Skocz do zawartości

Zdjęcie

Pilnie potrzebna pomoc.


18 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Lee001

Lee001

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 307 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Garwolina

Napisany 26 lipiec 2013 - 20:12

Pilnie potrzebna pomoc. Witam, posiadam Fendta Farmera 308 z 99r dziś podczas prasowania słomy wyświetlił mi się komunikat o zbyt niskim ciśnieniu w układzie smarowania skrzyni biegów (koło zębate z kroplą w środku). Tak się składa, że niedawno wymieniłem olej oraz filtr na nowe. Co może być nie tak? Dodam jeszcze że dzieje się tak po kilku godzinach pracy na wysokich obrotach, czujnik czy raczej pompa do wymiany? Proszę o jakieś rady bo żniwa za pasem a tu taka awaria :wacko:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pilnie potrzebna pomoc. Dzisiaj, 09:55
  •  

#2 Share JD1052

JD1052

    Slůnzok

  • Members
  • PipPipPip
  • 1191 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 lipiec 2013 - 20:51

Pilnie potrzebna pomoc. Nie masz skrzyni smarowanej podcisnieniem(taką ma tylko 312 i temu wchodzi tam tylko 21 l oleju), u Ciebie pompa sluży tylko do sterowania skrzynia(rewers, walek, polbiegi..) kiedy Ci sie to wyswietla? Przy np nawrotach, przechylach, po gwałtownym przyspieszeniu? Jak wtedy to temu sie tak robi bo goracy, rzadki olej lata po skrzyni jak dziki i pompa go czasami nie zassie i temu te problemy... A jak tego nie miałeś a masz to może masz olej o innej specyfikacji, który nie trzymie tak gestości przy temperaturze....

#3 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 26 lipiec 2013 - 20:59

Pilnie potrzebna pomoc. Wydaje mi si, że wina leży po stronie złej specyfikacji oleju. Jaki wlałeś olej?

#4 Share Lee001

Lee001

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 307 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Garwolina

Napisany 26 lipiec 2013 - 21:36

Pilnie potrzebna pomoc. Ale działo się tak też przed wymianą, olej był już stary i przepracowany. Zmieniłem go na Fuchs Gear 80W90. W takim razie co oznacza ten komunikat? półbiegi rewers oraz wałek działają normalnie, nie wyświetla też żadnego błędu.

#5 Share JD1052

JD1052

    Slůnzok

  • Members
  • PipPipPip
  • 1191 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 lipiec 2013 - 05:52

Pilnie potrzebna pomoc. No oznacza za niskie ciśninie ale nie w układzie smarowania i sterowwania tak jak było by to w 312 tylko w samym sterowaniu... To że sie wyświetla nie znaczy że nie masz w ogóle cisnienia.... Po 2 godzinach roboty przy jakiś przechyłach też sie czasami mi wyświetli, ale starczy sie zatrzymać, przeciepac 2 razy rewers i robie dalej... u mnie robi sie to ewidentnie na nierównym terenie... a oleju jest dosyć, uważam to za jakiś mały problem fabryczny...

#6 Share Lee001

Lee001

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 307 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Garwolina

Napisany 27 lipiec 2013 - 06:10

Pilnie potrzebna pomoc. A u mnie jest tak że gdy zejdę poniżej 1000 obrotów to gaśnie albo jak wcisnę sprzęgło. Czyli wskazuje to na uszkodzoną pompę?

#7 Share mirro

mirro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 513 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 lipiec 2013 - 08:13

Pilnie potrzebna pomoc. Gaśnie poniżej 1000 obrotów bo moduł przestaje reagować poniżej 1200 obr. na wskazania czujników. Kiedy podniesiesz obroty a ciśnienie będzie zbyt niskie wyświetli komunikat.
Radziłbym odkręcić korki z magnesami i zobaczyć czy nie ma tam opiłków.

#8 Share Lee001

Lee001

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 307 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Garwolina

Napisany 27 lipiec 2013 - 08:23

Pilnie potrzebna pomoc. Jak zmieniałem olej to nie zauważyłem żadnych opiłków, no może jeden naprawdę drobniutki kawałek ale tylko jeden.

#9 Share Lee001

Lee001

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 307 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Garwolina

Napisany 30 lipiec 2013 - 14:01

Pilnie potrzebna pomoc. Gdzie podłączyć manometr by sprawdzić ciśnienie na pompie? Zamiast filtra? I jakie powinny być wartości? A czy istnieje taka możliwość że to czujnik jest winien całej sytuacji?

#10 Share _Marcin_

_Marcin_

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 sierpień 2013 - 08:36

Pilnie potrzebna pomoc. Zaraz za filtrem powinienieś mieć punkt pomiaru ciśnienia. W punkcie tym powinno ono wynosić 12-14 bar przy 1000 obr/min. Jeśli podłączysz się zamiast filtra to sprawdzisz ciśnienie samej pompy, które powinno wynosić około 20 bar przy 1000 obr/min. Pamiętaj, że jak bedziesz sprawdzał ciśnienie samej pompy, pompa będzie pracowała na przeciążeniu więc nie testuj ciśnienia dłużej niż 5 sekund.
Elektronika nie sprawdza ciśnienia "smarowania przekładni" dopóki nie są spełnione jednocześnie dwa warunki:
1. obroty powyżej 1100 obr/min
2. temperatura silnika powyżej 70 st. C
Prawidłowy próg działania czujnika ciśnienia to 1,2 bara. Zatem komunikat oznacza, że albo masz za niskie ciśnienie (poniżej 1,2 bara) albo uszkodzony/niepodłączony czujnik/wiązkę przewodów.
Właśnie dlatego problem pojawia się dopiero po dłuższym czasie jak silnik się zagrzeje (możliwe, że termostat jest cały czas otwarty więc może być do wymiany).
Swoją drogą czy ktoś wie jaka jest prawidłowa temperatura pracy silników MWM D226.BX?
90 st. C ?
26.B6MWM D226.B6 MWMWM D226.B6M D226.B6

Edytowany przez _Marcin_, 22 sierpień 2013 - 09:29.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pilnie potrzebna pomoc. Dzisiaj, 09:55
  •  

#11 Share Lee001

Lee001

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 307 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Garwolina

Napisany 28 styczeń 2014 - 10:39

Pilnie potrzebna pomoc. Może mi ktoś podpowiedzieć gdzie znajduje się czujnik ciśnienia w sterowaniu skrzynią biegów w 308 Farmer? Możliwa jest taka sytuacja, że czujnik jest odłączony, a termostat wyjęty aby silnik nie nagrzewał się wystarczająco aby sygnalizować zbyt małe ciśnienie w układzie?

#12 Share JD1052

JD1052

    Slůnzok

  • Members
  • PipPipPip
  • 1191 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 styczeń 2014 - 13:12

Pilnie potrzebna pomoc. Czujnik nie może byc odłączony bo zaraz byś miał komunikat obrazkowy Sensoren(czujniki) i po nacisnieciu trójkata wyświetlił by Ci sie kod czujnika ciśnienia.

#13 Share Lee001

Lee001

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 307 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Garwolina

Napisany 28 styczeń 2014 - 16:53

Pilnie potrzebna pomoc. A jakie powinno być ciśnienie w przy filtrze od skrzyni biegów?

#14 Share JD1052

JD1052

    Slůnzok

  • Members
  • PipPipPip
  • 1191 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 styczeń 2014 - 06:50

Pilnie potrzebna pomoc. Gdzieś tu chyba mirro pisał ze 12-14bar przy 1000obr.

#15 Share Lee001

Lee001

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 307 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Garwolina

Napisany 29 styczeń 2014 - 15:45

Pilnie potrzebna pomoc. Ok, zmierzę, w poście #10 kolega Marcin pisał, że aby czujnik działał muszą być spełnione dwa warunki po pierwsze obroty po drugie temperatura silnika pow. 70st. C to jeśli wyjmiemy termostat to czy jest możliwe aby że tak powiem uciszyć czujnik?

#16 Share JD1052

JD1052

    Slůnzok

  • Members
  • PipPipPip
  • 1191 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 styczeń 2014 - 16:10

Pilnie potrzebna pomoc. Widze czaisz teorie spiskowa :) Hmm na ile "kresek" jest temp. w lato przy cięzkiej pracy? U mnie od 4 min do 6 maks tak dla porównania podam.

#17 Share Lee001

Lee001

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 307 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Garwolina

Napisany 29 styczeń 2014 - 20:04

Pilnie potrzebna pomoc. Wiesz no martwię się po prostu, dziwnie mi się to w całość składa... Więcej jak 5 to nie miałem, ale przeważnie 4.

#18 Share JD1052

JD1052

    Slůnzok

  • Members
  • PipPipPip
  • 1191 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 styczeń 2014 - 20:39

Pilnie potrzebna pomoc. To temperatura wyglada ok... ja juz sie przyzwyczaiłem że gdy jeżdżam z wysokiej miedzy itp to spodziewam sie że kontrolka wyskoczy czasami potem zaraz zgasnie i normalnie jest.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pilnie potrzebna pomoc. Dzisiaj, 09:55
  •  

#19 Share Lee001

Lee001

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 307 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Garwolina

Napisany 29 styczeń 2014 - 21:10

Pilnie potrzebna pomoc. No u mnie wygląda to trochę inaczej, przy długotrwałej pracy czasem potrafił włączyć się kilka razy z rzędu, trochę mnie to martwi bo nowa pompa to koszt prawie 5tyś w dodatku ciągnik trzeba rozpołowić.

Podobne tematy potrzebna pomoc