Skocz do zawartości

Zdjęcie

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr


22 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 21 lipiec 2013 - 08:51

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr

@ Elektrotechnik
Wiesz, to wszystko zależy jak się używa traktora.
Dopóki 60-tka była u nas jako główny traktor i robiła od rana do nocy, to nie było z akumulatorami najmniejszych problemów.
Jednakże, jak po kilku latach kupiliśmy mocniejszy traktor i 60-tka stała sie takim pomocniczym (coś przyciągnąć, coś przewieźć, częste odpalanie na 5 minut, praca na wolnych obrotach czy wręcz na biegu jałowym). I od tego czasu prądnica już nie dawała rady. Chciał czy nie, co 2-3 tygodnie musiałem aq podładowywać.
Jeździłem tak 2 czy 3 sezony aż dojrzałem do decyzji wymiany na alternator i z chwilą tej wymiany koniecznosć doładowywania zniknęla jak ręką odjął.

Więc owszem, po części się z Tobą zgadzam, tzn jak sie używa traktora intensywnie, to prądnica daje radę, ale przy częstym odpalaniu/pracy na niskich obrotach, często wieczorami/ w nocy etc zaczynają się problemy i na to nie ma silnych.

Tu też nie mogę się z Tobą zgodzić. Ja mam 11 ha i dwa ciągniki. Czyli nie mają one co robić na takim areale. Jednak są (i zawsze były) odpalane bardzo często i pracują krótko. I wcześniej jak miałem prądnicę też nie miałem problemów z akumulatorami. Po prostu nie zauważyłem różnicy między prądnicą a alternatorem (poza większą wydajnością prądową alternatora, ale to jest oczywiste, w końcu po to był założony), oczywiście układ ładowania musi być w idealnym stanie.

Witam, mam problem w c360, co parę dni muszę doładować aku. bo nie chce odpalić, jest prądnica po wpięciu miernika między klemę a słupek aku. przy włączonym kluczyku wskazuje 12,6v po wyjęciu kluczyka 4,6v więc wygląda na to że obwód się zamyka i jest przebicie czy tak ma być, a może aku. już pada i stąd ten problem , ładowanie jest ok


Napisz jeszcze raz (a najlepiej narysuj) jak mierzysz to napięcie, bo z tego nic nie można zrozumieć.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr Dzisiaj, 00:50
  •  

#22 Share ursus1991

ursus1991

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 842 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, komputery, muzyka, motoryzacja

Napisany 26 lipiec 2013 - 14:42

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr Mój problem z jarząca sie kontrolką dalej nie rozwiazany Jak wczesniej pisałem zmieniłem prądnice, a potewm założyłem nowy regulator napiecia Jak go załozyłem na postoju po dodaniu gazu przez chwile było ok, ale jak pijechałem dzisiaj zauważyłem ze znowu swieci sie kontrolka powyzej 1800 obr co to moze byc w końcu? jakies przebicie ? Tylko czemu powyzej danych obrotów swieci

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr Dzisiaj, 00:50
  •  

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr Dzisiaj, 00:50
  •  

#23 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 09 sierpień 2013 - 11:04

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr Dopóki nie zrobisz porządnych pomiarów nikt Ci nie pomoże. Jak sam nie masz miernika to jedź do kogoś kto ma i (co najważniejsze) potrafi go obsługiwać i interpretować wyniki pomiarów.

Podobne tematy