Skocz do zawartości

Zdjęcie

wymiana pasów jezdnych MF 530


10 odpowiedzi na ten temat

#1 Share zibin192

zibin192

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 8 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląskie

Napisany 26 czerwiec 2013 - 08:50

wymiana pasów jezdnych MF 530 Witam. Bardzo proszę o podpowiedź ja zabrać się do wymiany pasów jezdnych.

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
wymiana pasów jezdnych MF 530 Dzisiaj, 19:32
  •  

#2 Share Marcin91

Marcin91

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1284 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 26 czerwiec 2013 - 09:02

wymiana pasów jezdnych MF 530 Nie wiem jak to u Ciebie wygląda, ale pewnie trzeba byłoby poluzować napinacz wariatora, aby poluzować pasy jezdne, a potem może odkręcić wariator żeby założyć pasy i odkręcić,zdjąć inne przeszkody, które nie pozwalają na założenie każdego z pasów. A najlepiej jak zrobisz to w odwrotnej kolejności do zdejmowania.
Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

#3 Share eugene

eugene

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów

Napisany 07 wrzesień 2014 - 22:40

wymiana pasów jezdnych MF 530 Marcin 91 dobrze pisze ja pozno ale moze jeszcze komus sie przyda tak poluzowac napinacz ( skrzynia biegow ) tam sie naciaga dluga sruba poluzuj 3 sruby na skrzyni , zdejm pas od wysypu potem srube mocujaca wariator silownik i srube ograniczajaca wariator gora -dol zdejmiesz wariator i zdemujesz pasy a potem odwrotnie nakladasz pas dolny jako pierwszy potem wieszasz wariator na pasie gornym ustawiasz otwory mocowania wariator wkladasz silownik ( gory silownika nie odkrecasz przed demontrzem tylko dol ) lu srube ogrniczajac napienanie iluzwani wariatora utawiasz wariatr tk po sodku czyli n srodku 0 nacigsz npiacz(skrzynia biegow) zakladasz pas wysypu odpalasz sprawdzasz napicie i czy rowno w kolach wariatora jak co to napinasz jeszcze dokrecasz sruby skrzyni zabezpieczasz napinacz i jazda

#4 Share GucioJUMZ

GucioJUMZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 349 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie ,Zamojskie
  • Zainteresowania:Maszyny i buggy ,Konie

Napisany 01 listopad 2014 - 14:56

wymiana pasów jezdnych MF 530

Witam Panowie czy warto się pchać w kombajn MF 520 -525 -530 jakieś różnice pomiędzy nimi są .Znajomy ma 520 już 7lat i kosi ponad 60ha i chwali że dość  dobra konstrukcja .liczę na odpowiedz .pozdrawiam 



#5 Share eugene

eugene

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów

Napisany 12 listopad 2014 - 14:34

wymiana pasów jezdnych MF 530

trudno powiedziec   kolega ma dwa MF 620 pare lat i chwali  mowia ze 520 sa dobre   nieznam 525 mowia ze to to samo co 530 ale poszperalem i MF z koncowka 25 troche sie roznia  Ja mam530 L  530 sa nowsze od 520 bo 520 byly produkowane do 1979 roku  z silnikami 109 KM i 116 KM a potem 530 od 1980  do 1986 roku ii patrz sie z jakim silnikiem  bo jak sie orientuje to bylo 3 silniki o roznej mocy moj ma 132 KM i pali swietnie   natomiast sita sieczkarnia pasy i duzo innych podzespolow jest takich jak w 520 MF jest kombajnem Kanadyjskim  produkowanym w Finlandii duzo Francja i skladane byly tez w Niemczech  konstrukcja dosc mocna  z rozmow wychodzi ze (sa bezawaryjne) no wiadomo ze zawsze cos sie psuje ale w stosunku do klasow sa mocniejsze  jako ze projektowane byly w Kanadzie to byly tak zeby jak najmniej serwis przyjezdzal ze wzgledu na duze odleglosci  w kazdym razie duzo mozna samemu naprawic  latwy w odsludze  a czesci dostepne wszystkie  lozyska wszystkie bez problemu



#6 Share GucioJUMZ

GucioJUMZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 349 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie ,Zamojskie
  • Zainteresowania:Maszyny i buggy ,Konie

Napisany 12 listopad 2014 - 16:58

wymiana pasów jezdnych MF 530

eugene dzięki za odpowiedz ,Mam teraz lekki mentlik z tymi silnikami to 530 ma mocniejszy silnik od np 520 .I jeszcze co oznaczają te litery za symbolem np;L .to że się różnią od siebie to tak jak bizon coś zmieniali ale nie dużo ;I czy np; na młocarni czy odrzutniku są łożyska calowe czy metryczne ;MF będzie następca Bizona .A o naprawy to się nie martw.Bizon dał popalić parę razy to i Takiego MF-a myślę osiodłać bo już wiem co w maszynie piszczy .silnik Perkins powinien mieć wypisane na bloku kW lub symbol silnika idzie określić 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
wymiana pasów jezdnych MF 530 Dzisiaj, 19:32
  •  

#7 Share eugene

eugene

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów

Napisany 14 listopad 2014 - 01:04

wymiana pasów jezdnych MF 530

te literki to wazne  jest 530 a 530L to ciut mlodszy i maja zwezone podsiewacze i troche udoskonale  to jest taki odpowiednik 660 tylko mniejszy  i  jakby tu powiedziec   520 maja slabsze silnikijest 530 L maja Juz silniki 132 KMi 530 S  to jest odpowiednik juz nie pamietam  ale chyba jakiej 7- setki  i maja juz silniki z turbo  150 KM  z tym ze 530 S byly robione na rynek polnocno amerykanski   ale i tutaj mozna ich spotkac jesli idzie o lozyska to bez problemu dostajesz wszystki  tylko jedno jedyne lozysko nie latwo dostac nie pamietam  juz jakie ale sie dowiem  chociaz kolega akurat dostal jakis gosc zwrocil dwa to je zabral i jedno zamontowal a drugie na zapasjedno kosztowalo 150 ZL  bylonajdrozsze  a tak to wszystkie lozyska dostepne  sroby sa metryczne i troche calowych  ale to zaden klopot   sobie albo dla mnie bo on ma 2 mf 620 i jeszcze jeden kolega ma 520 i ja 530 L no to juz naprawde nowszy kombajn MF naprawde nie jest trudny w naprawach   Ja jak kupilem o nie kosilem pierwszy rok tylko go sam dopracowywalem   jak rownioez dokupilem sie czkarnie od 520  tak ze tam wszystko zajzalem i wszedzie  tak ze naprawde mechanik od bizonow zagladal i mowil ze jest super dosc prosty i latwy w naprawach  a po za tym kazdy kombajn w zasadzie podobny w dzialaniu  tylko ze  no MF sa jakby to powiedziec  mocniejsze i jednak nie obrazajac bizownow kosza szybciej w tym roku na moim polu biegalismy razem z bizonem  dla sprawdzenia  a potem u kolegi  no i jednak efekt MF byl lepszy ( wymienialem lozysko od wysypu to dolne  cos 30 ZL i od mlockarni chyba 62 ZL zaplacilem od reki byly po nie dzieli moge wiecej dokladnie co jakie litery co oznaczaja  dane techniczne itp

 napisac i przeslac pare  wydrukow jesli idzie o silniki to znajdziesz oznaczenia  ale ii wzrokowo widac ( Ja juz np rozruzniam silniki te 3 rodzaje wzrokowo ) np MF 740( dosc potezne kombajny i 750 ale w 740  i750nie radze  tam wszystko calowe pytalem tu z czesciami trudno ) tez ma silniki 132 km i 660 pierwsze mialy 132km a potem juz bodajze 150 turbo

 

 


Gucio JUMZ jak bedziesz chcial to moge na priv  jakies porady  to co wiem  wyslac i troche zdjec jak co i gdzie wyglada  no bo ja to robie kazda szczeline czes robie zdjecia no ipotem patrze i wie co i jak  gdzie co naprawic gdzie co jak wyglada  tak latwiej


Edytowany przez eugene, 14 listopad 2014 - 00:59.


#8 Share GucioJUMZ

GucioJUMZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 349 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie ,Zamojskie
  • Zainteresowania:Maszyny i buggy ,Konie

Napisany 14 listopad 2014 - 07:33

wymiana pasów jezdnych MF 530

Dobra rozwiałeś mi trochę strachu .jak kupować będę to albo 520 ,525 530 liczyłem że gołe 530 ma węszy podsiewacz a tu lipa .Większego nie chcę bo swego mam 15ha  no i tyle samo na ludziach koszę .co do wydajności to się ścigałem Bizonem z 520 i MF wygrał .przeglądałem tą 520 to naprawdę jest prosty kombajn i dostępny w naprawie (wiadomo cukiereczki są )ale w bizonie jest więcej rozbierania do naprawy .Łożyska to nie problem są 2 lub 3 dość prężne hurtownie to dostanę w każdej cenie łożysko .Jak masz fotki z napraw czy takie  to możesz wysłać mi na pocztę będę lepiej wiedział co i jak silnik raczej nie gra roli bo ten w 520 kosi na 2 biegu ma 3m kosy ,A pasy jak bym ja miał takie w Bizonie to bym metra w poległym nie ukosił .Co do Większych MF to wolę popatrzeć jak koszą na filmiku 750 to już kolos .ponoć serie 6xx są dość calowe .wiadomo jak składany we Francji to każdy kraj swoje 5gr wsadzi tak jak ursus do 3512 (MF255)



#9 Share eugene

eugene

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów

Napisany 14 listopad 2014 - 10:52

wymiana pasów jezdnych MF 530

mialem brac 740 byla piekna  nawet gosc z cenyz szedl ale podzwonilem i sprawdzilem czesci  sa inne niz popularne 520- 620  -620 super I I   czy 530   i nawet wzrokowo to sie roznia  520 od 620 od 525  czy 530  i 530S  tez sie rozni ii jeszcze jedna sprawa latalem po internrcie i szok  wciskaja kit ze 620 z roku 1984 czy np.520 z roku 1986  nie wspômne ze nawet bpojawialy sie z roku 1989  istny szok   takich rocznikow nie bylo wszystkie 520  czy 520 super II Jaki 620 ; 620 super II zakonczono produkcje w 1979 roku  takze 525  zreszta jak bede mial troche czasu to wysle ci tabele gdzie jakie do kiedy od kiedy produkowane i wszystkie z jakimi pparametrami itp  i oczywiscie nastepcy tych kombajnow  jesli idzie o 530 czysty to niewie m czy maja zwezone podsiewacze ale 530L  i 530S ma  i to bylo wymienione jako juz zaleta  z  tym ze 530S na terenie europy (karoseria) wyglada jak 530 530L tylko ustawienie silnika inne  natomiast 530S na ameryke polnocna  wyglada jak mniejszy brat 760 jesli idzie o pasy zapytalem w MF to cena zwalila z nog jeden 750 ZL a na internecie za 750 dwa ùmozna dostac  i dostawe mialem na drugi dzien   a glowny od mlockarni ( bo musze wymienic  to  w Bialymstoku jest taki sklep z pasami  jakie chcesz i bez problemu zanosisz stary pas mierza i daja drugo   ceny konkurencyjne naprawde a glowny zmierzylem sznurkiem i szerokosc w kole  zajechalem podalem wymiary on powiedzial ze tam idzie taki pas o takich wymiarach  poszedl przyniosl i zaplacilem tylko 265 ZL kurde szok taniej niz na internecie  do sieczkarni  nie bylo jednego jak kupilem sieczkarnie  sznurek rozstaw zmierzylem zaplacilem cs 95 ZL i zalozylem i smiga  lozyska sie nie przejmuj w kazdym sklepie do 520 530 620 wszystkie takie same ida  no pewnie beda jakies male roznice  ii jeszcze jedno mowia a 6 klawiszy to takie same kombajny a nie prawda sam zmierzylem i 620 ma szersze klawisze od 520 tak samo sieczkarnia od 620 jest duzo szersza i sita natomiast 520 530 i L i S sa takie same a juz 525 ma inne 520 z kosa 3m bedziesz smigal 2 i pol przyspieszacza a nawet na calym przyspieszaczu no wzaleznosci od zborza  ja 2 i pol przyspieszacza na 4,20m hederze  bez problemu lata 520 maja przewaznie heder do 3,60 zdazaja sie 420 ale za slabe silniki  kolega ma 4,20 w 620 super II z silnikiem 116 KM a drugi  z silnikiem tym mniejszym 109 KM to nie da rady 4,20 i zalozyl 3,60  silniki sa oszczedne  ten weekend mam zajety na wyjezdzie ( polowania ) ale po nie dzieli wysle Ci zdjec ( i jedna wazna sprawa  czesto sie urywa ten prêt ogranicznik do silownika przy wariatorze   bo jak zadaleko pojdzie silownik to moze obrucic pas i po pasie )nie wiem czy tutaj mozna podac swoj email  to ci wysle tych zdjec zeby tutaj forum nie zasmiecac  no chyba ze nie mozna emeila podawac potem zobacze



#10 Share GucioJUMZ

GucioJUMZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 349 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie ,Zamojskie
  • Zainteresowania:Maszyny i buggy ,Konie

Napisany 14 listopad 2014 - 18:18

wymiana pasów jezdnych MF 530

O wiesz ja jestem guciojumz65. i powiem tyle pl@wp.pl rozumiesz co piszę to MF 520 różni się od 525 czy tak jak super od rekorda kosę to 3 lub 3,6 większa odpada bo jest problem przy większych z przekładnią Sumachera z tego co parę lat temu znajomy do 525 za pas ma napęd z silnika do wału dał 600zł to pas wieloklin ale problem był ze zle ustawionym silnikim i i pas szarpało w Bizonie jak zjada pasy na wariatorze nie próbowałeś skrócić ten siłownik sam tło np o 5mm i nie będzie dochodził do ogranicznika i nie wyłamie bo siłownik będzie krótszy na pełnym skoku 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
wymiana pasów jezdnych MF 530 Dzisiaj, 19:32
  •  

#11 Share eugene

eugene

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów

Napisany 14 listopad 2014 - 22:41

wymiana pasów jezdnych MF 530

tak tylko ze jak kupilem to tego pretu nie bylo  lezal w kabinie i jeszcze sie nie znalem    a on kupil pas gorny  a dolny byl dobry   tylko jak domnie dojechal to byl postrzepiony i nie naciagniety( bo tu sie skrzynia biegow naciaga )  no i sie slizgal nie moglem podjechac   i ruszylem  tym silownikiem i chyba za mocno i jeszcze te strzeby wlazly i poszloo   a silownika nie da sie  skrocic skrecic  tylko na tymograniczniku  ma duzyu zasieg   tak ze mozna inne wdlugosci pasa zastosowac bez problemu bo na skrzyni sruba regulujaca naciagajaca ma zakres az 20 cm i dlatego na wariatorze chyba taki duzy zasieg tez ale juz wiem  po swojemu oszlifowalem i sam ospawalem i na pusto bez pasa  i nie ma prawa drgnac tak ze trzyma ogranicznik i naprawilem wskaznik w kabinie tak ze teraz wzrokowo nawet widze mam zdjecia to Ci wysle duzo doszedlem sam ale i tak jeszcze wszystkiego nie wiem ( ale mechanika kombajnow juz zagiolem hehehe)do 520 wiekszy heder nie pojdzie  rozmawialem i 520 rozni sie od 525 to nie to samo i tam te sita podsiewacze cos sa inaczej jak mi mowili  kombajny MF  z koncowka 25  sa inne  od pelnych symboli   jest jeszcze 560 taki mniejszy od 660 ale wyglad identyczny ii 565 znowu sie rozni od 560  i 520 ma domlacacz kolosowy tak jak i inne MF z koncowka 0tak ze lzej dla mlockarni bo klosy nie wracaja do mlockarni a na domlacacz,  gienek.siem wysle Tobie na probe gmail.com dostawisz malpe i masz



Podobne tematy pasow jezdnych