Zaloguj się, aby obserwować  
tomaszek-c360-3p

problem skrzynia biegów renault 103-54

Polecane posty

Witam, mam taki problem w mojej reni z rewersem. Mianowicie przy włączeniu jazdy do przodu wszystko jest ok, a gdy chcę włączyć wsteczny to nie zawsze się to uda. Wciskam sprzęgło, pociągam dźwignię rewersu do siebie, puszczam sprzęgło i dźwignia odskakuje i słychać zgrzyty a ciągnik stoi w miejscu (czuć że to wszystko w środku wskakuje na swoje miejsce). Co może byś przyczyną? Synchronizator? Jak to naprawić i ile mogą kosztować ewentualnie części? Gdzie można je dostać na terenie wielkopolski? Przez pewien okres w skrzyni był lekki niedobór oleju ponieważ poprzedni właściciel o to nie zadbał, ale teraz poziom jest uzupełniony. Renia to model 103-54, 16x16. Przebieg około 7500 motogodzin.

Oraz z tyłu w zwolnicach lekko ku dołowi są jakby smarowniki, trzeba je smarować? jakim smarem i co ile?

Jaki olej wlać do przedniego napędu i czy ten traktor posiada blokadę na 4 koła? bo na tył napewno.

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    227

A więc odpowiadając od końca: nie ma blokady przedniego mostu chodź zdaje się że jest sprzęgło cierne, smarowniczki są od łożysk półosi, by zdiagnozować rewers trza by było otworzyć w podłodze blachę i pokrywę od skrzyni pośredniej i może wtedy będzie cokolwiek widać.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710, Ares 630

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

zwolnice wystarczy posmarowac takim samym smarem jak do lozysk (zielony)

synchronizator czy niski poziom oleju zapewne nie wplynal na rewers, jest on umieszczony w skrzyni posredniej, zaraz za silnikiem

sproboj skrocic cieglo od dzwigni,

 

a jeszcze z ciekawosci skrzynia 4x4 bez polbiegow?


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

4 biegi normalne, polowe-szosowe i 1 półbieg mechaniczny

 

sproboj skrocic cieglo od dzwigni,

 

 

skrócić? tzn. skręcić trochę te linkę? już próbowałem i to nic nie pomaga...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

to polecial synchronizator , przesowka i pewnie widelki do wymiany lepiej zajrzec bedzie mniej do roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Raczej z żadnej skrzyni zębatki nie wyciągniesz jeśli nie rozpołowisz. A szkoda, bo nieraz wystarczy minimalnie przesunąć aby coś zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janosik32    0

Kabinę uniesiesz na pół metra, i to wystarczy żeby zajrzeć do skrzyni. Podciągnij ją na na jakiejś wciągarce + zabezpiecz np. pasami. Nie polegaj na samej zapadce we wciągarce.

Do części skrzyni z rewersem można zajrzeć od dołu przez okno (spuścić olej, ale mimo to go jeszcze trochę poleci), tylko niewiele tam zobaczysz. Więc zostaje zajrzenie od góry.

A po odłączeniu linki, samym ramieniem przy skrzyni można poruszać ( powinny być wyczuwalne położenia P-luz-T).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    227

Po co podnosić kabinę i kombinować jak w podłodze masz "okno", czyli metalową płytę przykręconą śrubami m6, by zajrzeć w skrzynię pośrednią?


C328, U-912, R 103-54, Ares 710, Ares 630

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
massey3085    0

miałem te same objawy i nie pociesze cie koszty spore cały rewers to koszt czesci około 8000zl plus robota umnie były zle wyregulowane widły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Kamilc360pL
      Snapchat-1391671675.mp4 Witam mam problem mianowicie zatrzymałem się ciagnikiem wrzuciłem luz wyszedłem z kabiny po ponownym wejściu wbiciu biegu ciągnik nie reaguje. Wszystko inne jest sprawne. Po przelaczeniu rewers na położenie jazdy w tył nic się nie dzieje w przod też. Półbieg został w jednej pozycji i nie przełącza się. Proszę o pomoc i z góry dziękuję 
    • Przez ZetorTeamPL
      Poleca ktoś zetora proxime 95 power ? z 2011 roku?
    • Przez damiex90
      Witam, ostatnio ułamała mi się taka dźwigienka przy rewersie w ciągniku same explorer. Pytanie brzmi jak to coś na zdjęciu może się nazywać albo jakiś numer katalogowy..
      1.xps
    • Przez _Grzesiek_5
      Witam wszystkich, Od pewnego czasu zastanawia mnie czy skrzynie w john deerach były blokowane? Tzn wychodził ciągnik z pełnym zakresem przełożeń ale niektóre kraje miały przepisy gdzie prędkość ciągnika nie mogła przekraczać jakiejś tam wartości i z tego względu zakładano blokady, które można zdjąć i będzie pełen zakres przełożeń. Kiedyś czytałem i niby jest coś takiego, ale czy ktoś się spotkał z tym i mógłby potwierdzić, że widział na własne oczy bądź robił coś takiego u siebie? 🙂 Pozdrowionka
    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Jest taki problem że zginęła jednyka i dwójka. Na polowych i szosowych nie ma wogole. 3i 4 działają normalnie. Co to może być ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj