Tomek12

Ile motogodzin wytrzyma MTZ zanim potrzebny bedzie remont silnika

Polecane posty

matiz955    40

Wujek ma Pronara 82, silnik pracuje dobrze, odpala zawsze.
Rozrusznik wymieniał, sprzęgło ze 2 razy robił, w skrzyni coś grzebał.
Ale silnik nie ruszany :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

Aha czyli trzeba kupić klucz, ustawić na 180 Nm i spróbować dociągnąć. Ta wartość 180 Nm jest bezpieczna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ja ustawiałem 200 i powiem szczerze że jakbym bez klucza dynamometrycznego dociągał to mocniej bym skręcił. Jak dokręcałem w TDI głowicę to patrzyłem czy soki nie idą bo tam jest 30Nm, 60Nm i dwa razy po 90° to musiałem się lepiej przyłożyć niż przy tych 200 w MTZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

To już mokro w gaciach  :D

  matiz955  

co to za przechwałki?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Ja ustawiałem 200 i powiem szczerze że jakbym bez klucza dynamometrycznego dociągał to mocniej bym skręcił. Jak dokręcałem w TDI głowicę to patrzyłem czy soki nie idą bo tam jest 30Nm, 60Nm i dwa razy po 90° to musiałem się lepiej przyłożyć niż przy tych 200 w MTZ

 

W TDI zapewne jest większe ciśnienie to i mocniej trzeba głowice dokręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Tyle że w aucie jak kręcisz dwa etapy, to w trzecim już nie są luźne szpilki tak jak w Rusku.
Ja może i silny nie jestem, ale gdy wymieniałem w swoim aucie uszczelkę to zwykłą grzechotką przekręciłem dużo mocniej niż norma nakazuje, zakładam potem dynamometr to wyszło że koło 90Nm było, a miałem tylko lekko docisnąć :-) Tylko że przed autem robiłem 2 ruskie silniki.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tracker    650

https://www.tygodnik-rolniczy.pl/articles/technika/belarus-1025-z-14-500-mth-jaka-jest-tajemnica-bezawaryjnego-uzytkowania/

 

Ma ktoś może całość artykułu, co to za cud się stał ... ????

 

 


Bóg Honor Ojczyzna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

14500?

Gdyby mój wytrzymał choć 1450 bez awarii... albo chociaż 145 mth...

  • Haha 1

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

Jeśli chodzi o silnik mój ma ponad 8500 i jedynie pompa oraz wtrysku były robione. Reszta nietknięta od fabryki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26
Dnia 27.12.2007 o 20:34, Tomek12 napisał:

Piszcie tutaj ile wytrzymaly wasze silniki 3000 to duzo?

Mnie też tyko 3000 wytrzymał, ale jestem drugim właścicielem, a z tego co się zorientowałem, to pierwszy właściciel nie dbał o nic i to pewnie przez to. Mówię o 1025. 

Po remoncie i wymianie pompy chodzi świetnie, pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam MTZ82  1997r  i moje zdanie jest takie silnik ok , hydraulika na oryginalnym rozdzielaczu sie lała  więc przerobiłem na  rozdzielacz zwykły 3 sekcujny 80l/min dołozyłem dwa siłowniki  do ramion podnosnika  olej w hydraulice superol ,teraz  podnosi bez problemu duzy agregat 1200kg ,grubera tez cos koło tony i nie mam zadnych wyciekow ,hydraulika jest sucha jak pieprz i bardzo mocna .A co do biegów to rzeczywiście  cięzko znalezc ,ale widocznosc  i komfort ok  więc polecam  a ciagnik chodzi z turem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj