż bo powoli nie mam gdzie trzymać maszyn, a bardzo nie lubię trzymać ich na dworzu i teraz moje pytanie czy próbować budować, chciałby zrobić to na zgłoszenie, a dokładniej na dwa zgłoszenia. Lub pobudować garaż z płyt betonowych takich od płota. Czy jest coś takiego możliwe i czy ktoś próbował. Jakie mausza być minimalne odległości od przewodów.
    • Przez booster12
      Koledzy mam takie pytanie odnośnie regulator ciśnienia, mam szczęlną pneumatykę tylko problem jest taki że ciągnik bije 1,2 mpa i regulator ciśnienia nie opuszcza go wykrecałem ten mały zaworęk na klucz amplowy który też się regulują w którym jest spreżynka oczyściłem go i nic nie pomogło. Jak przywrócić upuszczanie powietrza w ursusie 3512. Kiedys mi to chodziło cyklicznie upuszczał powietrze, nawet jak się zaciągneło ręczny to upuszczał powietrze , a teraz nić się nie dzieje. Rozebrać ten zawór redukcyjny zobaczyć może jest zawalony syfem , bo te śruby co mam na tym zaworze są już wyrobione. I mam pytanie czy od 360 nienadwał sie zawór redukcyjny??.
    • Przez Czeladnik
      Czcę zamienić mechaniczny na elektroniczny ale nie wiem jak?
      Są takie podłończenia
      D- to masa
      D+ to nie wiem?
      DF też nie wiem?
      W starym mam
      15
      67
      I masa na obudowie.
    • Przez locke
      Witam.Z racji że nieraz pojawia się problem z przełącznikami napięcia 12/24V w dużych Ursusach i innych maszynach,postanowiłem przedstawić jego budowę i zasadę działania,tak aby każdy po przeczytaniu mógł bez obawy zabrać się za przegląd bądź naprawę swojego przełącznika.
       
      Może na wstępie parę słów o nim i po co on jest?
      Przełącznik napięcia 12/24V (według pegerowców "zwora") jest to urządzenie służące do rozruchu 24V i korzystania z instalacji 12V w ciągniku.W momencie naciśnięcia startera,prąd płynący przez uzwojenie cewki elektromagnesu powoduje wciągnięcie rdzenia i zwarcie styków i następuje połączenie akumulatorów szeregowo i uruchomienie rozrusznika. Tak to mniej więcej działa.
       
      Jeżeli wasz przełącznik wygląda podobnie jak ten to oczywiście nie będzie działał.

      W celu naprawy należy wymontować go po ówczesnym zrobieniu zdjęć przewodów.Ale nie martwmy się,na odwrocie pokrywy jest przecież czytelny schemat,każdy w miarę ogarnięty powinien sobie poradzić
       
       
      Po wymontowaniu bierzemy go w bezpieczne miejsce w celu spokojniej naprawy.

      Czyścimy szczotką z pyłu i kurzu tak aby jakoś schludnie wyglądał i w czystości się pracowało.
       
       
      Widzimy teraz złącza i na rogach cztery śrubki które trzeba odkręcić,więc do dzieła

       
       
      Po odkręceniu ukazuje się na takie coś:

      Widzimy tam znowu cztery śrubki ale teraz z nakrętkami,więc je też odkręcamy.

      Po odkręceniu odchylamy elektromagnes od styków i wyjmujemy małą sprężynę tylko jej nie zgubić! Dobrze by było aby w celu ułatwienia pracy odlutować sobie przewody cewki.

      Po odlutowaniu bierzemy płaski śrubokręt,odkręcamy wszystko to co się da.Ale pamiętać jak złożyć.
      Bierzemy teraz drobnoziarnisty papier ścierny i po kolei czyścimy wszystko.Ma to się świecić jak na zdjęciach albo nawet lepiej!
      Na koniec możemy prysnąć trochę szpraju do styków ale nigdy WD 40! To jest smar! Nie do elektryki! Specjalny szpraj możemy kupić już za 18zł

      Bardzo dobry.Polecam.
       
      Po wyczyszczeniu wszystkiego z śniedzi,kurzu,piasku składamy z powrotem. Należy nadmienić że trzeba również skontrolować czy oba miejsca styków złączają się równocześnie.Jeżeli nie,trzeba przeprowadzić regulacje na plastikowych śrubkach i będzie git.
       
      Montujemy naszego pacjenta do pojazdu przy czym należy również należy zwrócić uwagę na wiązkę przewodów.Jeżeli są w dobrym stanie to montujemy jeżeli nie to tniemy,ściągamy izolacje,cynujemy,skręcamy.Trzeba również wyczyścić oczka grubych przewodów w celu zmniejszenia rezystancji na złączach spowodowaną zaśniedziałych powierzchni styków.Należy o tym pamiętać!

      LEPIEJ NIŻ NA ZDJĘCIU POWYŻEJ!
      Mamy już złożone wszystko to należy sprawdzić działanie naszej pracy.

       
      I to cała filozofia naprawy przełącznika 12/24V.
       
      Pytania,wnioski,sugestie mile widziane
       
       
      Edit:
      Kolego, pozwoliłem sobie edytować tytuł tematu, ponieważ Twój był nieco mylący. Wynikało z niego, że jest tu opis wykonania takiego przełącznika we własnym zakresie.









×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj