ziomall1991

Ciśnienie oleju w NH8050

Polecane posty

ziomall1991    1

witam posiadam kombajn NH 8050 przed sezonem wymieniłem olej i ma problem gdyż cisnienie oleju na zegarze mi spadło, czy to mozliwe ze olej sie rozgrzał i dlatego nie trzyma dobrze cisnienia czy to jednak moze byc ze silnik już słaby i potrzebny bedzie remont ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

i jak wyszło?

 

PS: gdzie w tym NH wkręcić manometr aby sprawdzić ciśnienie oleju? Taki zwykły mechaniczny manometr od MF255 lub C-385


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomall1991    1

była to wina oleju. kumplowi tak samo się stało a nawet gorzej bo jemu to całkiem na zero spadło przez te upały a ja przejeździłem na ciśnieniu około 2 pokazywało na liczniku w kabinie .manometra nigdzie co prawda nie wkręcałem ale na go gdzieś napewno się wkręca :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

a co było nie tak z olejem?

Jaki był a jaki zalałeś?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomall1991    1

jaki był to nie wiem bo pierwszy rok posiadam ten kombajn a kombajn został sprowadzony z Francji , jeśli chodzi o nazwę to nie pamiętam dokładnie ,poszukam bańki w garażu to napisze jakim olejem zalałem silnik ale napewno miał to być olej to silnika disela pracującego w wysokiej temperaturze ale chyba coś musiał być wadliwy ,bo jak się rozgrzał to za bardzo pewnie się rozrzedził i dlatego ciśnienie na zegarze spadło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    997

U mnie silnik jest zalany Turdusem, nie mam problemów z ciśnieniem, trzyma cały czas 4-5 atm. Manometr trzeba by wkręcić zamiast czujnika, jest pod kolektorami dość nisko od strony zbiornika ziarna(taka bańka do której dochodzą 2 przewody).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

@ziomall1991 - jakbyś mógł to sprawdź.

 

@jaco512 - dzięki - będę wiedział gdzie szukać bo jak nic się nie spierniczy to będę miał może w tym miesiącu 8050 na podwórku.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomall1991    1

Nikita_Bennet jutro postaram się znaleźć tą bańkę to ci napisze jakim olejem zalałem. Polecam kupno NH8050 zarąbisty sprzęt ,każdy bizon się chowa przy serii 80... NH

Edytowano przez KRISTOFORn
Pogrubiona czcionka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomall1991    1

sorki ze tak długo musiałeś czekać.nie znalazłem Bańki po tym oleju ale miałem zapisałem w zeszycie symbol czy tez nazwę . silnik zalałem olejem SHPD CI4 20W/50Diesel, a ty kupiłeś tego new hollanda 8050 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

20w50? Nie lepszy byłby 15w40?

 

Tak kupiłem i dołączy do reszty sprzętu zalanego turdusem 15w40 (lub agroma 1550d).

 

Gdzie jest kranik spustowy wody z silnika? Okazało się że jest na wodzie i muszę ją spuścić.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    997

W silniku Forda kranik jest pod kolektorami, mniej więcej na środku silnika, tylko trochę tam mało miejsca jest od zbiornika, a drugi kranik powinien być na spodzie chłodnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

chyba go znalazłem, dzięki.

 

Podpytam jeszcze o jedno - filtry.

Jakie tam idą bo tak patrzę że:

- olej donaldson P553315 (zamiennik filtrona to OP647/4)

- paliwa NH 80437699 (polecicie jakiś zamiennik?)

- paliwa przy silniku to są jakieś dwa NH 83937061 (filtron podaje PM819)

- powietrza WA30-500 tzn taki jest (filtron AM 414) choć patrzę po sklepie GRENE i podają AR 285

 

Jeszcze muszę znaleźć gdzie jest filtr hydrauliki i ile oleju silnikowego wchodzi ;)

 

 

--------------

Edit

--------------

co do filtra powietrza to widzę że jednak powinien być odpowiednik donaldsona P778462 za 200-250zł.

Choć jak patrzę to i ten wa30-500 też pasuje.

Edytowano przez Nikita_Bennet

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomall1991    1

Nikita_Bennet jeśli chodzi o filtr powietrza to jeśli masz w miarę to zostaw bo nowy to kosztuję koło300zł a jesli bedziesz musiał kupić to poszukaj zamiennika w sklepie do samochodów ciezarowych tam napewno taniej kupisz. a mozesz powidziec który rocznik teho NH? i chetnie zobaczylbym jakies zdjecia z każdej strony :)

Edytowano przez KRISTOFORn
Pogrubiona czcionka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315
Do silnika wchodzi ok.13,6l oleju. Te 2 filtry paliwowe przy silniku pasują od 3p lub MF, kupuję z Sędziszowa, na Filtronie potrafił się zapowietrzyć (ale to może tylko w moim kombajnie). http://nettbutikk.sa...ile.aspx?id=467 W tym pdf jest trochę podstawowych inf o silniku.
Dzięki za info i linka, czyli 15litrów turdusa. Widzę też że olej w pompie się wymienia - dobrze że pompa jest dostępna z zewnątrz a nie jak w Bizonie.

Te dwa filtry paliwowe się znajdą, zastanawia mnie jednak ten filtr paliwowy przy zbiorniku, tzn jaki jest numer jakiegoś zamiennika.

 

Nikita_Bennet jeśli chodzi o filtr powietrza to jeśli masz w miarę to zostaw bo nowy to kosztuję koło300zł a jesli bedziesz musiał kupić to poszukaj zamiennika w sklepie do samochodów ciezarowych tam napewno taniej kupisz. a mozesz powidziec który rocznik teho NH? i chetnie zobaczylbym jakies zdjecia z każdej strony :)

filtry to raczej polskie będę brał bo i tak co sezon pójdzie nowy. Patrzałem po cenach i jeżeli ten co jest tam teraz wstawiony jest dobry to 35-40zł za filter więc cena taka że nie warto go zostawiać (tym bardziej że wygląda gorzej niż donaldson z MTZ952 po 800godzinach pracy).

Co do rocznika - ponoć 1982, zdjęcia owszem ale jak go domyję a to trochę mi zejdzie.

Edytowano przez Nikita_Bennet

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bezbarwny    1260

20w50? Nie lepszy byłby 15w40?

W olejach wielosezonowych(dwie cyfry) np. 15w40 pierwsza cyfra oznacza dolną temperaturę w jakiej olej zachowuje swoje właścwości - szczegółnie chodzi tu o płynność(temperatura ujemna). Druga cyfra oznacza w jakiej temperaturze(+) olej zachowuje pełne właściwości lepkościowe , a co za tym idzie smarne.

Jak wynika z zamieszczonej tabeli , do kombajnu wskazane byłoby stosowanie oleju 20w50 , ze względu na warunki w jakich pracuje silnik - wiadomo jaka temperatura panuje w komorze silnika.

Ciągnik można zalać 15w40 , pod warunkiem , że przy -30 stoi w garażu - w przeciwnym razie olej tak zgęstnieje , że można przytrzeć panewki.

 

 

 

SAE-temperatura.jpg


You Shook Me All Night Long

M&M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

15w40 dostaniesz w każdym sklepie, wpisz 20w50 np w sklepie internetowym grene lub farmexpert ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bezbarwny    1260

Ależ nie pytałeś o cenę i dostępność , tylko o :

20w50? Nie lepszy byłby 15w40?

......więć odpowiedziałem że nie. :P

Przecież nie wymieniasz oleju kilka razy w roku i do tego znienacka , że musi być dostępny na 'już' , i w dodatku w każdym sklepie. ;)


You Shook Me All Night Long

M&M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

w teorii masz rację. W praktyce może też. Jednak zamawiać specjalnie olej do silnika którego konstrukcja to lata 70te?

Mi schodzi rocznie ok 40 litrów oleju więc łatwiej będzie brać dwie bańki po 20 litrów, tym bardziej że ten silnik ma niskie wymagania względem oleju bo w tamtych czasach połowy obecnie dostępnych olejów nie było ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

@jaco512

@ziomall1991

 

Pytanie o filtr powietrza. Wstawiony był polski za 40-50zł (WA30-500/filtron AM414 ). Przeglądam i tam powinien chyba być Donaldson P778462 lub odpowiednik. Dobrze myślę?

Jest to ten filtr: http://www.sklep-gre...ducts_id/321399

Klikam w niezbędne akcesoria i wychodzi jeszcze że powinien być tam drugi filtr tzn: http://www.sklep-gre...ducts_id/321390

 

Jak to więc ma być panowie? Jeden, dwa? Jakie ewentualnie zamienniki, od biedy kupię oba oryginalne bo donaldsona mamy w MTZ952.3 i 3 rok go tylko czyścimy i jest super.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    997

Zapytaj @szczewko o te filtry, on ma 8070 już kilka lat, więc powinien dobrze się orientować. W katalogu internetowym NH są chyba 2 numery tych filtrów, więc wychodzi że drugi wkład jest potrzebny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krol9    3

Kolego w NH serii 8000 są przeważnie dwa filtry powietrza: wkład zewnętrzny główny i w środku drugi wkład tak zwany bezpiecznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

U mnie jest cyklon, potem właśnie powinny być chyba dwa filtry jednak katalog przyjdzie na dniach to będę wiedział. Sklep grene mówi że zewnętrzny musi pracować z wewnętrznym. W kombajnie jest jeden ale wiecie jak to jest, pewnie poprzedniemu właścicielowi było drogo i po sprowadzeniu wstawił jeden nowy bo taniej zamiast dwa oryginalne.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

a masz jego numer?

Popatrz po moich poprzednich postach i zobacz że filtr P778462 występuje z filtrem wewnętrznym wg sklepu GRENE.

Edytowano przez Nikita_Bennet

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam, wczoraj zauważyłem że miska olejowa pod bagnetem jest cała uchlapana olejem. Gdy wyciągnę bagnet strasznie chlapie olejem. Tak samo gdy odkrece wlew oleju mocno z niego dmucha. Z odmy olej nawet nie kapnie lekko sobie dmucha. Gdy silnik jest zimny to nie wyrzuca dopiero gdy się rozgrzeje olej. Możliwe że się coś zatkało? Mocy nie ubyło a na jesieni sprawdzana kompresja po 30-31 barów pacjent same explorer ii 90
    • Przez kwiat82cch
      Witam. Mam pytanie. Otóż tak, posiadam problem przy moim fohn deere 3140, wyciek jest pod tylnym mostem, olej kąpię z rurki na zdjęciu i pytanie brzmi, jak uszczelnic ta rurkę, co trzeba wykręcić... 


    • Przez Luki1988
      Witam, czy jest jakiś olej hydrauliczny do skrzyni power quad na dolewkę? Nie wiem jaki jest zalany. Kupiłem jd 6300, na bagnecie olej jest czysciutki ale stan na minimum.Chciałem chociaż trochę jeszcze na nim przepracowac.
    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj