jakubkaczmarek

T 25 problem z temperaturą silnika

Polecane posty

Witam. Mam problem z grzaniem sie t25. Po ok 15 min pokazuje temp 100 stopni. Dodatkowo zauważyłem wyciek oleju po kolektorem wydechowym lub głowicą..... Czy te dwie rzeczy mają jakis związek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

U mnie jak pokazywał temperaturę to często było 120 oraz więcej i też mam wyciek pod pierwsza głowica od strony kierowcy, czy to od tego to nie wiem ale ja nie zwracam uwagi na temperaturę bo rożnie te wskaźniki pokazuje, jeśli na prawdę będzie już gorący to odczujesz spadek mocy, przy pracach bardziej interesował bym sie ciśnieniem a nie temperatura.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15287

A jak pokazuje 100 to silnik (miska olejowa) gorąca aż parzy, czy tylko na zegarze 100. Jak silnik nie gorący to sprawdź masę zegara bo nie łączy i wskazówka idzie na max

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie jest ok,pokazuje 3-4 .Wydaje mi sie, że zaczyna głośniej chodzić kiedy temp idzie do góry. Sprawdzę jutro zegar. W jakim miejscu jest zamontowany czujnik temperatury?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15287

Podłącz dobrze masę wskaźnika, jak ten z kolorową skalą to idzie trzeci kabel, jak starego typu to obudową dotyka i taką cienką blaszką, to trzeba przeczyścić i mocno dokręcać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15287

Jak nowy to musisz dorobić kabelek, podpiąć do metalowej tablicy i pod śrubkę przy podświetleniu wskaźnika i będzie git.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Ja tez wymieniłem wskaźnik na taki plastikowy do którego przychodzą 3 kable lecz mi nie pokazuje, czujnik podmieniłem i to samo,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

To miska olejowa gorąca, a filtr oleju nie?

Zaglądasz przy wymianie oleju do filtra?

Zmierz temperaturę innym zewnętrznym termometrem.

A czujnik temperatury dobry?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15287

Może filtr nigdy nie był czyszczony i zalepiony że nie ma obiegu. A ta jazda na wolnych obrotach to jakich 700? Może pyrkasz i jedzie przez siłę, a małe obroty =słabe chłodzenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to ze nie pracuje ciężko. Używany jest tylko do tura . Jadąc po słomę jakieś 200m temp dochodzi do 100 stopni. Filtr był czyszczony zimą przy zmianie oleju,ale sprawdzę to. Dodatkowo przy rozgrzanym silniku ciężko odpala(trzeba go trochę pokręcić na wyciągniętym odprężniku)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15287

Nie możliwe by tak szybko, to woda na ogniu tak się nie zagrzeje. Do wskaźnika masz podłączone 3 kable? Pisałeś o wycieku, a żeberka głowicy i cylindrów czyste, czy zalepione olejokurzem że nie odprowadzają ciepła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdjęty.Nic przy nim nie zmieniałem i zrobił się problem...Czytałem tu o filtrze powietrza , oleju, jako przyczynie grzania.Jak to sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paffa    1

Odrkęć pokrywy zaworów i sprawdź czy jest smarowanie klawiatury.

Jeśli smarowanie będzie ok, to trzeba by zdjąć miskę i posprawdzać panewki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając na pytania-ciśnienie ok,smarowanie na klawiaturach też jest.

Dziś dobrałem się do filtra oleju i miał zapchane dysze(chyba tak to sie nazywa),po wyczyszczeniu i zamontowaniu nic sie nie zmieniło.

Po umyciu silnika widac ,że wyciek oleju jest z kolektora wydechowego na pierwszym cylindrze od kabiny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15287

To puszczają uszczelniacze zaworów, a że uszczelka kolektora nie trzyma to olej zamiast iść w tłumik to wycieka. Ale to raczej nie będzie przyczyna grzania. umnie to temp na 40-45 się utrzymuje. Trzeba dobrze na 4 bronami naginać po świerzo oranym z pół dnia by wzrosła na 75-80. Ale nic nie cieknie, żeberka czyste i olej TOTAL 15w40. 6500mtg bez remontu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15287

Ale to jest fizycznie niemożliwe zagrzać 7 l oleju i kupę żelaza w 10min do 100 st, to trzeba ogień podłożyć pod silnik. Cos tu zegar oszukuje. 100 st to ręka się przykkeja, a na pewno tak nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez bazar
      Niedawno miał miejsce kapitalny remont silnika mojego Zetora 7711 (wymiana tłoków, tulei i pierścieni). Spowodowane było to tym, że do komór spalania dostawał się olej. No i problem polega na tym, że po tym remoncie silnik wciąż pobiera olej (stwierdzam to po niebieskim dymie i tłustej klapce). Mechanik, który przeprowadzał remont twierdzi, że na razie tak musi być i dopiero po ok. 50 mth pierścienie się odpowiednio ułożą, przez co olej nie będzie spalany. Po tym czasie również nakazał przeregulowanie zaworów. Jednak mnie przeraża chmura niebieskiego dymu i zastraszające znikanie oleju. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez Pozytwnie_zakręcony
      Witam, jestem posiadaczem claasa tucano 430. Mam go od nowości i już ma 7 lat.Przez ostatnie lata kombajn w żniwa zbożowe bardzo się grzeje :( tzn. w dobrej pszenicy 9-10 t/ha i przy dużej temperaturze otoczenia czyli ok.36°C. W takim zbożu osiąga on ponad 100°C(przy 105° włącza się sygnał). Aby utrzymać temperaturę między 90° a 100° obciążenie silnika nie może być większe niż 50% lub kosić pszenicę 6t/ha i wtedy nie ma problemu :/ Dodam że w kukurydzy nie ma problemu i kombajn ma normalnie ok 86°C. Tak więc co wy na to?
    • Przez kamilekw1221
      witam. Jaki polecacie olej do silnika John Deere i o jakich parametrach, oraz ile go wchodzi do silnika. I jakim olejem zalać przednie zwolnice i jak to zrobić bezproblemowo oraz ile go tam wchodzi? Proszę o pomoc ;)
    • Przez panmino
      Podczas pracy na pełnym gazie i dużym obciążeniu silnik furkocze, praca jest nierówna, ale są to "nierówności" o dużym natężeniu i na obrotomierzu tego nie widać. Wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem drożność przewodów paliwowych. Co to może być?
    • Przez Darknes2243
      Planuje remont silnika, ale nie wiem co konkretnie się dzieje mojemu władziowi. Otóż w trakcie wiosennego rozruchu, wyszło na jaw, że stracił całkowicie moc. A po dodaniu gazu, coś zaczęło stukać w silniku, i zaczął się grzać. Ktoś może mi doradzić co może być powodem? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj