Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz


104 odpowiedzi na ten temat

#41 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 05 styczeń 2014 - 14:22

Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz Nie wiem czy jest sens co innego we władku bo tam rewers i naprawdę to ułatwia sprawę.

KPK KUMURUN TEAM

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz Dzisiaj, 06:08
  •  

#42 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 05 styczeń 2014 - 14:25

Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz Na moje oko nie za bardzo. Bardziej przydaje się żółw/zając bo uzupełnia duży odstęp między 8 a 9.
KPK Kumurun Team

#43 Share UrsusCzesio

UrsusCzesio

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2661 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lutówko gm Sępólno powiat sępoleński

Napisany 05 styczeń 2014 - 18:14

Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz Mi mówili że to jest cylindryczny. Mam takie cos w serwomechaniźmie, wszystko obklejone, a w hydraulice jak miałem to rozdzielacz pękł zima. Wytwarza się taki szajs co to można skrobać i domyć nie idzie. Jedyna raza, rozebrać i jakims kwasem to pędzlować
Mój Wladimirec podbija świat

#44 Share mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 05 styczeń 2014 - 20:49

Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz Powoli benzyną schodzi, bardzo powoli. Wczoraj nagrzałem skrzynię palnikiem, przegoniłem ciągnik 10km i spuściłem olej. Później zdjąłem pokrywę skrzyni i najpierw ropą a później benzyną trochę pistoletem do ropowania a trochę pędzlem umyłem gdzie był dostęp. Jeszcze trochę ropą przepłukam ile się da i wleję nowy olej i niech się dzieje co chce.

Co do dźwigni to właśnie żeby ograniczyć skok na boki wpadłem na pomysł z tą drugą dźwignią. Dzięki temu ograniczy się skok o 1/4 (4-5cm na końcu) a to sporo plus jeszcze to że robiąc łożysko dźwigni można trochę podnieść oś obrotu na boki zachowując oś obrotu tył przód. Myślałem nad czymś w rodzaju kołyski od siłownika przy przyczepie z trójstronnym kiprem. W sportowej kabinie to walka o każdy centymetr ale w tej większej to już chyba jest trochę więcej miejsca.

We Władku też dorabiają oprócz dźwigni rewersu jeszcze jedną do reduktora i wtedy są trzy.

Edytowany przez mani51, 05 styczeń 2014 - 20:52.


#45 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 05 styczeń 2014 - 21:23

Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz Faktycznie mogłoby się to odbywać bardziej zwarto bo moja dźwignia też lata od kolana do kolana. Nie wiem czy warto dać 7 stówek za nowy dekiel z płytą najpierw musiałbym się chyba czym takim przejechać i zobaczyć różnicę.

P.S Jakby mi ktoś do władka dołożył jeszcze trzecią dźwignię to bym się chyba pociął chociaż kto wie...

KPK KUMURUN TEAM

 


#46 Share mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 05 styczeń 2014 - 21:36

Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz Wydaje mi się, że we Władku z trzema dźwigniami może być problem z wsiadaniem i wysiadaniem.

Jeśli chodzi o luzy na boki dźwigni w MTZ to sprawdź czy przypadkiem nie obraca się ona wkoło własnej osi i czy chodzi góra dół. Jeśli tak to masz wyrobione łożysko. Po wymianie na nową dźwignię jest dużo lepiej.

#47 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 05 styczeń 2014 - 22:03

Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz Oj jest różnica i to wielka. Biegi wchodzą lepiej i plecy odpoczywają bo na środku wajcha jest strasznie nisko. jak ja przedłużyłem żeby pleców nie męczyć to ledwo się wyrabiała pomiędzy deska a fotelem.
Zamiast wyginać nie wiem czy nie lepiej było by po prawej stronie nie wmontować wajchy na podłodze i połączyć drążkiem z kikutem na środku.
Ktoś tak przerzucił dźwignię z prawej na lewą niby do tura.
KPK Kumurun Team

#48 Share dawid3p

dawid3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 654 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 05 styczeń 2014 - 22:17

Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz noo skok dźwigi jest tak duży (zwłaszcza biegi I i II) że faktycznie mogą haczyć o deskę rozdzielczą też myślałem przerobić na bok ale na starom lewarku bo nowa pokrywa skrzyni to ciężkie pieniądze są :blink:

#49 Share mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 05 styczeń 2014 - 22:18

Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz Największy skok przód tył dźwignia ma na reduktorze. Kolejny powód by zrobić to osobno.
Myślałem nad zupełnie osobną dźwignią połączoną jakimiś cięgnami z odciętym drążkiem ale będzie to bardziej skomplikowane i więcej miejsc gdzie z czasem powstaną luzy.
Przez chwilę nawet miałem wizję z joystickiem takim jak do rozdzielaczy hydraulicznych ale nigdy takiego na żywo nie widziałem to nie wiem jak to właściwie działa.

Edytowany przez mani51, 05 styczeń 2014 - 22:20.


#50 Share dawid3p

dawid3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 654 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 05 styczeń 2014 - 22:33

Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz mnie najbardziej wkurza właśnie reduktor czy tam wzmacniacz nie wiem jak się to fachowo nazywa ciężko się przełącza bo jak oram to przełączam na glinie na żółwia
bo nie daje rady na normalnym biegu i czasami ani zół wani zając nie wejdzie i zgrzyt jak cholera żeby włączyć tą gałke własnie bym chętnie jakoś przerobił bo od biegów to pół biedy :unsure:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz Dzisiaj, 06:08
  •  

#51 Share mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 05 styczeń 2014 - 22:39

Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz Ale ja miałem na myśli ten drugi reduktor co się go przełącza dźwignią od biegów. Na nim jest duży skok bo jest największe wycięcie na suwaku.
Co do tej drugiej dźwigni to nie ma sensu przerabiać tylko trzeba nauczyć się tak przełączać żeby nie zostawała na luzie.

#52 Share dawid3p

dawid3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 654 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 05 styczeń 2014 - 23:30

Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz noo ja zawsze przy przełanczaniu trzymam tak długo aż sprzęgła nie puszczę B) gdzieś wiedziałem ze stre mtz mają jakąś dłuższą tą dźwignie od reduktora przy kierownicy :unsure:

#53 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 styczeń 2014 - 07:36

Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz Przełączaj żółw zając tak jak biegi bez synchronizacji. Kwestia wyczucia i wchodzi w każdym kierunku bez zgrzytu. Niewyraźna jest pozycja luz bo nie ma otworu na zatrzask ale średnio jest potrzebne. Z żółwia na zająca wciśnij sprzęgło daj na luz, puść i wciśnij znów dopiero jak silnik spadnie do wolnych obrotów i wbij zająca. Odwrotnie trzeba zrobić przegazówkę.
Mani dekiel ci mogę stary opylić do testów jak chcesz.

Edytowany przez seweryn20, 06 styczeń 2014 - 07:36.

KPK Kumurun Team

#54 Share mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 06 styczeń 2014 - 08:04

Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz Na razie w dekiel nie będę ingerował. Kupiłem nową dźwignię zmiany biegów więc starą mam do dyspozycji ale z tego co mi się rodzi w głowie widzę, że nawet to nie będzie potrzebne.

#55 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 styczeń 2014 - 08:07

Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz Z boku z prawej jest otwór w który jest wkręcona śruba. Wywalić bebechy, ładnie go rozwiercić na równy walec, ośka z palcem w wodzik i może pociągnie. Na wzór palca od womu w 60-ce.
Można by jeszcze inaczej. Do wodzika dospawać kawałek żelaza tak by rowek na wybierak przesunąć na prawą stronę. Jest miejsce. I nad nim zrobić osobne gniazdo na dźwignię.

Edytowany przez seweryn20, 06 styczeń 2014 - 08:15.

KPK Kumurun Team

#56 Share mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 06 styczeń 2014 - 08:32

Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz Właśnie planowałem coś z tym otworem po śrubie ale trzeba tam jeszcze pomyśleć o uszczelnieniu bo zauważyłem, że jak przejechałem kawałek bez tej gumy na dźwigni to poszedł olej więc bez uszczelnienia pewnie tam też będzie się wydostawał.
Poza tym myślałem żeby tą drugą dźwignię dać przy siedzeniu albo nawet z lewej strony bo jak główna pójdzie na prawo to będzie tam już za gęsto. Ręczny hamulec, WOM, przedni napęd i jeszcze te dwie to już stanowczo za dużo w małej kabinie.
Na razie spróbuje zrobić na jedną.

Edytowany przez mani51, 06 styczeń 2014 - 08:33.


#57 Share dawid3p

dawid3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 654 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 06 styczeń 2014 - 08:58

Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz Ja też dźwignie od biegów kupiłem nową, bo była wyrobiona, może chociaż spróbuje przedłużyć tak z 12-15 cm tą dźwignie tak jak zrobiłem w c 330 :D

seweryn20 na jednym z twoich zdj widziałem ze masz własnie jakoś dźwignie od biegów przedłużoną, moja kończy się w tym miejscu co masz wygiętą :)

#58 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 styczeń 2014 - 09:39

Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz Przedłużyłem rurka. lepiej wchodziły biegi ale przeszkadzało to zaś przy wysiadaniu.
http://zapodaj.net/8...fb49bf.jpg.html
KPK Kumurun Team

#59 Share dawid3p

dawid3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 654 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 06 styczeń 2014 - 13:43

Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz masz tak cały czas? Własnie identycznie mam zamiar zrobić nie ważne czy jak się wsiada :P byle tyle się nie schylać :lol:widzę że gałki od rozdzielacza masz wszystkie proste , ja wszystkiepoodginałem że jak jest prawa od drzwi załączona to prawie ręcznego dotyka ale jest o wiele wygodniej , reduktor masz jakiś dziwny??? nogą się to przełącza czy jak?? bo z lewej strony to rozumiem biegi pełzające czy nie czasem? B)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz Dzisiaj, 06:08
  •  

#60 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 styczeń 2014 - 13:54

Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz Reduktor był na nogę a teraz jest dźwignia aż pod kierownice jak w nowszych mtz-tach. Wajcha od biegów jest teraz z boku. Kupiłem pokrywę.
A wajchy muszą być tak bo inaczej walą w dźwignię zmiany biegów. Na zdjęciu są popchane całkiem do przodu w pływającą.
KPK Kumurun Team


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy przerobka dzwigni biegow