Skocz do zawartości

Zdjęcie

Mf 255 urwany wał co dalej


29 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2013 - 18:25

Mf 255 urwany wał co dalej mam mały problemik z moim fergim koło pasowe na wale zaczeło dziwnie się kołysać okazało się że jest pękniety wał jestem w trakcie rozbierania ciagnika a umila mi to jeszcze zamontowany tur 3B, no i teraz pytanie, czy wymienić tylko wał czy robić osiowanie bloku czy jak to się tam nazywa no i wał jest jakiś indyjski za 520zł czy bez osiowania to trochę się jeszcze pokałacze, zależy mi na tym żeby jak nabardziej ciąć koszty bo wiadomo jak jest w sezonie, ma być szybko i oszczędnie, wiem wiem należała by się kapitalka, ale moje pytanie czy sama wymiana wału i panewek to duże ryzyko że ten wał znowu szybko trzaśnie?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Mf 255 urwany wał co dalej Dzisiaj, 13:48
  •  

#2 Share mickas092

mickas092

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 2204 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie/LPA
  • Zainteresowania:Szeroko pojęte rolnictwo ;)

Napisany 19 lipiec 2013 - 18:31

Mf 255 urwany wał co dalej szybko i tanio bo sezon ... darował bym sobie takie lepienie bo moze sie okazać ze trzaśnie znowu i czasie jeszcze większego spietrzenia prac , jak robisz raz to wszystko porządnie lacznie z wałem i osiowaniem bloku .

#3 Share samczyk1991

samczyk1991

    Technik mechanik

  • Members
  • PipPipPip
  • 1058 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Zainteresowania:Rolnictwo,a w szczególności jej mechanizacja.

Napisany 19 lipiec 2013 - 19:18

Mf 255 urwany wał co dalej Osiowanie bloku obowiązkowo. My jak w naszym robiliśmy kapitalkę to tato nie osiował bloku i chyba było potrzeba bo skręciliśmy silnik i wałem ciężko było pokręcić i przy okazji wypadałoby zrobić szlif głowicy :)

Tato też kupił wał za ok 550zł i ponad 2k mth jak nie 3 nabił i wał cały (odpukać... puk puk puk)
Wieczny kawaler ;)

#4 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2013 - 19:45

Mf 255 urwany wał co dalej a samo osiowanie to jaki koszt? bo głowica 3 mce temu robiona była, do osiowania i tak trzeba by głowcę ściągać i cały osprzet, czy jest jakaś szansa żeby bez osiowania to wszystko grało?

#5 Share SebsoN

SebsoN

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie , Reczul ,Gmina Głuchów
  • Zainteresowania:Rolnictwo,Muzyka,Sport

Napisany 19 lipiec 2013 - 20:01

Mf 255 urwany wał co dalej Szansa jest zawsze :) ale ja na takich rzeczach nie oszczędzam i robie wszystko żeby chodziło jak nowe.Może trafisz i nie trzeba bedzie osiować a moze też się tak stać że po np. 20 mtg znowu cos walnie i robota od nowa :)
"I will never put my name on a product that does not have in it the best that is in me." JOHN DEERE .

#6 Share johenek

johenek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 455 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Woj. Świętokrzyskie

Napisany 19 lipiec 2013 - 20:06

Mf 255 urwany wał co dalej

a samo osiowanie to jaki koszt? bo głowica 3 mce temu robiona była, do osiowania i tak trzeba by głowcę ściągać i cały osprzet, czy jest jakaś szansa żeby bez osiowania to wszystko grało?

nie ma szans... jeśli by wał nie pęk tylko byś wymieniał na nowy to by się obeszło bez współosiowości lecz po pęknięciu zawsze trzeba zrobić współosiowość... ja raz jej nie zrobiłem to wał strzelił po 130mth w trakcie orki :( i było trzeba od nowa rozbierać

PS; przecież to nie jest dużo roboty, ja taki silnik w 2 dni wyremontowałem(kapitalke robiłem) :)
KPK Kumurun Team

#7 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2013 - 21:03

Mf 255 urwany wał co dalej dobra to ile kosztuje osiowanie gdzie w lubelskim to robią i rozumiem że blok ma być goły do tego?

#8 Share rafal0079

rafal0079

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2013 - 21:35

Mf 255 urwany wał co dalej siemanko zwieś silnik do zwolenia albo paciorkowej woli na wymiane placisz i bierzesz 2 i śmigasz odrazu po hamowni i masz gwaranciję bodajże 2 lata i nie kompinuj bo drożej ie wyjdzie remont samemu

#9 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2013 - 21:50

Mf 255 urwany wał co dalej heh drożej wyjdzie albo nie wyjdzie a 3 koła na kapitalke to też samo się nie weźnie, w sumie to tak sobie myślę jeśli wstawie nowy wał na nowych panewkach i będzie się lekko pokręcał to może zaryzykować i poskładać to tak jak jest hmmm

#10 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 19 lipiec 2013 - 22:10

Mf 255 urwany wał co dalej Osiowanie bloku ok 150zł, bloku nie każ szlifować pod głowicę jeżeli nie miałeś problemów z uszczelką, jeżeli spluwało regularnie to tak trzeba zebrać kilka setek, ale jeżeli problemów nie było z głowica i uszczelką to nic nie rób.
Najlepiej gdybyś od razu zawiózł koło zamachowe do wyważenia przynajmniej sprawdzenia i zrobił dobrze sprzęgło, z resztą i tak mnie będą krytykować po co :D róbta jak chceta :D
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Mf 255 urwany wał co dalej Dzisiaj, 13:48
  •  

#11 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 lipiec 2013 - 13:07

Mf 255 urwany wał co dalej misa ściągnieta, okazało się że wał jest pekniety na pierwszym wyku*wieniu także luzik jest tylko na pierszej panewce przy napędzie rozrządu, z konsultacji z "fachowcem" doszliśmy do wniosku że tragedii nie ma i można spróbować zmienić wał bez osiowania, a swoją drogą zastanawiam się dlaczego pekł wał, może obciążony rozrząd pompą od wspomagania, a może to że z turem i pompą zewnątrzną ciągnik nie miał lekkiego żywota i nie raz po prostu zgasł przy dopychaniu wideł, a może starter zimą czasami było tak że aż metalicznie zaklekotał jak za dużo starteru się napsiukało

#12 Share samczyk1991

samczyk1991

    Technik mechanik

  • Members
  • PipPipPip
  • 1058 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Zainteresowania:Rolnictwo,a w szczególności jej mechanizacja.

Napisany 20 lipiec 2013 - 13:30

Mf 255 urwany wał co dalej

Osiowanie bloku ok 150zł, bloku nie każ szlifować pod głowicę jeżeli nie miałeś problemów z uszczelką, jeżeli spluwało regularnie to tak trzeba zebrać kilka setek, ale jeżeli problemów nie było z głowica i uszczelką to nic nie rób.
Najlepiej gdybyś od razu zawiózł koło zamachowe do wyważenia przynajmniej sprawdzenia i zrobił dobrze sprzęgło, z resztą i tak mnie będą krytykować po co :D róbta jak chceta :D


Ja Cię popieram w 100%. Cena osiowania niewielka, to nie co się zastanawiać tym bardziej, że tylko może pomóc. Co miałeś na myśli: " i zrobił dobrze sprzęgło" ?

Ferdek07, chytry dwa razy traci...
Żebyś za głupie 150zł nie musiał drugi raz go remontować w krótkim czasie ;)

Edytowany przez samczyk1991, 20 lipiec 2013 - 13:34.

Wieczny kawaler ;)

#13 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 20 lipiec 2013 - 20:14

Mf 255 urwany wał co dalej Miałem to na myśli że koło zamachowe wraz ze sprzęgłem wiruje powiedzmy do 2000obr/min musi być idealnie wyważone ponieważ waży ok 30kg łącznie, sami wiecie że jadąc samochodem z niewyważonym kołem które kręci się powiedzmy do 400obr/min i które waży ok 10kg co się dzieje jak telepie, więc można wyobrazić sobie jakie drgania muszą być na wale przy zużytym niewyważonym sprzęgle, tarcze mają być nowe markowe, a całość wyważona po szlifie, drgania mają zabójcze skutki.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#14 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 lipiec 2013 - 21:42

Mf 255 urwany wał co dalej

Ferdek07, chytry dwa razy traci...
Żebyś za głupie 150zł nie musiał drugi raz go remontować w krótkim czasie ;)

kto nie ryzykuje, nie pije szampana ;) a tak poważnie jeśli to miało by być tylko 150zł to bym się nie zastanawiał, a teraz policzmy tak ogólnie, do osiowania blok ma być goły, więc nowa uszczelka pod głowicę, do tego zawiezienie bloku do zakładu, mechanior za poskładanie tego też weźnie 3 razy więcej niż za samą wymianę wału, więc nie 150zł a zrobi się z tego co najmniej tyle co i nowy wał, więc nawet jeśli miał by tfu tfu trachnąć po 100mtg to i tak stratny nie będę bo żniwa zrobię a postoi sobie poczeka na dopłaty i na kapitalkę, więc czy robię jakiś błąd w myśleniu ;)

#15 Share samczyk1991

samczyk1991

    Technik mechanik

  • Members
  • PipPipPip
  • 1058 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Zainteresowania:Rolnictwo,a w szczególności jej mechanizacja.

Napisany 20 lipiec 2013 - 21:54

Mf 255 urwany wał co dalej To ty masz 2 lewe ręce, że oddajesz silnik mechanikowi ?
Ojciec sam robił kompletną kapitalkę "od A do Z" w garażu mając tylko podstawowe narzędzia. Jedynie wymianę tulei zlecił bo to się robi na prasie, a koszt niewielki bo 50zł to nie warto było się samemu męczyć ;)

Ja mając niewielkie doświadczenia z praktyk szkolnych sam bym go rozłożył i złożył ;)
Wieczny kawaler ;)

#16 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 20 lipiec 2013 - 21:59

Mf 255 urwany wał co dalej Jak ktoś wyżej pisał, jak złożysz wał na głównych panewkach i będzie się lekko kręcił to osiowanie nie jest potrzebne.

#17 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 20 lipiec 2013 - 22:05

Mf 255 urwany wał co dalej A skąd wiesz @ptaszynko że pierwszy czop od kola zamachowego nie nie jest rozrobiony od obciążenia koła i ma luz :D ? ze swojego doświadczenia wiem że na czopach przy kole zamachowym materiału sie dodaje, a krzywizna jest tylko między pierwszym a ostatnim o części milimetra, zazwyczaj środkowe się ujmuje, ale jedynie podpowiadam sam nie wiem po co i tak mnie objedziecie :D

@ferdek chcesz wyjąć wał bez zdjęcia glowicy? możliwe sam tak robiłem ale to fuszera.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#18 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 20 lipiec 2013 - 23:09

Mf 255 urwany wał co dalej Jak panewki nie były obrócone ani uszkodzone to powinno grać, mogą być inne odkształcenia bloku wynikłe z użytkowania ale wtedy wał ciężko chodzi po złożeniu.Moje doswiadczenie jest być może miejsze od Ciebie @boby ale zdarzyło mi się wymieniać wał po peknięciu w jednym MF pare lat temu i chodzi do dzisiaj (a lekko nie ma) a osiowanu nie był. Po za tym też jestem za porządną i kompletną naprawą ale jak klient sobie życzy inaczej to jego prawo (silnik nie kobita nie trzeba sie zawsze z nim pieścić).
P.S wymieniałem też bez zdejmowania głowicy i wyjmowania tłoków.

#19 Share tomek30

tomek30

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 181 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WMA
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 21 lipiec 2013 - 08:38

Mf 255 urwany wał co dalej U mnie ojciec nie dał bloku do osiowania to wał pękł po 30mth.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Mf 255 urwany wał co dalej Dzisiaj, 13:48
  •  

#20 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2395 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 lipiec 2013 - 09:08

Mf 255 urwany wał co dalej Silnik perkins 3 jest bardzo delikatnym silnikiem a dokładnie jego konstrukcja a co za tym idzie każda wymiana lub szlifowanie wału blok musi mieć osiowanie.Mówią że w 3 p wały po szlifie pękają ale nie robi nikt osiowania a wał a stary latał jak miał luzy i podrabiał panewki jak mu pasuję a nowy wał lub po szlifie zanim podrobi może może pęknąć.Osobiście zmieniałem wał w 3 p bez osiowania ale koło pasowe odleciało a kawałkiem wału ale chodzi z 10 lat i jest dobrze ale skoro na korbie walnął to tylko do osiowania.

Podobne tematy urwany dalej