Marcin349

Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mani51    373

Gdzieś w katalogu widziałem wersję z przekręcaną dźwignią zmiany biegów, tzn przekręcało się gałkę aby ustawić wybierak na odpowiedni suwak i wtedy dźwignia tył przód żeby wrzucić bieg. Gdyby taka była do kupienia to rozwiązał by się problem braku miejsca...ale nie ma :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Chodziło tylko o skok na boki, ale tamto też może się przydać. Dzięki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

he he. No tak. Przynajmniej się przewietrzyłem. Służę uprzejmie. Ale dziś już nigdzie nie lecę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Ja w jednym z mtz miałem już tą nową pokrywę ,fakt nie trzeba się schylać ,ale ogólnie nie polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Czemu nie polecasz?

 

Ja już się chyba poddałem. Zrobiłem tą dźwignię odgiętą na bok ale jest za mało miejsca. Faktycznie za duży skok ma na boki. Żeby zmniejszyć ruch na boki trzeba by bardzo skomplikować cały układ.

Ta oryginalna pokrywa do małej kabiny nie podejdzie. Trzeba by większą dziurę w podłodze wycinać i przesuwać do przodu pedał gazu bo noga by się nie zmieściła a dodatkowo skok przód - tył na reduktorze jest tak duży że nie wiem czy wyrobiłbym sie między tapicerką pod kierownicą a siedzeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

zbyt blisko siebie były biegi ,ciężko się znajdowało ,mało precyzyjne to wszystko ,jakby ktoś nie miał mtz wczesniej to wcale by nie ujechał tym

 

Nawet się nie zagłębiałem w tajniki budowy to ulepszyć ,bo sprzedałem ciągnik niedługo

 

jak to ulepszyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dla czego miał by nie znaleźć? Dźwignia chodzi luźno pomiędzy 7,8 a 6,9. Chcąc przeskoczyć na 2 i R trzeba przełamać siłę zatrzasku a żeby wejść na wolne szybkie sprężyny. To gorzej w tej pomiędzy nogami bo wajcha goni bezwładnie od lewej do prawej a jedynym wyznacznikiem dla laika jest blacha w której się porusza z wycięciami.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

ale w tej z boku wcale nie ma wyznacznika ,ja nie polecam bo jedno że tanie to nie jest a drugie nie bardzo jest to precyzyjne ,ale niech każdy robi jak uważa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jest. Dźwignia ma luz tylko pomiędzy 7,8 i 6,9. W dwie skrajne pozycje trzeba przełączyć siłą. Chyba że masz pokrywę przed modernizacją. tam zdaje się latała jak chciała.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Już nie pamiętam czy latała czy nie bo ciągnik szybko sprzedałem ,ale za ciekawie to mówię z tym nie było

 

chyba że już coś usprawnili teraz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie poprawili. Dla tego jestem zdziwiony że ci ta wajcha nie pasowała.

Przynajmniej po modernizacji biegi są o wiele wygodniejsze w przełączaniu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Mówię ja tam nie dociekałem czemu tak jest bo ten okaz miałem bardzo krótko ,tam z 9 poszukaniem całkiem był problem ,a jak już w końcu się znalazła i wskoczyła to traktor wcale nie chciał iść ,coś pewnie z tą skrzynią było nie tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Bo ta skrzynia ma zrąbane przełożenia. 9 jest strasznie daleko od ósemki. Trzeba z 8 zająca dać na dziewięć żółwia i po rozpędzie dopiero żółwia 9 dać na zająca 9.

O ile do pola skrzynia fajna to na asfalt jeszcze w górach już mniej. Jeśli może braknąć redukcji na dziewiątce z zająca na żółwia to lepiej od razu zwolnić przed górka i zapodać 8 zając. Wtedy w dół masz po kolei trzy biegi.

No cóż ciągnik nie jest pozbawiony wad.

Znów w polu majorka bo na każdym zakresie biegi 6,7,8 są dość ciasne i można z pługiem w ziemi zmieniać bez dwóch sprzęgieł.

Z 7 na 8 i odwrotnie w sekundę dosłownie.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Tą dźwignę z boku to wystarczy dobrze wyregulować. Nawet w instrukcji jest, że każdy kierowca powinien pod siebie ustawić śrubę dociskającą kulkę, która blokuje przesuw boczny. Po modernizacji dodali tylko sprężynę która cofała dźwignię ze skrajnych położeń oraz pogłębiono rowek pod kulę dzięki czemu opór był bardziej wyczuwalny. Miałem okazję spróbować takiej dźwigni tylko raz i też latało to w cały świat ale znam dobrze właściciela to się nie dziwię :P

Ja z ciężarem czy pod górkę zawsze rozpędzam na żółwiu i dopiero jak wbiję 9 to daję na zająca, a na prostym i jak ma lekko to ruszam z 8 na zającu, rozpędzam dobrze i 9. Coraz częściej udaje mi się bez zgrzytania :)

Za to jak ojciec wsiądzie to ręce opadają. Z 6 na 9 chce wbić i się dziwi, że nie może.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

powiem wam że faktycznie jeżdżę mtz z 8 lat i naprawdę ciężko znaleźć 9 czy 6 mam zwykłą "wajche między nogami" widziałem w starych mtz była taka prowadnica u mnie niema nic ale praktyka czyni mistrza :D ja jak się rozpędzam na drodze z przyczepami to 8 żółw,potem zając następnie , puszczam kierownice :D prawą szukam 9 a lewą w tym samym czasie przełączam na żółwia i ogień :D haha trzeba mieć sposoby na ruska :wub:

 

a odnośnie biegów właśnie przedłużyłem dźwignię tak jak podejrzałem na zdj seweryn20 :D pozdr i powiem że o wiele wygodniej tylko przy wysiadaniu trzeba ją najlepiej wrzucić na (I) lub 8,5 B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He he przerób jeszcze żółwia wyżej jak jest w nowszych. Garba nie dostaniesz przynajmniej.

Dłuższa na środku lepiej się spisuje ale trzeba uważać gdy wysiadasz a masz filcoki. Można zawisnąć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

żółw zając jakoś to porażka ta krótka dźwignia jakbym ją przydłużył to skok by był na pół kabiny, jakby zamiast tego montowali wzmacniacz momentu jak w ciężkich ursusach to byłby ciągnik idealny :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotek0    1

u mnie teściu wie tylko 3 biegi jedynke wsteczny i 9 raz we żniwa jak podciągał 2 szóstki prawie pełne na 9 to czułem sprzęgło na kombajnie

 

ja mu mówie że poli sprzęglo a on na to ale idzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kombajnistaZ050
      Witam.Chciałbym sie dowiedziec po kolei jakie wajchy i do czego służą w kombajnie Fortschritt E 512. Z góry dzięki za odpowiedz.
    • Przez Artaban
      Cześć! Mam do was sprawę. Chcę stary budynek (schemat na dole) przerobić na oborę dla opasów, i tu moja prośba. Podpowie mi ktoś jak najlepiej to zrobić żeby było jak najmniej roboty z byczkami przy wyrzucaniu obornika, najlepiej turem ale jeśli się nie nie da to będą widły. A może ruszta? Dodam że chcę aby była to obora wolnostanowiskowa.
       
      Proszę nie pomijajcie tego, naprawdę zależy mi na waszych poradach.
       
      Zbieram wszystkie wasze uwagi, piszcie co byście polecili. Pozdrawiam
      Plan.bmp
    • Przez traktorpolo
      witam koledzy pilnie potrzebuje pomocy, mam internationala 956xl rok 83 stary model ale dotychczas byłem zadowolony,   stało się to w orce  pompa sprawna olej jest na bank, 1  jedna dzwignią co się ustawia głębokość orki góra dół działa bez zarzutu podności i opuszcza ale druga dzwignia przestała prawidłowo działać ta 2 co się ustawia do transportu podnoszenie pługa tzw na fuul, jak docisnę do końca nic nie idzie pług w góre ale dopiero jak dwoma rekami mocno docisnę to działa, tak jakby się coś wyrobiło tylko co....sprawdzałem połączenia na dźwigienkach i jest ok  kręciłem tymi cięgiełkami i to samo dalej  nic, jak b mocno docisnę w gure to pług idzie na full do góry ale jak puszcze to opada   potrzebuje pomocy koledzy bo czas w pole wracać     może jekieś podpowiedzi  może gdzie jest rozdzielacz  ale to bym wykluczył raczej....  nie wiem porozkręcałem poł kabiny dalej nic     to wygląda jakby ta dzwignia 2 się wyrobiła tylko gdzie   brakuje po prostu 1 cm rzeby działało      czekam na odpowiedzi pozdrawiam
    • Przez daf7160
      Witam, jestem tu nowy i nie wiem czy w dobrym miejscu piszę. A mianowicie posiadam Ursusa 1634 ze skrzynią trzy biegową, chciałbym ją przerobić na szybką ale się nie da dlatego mam zamiar zakupić i przełożyć skrzynię biegów z ursusa 912. Tylko rodzi się pytanie czy to w ogóle możliwe i czy wytrzyma. Proszę o szybkie i konkretne odpowiedzi. Pozdrawiam.
    • Gość
      Przez Gość
      Mam stary już od paru lat nie używany agregat ścierniskowy. Myślę by może odjąć wał i może kilka redlic oraz noże boczne i używać do głęboszowania. Jak myślicie? Czy jest w tym sens, czy to jednak byłaby zbyt słaba konstrukcja? 130 KM by to ciągnęło. 


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj