Zaloguj się, aby obserwować  
rafalt1717

MF 235 - czy warto, proszę o pomoc!

Polecane posty

rafalt1717    1

Witam, w mojej okolicy pojawił się na sprzedaż przyzwoity mf 235. Na zdjęciach ciągnik prezentuje się na prawdę rewalacyjnie. Jest to rocznik 88, który ma przebieg podobno około 600mth. I tu zwracam się o pomoc. Czy jest to realne? Ciągnik jest podobno nie malowany, ma oryginalne tylne opony, widlak (brak wspomagania - problem?) i kabinę zamontowane w 2003 roku. Jutro jadę go zobaczyć. Na co mogę zwrócić uwagę, jak sprawdzić czy opony są faktycznie oryginalne jeżeli są na nich jakie kolwiek informacje (podobno nawet chlapacze to oryginał). Jak sprawdzić plomby na liczniku lub inne ważne elementy, które powinien zawierać oryginał. Za ten ciągnik wołają 30 tys. zł.

Oczekuję szybkiej pomocy, bo jutro już jadę! Czy to dobry sprzęt do lekkich prac typu opryskiwacz, gałęziarka, kombajn do porzeczek? Jak jest ze spalaniem? Nie miałem kontaktu z tym ciągnikiem w rzeczywistości. Czytałem już inne tematy również, ale chodzi o ten konkretny przypadek, który opisałem. Widzę, że na internecie nie ma ich dużo. Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcine    44

na co zwrócić uwagę, hm, czy biegi ładnie wchodzą, czy silnik nie kopci, czy nie ma wycieków... standard ;) upewnij się, czy podnośnik sprawnie działa, czy pompa dobrze wywraca przyczepy oraz, czy nie zastała się stopka od mechanizmu blokady.

 

według mnie ciągnik jest godny polecenia jak najbardziej, mimo braku wspomagania kieruje się nim naprawdę lekko, zakładasz gałkę na kierownicę i operujesz jedną ręką czy to z widlakiem, turem czy z kosiarką. jest rewelacyjnie zwrotny, ma malutki promień skrętu, szybki wsteczny, jako pomocnik idealny. no i spalanie też malutkie. jeżeli ciągnik był zadbany to bierz w ciemno, nie wywalisz się na nim, a usterki usuniesz w garażu ;)

 

wadami są śruby calowe, może to być czasami upierdliwe. no i wiadomo, komfortu za wiele w nim nie ma, ale wg mnie, jeżeli jako pomocnika porównywać go do c330 to wypada zdecydowanie lepiej ;)

 

kuzyn do niedawna obrabiał takim całkiem spore gospodarstwo (15h).


norweskie-lesne.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Na moje to jakaś ściema ktoś zgubił jedno zero ale może ,jeśli taki orginał to wypytaj co nim było robione może mieć bląby na lince od obrotomierza ale w to wątpię opony powinny mieć datę opisaną 4 cyframi pierwsze dwie to tydzień roku a kolejne to rok (np.3102 ),zwróć uwagę na zużycie zaczepów tuza wycieki oleju wytarcie pedału sprzęgła , farb np. na błotnikach od wewnątrz luzy na drążkach ,to takie podstawy świadczące o zużyciu ,a powinny być niewielkie biorąc że jest jak nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawell18    13

.

Edytowano przez Pawell18

Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalt1717    1

Ja nie pytam o 2812 tylko o mf 235 ;) Zakładam, że ten jest solidniejszy (lepszej jakości części). No dzięki, dzięki Panowie, a do tej plomby na lince to ciężko się tam dostać? ;) Zwrócę uwagę na to co opisaliście, może na coś jeszcze mogę zwrócić uwagę? Jeżeli ciągnik jest faktycznie tak utrzymany to jest wart swojej ceny? Pozdrawiam :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawell18    13

.

Edytowano przez Pawell18

Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalt1717    1

No więc składam raport, to jest ten ciągnik, który umieścił ktoś wcześniej http://otomoto.pl/ur...ny-A322136.html

Biegi wchodzą dobrze, silnik nie kopci, wycieków brak. Zaczepy nie były zużyte, były spore luzy na kierownicy, ale zakładam, że to wina braku wspomagania przy widlaku. Widlak bardzo solidnie wykonany. Ciągnik bardzo dobrze palił i przedmuchów brak. Pytając o blok, ponieważ były one szare, Pan powiedział, że mazneli go przy okazji kiedy zakładano im kabinę w Kutnie, była ona robiona do niego na zamówienie. Z tego co się orientuję to w tych latach były one składane w Polsce i się zastanawiam jak z tymi oponami. Wiem, że z przodu były zmieniane, a z tyłu ma założone Stomila OLSZTYN. Szukałem numeracji składającej się z 3 lub 4 cyfr, ale takowej nie było. Była tylko jakaś dużo dłuższa, ale nie wiem czego się tyczyła. Hydraulika wszystko sprawne. Ta kabinka szczelna wykluczając tą płachtę z tyłu. Nie jestem w stanie stwierdzisz czy ten przebieg jest prawdziwy. Ciągnik pracował na prawdę dobrze. Najbardziej wkurzające jest wysiadanie z niego i wsiadanie. Pozycja za bardzo wygodna. Mam mieszane uczucia. Przydałby się paleciak, a tu w cenie jest i kabinka solidna, szczelna, która też jest coś warta. Jest to jakaś perspektywa porównując do c330. Z tego co ja wnioskuję silnik jest zdrowy, ale czy przebieg aż faktycznie taki to nie wiem. Słucham waszych opinii. Na pewno posiadacie jakąś wiedzę odnośnie tego co napisałem i doradzicie. Jakbym się decydował to wiadomo biorę mechaniora znajomego i jak coś wyjdzie w trakcie to rezygnacja. Czekam na odpowiedzi ;)

 

Edit: A i jak z tym ciśnieniem? ;)

Edytowano przez rafalt1717

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15352

W latach 80tych to były długie numery na oponach, ale czy 88 to ręki uciąć nie dam, co nie znaczy że tam jest rok. W dzień zobaczę u siebie na rozrzutniku jest z 80 r to napiszę która cyfra to rocznik i przyczepie 85r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MAti21    3

przeglądałem jego zdjęcia , chyba będzie prawdopodobny jego przebieg, ponieważ farba na podłodze i pedałach jest na prawdę tylko delikatnie wytarta,ale z d rugiej strony dziwne, że go na od tak przy zakładaniu kabiny na czarno wymalowali, a na błotnikach i masce już nie odnowili lakieru? Jest taka opcja ,że maił robioną kapitalke i wtedy go wymalowano bo wiele osób tak robi. No i luzy na kierownicy przy tak niskim przebiegu? Facet pisze,że załadowałnim 10 tirów to troche nierealne żeby tak szybko luzy powstały. Sprawdź go dokładnie, bo możliwe że jest podpicowany na handel.

błotnik też widzę, że jest jeden tylny pęknięty delikatnie,ale to norma jak był bez kabiny wcześniej. Jak mechanik stwierdzi że jest w porządku to bierz bo to są dobre ciągniczki;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalt1717    1

Rozrzutnik może nie mieć nic z tym wspólnego ;) Te opony to ważna sprawa, bo jeżeli nie są oryginalne to przebieg też nierealny. A ogólnie jak oceniacie ten ciągnik po aukcji i po tym co napisałem?

 

Edit: Fakt, ciągnik ma blachy oryginalne, jest podrapany i poobcierany gdzie na zdjęciach tego tak nie widać, jakby picowali pod handel to ten tłumik by zabijał srebrnym kolorem, sam się zastanawiam po co korpus malowano, podobno mało pracował więc może kosmetykę poprawił poprzedni właściciel przy okazji zakładania kabiny.

Edytowano przez rafalt1717

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230

ciągnik wygląda nieżle ale i cena trochę wygórowana(może wart swojej ceny) w oryginale to chyba wychodził na radialkach(kuzyn ma takiego i wyższy przebieg zużycie opon 50%), a tu mi wygląda na gumy diagonalne,

Edytowano przez jacek3773

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15352

Tak więc na rozrzutniku mam 80@@@@@, na przyczepie 84@@@@@, na drugiej z 87 już 277, na innej 88 też328. U mnie w u3512 były radialne stomila olsztyn trzy cyfrowe @@6 bo z 96r. Tak więc powinna być wytłoczka 3 cyfrowa np 257, lub 058, jak ciągnik 87/88 to prawdopodobnie będzie @@7. 4 cyfry były tłoczone od 2000r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15352

To taka mała pieczątka wielkości paznokcia na kciuku z jednego boku opony. Może akurat od wewnątrz było i temu nie widać, bo błotnik zasłaniał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15352

Rocznikowo drogi, ale jak orginał to warto. Rocznikiem robił nie będziesz tylko sprzętem a to trwałe i na długie lata starczy. Jak już kupisz to sprawdz kolanko przy filtrze powietrza bo już guma wiekowa i jak ma spękania to potrafi zassać kurz i po trwałości będzie. Na te kolanka trzeba uważać ja okleiłem nowe taśmą izolacyjną szmacianą i to lux rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prezesmax    4

mi sie wydaje że coś jest nie tak bo nie widziałem MF w środku pomalowanego na czarno tylko na siwo


Zetor i tylko Zetor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer1512    0

Witam. Z tych zdjęć wynika że ten ciągnik był malowany napewno tylne błotniki sa po wymianie no i ten kadłub tez był malowany one nie były czrne koła tez są odnowione.A przy tych mtg i nawet z tym masztem nie powinien mieć luzów na drążkach.To jest moja opinia a decyzjia należy do Ciebie.Pozdraiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj