Zaloguj się, aby obserwować  
Piters182

John Deere 6230, Claas Arion 410, Valtra N93, Deutz Fahr K 410

Polecane posty

Piters182    29

Tak jak w temacie, co byście wybrali z tych ciągników. Gospodarstwo 80ha, ciągnik miał by być jako pomocniczy, rozsiewacz, opryskiwacz, prace z ładowaczem, czasem transport. Przeznaczam na ciagnik 160-200tyś, netto.

Edytowano przez Piters182

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gospodarz97    130

Jak byś napisał coś o gospodarstwie, innych maszynach, do jakich prac będzie wykorzystywany i jaki masz budżet byłoby łatwiej :)




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karold14    4

ja mam Valtre tylko n 91 z turem Quicke Q55 i Claasa tylko Ariona 430 cis to powiem ze wybralbym Valtre, zdecydowanie oszczedniejsza, mniej pali, tansze przeglady i do tura o wiele zwrotniejsza :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinAG    0

Valtra - ciekawy wybór

 

Brak argumentacji

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Basior    7

Tylko Deutz-Fahr! Najmniejsze spalanie z nich wszystkich.Zwrotny jeśli chcesz go do tura. I bardzo wygodny. Znam wielu użytkowników i bardzo chwalą. Z tego co wiem to John Deere potrafi duużo spalić. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli chodzi do tura to Kubota i jako pomocnik, skręt jako pomocnik idealny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrMetkaJD    0

JD 6230 jest bardzo zwrotny jest w mojej okolicy 5 takich są zwrotne najbardziej komfortowe to na pewno! Ze spalaniem jest rożnie mój 6820 premium pali 15l/ha orki. To mało 6230 jest idealny do ładowacza sam się nad takim zastanawiam. Bym wybrał JD. Ostatecznie valtrę bo jest bardzo oszczędna i zwrotna nie wiem jak z awaryjnością.A arion i reszta ciągników Claas to szajs! Oprócz tych starych. ;)

 

Jeżeli chodzi do tura to Kubota i jako pomocnik, skręt jako pomocnik idealny.

http://www.youtube.com/watch?v=uKv3q4KAV8E

Widać że w zetorze w pewnym momencie koła są prostowane a ciągnik nie jest nowy. Co do kuboty to jest Dobra. Ale widać że było coś grzebane po prostu koła są mocno skrętne.A po za tym jest różnica wielka w prędkościach maszyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas15    0

Też bym wybrał na Twoim miejscu JD, tylko zastanowiłbym się na 5100R. Do TUR-a i prac pomocniczych będzie zwrotniejszy niż 6230 i powinien mniej spalić. W każdym razie brałbym JD. Atutem do pracy z ładowaczem jest rama - ciągnik będzie nie do zajechania :D


Moja brygada: Ursus C-360-3P, John Deere 5090R, Bizon ZO56 Super

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    29

JD 6230 mi się podoba pod tym względem że można oś amortyzowaną domówić TLS. Deutz ma takie zalety że może mieć oś i kabine amortyzowaną i szybką skrzynie 50km/h. Tylko że w Deutz nie działają półbiegi do tyłu taka wada, i ten silnik taki dymiący. Valtra fajna ale jest drogawa. Claas co prawda ciągnik markowy ale nic nie ma ciekawgo w sobie, poza fają skrzynią i dużymi gabarytami co obsłabia zwrotność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli ty uważasz że to było oszukane to jedź do przedstawiciela zetora i sam zobacz. po za tym sam mam forterrer 11441 i wiem jaki ma skręt. A jak nie wierzysz z tą kubota to ona ma inaczej zrobiony przedni most. I radze odwiedz delera i sam zobacz.

 

 

M9540

 

Przedni most

 

Przeniesienie napędu na przednie koła odbywa się za pomocą przekładni stożkowych zatopionych w kąpieli olejowej i zamkniętych w szczelnej obudowie. Takie rozwiązanie zapewnia utrzymanie mechanizmu w czystości oraz możliwość bezpiecznego przekazania całkowitej mocy na koła nawet przy maksymalnym skręcie i obciążeniu przodu ciągnika. Promień zawracania ciągnika jest niezwykle mały: 3,8 m. bez hamulców.

Edytowano przez fandoss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zaloga224    0

witam Valtra N93 H5 będzie idealna

niskie spalanie 3 cylindry 4 zawory na cylinder+ skrzynia H5 wzrost prędkości 0 128% idealne połączenie do pracy z ładowaczem i lekkich prac, i myślę że się zmieścisz w 200 netto,

Pozdrawiam

Michał

 

Argumenty za Valtra

kraj pochodzenia Finlandia ( fabryka i montownia) / konkurencja będzie składakiem

zwrotność

przekładnia H 5 jest świetna

bogate wyposażenie standard

wysoka kultura pracy silnika 3 cyl

niskie spalanie

wysoka cena na rynku wtórnym

Ciągnik idealny jako pomocniczy

... można jeszcze długo wymieniać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Darek, a oglądałeś te nowe kupoty że piszesz coś o nich?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Daj fotkę jak się mylę :)

 

O co ci teraz chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    2259

JD 6230 jest bardzo zwrotny jest w mojej okolicy 5 takich są zwrotne najbardziej komfortowe to na pewno! Ze spalaniem jest rożnie mój 6820 premium pali 15l/ha orki. To mało 6230 jest idealny do ładowacza sam się nad takim zastanawiam. Bym wybrał JD. Ostatecznie valtrę bo jest bardzo oszczędna i zwrotna nie wiem jak z awaryjnością.A arion i reszta ciągników Claas to szajs! Oprócz tych starych. ;)

 

 

Widać że w zetorze w pewnym momencie koła są prostowane a ciągnik nie jest nowy. Co do kuboty to jest Dobra. Ale widać że było coś grzebane po prostu koła są mocno skrętne.A po za tym jest różnica wielka w prędkościach maszyn.

 

Hmm idąc tym co napisałeś to JD też jest szajsem w najważniejszym podzespole czyli silniku.

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

 

O co ci teraz chodzi?

Chodzi o to czy się mylę że most Kuboty z budowy podobny do do mostu który dawno, dawno temu miały MTZ-y

:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ciekawe z kąd bym miał to foto. Najlepiej przejedź się do delera i zobacz jak nie wierzysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ale mi nie chodziło co jest w środku tylko, że ma przez taki przekaz napędu ma taki promień skrętu newet z włączonym napedem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    29

Kubota raczej odpada kabina ciasna, ciężko we 2 osoby się zmieścić. I tak jakoś wszystko średnio wygląda. A zetor to wydaje mi się że ostatnio się popsuł pod względem wykonania. A ile prawdy w tym jest to nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A po co ci siedzenie w pomocniku, sam bd brał pomocnika i stwierdziłem że nie wezmę siedzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    29

U mnie cały czas potrzebne. Pojechać z ojcem na skup, albo we żniwa zabrać układacza belek do kabiny, niż by miało dojść do tragicznego wypadku. Każdy ciągnik powinien być chociaż 2 osobowy, mam miłe wspomnienia z Zetora 5211, 5 ludzi się brało do kabiny i jeszcze były luzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak posiadasz prase kostkująca to nawet 2os nie wystarczy. A jeżeli ja posiadam juz rolującą to dla mnie jest bez sensu wozić. A na skup to jaki jest sens ojca wozić ile ty masz lat żeby z ojcem jeździć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    29

A czy pojęcia w prospektach są takie same? Np. w Claasie pisze: promień zawracania m 4,5. A w Deutz-fahrnie pisze: Promień skrętu bez hamulców mm 5455. Czyli DF by miał dużo gorszy skręt?? :( :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez andrz17xd
      Witam wszystkich tutaj na forum. Piszę tutaj bo chciałbym się was poradzić w pewnej sprawie, a szczególnie chodzi mi o użytkowników którzy posiadają kombajn claas dominator 85. Chciałbym się dowiedzieć od czego służy lampka zaznaczona w kółeczko na zdjęciu. Domyślam się, że służy ona do retromatu, ale chciałbym się dowiedzieć co dokładnie ona sygnalizuje?


    • Przez Theprzemo205
      Witam Jestem zainteresowany tym oto kombajnem.  https://www.olx.pl/oferta/claas-mercator-50-kosa-3m-oryginal-jeden-wlasciciel-export-szwecja-CID757-IDCeVnD.html#fe296148d1 
      Za bardzo się nie znam na kombajnach. Dotychczas uztkowałem tylko Claas Cosmos. Czy mercatorem da rade kosić kukurydze i rzepak?  Czy te 2029 motogodzin to dużo jak na taki kombajn?
    • Przez Dawid1156
      Witam, zamierzam zakupić kombajn claas lexion 540 z 2005 roku, potrzebuje informacji na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie takiego kombajnu. Ogólny stan to wiadomo ale czy są jakieś szczególne rzeczy którym trzeba się przyjrzeć. Chętnie usłyszę też ogólne opinie na temat tego kombajnu, docelowo ma pracować na 150 ha plus małe usługi. 
    • Przez calverdu
      Posiadam Claas Ares 657 z 2007 roku, od nowości u mnie (2600mtg) . Natomiast w ostatnich dniach dzieje się coś dziwnego, w trakcie oprysku rozłącza mi wałek i całkowicie jazdę, deska zaczyna swiecić, pikać. Zgaszenie na minute załatwia sprawę i moge jechać dalej. Druga kwestia jest taka, że jadę w transporcie i rozłącza skrzynie na 2-3 sekundy po czym znowu zaczyna "ciągnąć". Występuje to czasami, lecz coś mi się wydaje że coraz czesciej i trzeba coś z tym zrobić, tylko pytanie co ?
    • Przez dawidursus323
      Dzień dobry. Mam taki dyskomfort z rozdzielaczem w claas consul że na sekcji odpowiedzialnej za podnoszenie/opuszczanie hedera, żeby heder opuścić trzeba dużo mocniej i nagle popchnąć dźwignie, na innych sekcjach tego nie ma. Podnosi się lekko. Da się to jakoś podregulować? W pracy jakoś specjalnie nie przeszkadza ale może da się coś temu poradzić. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj