Skocz do zawartości

Zdjęcie

Krowy mamki plus Daniele


6 odpowiedzi na ten temat

#1 Share barrybond

barrybond

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 160 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 lipiec 2013 - 19:19

Krowy mamki plus Daniele Witam
Mam łąke o powierzchni 1ha plus mały stawek, kilka debów i około 0,4ha jeszcze do zagospodarowania na łąke. Z pierwszego pokosu było 21 bel siana. Chciałbym na tej łaczce wpuscic dwie jałówki na krowy mamki, plus w przyszłości kilka danieli. Niedojady chciałbym wykosic raz w roku zeby krowki miały cos do jedzenia zimą, przychowek od krów miałby byc przed zima ubijany. Teraz zasadnicze pytania czy jest mozliwosc łaczenia danieli z krowami?Czy na takim areale jest w ogole mozliwosc wykarmienia takiej obsady? Czy jalowki hfxlm krzyzowane angusem byłyby odpowiednim wyborem, chodzi o to aby nie wykonywac przy zwierzetach zbyt duzo pracy a i zeby mieso miało dobre walory. Pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Krowy mamki plus Daniele Dzisiaj, 21:22
  •  

#2 Share maroon

maroon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 729 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury
  • Zainteresowania:Piłka nożna filmy muzyka

Napisany 05 lipiec 2013 - 07:26

Krowy mamki plus Daniele Po pierwsze jaki jest cel tych zamierzeń? Zarobek czy na mięso dla siebie? Czy masz jakiś budynek? Bo jak nie to musisz przemyśleć sprawę trzymania krów zimą Przynajmniej jakaś wiata od wiatru Widzę też problem z zacielaniem - bo sztucznie to będziesz musiał pilnować kiedy bydłują Co do danieli to niezbędna inwestycja w jakieś konkretne wysokie ogrodzenie no i problem ze zbytem (chyba że dla siebie) Myślę że się z krowami nie pogryza ale jak to wygląda prawnie to nie wiem Co do wykarmienia zimą to niedojady - sam pomyśl skoro tego nie zjadły to znaczy że jest to niedobry materiał na paszę Co do rasy to raczej nieistotne ale po co krzyżować angusem a nie limousine? Lm też nadają się na ekstensywne utrzymanie

#3 Share barrybond

barrybond

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 160 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 lipiec 2013 - 08:49

Krowy mamki plus Daniele Główny powód to zagospodarowanie terenu, drugi to chec uzyskania dobrego miesa. Chciałbym co roku ubijać jedną sztukę na własne potrzeby, ewentualnie drugą na pokrycie kosztów weterynarza i dodatkow. W tej chwili terez jest ogrodzony z dwoch stron, a trzecią ogrodze na dniach w wolnej chwili, słupki juz mam wkopane, siatka na wysokosc 1,6m, mozliwe jest dolozenie drutu kolczastego bo sa chaczyki na gorze słupków. Ogolnie na srodku jest stawek a po bokach łaka z jednej strony 0,6ha a drugiej 0,4ha, wiec jest mozliwosc podzielenia terenu na czesc gdzie beda tylko sie pasły, a drugą na siano na zime. Z bydłem nie mam do czynienia, tyle tylko co kiedys jak jeszcze dziadek miał lata temu. Zastawiam sie czy np na tych powiedzmy 0,6ha utrzymaja sie sie te 2 mamki plus ewentualnie w przyszłości 4 daniele. A rase chciałem powiedzmy hfxlm z tego co czytałem chyba najlepsza i najtansza do pozyskania rasa, a kryc chciałem angusem zeby były łatwe porody. Ogolnie chciałbym aby hodowla cieszyła oko, było co zjesc co roku i aby ogolnie jak najbardziej było to naturalne z jak najmniejszą moją ingerencją. Mam wolny budynek na zime, ale ma powierzchnie około 200m, wiec bardziej skłaniałbym sie do ustawienia czegos innego. Mam dwa budynki w odleglosci 8metrow od siebie, na długosci okolo 10m, wiec trzeba byłoby dobudowac z jednej strony sciane(zachodnia strona) plus daszek. Tylko teraz czy z papierkologią nie bedzie za duzo roboty itp(chodzi o arimr). Bo w tej chwili z tej łaczki akurat nie ma zysku poza dopłatami.

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Krowy mamki plus Daniele Dzisiaj, 21:22
  •  

#4 Share lolek200

lolek200

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 83 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 lipiec 2013 - 23:21

Krowy mamki plus Daniele Ja bym polecał kupno odsadków setek LM bądź jałówek Sm, z tym że te drugie to czasami trzeba podoić, szczególnie na początku gdy ciele jest małe, bo potem to już samo wysysa ;) na 2+4 daniele to siana może być troche mało, nie masz innej paszy np ziemniaków? Dobrą opcją jest dobranie jakiejś łaki na koszenie ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Krowy mamki plus Daniele Dzisiaj, 21:22
  •  

#5 Share maroon

maroon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 729 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury
  • Zainteresowania:Piłka nożna filmy muzyka

Napisany 06 lipiec 2013 - 11:41

Krowy mamki plus Daniele A masz w ogóle jakiś sprzęt do przygotowania paszy czy musiałbyś najmować? Bo jeśli tak to może lepiej byłoby kupić gotowe bele zwłaszcza że pastwiska nie masz za dużo Do tego musisz wiedzieć że ubój cielaka musi być dokonany w rzeźni więc dolicz sobie ten koszt w kalkulację No chyba ze nie będziesz zgłaszał zwierząt to wtedy nie dość że nikt cię nie skontroluje bo będziesz poza systemem to możesz ubić sobie jak chcesz Co do porodów to limuzaki cielą się bardzo łatwo bo cielaki są małe więc nie zawracaj sobie głowy angusem - ale to naprawdę drugorzędna sprawa A tak to najwięcej roboty miałbyś z pojeniem bo codziennie musiałbyś pilnować (chyba że z tego stawu ale wtedy bydło może złapać pasożyty) no i dopilnowanie rui - przy dwóch sztukach to można przegapić bydłowanie, dobrze jakbyś miał byczka miałbyś spokój z zacielaniem, zaoszczędził na inseminacji i jeszcze zarobił trochę na byczku albo mięso dla siebie Co do danieli to ogrodzenie musi być wysokie -poszukaj ale mi się wydaje ze minimum 3 metry jak nie więcej

#6 Share barrybond

barrybond

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 160 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 lipiec 2013 - 10:21

Krowy mamki plus Daniele No mam jeszcze łaki inne, ale z nich sprzedaje bele na kiszonke. Przy dwoch sztukach to jest nieoplacalne, bo wiecej nagnije niz zjedza. Czyli najlepiej i najtaiej byłoby teraz kupic dwie jalowki odsadki i byczka do nich? No, ale taki byczek to troche wieksze ryzyko, jak bedzie biegał na wolnosci. A chciałbym zeby to było w miare bezpieczne i proste i szybkie w obsłudze. A moze bardziej sklonic sie ku rasie Highland, w koncu mmniejsze i niby najbezpieczniejsze ze wszykich. Jedynie co mnie martwi to ta biurokracja bo nie mam zadnych zwierzat zarejestrowanych, a lake mam przy drodze gminnej i ktos zauwazy ze nie ma kolczykow zglosi gdzies i bedzie wiecej problemow niz pozytku.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Krowy mamki plus Daniele Dzisiaj, 21:22
  •  

#7 Share maroon

maroon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 729 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury
  • Zainteresowania:Piłka nożna filmy muzyka

Napisany 07 lipiec 2013 - 23:50

Krowy mamki plus Daniele Co do tego że wszystkie byki są niebezpieczne to mit Wydaje się że to tylko kwestia genetyki Ze swojego doświadczenia mam byka 100% rasy limousine - najspokojniejsze bydlę jakie w życiu hodowałem - pije spokojnie, nie rozlewa - zimą wypuściłem go z obory bo wydawało mi się ze krowa bydłuje - po kilku godzinach zawołałem go i wrócił do obory stanął na swoje miejsce i spokojnie dał się zapiąć - do tego jest to limousine bezrożny Do tego mam też limousine 75 % również spokojne zwierzę, ale mam też 75 % lma który jest dość groźny i nie daje się nawet dotknąć i atakuje Myślę że generalnie groźniejsze od byków są krowy mamki Byk zwłaszcza gdy chodzi razem z krowami to jest raczej spokojny Co do highlandów to w twoim wypadku idealne rozwiązanie bo największa wada z tą rasą to zbyt w dobrej cenie który wynagrodzi mniejszą wagę Ale jeśli będziesz chował na swoje potrzeby to po pierwsze masz najbardziej odporną rasę na warunki atmosferyczne, idealnie pasująca do ekstensywnego chowu, podobno dobre i smaczne mięso, fajny wygląd co przy hobbystycznej hodowli też ma znaczenie no i są one mniejsze więc wydają się bezpieczniejsze w obejściu i będziesz mógł uchować więcej sztuk - mniejsze zwierzę mniej zje Co do biurokracji to nie ma co się bać zwłaszcza przy takiej ilości - wystarczy dopilnować kolczyków i tyle, jak nie produkujesz sam paszy ze zboża to nie musisz mieć odpowiednich budynków i pomieszczeń, nie będziesz sprzedawał więc masz mało zachodu A i jeszcze dodam że jak dla mnie bydło mięsne jest o wiele spokojniejsze od bydła mlecznego - z tamtym zawsze miałem problemy bo wyłaziły i pastuch nie pomagał - same rwały druty i pchały się gdzie chciały - a mięsne chodza w pastuchu aż miło - wyleza dopiero wtedy gdy sarny porwą druty albo jak samemu zapomni się gdzieś założyć - nawet jest problem jak się przegania stado po dłuższym okresie z jednego pastwiska na drugie bo o ile krowy przechodzą bez problemu to cielaki ciężko przegonić przez miejsce gdzie był drut i trzeba trochę się namęczyć

Podobne tematy krowy mamki plus daniele

Tylko na agroFakt.pl: Dlaczego krowy źle znoszą przeciągi? zobacz »