Skocz do zawartości

Zdjęcie

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr


22 odpowiedzi na ten temat

#1 Share ursus1991

ursus1991

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 842 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, komputery, muzyka, motoryzacja

Napisany 04 lipiec 2013 - 14:31

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr Od roku mam problem z ładowaniem. Na całkiem wolnych obrotach normalnie lekko się świeci, ale powyżej 600obr gaśnie i od 1600 zaczyna się jarzyć i im większe obroty to mocniej się świeci. Musze przez to co jakiś czas doładowywać akumulatory. I mam jeszcze jeden problem, ale to już kilka lat, dziwnie działają mi kierunkowskazy, tzn, na wolnych obrotach normalnie, ale im większe obroty to szybciej migają. Co może być przyczyną tych usterek. Z góry dzięki za pomoc

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr Dzisiaj, 13:31
  •  

#2 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 04 lipiec 2013 - 15:05

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr Padnięta dioda w alternatorze. Wymontuj go i zawieź do elektryka niech pobada i ewentualnie wymieni.

#3 Share ursus1991

ursus1991

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 842 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, komputery, muzyka, motoryzacja

Napisany 04 lipiec 2013 - 15:48

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr Akurat mam prądnice fabryczną. Czy tam tez takie coś jest?

#4 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 04 lipiec 2013 - 15:57

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr Do sprawdzenia wirnik prądnicy (komutator i uzwojenie pod kątem zwarć i przebić) oraz regulator napięcia.

#5 Share ursus1991

ursus1991

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 842 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, komputery, muzyka, motoryzacja

Napisany 04 lipiec 2013 - 16:07

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr znajomy sprawdzał prąd jaki daje prądnica i potem na wyjściu z regulatora i mówił że wszystko jest ok, na różnych obrotach silnika .

#6 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 04 lipiec 2013 - 16:29

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr No to po co zakładasz temat skoro wszystko jest ok?

#7 Share ursus1991

ursus1991

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 842 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, komputery, muzyka, motoryzacja

Napisany 04 lipiec 2013 - 16:30

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr dlatego że mam niedoładowane akumulatory, a nie wiem czy napewno jest ok. On powiedział że według wskazań prąd wychodzi normalny. Pokazywało ponad 13v. I ta kontrolka paląca sie. I rzeczywiście zauważyłem że jak jeździłem do ok 1600 obrotów to nie musiałem ładować akumulatorów, ale w polu jak już uprawiam to nie są ładowane, lub w bardzo niewielkim stopniu.

Edytowany przez ursus1991, 04 lipiec 2013 - 16:35.


#8 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 04 lipiec 2013 - 17:36

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr Kolego, prąd to tam jest zależny od obciążenia prądnicy, więc nie wiem po co taki pomiar. Twój znajomy kupił w biedronce miernik i chciał zabłysnąć, ale jak zwykle nic z tego nie wyszło. Zanim napiszesz kolejne posty sprawdź to co napisałem wcześniej. W sieci jest instrukcja jak sprawdzić prądnicę.

#9 Share ursus1991

ursus1991

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 842 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, komputery, muzyka, motoryzacja

Napisany 04 lipiec 2013 - 18:42

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr ok postaram sie sprawdzić jutro. A co może byc przyczyną że kierunkowskazy na wyższycz obrotach szybciej migają. Może to być wina przerywacza? Czy może coś z regulatorem napięcia?

#10 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 04 lipiec 2013 - 20:21

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr Zależy jaki masz przerywacz.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr Dzisiaj, 13:31
  •  

#11 Share ursus1991

ursus1991

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 842 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, komputery, muzyka, motoryzacja

Napisany 04 lipiec 2013 - 20:23

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr Mam przerywacz takiego typu http://allegro.pl/pr...3329478630.html

#12 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 04 lipiec 2013 - 20:25

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr Wywal go jak najszybciej i zamontuj elektroniczny.

#13 Share ursus1991

ursus1991

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 842 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, komputery, muzyka, motoryzacja

Napisany 07 lipiec 2013 - 09:55

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr Prądnice wykluczyłem. Znalazłem drugą i identyczna sytuacja. Jak sprawdzić ten regulator napięcia?

#14 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 07 lipiec 2013 - 15:44

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr Odkręć pokrywę regulatora, i poustawiaj szczeliny przekaźników, prąd wsteczny i napięcie ładowania.

#15 Share ursus1991

ursus1991

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 842 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, komputery, muzyka, motoryzacja

Napisany 08 lipiec 2013 - 12:53

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr Jak poustawiać te szczeliny? jakiej wielkości powinny być? Mógłbys zaznaczyc na zdjeciach szczeline i przypisac do niej wielkość. Dzisiaj chciałem przeczyscic go troche, i delikatnie papierem ściernym te szczelinki przejechałem, i jak podłączyłem to kontrolka już zaczęła sie cały czas świecić.

Załączone miniaturki

  • DSC_0665.JPG

Edytowany przez ursus1991, 08 lipiec 2013 - 12:54.


#16 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 08 lipiec 2013 - 14:09

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr Mógłbym, ale to i tak Ci nic nie da skoro nie znasz zasady działania tego regulatora. Na wymiar szczeliny ustawia się wstępnie, a później należy je doregulować w trakcie pracy silnika mierząc prąd i napięcie. W instrukcji napraw masz wszystko opisane. Dodam tylko, że jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby ktoś kto pierwszy raz rozbierał regulator był w stanie doprowadzić ładowanie do porządku. Zwykle jest tak, że po takiej "naprawie" wymieniam zestaw prądnica-regulator na alternator, bo nie da się już ich reanimować.

#17 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1165 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 lipiec 2013 - 14:40

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr Kolego ursus, ja na Twoim miejscu, zamiast się bawić z prądnicą i regulatorem napięcia, wyrzuciłbym tę prądicę co prędzej (to jest przeżytek i na niskich obrotach nigdy nie będzie wystarczającego ładowania, nawet przy sprawnym układzie, ni emówiąc już o sytuacji, gdybyś sobie dołożył jakieś dodatkowe światła czy inne odbiorniki).
NA jej miejsce wstawił alternator (tylko lepiej nie chiński z allegro, bo on za długo nie wytrzyma)
JA u siebie juz dobre parę lat temu pojechałem na szrot samochodowy i spośród dziesiatek alternatorów wybrałem taki, który ma najbardziej podobne mocowanie do prądnicy (okazało sie, że pasował niemal idealnie altek bosch ze starego escorta). Zapłaciłem za to wtedy 50zł i do dziś nie mam najmniejszych kłopotów z ładowaniem, żarzącą się kontrolką, niedoladowaniem etc. Ba, altek ma zintegrowany regulator napięcia, wiec ten oryginalny-mechaniczny też do niczego juz potrzebny nie bedzie.

#18 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 08 lipiec 2013 - 18:04

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr

to jest przeżytek i na niskich obrotach nigdy nie będzie wystarczającego ładowania, nawet przy sprawnym układzie,

Kto Ci takich bzdur naopowiadał. Osobiście miałem prądnice w ciągnikach i nigdy nie było problemów z akumulatorami. C 330 jest z 76 r i ma trzeci komplet akumulatorów. Co prawda już od 10 lat jeżdżę na alternatorach, ale tylko i wyłącznie dlatego, że musiałem dołożyć dodatkowe oświetlenie. Mam wielu klientów, którzy mają prądnicę i też nie mają problemów. Na AF też jest sporo takich osób. Ludzie wymieniają sprawną prądnicę na alternator z kilku powodów: przeczytali na forum, że prądnica jest gorsza od alternatora (a to nieprawda), nie umieją naprawić prądnicy, czy regulatora (alternatora tym bardziej, ale to już inna bajka), oraz dlatego, że potrzebują więcej mocy, do np.oświetlenia. O ile w ostatnim przypadku jest to uzasadnione, tak w dwóch pierwszych już nie.

#19 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1165 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 lipiec 2013 - 18:42

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr @ Elektrotechnik
Wiesz, to wszystko zależy jak się używa traktora.
Dopóki 60-tka była u nas jako główny traktor i robiła od rana do nocy, to nie było z akumulatorami najmniejszych problemów.
Jednakże, jak po kilku latach kupiliśmy mocniejszy traktor i 60-tka stała sie takim pomocniczym (coś przyciągnąć, coś przewieźć, częste odpalanie na 5 minut, praca na wolnych obrotach czy wręcz na biegu jałowym). I od tego czasu prądnica już nie dawała rady. Chciał czy nie, co 2-3 tygodnie musiałem aq podładowywać.
Jeździłem tak 2 czy 3 sezony aż dojrzałem do decyzji wymiany na alternator i z chwilą tej wymiany koniecznosć doładowywania zniknęla jak ręką odjął.

Więc owszem, po części się z Tobą zgadzam, tzn jak sie używa traktora intensywnie, to prądnica daje radę, ale przy częstym odpalaniu/pracy na niskich obrotach, często wieczorami/ w nocy etc zaczynają się problemy i na to nie ma silnych.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr Dzisiaj, 13:31
  •  

#20 Share jacek3773

jacek3773

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 319 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świętokrzyskie

Napisany 13 lipiec 2013 - 12:18

kontrolka od ładowania zaczyna sie jarzyć powyżej 1600obr Witam, mam problem w c360, co parę dni muszę doładować aku. bo nie chce odpalić, jest prądnica po wpięciu miernika między klemę a słupek aku. przy włączonym kluczyku wskazuje 12,6v po wyjęciu kluczyka 4,6v więc wygląda na to że obwód się zamyka i jest przebicie czy tak ma być, a może aku. już pada i stąd ten problem , ładowanie jest ok

Podobne tematy