Domin902

Mechanizm różnicowy

Polecane posty

mac    78

Ja też sobie nie wyobrażam jak można wciskać blokade ręką, przecież to trzeba się bardzo nachylić. W orce jak np: jedziesz pod górke to i tak masz gaz prawie w podłodze )2000obr=, dojeżdżam do wzniesienia biore ręczny gaz do końca, nogą wciskam blokade i tyle, jak wiade pod górke to puszczam blokade noge na pedał gazu i ręczny spowrotem wycofuje i jade dalej,a czy blokada odbiła to da się odczuć, a jak już to można sprawdzić nogą czy pedał od blokady ma luz (jeżeli wszystko jest sprawne to niema potrzeby).

Nierozumiem jaki problem sprawia co niektórym operowanie gazem ręcznym.

Wracając do tego trzymania ręką blokady, w moim przypadku gdzie na polach są kamienie a orke wykonuje się sztywnym pługiem, jeżeli trzymałbym blokade ręką a zaje.. w kamień które nieraz potrafią zatrzymać ciągnik wtedy miałbym dopiero problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mejtun    0

Witam.
Dzisiaj rozebraliśmy zwolnice by zobaczyć czy wałek się nie skosił bo była luźna i wyjeliśmy cały wałek w prawym kole bez zablokowania mechanizmu, stad moje pytanie pierwszą część widzę a druga? Wpadła do środka? Bo na pierwszą mogę wałek założyć ale nie wiem jak z tym drugą tuleją?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

od blokady to nazywa się sprzęglo kłowe to przy mechaniźmie różnicowym (kły) sa na stałe a wypaść to mogła ta tuleja załaczana pedałem przez widełki zdejmij pokrywę pod akumulatorem załóż bez wałka zwolnicy na wciśnietym pedale (włączonej blokadzie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelus    4

Witam . W moim Ursusie c330 M 1988 rok zerwały się śruby w tylnim moście ( mechanizm różnicowy )  4 zerwane śruby  .

Może ktoś podać wstazówki lub link do instrukcji , forum jak zabrać się do wymiany tych śrub ?

Trzeba później ustawiać jakieś luzy na łożyskach czy coś ?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelus    4

Ursus c330 M,

czy da radę wymienić łożyska na wałku atakującym bez demontażu skrzyni biegów ? 

mam zdemontowane prawa i lewą pochwę oraz mechanizm różnicowy . 

tak żeby wałek atakujący wyszedł do Tyłu ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witam wszystkich pacjent 330m po uzytkowaniu go przez 3 miesiace zaczelo cos chrupac w prawym kole .po paru dniach zablokowalo całkowicie prawe kolo ciagnik nie mógł ruszuc po włączeniu wstecznego i znow do przodu jakos sie odblokowalo i dojechalem do garazu po rozebraniu zwolnic nic nie znalazlem cale zeby lozyzka tez .Kolega podpowiedział mi ze to atak po wyjeciu ataku wszystko na poczatku wygladalo ok . Po rozebraniu satelity bardzo ostre mialy zeby i luzy na tych chyba to wodziki tez bardzo wytarte byly kolo talezowe i atakujace w bdb stanie . Po zakupie części i skrecaniu calosci pojawil sie problem . mianowicie te wodziki maja problem przesuwac sie w tych otworach i cuezko obrocic jest caly środek mechanizmu ? jaka to przyczyna czy za mocno skrecilem te sruby co mocuja talez mechanik kazal z sila 60 nm dokrecic kupilem nawet klucz do tego rozebralem poniwnie i założyłem stare wodziki i to samo jest nie wiem co robie zle prosze o porade .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nie wiem czy za mocno go nie skrecam bo po odbezpieczenia podkladki bardzo lekko sie nakretki odkecaly a jak dokrece juz na 40 nm wodzikow w otworze nie przesune

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Bo właśnie jeden kolega z forum miał ten sam problem że na częściach Ursusa wewnątrz nie chciało się obracać jak by coś zacinało czy trzymało. Wymienił na Skropol i było wtedy bez problemu. Nie wiem co było przyczyną. 

U siebie jak robiłem też wszystko poszło Ursusa i obracało się z lekkim oporem, ale pokombinowałem z podkładkami ciernymi jedne poszły nowe inne stare ale dobre i zaczęło chodzić lekko bez luzów. Co do siły dokręcenia dobrze ktoś tam powiedział na 60 Nm bo się może potem poluzować i zetnie Ci potem śruby. Przecież obudowa nie z plasteliny nie podda się że mocniej dokręcisz coś blokuje wewnątrz i tyle. Nie wiem czy wszystkie części z Ursusa są jakieś nadwymiarowe czy jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robadas78    0

Witam. Mam pytanie? Jaka rolę odgrywają te ruchome bolce w mechaniźmie różnicowym c330 co w trakcie obrotu wychodzą ok 1 cm? pytam gdyż ustawiałem wałek atakujący i dużą zębatkę bo strasznie szumi jak zwalniam biegami. I na jednym bolcu były slady tarcia (nie wiem o co) i doradzili mi abym delikatnie przyklepał żeby nie wychodziły!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Za_q    15

Te bolce to sworznie satelitów (działanie na zakrętach). Jeśli są ślady tarcia, to dobrze byłoby sprawdzić, czy w samym koszu nie ma uszkodzeń. A co do przyklepywania, to bez komentarza.

 

C-0891.JPG

mechanizm-roznicowy-ursus-c-330-m-mechanizm-roznicowy-ursus-c-330-m-2-2.jpg

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robadas78    0
5 godzin temu, Za_q napisał:

Te bolce to sworznie satelitów (działanie na zakrętach). Jeśli są ślady tarcia, to dobrze byłoby sprawdzić, czy w samym koszu nie ma uszkodzeń. A co do przyklepywania, to bez komentarza.

 

C-0891.JPG

mechanizm-roznicowy-ursus-c-330-m-mechanizm-roznicowy-ursus-c-330-m-2-2.jpg

Dzięki wielkie... szukalem w sieci takiego zdjęcia. Dzisiaj znowu ściągałem podnośnik bo pompa nie działała normalnie i chyba źle założyłem na simering i przy okazji stwierdziłem że to moje klepanie to już nie istnieje bo sobie te bolce poradziły. Ale teraz widzę że chyba za dużo mi wystają i bd musial chyba cały tył rozbierać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomn95    51

Co jeśli sworznie satelit wychodzą lekko za obudowę mechanizmu roznicowego? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez perkins3382
      Witam ile waży mniej więcej plecak w c330 
    • Przez markus18645
      Witam. Mam pytanie odnośnie składania zwolnicy w C330. Nie wiem czy temat był poruszany ale nic nie znalazłem. Dostępny katalog też opisuje ten temat w sposób lakoniczny. Chodzi mi o kolejność zakładania poszczególnych elementów na półosi. Patrząc od strony korpusu na wałku znajduje się bęben hamulcowy, a następnie... i tu problem bo logika wskazuje że pierścień uszczelniający (oring w rowku półosi) na to tulejka dystansowa która ma również odpowiedni rowek, następnie uszczelniacz (simering w którym znajduje się tulejka dystansowa) i odrzutnik oleju. Do tej pory było tak: bęben, oring, otrzutnik simerung w nim tulejka dystansowa. Wg. katalogu to nawet nie będę pisał bo to się kupy nie trzyma. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez ursusikc330m
      Witam jak wybić półoś w Ursusie c 330 próbuję wybić w celu wymiany uszczelniacza ale nie chce nawet drgnąć
    • Przez 12Mati12
      Witam rok temu jak wymieniałem pompe hydrauliki zwróciłem uwagę że wałek atakujący ma luz wzdłużny i tak jak jeździłem i się napędziła na 6 i tak jakby jechała siła pędu było słuchać lekkie chrobotanie ale dosłownie lekkie a ostatnio podczas orki gdy szarpałem się przód tył to na wstecznym gdy miała obciążenie większe było słychać chrobot ale już dużo głośniejszy jak tylko wróciłem do domu zdjełem dekiel ze skrzyni i zerknolem na tryby wszystko wydaje się raczej w porządku (gdy nie ma większego obciążenia to jest cichutko) i teraz moje pytanie wiem że czeka mnie zdjęcie plecaka (akurat to miałem i tak w planie na ten rok bo muszę wymienić wał podnośnik) i czy wyrazie co jak okaże się że to łożyska na walki atakującym po rozjechaniu wyciągnę wałek do przodu czy muszę wyciągać dyferencjał? J drugie pytanie czy ten luz może być spowodowany naprzyklad odkręceniem się nakrętki na walki atakującym lub inną jakaś mniej inwazyjną rzeczą? Jak narazie czekam na pierścienie do tłoka więc nie rozbieram żeby stało ale też nie jeżdżę ale jutro albo w czwartek na wieczór już będę się przymierzał do rozbierania mam nadzieję że obejdzie się bez rozpoławiania😅będę informował o postępie prac na bieżąco za dobre rady serdecznie dziękuję i pozdrawiam 😃
    • Przez wasyl75
      panowie,moze mi ktoś pomóc,puka mi w prawym kole jak ruszam do przodu lub do tylu ,ale tylko jak ruszam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj