Tomek12

Ile motogodzin wytrzyma MTZ zanim potrzebny bedzie remont silnika

Polecane posty

W MTZ z lat 90-tych jak jest włączany wom 1000 to szarpie maszyną i jak się wyłącza to momentalnie hamuje,one tak mają czy ten egzemplarz ma coś nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lech12    0

Można troche delikatniej włączyć i tak samo delikatnie wyłączyć ale generalnie one tak mają najlepiej by maszyna była wyposażona w sprzęgło jednokierunkowe w zasadzie wszystkie maszyny posiadające dużą bezwładność na wałku takie mają

 

 

W MTZ z lat 90-tych jak jest włączany wom 1000 to szarpie maszyną i jak się wyłącza to momentalnie hamuje,one tak mają czy ten egzemplarz ma coś nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankoursus    0

No kolego jak twierdzisz że w mtz82 biegi dobrze wchodzą to ja nie wiem czym Ty wcześniej jeździłeś, 9 wyje jak szalona i to chyba w większości rusantów no i nie mów, że skrzynia nie lubi sobie zgrzytnąć. Zetor ma u nas już sporo wylatane no i ma swoje lata ale żeby coś zgrztnęło przy włączaniu biegów to niemożliwe. Dodam jeszce, że kwestia wprawy nie ma tu większego znaczenia.

tylko taki zetorek jak by tyle w pizde dostał co rusek to by się dawno rozsypał

ruskie są porządne maszyny aby tylko lepszą kabinke i siedzisko wstawic żeby wygoda była

a w zetorze też wyje most tylko nie słyszysz w kabinie tak bo pod kabiną gąbką jest wyłożone

a jak ktos sprzęgła nie umie używac to mu skrzynia zgrzyta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

No kolego jak twierdzisz że w mtz82 biegi dobrze wchodzą to ja nie wiem czym Ty wcześniej jeździłeś, 9 wyje jak szalona i to chyba w większości rusantów no i nie mów, że skrzynia nie lubi sobie zgrzytnąć. Zetor ma u nas już sporo wylatane no i ma swoje lata ale żeby coś zgrztnęło przy włączaniu biegów to niemożliwe. Dodam jeszce, że kwestia wprawy nie ma tu większego znaczenia.

 

A czy ja napisałem że wchodzą bez zgrzytu? Czytac nie uczyli pani polonistka zmarła? :lol: Tylko mówiłem że pierwsze wejście i kapowałem biegi a nie jak niektóre bezmózgi nie kapują po prostu tam 3 szosowa jest nazwana 6 i tyle <_< A no i zgrzytac nie zgrzytają aż tak jak ty to widze mówisz i nie zawsze. Czasami lekko zgrzytnie czasem wejdą jak w masło. A jak komuś zęby wylatują to albo nie ma sprzęgla albo jest totalnym kretynem i idiotą bo w każdym ciagniku idzie zminimalizować zgrzyt albo całkiem zniwelować zasami w transporcie. Ale ja przełącze z przyczepą od 5-8 bez zgrzytu B) i wejdą jak w masło 9 inna bajka duża różnica prędkości i koła zębate nie zgrywaja się zbytnio


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jankoursus-"tylko taki zetorek jak by tyle w pizde dostał co rusek to by się dawno rozsypał"

Oj kolego nie porównuj zetora do belarusa bo to zupełnie co innego tak jak zetor i jd albo df czy choćby same też przepaść. I nie mów, że by sie rozsypał bo wiem na przykładzie naszego, że nie przy obciążeniu się nie "rozsypuje". Taśma od Womu sie ślizga to do czego taki ciągnik sie nadaje? Kto u nas ma to mówi o tym problemie. Oczywiście nie mówie tu o ciaganiu rozrzutnika 3.5t i to od czasu do czasu tylko o jakimś konkretniejszym sprzęcie. Większość sprzetu który się używa to wymaga dobrego sprzęgła a nie takiej lipy.W tych nowych wykonanie w kabinie to pozklejane wszystko dosłownie na śline, na dole ta okładzina to od razu odłazi kierownica to jakoś tak wysoko. Maska blaknie szybko no i cena też już nie jest konkurencyjna co najważniejsze. Gdyby cena była taka jak ze 2 lata wstecz to można by na to przymknąć oko ale dając powyżej 110tys za ciągnik to juz można wymagać choć to minimum.

 

UrsusCzesio- proszę bez aluzji co do mojego wykształcenia a raczej skupić się na sobie :).I kolego czemu Ty sie tak od razu napinasz jak ktoś kieruje w strone sprzętu który masz uwage? Popracowałeś troche jako pomocnik pomocnika pomocnika majstra w "serwisie" i wszystko wiesz najlepiej. Troche pokory bo na tym forum jest sporo ludzi którzy mają naprawde dużą wiedzę o mechanice a tak sie nie unoszą. A takie odzywki w Twoim stylu to w podstawówce są nawet nie na miejscu. I jeszcze jedno jak piszesz, że koła zebate się nie zgrywają zbytnio to co to ma być? Skrzynia nie zgrzyta ale koła zebate się nie zgrywają zbytnio? :). Ja właśnie o tym pisałem poniekąd, za duża różniaca w przełożeniach to jak to ma dobrze chodzić? Jedyne co mi sie podoba w tych ciągnikach to to, że są naprawde oszczędne w czym deklasują zetora.

Edytowano przez MajsterPopsuj88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Z tymi biegami to się ruskim faktycznie coś pomyliło. Między 5 a 9 jest duża przerwa ale to sie też da przeskoczyć tylko trzeba troche pokombinować i przeskakiwać z 9 zredukowanej. Pomijajac fakt dziwnego przełączania to i tak skrzynia mtz-ta ma przewage nad skrzynią zetorów 3xxx-7xxx iloscią przełożeń co BARDZO pomaga w polu.

 

Co do ceny to czy użuwana maszyna czy nowa to jest między zetorem a mtz-tem dość spora róznica niestety iz czegoś musiała się wziąść. I tu cięćia ze strony mtz-ta poszły w wykonanie, przynajmniej starszych modeli i temu te raczej nikt nie zaprzeczy.

 

Wom nie jest taki złu tylko trzeba rozumieć istote jego działania i umieć go ustawić a nie kręcić bezsensownie śrubami jak robi 80% właścicieli mtz-tów. Jego trwałość przedłuże sprzęgło jednokierunkowe jeśli ciąga się maszyny które po wyłączeniu mają jeszcze rozbieg. Wystarczy poszukać na necie co napędzają i tyle :rolleyes:

 

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

jankoursus-"tylko taki zetorek jak by tyle w pizde dostał co rusek to by się dawno rozsypał"

Oj kolego nie porównuj zetora do belarusa bo to zupełnie co innego tak jak zetor i jd albo df czy choćby same też przepaść. I nie mów, że by sie rozsypał bo wiem na przykładzie naszego, że nie przy obciążeniu się nie "rozsypuje". Taśma od Womu sie ślizga to do czego taki ciągnik sie nadaje? Kto u nas ma to mówi o tym problemie. Oczywiście nie mówie tu o ciaganiu rozrzutnika 3.5t i to od czasu do czasu tylko o jakimś konkretniejszym sprzęcie. Większość sprzetu który się używa to wymaga dobrego sprzęgła a nie takiej lipy.W tych nowych wykonanie w kabinie to pozklejane wszystko dosłownie na śline, na dole ta okładzina to od razu odłazi kierownica to jakoś tak wysoko. Maska blaknie szybko no i cena też już nie jest konkurencyjna co najważniejsze. Gdyby cena była taka jak ze 2 lata wstecz to można by na to przymknąć oko ale dając powyżej 110tys za ciągnik to juz można wymagać choć to minimum.

 

UrsusCzesio- proszę bez aluzji co do mojego wykształcenia a raczej skupić się na sobie :).I kolego czemu Ty sie tak od razu napinasz jak ktoś kieruje w strone sprzętu który masz uwage? Popracowałeś troche jako pomocnik pomocnika pomocnika majstra w "serwisie" i wszystko wiesz najlepiej. Troche pokory bo na tym forum jest sporo ludzi którzy mają naprawde dużą wiedzę o mechanice a tak sie nie unoszą. A takie odzywki w Twoim stylu to w podstawówce są nawet nie na miejscu. I jeszcze jedno jak piszesz, że koła zebate się nie zgrywają zbytnio to co to ma być? Skrzynia nie zgrzyta ale koła zebate się nie zgrywają zbytnio? :). Ja właśnie o tym pisałem poniekąd, za duża różniaca w przełożeniach to jak to ma dobrze chodzić? Jedyne co mi sie podoba w tych ciągnikach to to, że są naprawde oszczędne w czym deklasują zetora.

 

A ty widze problemy z czytaniem nadal :) Ja napisałem że różnica prędkosci jest miedzy 8 a 9 a ty ze miedzy wszystkimiwyczytałeś. Nie chce mi się prowadzic tej wymiany słów po połowe tekstu omijasz i bzdety kierujesz w mą strone. Po prostu pisze jak ja wrzucam biegi że bez zgrzytu a widze że chyba tym traktorem nigdy nie jeździłeś skoro twierdzisz że tam bez zgrzytu nie idzie wrzucać biegu. A ztym serwisem to nie potrzebnie się odnosisz. Nie robie juz w tym dziadostwie bo dziadowania tamtylko uczą w sumie czy tam uczą? zrób to zrob tamto. Te ciągniki nie mogą tam chodzić bo byle gówno do nich wkładali nie mogłem na to patrzeć :D I dla twej świadomosci z żadnym majstrem nie robiłem jak juz to sam bo z nimi nie idzie robić i choc bym miał jeść piach to tam nie wróce :P


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

Witam, mam belarusa 952 turbo skrzynia synchro... Kupiony byl w 2010 roku w marcu...nabite ma juz 1700mth nic nie robione chodzi igiełka, zima pali bez problemu , wycieki jak w kazdym MTZ ...ja licze ze do 10000mth powinien wytrzymac.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
255    95

A czy ja napisałem że wchodzą bez zgrzytu? Czytac nie uczyli pani polonistka zmarła? :lol: Tylko mówiłem że pierwsze wejście i kapowałem biegi a nie jak niektóre bezmózgi nie kapują po prostu tam 3 szosowa jest nazwana 6 i tyle <_< A no i zgrzytac nie zgrzytają aż tak jak ty to widze mówisz i nie zawsze. Czasami lekko zgrzytnie czasem wejdą jak w masło. A jak komuś zęby wylatują to albo nie ma sprzęgla albo jest totalnym kretynem i idiotą bo w każdym ciagniku idzie zminimalizować zgrzyt albo całkiem zniwelować zasami w transporcie. Ale ja przełącze z przyczepą od 5-8 bez zgrzytu B) i wejdą jak w masło 9 inna bajka duża różnica prędkości i koła zębate nie zgrywaja się zbytnio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

255 nie żebym krytykował ale.......... o co ci chodzi?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian892    10

Witam, mam belarusa 952 turbo skrzynia synchro... Kupiony byl w 2010 roku w marcu...nabite ma juz 1700mth nic nie robione chodzi igiełka, zima pali bez problemu , wycieki jak w kazdym MTZ ...ja licze ze do 10000mth powinien wytrzymac.....

 

Życze powodzenia. Ale może i trafi się cud

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
255    95

255 nie żebym krytykował ale.......... o co ci chodzi?

UrsusCzesio napisał iż koła zębate w MTZ się nie zgrywają, a teraz się tego wypiera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lucek279   
Gość lucek279

napisał bym ci ile wytrzyma ale niestety licznik wysiadł osiemnaście lat temu ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

u mojego sąsiada to już minęło 6500mth ale dalej chodzi bez napraw większych a jest używany co dzień bo baloty nim ładuje do wozu paszowego to jest MTZ82 ts

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cornerpl1    1

szczerze to nie patrze w moich ciągnikach na mth bo mnie to gówno obchodzi ;p ale mój mtz 82 jest z 96 roku a belarus 820 z 2008 więc nie wiem ile mth mają ale jak przypomne sobie to zobacze ;p ale żaden sie nie psuje choć nie wiem jak bym mu dał w pizde ;d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czesiek    21

Jak kupiłem swego Belarusa 505 (rocznik 1986) przed sześcioma laty miał na liczniku 2110 mth. Po pół roku licznik zatrzymał się na 2223. Na dzisiejszy dzień podejrzewam że przekroczył by 3500. Tylko ten przebieg podczas zakupu nie zgadzał się bardzo ze zużyciem, bo czy przy 2800 mth wysiadła by pompa od wspomaganie na fabrycznym orbitrorze, gdzie olej w układzie był idealny <_< nie wiem sam co myśleć, ale najważniejsze jest to, że silnik sam w sobie jest miodzio :D A olej i tak bierze :lol:


Wymiana doświadczeń !!!!!!

Wymiana spostrzeżeń !!!!!

Wymiana wiedzy !!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kami    5

Ja mam MTZ'a 82 z 1989 roku, motogodzin około 3 500 ale licznik nie chodzi od 3-4 lat więc tak ma już koło 5 000 mtg:) Silnik chodzi bez zastrzeżeń, żadnej najmniejszej naprawy przy nim od początku :)) gdyby wszystkie podzespoły w tym ciągniku były by takie dobre jak ich silniki to MTZ równał by się z najlepszymi:) no ale... jest jak jest:)

Edytowano przez kami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PABLO555    27
:D Witam ja mam mtz 82 z 1996r do marca 2011 to był główny koń pociągowy na 80 ha ma teraz 4030 mtg jedyna awarja to remont skrzyni na 4000 mtg koszt remontu 3500 zł z robocizną .Drobne żeczy się też trafiały ale nie takie cuda jak niektuży wypisują .a tak dla wszystkich zetorowców gdy ja kupowałem mtz 82 mój sąsiad kupił 912 ma 10 ha mniej odemnie i zaliczył remont silnika i skrzyni i 2razy jakiegoś żółwia a 912 to przecież nic innego iak zetor .A mój mtz od zmiany do zmiany oleju bez dolewek narazie, zabaczymy jak dalej bedzje pozdrawiam. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajor24    1

a jak sadzicie jakie sa mozliowsci godzinne obojętnie jakiego ciagnika?? chodzi o to ile silnik wytrzyma maxymalnie godzin. a zas na złom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Wszystko zależy od tego jak jest silnik użytkowany.

W serwisie MANa twierdzą, że jeśli silnik były by gaszony tylko na wymiany oleju a tak bez przerwy byłby na chodzie to można przejechać 2 mln km. Przy normalnej eksploatacji ok 1 mln km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildagro12    6

Nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj:

 

ILE GODZIN WYTRZYMA ROLNIK W MTZ ZANIM POTRZEBNY BĘDZIE REMONT (INTERWENCJA LEKARZA)?

 

Pytanie dla niektórych może wydać się prowokujące do kłótni, lecz czytając Wasze wypowiedzi jakie wspaniałe są MTZ nie sposób go nie zadać.

 

Sam pracowałem takim sprzętem przez kilka lat i wiem, że nigdy nie kupiłbym tego ciągnika ponownie. Faktycznie silnik ma całkiem niezły, ale poza tym to porażka na całej linii. Do dziś pamiętam belowanie tym "przęciorem", i po całym dniu pracy wysiadałem z niego na wpół głuchy i z objawami wskazującymi na chorobę Parkinsona - na szczęście mijającymi następnego dnia.

Dziwią więc mnie poematy heroikomiczne na temat MTZ wygłaszane przez niektórych jego użytkowników.

Proszę więc na serio potraktować moje pytanie i szczerą odpowiedź: co robiliście tym sprzętem, jak długo i oczywiście jak się po tym czuliście. Szczególnie zależy mi na opiniach doświadczonych użytkowników, a nie dzieci którym tata, mama, dziadek czy babcia pozwalają czasami "pośmigać" ciągnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Medalik    2

Nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj:

 

ILE GODZIN WYTRZYMA ROLNIK W MTZ ZANIM POTRZEBNY BĘDZIE REMONT (INTERWENCJA LEKARZA)?

 

Pytanie dla niektórych może wydać się prowokujące do kłótni, lecz czytając Wasze wypowiedzi jakie wspaniałe są MTZ nie sposób go nie zadać.

 

Sam pracowałem takim sprzętem przez kilka lat i wiem, że nigdy nie kupiłbym tego ciągnika ponownie. Faktycznie silnik ma całkiem niezły, ale poza tym to porażka na całej linii. Do dziś pamiętam belowanie tym "przęciorem", i po całym dniu pracy wysiadałem z niego na wpół głuchy i z objawami wskazującymi na chorobę Parkinsona - na szczęście mijającymi następnego dnia.

Dziwią więc mnie poematy heroikomiczne na temat MTZ wygłaszane przez niektórych jego użytkowników.

Proszę więc na serio potraktować moje pytanie i szczerą odpowiedź: co robiliście tym sprzętem, jak długo i oczywiście jak się po tym czuliście. Szczególnie zależy mi na opiniach doświadczonych użytkowników, a nie dzieci którym tata, mama, dziadek czy babcia pozwalają czasami "pośmigać" ciągnikiem.

 

A po co Ci te opinie skoro już nigdy nie masz zamiaru kupić MTZ ??? Jedni jeżdżą CC drudzy Polonezem inni Mercedesem skoro ktoś chwali Mtz to według mnie mercem nigdy nie jeździł ale skoro mu to pasuje i nie nażeka to jest ok.

Ja mam C360 jak pojeżdżę kilka godzin to też mi łeb peka ale nie nażekam :-)

pozdrawiam bez napinki

Edytowano przez Medalik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    32

@wildagro12 a jak może czuć się człowiek, który spędził za kierownicą np. 12h w ciagu dnia? Nawet jeżdżąc samochodem tyle godzin, cztery litery by cię rozbolały. Zadaj jakieś sensowne pytanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Po dwanaście godzin z pługiem w nocy i jakoś mi jeszcze nic mi nie pękło a bardziej daje to w tyłek niż prasowanie. Może to nie mtz jest porażką tylko ty. Do roboty się nie nadajesz i tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrcase85    1

seweryn20 dobrze mówisz jak sie robić nie chce to nawet fendt nie poratuje, ja pracuje mtz 5 lat i nie narzekam na niego mimo tego że śmigam nim po 12 godz z prasą iinnymi maszynami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kordzio14
      Cześć. Mam problem z Wladimircem. 
      Wyskakuje pierwszy i drugi bieg. Po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła od razu wyskakuje. Nie zdążę nawet puścić pedału sprzęgła. Nie da sie ruszyć ciągnikiem. Ruszę z miejsca tylko wtedy, gdy przytrzymam dźwignie biegów, żeby nie odskoczyła. 
      Gdzie można szukać rozwiązania problemu? 
    • Przez molwiak
      Witam.
      Posiadam MTZ 82 87rok  z silnikiem D 240
      Niestety MTZ jest już dojechany przez życie o chciałbym go poprawić
      Pierwsze pytanie to czy regenerować aktualny silnik(wtedy zakładam turbo)
      Zakupić silnik D 243 i z nim działać, również turbo 
      Czy zakupić poprostu D 260
      Ewentualnie dołożyć tur 
       
    • Przez Karolek132
      Witam mam problem z belarusem wtryski nowe pompa po zrobieniu a na zimnym ciężko odpalić. Czy pampę przestawić o ząbek 
    • Przez ZeTuR_7011
      Witam może ma ktoś na zbyciu taki katalog???

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj