Skocz do zawartości

Zdjęcie

Dominator 88 -zanik napięcia przy próbie rozruchu silnika .


16 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Vril

Vril

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 661 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 lipiec 2013 - 18:37

Dominator 88 -zanik napięcia przy próbie rozruchu silnika . Witam

Dzisiaj próbowałem odpalić mój kombajn Dominator 88 lecz przy próbie przekręcenia stacyjki w momencie kiedy powinien załączyć się rozrusznik napięcie w tablicy zanika przez co
silnik nie odpala.

Sprawdziłem bezpieczniki ,akumulator naładowany . Zacząłem szukać po kablach gdzie zanika napięcie .
Po znalezieniu wiązki okazało się że przewód który wzbudza elektromagnes na rozruszniku po drodze posiada przekaźnik który znajduje się uchwycie
przytwierdzonym do chłodnicy .
Okazało się że gruby przewód dochodzi do niego z napięciem i po przez sterowanie tym przekaźnikiem powinien przekazać napięcie do elektromagnesu .

Pierwszy raz widziałem taki przekaźnik .Obudowa tradycyjna jak i wielkość jak winnych przekaźnikach tyle tylko że posiada on 2 duże miedziane końcówki na wsuwki przewodów .
Jeden ma oznaczenie 87 oraz dwa tradycyjne końcówki oznaczone 85,86 .
Symbol przekaźnika
Simens V23134-J55-D242 12V

Według mnie gdzieś zanika sterowanie tego przekaźnika który nie włącza elektromagnesu .
Czy sterowanie w tym przekaźniku ( 85,86 ) może być z stacyjki ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dominator 88 -zanik napięcia przy próbie rozruchu silnika . Dzisiaj, 20:02
  •  

#2 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 17 lipiec 2013 - 18:46

Dominator 88 -zanik napięcia przy próbie rozruchu silnika . Jeżeli odpalasz stacyjką to tak. Co do przekaźnika to nie jest on niczym nadzwyczajnym. Standardowy przekaźnik wysokoprądowy.

#3 Share Vril

Vril

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 661 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 lipiec 2013 - 18:56

Dominator 88 -zanik napięcia przy próbie rozruchu silnika . Dziękuje za szybką pomoc :)
W tym sterowaniu w przekaźniku 85 i 86 ma być napięcie i masa załączana w stacyjce ?
Mam szukać między stacyjką - konsolą a tym przekaźnikiem zanikiem napięcia i masy ?
Co oznacza 85 i 86 ?

#4 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 lipiec 2013 - 21:53

Dominator 88 -zanik napięcia przy próbie rozruchu silnika . Jeśli dobrze zrozumiałem to masz problem z samą stacyjką(wypalone styki) lub brudnymi połączeniami głównoprądowymi akumulatora, masy itp.
Uszkodzony przekaźnik rozrusznika nie powoduje zaniku napięcia zasilania na stacyjce.

#5 Share exploode

exploode

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 59 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Sport, Samochody, Motocykle, Elektrotechnika pojazdowa

Napisany 17 lipiec 2013 - 21:53

Dominator 88 -zanik napięcia przy próbie rozruchu silnika . Jeśli dobrze pamiętam to 85 (masa) i 86 (+ sterujący, np włączany stacyjką) to końce cewki sterującej (obwód niskoprądowy).

#6 Share Vril

Vril

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 661 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 lipiec 2013 - 06:15

Dominator 88 -zanik napięcia przy próbie rozruchu silnika . Dzięki :)

Akumulator jest nowy i naładowany .Na krótko po zwarciu na elektromagnesie odpala więc wydaje mi się że połączenia główne są w porządku .
Wydaje mi się tylko że należy poszukać po drodze od stacyjki aż do tego przekaźnika czy nie ma zaniku napięcia i masy . tych dwóch przewodów sterujących .
Problemem jest to że po drodze tych przewodów jest ta wielka metalowa skrzynka z przekaźnikami i bezpiecznikami w prawym panelu .
Nie wiem czy jest ona w ogóle rozbieralna oraz czy po drodze tych przewodów nie ma dodatkowo połączenia przez dodatkowy przekaźnik lub bezpiecznik .

Oczywiście nie wykluczam uszkodzenia styków stacyjki tylko nie mogę znaleźć gdzie taką kupić .
Te rysunki na obudowie bezpieczników tylko częściowo mówią od czego są .
Czy teoretycznie jeśli bym na krótko podał napięcie z innego źródła do tego przekaźnika to powinien on zadziałać ?

#7 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 18 lipiec 2013 - 08:29

Dominator 88 -zanik napięcia przy próbie rozruchu silnika . Nie teoretycznie ale praktycznie podaj +12V na cewkę przekaźnika i zobacz co się stanie. Twoja usterka jest do opanowania w maksymalnie 15 minut. Z tym, że jak słusznie zauważył kolega @mtracz nie powinno zanikać zasilanie tablicy. W przypadkach takich jak Twój bardzo przydatne jest to urządzenie: http://www.atel.com.....php?hash=08221 Pozwala śledzić przebieg przewodów i identyfikować je w wiązce. Baaardzo ułatwia pracę w instalacjach. Tylko nie polecam tych tanich, bo nie mają filtru na wejściu i łapią przydźwięk sieci, co jest bardzo irytujące.

#8 Share Vril

Vril

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 661 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 lipiec 2013 - 12:31

Dominator 88 -zanik napięcia przy próbie rozruchu silnika . Poszukiwań ciąg dalszych :)

A więc tak w stacyjce jest końcówka nr 50 i to chyba ona idzie na przekaźnik rozrusznika .Po przekręceniu kluczyka nie ma napięcia pod 50 ale jest za to pod 19 (chyba świeca żarowa ).
Natomiast zrobiłem dwie próby .
Pierwsza to że pod kabel masowy przekaźnika podałem masę z zewnątrz i silnik przekręcił -jakim cudem jak nie ma napięcia w tym drugim kablu sterującym (czarno-żółty)
Zrobiłem też próbę taką że zrobiłem mostek 19-50 w stacyjce oraz też dałem masę z zewnątrz do kabla sterującego przekaźnika i też zadziałało .

Czyli wychodzi na to że stacyjka nie podaje napięcia na pin 50 oraz gdzieś zanika masa sterująca przekaźnik ?

Edytowany przez Vril, 18 lipiec 2013 - 12:32.


#9 Share audia3

audia3

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:mechanika samochodowa i serwisowanie maszyn rolniczych

Napisany 18 lipiec 2013 - 14:22

Dominator 88 -zanik napięcia przy próbie rozruchu silnika . zamontuj se dodatkowy przełącznik poza stacyjka i bedzie ok jak w starszych modelach jest

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dominator 88 -zanik napięcia przy próbie rozruchu silnika . Dzisiaj, 20:02
  •  

#10 Share Vril

Vril

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 661 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 lipiec 2013 - 14:34

Dominator 88 -zanik napięcia przy próbie rozruchu silnika . Ok a nie mogę sobie zmostkować 50 - 19 ? - tak odpala normalnie ? .
Nie wiem czy tylko ta masa którą dorobiłem do tego sterowania przekaźnika nie narobi mi bałaganu ?

Teraz to mi przestała świecić żarówka od ciśnienia oleju -pomału zaczyna się choinka :(

#11 Share exploode

exploode

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 59 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Sport, Samochody, Motocykle, Elektrotechnika pojazdowa

Napisany 19 lipiec 2013 - 09:33

Dominator 88 -zanik napięcia przy próbie rozruchu silnika . Żniwa tuż, tuż. Lepiej zleć to komuś kto to ogarnia. Z elektryką w kombajnach nie ma żartów i lepiej zrobić to porządnie.

#12 Share Vril

Vril

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 661 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2013 - 19:23

Dominator 88 -zanik napięcia przy próbie rozruchu silnika . Masz rację ale chyba dziś odkryłem przyczynę tego zamieszania .
Okazało się że w bardzo trudno dostępnym miejscu myszy pociachały wiązkę kabli która idzie od ten centralki w pulpicie do
włączników krańcowych dźwigni młocarni i hederu . Na pewno jest tam ta masa od sterowania przekaźnika rozrusznika .
Jutro robię nową wiązkę .

Czy dobrze kombinuję że reszta tych pociętych kabli odpowiada między innymi że pracę tych kontrolek awaryjności na pulpicie ?
Przy prawidłowo działającej instalacji na jałowym biegu w momencie włączenia dźwigni młocarni zapalały się wszystkie kontrolki od czujników awaryjności oraz duży kontrolka "STOP" ?
Teraz mi to nie działa .
Nadal nie wiem czemu mi nie świeci żarówka od ciśnienia oleju . Żarówka jest dobra a napięcie dochodzi do czujnika.

#13 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2013 - 19:35

Dominator 88 -zanik napięcia przy próbie rozruchu silnika . A dotykasz przewodem od czujnika do masy? Żarówka ma się zaświecić.
Przy zgaszonym silniku zmierz przejście(rezystancję) samego czujnika.

#14 Share Vril

Vril

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 661 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2013 - 20:08

Dominator 88 -zanik napięcia przy próbie rozruchu silnika . Jutro spróbuję .
Jaka ma być rezystencja czujnika ?

#15 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 19 lipiec 2013 - 20:18

Dominator 88 -zanik napięcia przy próbie rozruchu silnika . Najlepiej zerowa. :D

#16 Share gajny

gajny

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 sierpień 2013 - 10:30

Dominator 88 -zanik napięcia przy próbie rozruchu silnika . już po żniwach, ale podobnym problemem jest często uszkodzenie czujnika luzu (hydrostat) , w SL schowany w pulpicie, przy miejscu mocowania dzwigni jazdy przód - tył. jeśli ten czujnik nie będzie działał prawidłowo objawy będą identyczne...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dominator 88 -zanik napięcia przy próbie rozruchu silnika . Dzisiaj, 20:02
  •  

#17 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 15 sierpień 2013 - 20:47

Dominator 88 -zanik napięcia przy próbie rozruchu silnika . Tak, tylko że w tym przypadku rozłączane jest napięcie na przekaźnik rozrusznika a reszta działa poprawnie.

Podobne tematy dominator zanik napiecia probie rozruchu silnika