Gość christoff13

Blokada mechanizmu róznicowego

Polecane posty

seweryn20    825

Nie. To czujnik zaniku ciśnienia i śruba drążona pod niego. Krótko jest sprawny nie pełni żadnej funkcji poza zapalania kontrolki. Nie jest potrzebny.

Na rysunku zawór ma cztery przyłącza. Dwa z nich to powroty do zbiornika. nie wiem czemu tak głupkowato.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Czujnik zaniku ciśnienia. Na powrocie oleju z orbitrola jest celowo utrzymywane niewielkie ciśnienie żeby czujnik gasił kontrolkę. Gdy braknie oleju w zbiorniku zaniknie ciśnienie oleju na powrocie i zapali kontrolkę. Działa identycznie jak czujnik zaniku ciśnienia oleju smarującego silnik. Tyle że z czasem ten przy orbitrolu nawala i pali się non stop. 

Na rysunku jest taki zawór.

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=mtz+zaw%C3%B3r+blokady&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-fuzzy-v1-uni-1-5-0118

Jest montowany pod podłoga kabiny i wciskany nogą.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Bo mnie tak zastanawia orbitrol podłączony pod serwo działa cały czas na jakimś tam ciśnieniu zwrotnym dla blokady, a ten rysunek co wrzuciłeś ma zawór , który zasterowany daje to ciśnienie na blokadę. Pytanie czy ten zawór utrzymuje też takie samo ciśnienie powrotu z orbitrola przy wyłączonej blokadzie. :D

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tak utrzymuje żeby działał czujnik zaniku ciśnienia.

Ten zawór to taki sam patent jak ten przy serwokolumnie. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Bo jeśli jest ten czujnik to chyba powinien nawet na przelewie bez załączonej blokady utrzymywać ów ciśnienie, ale mogę się mylić

 


HA ha ha ale sobie piszemy :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He he ano. Dokładnie celowo dla tego tylko czujnika jest na powrocie utrzymywane ciśnienie. Marny patent. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Wyrzucam u mnie serwo i chciałbym żeby blokada działała. Wolałbym mieć elektryczne sterowanie , ale ten elektrozawór jest drogi ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. ten jest tani, można go założyc w dowolnym miejscu i zrobić dowolne sterowanie z blokowaniem na stałe i np. kontrolką. Wystarczające w zupełności.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

A ten sterowany mechanicznie to niecałe 100 zł


Ale jakby dołożyć do niego cewkę na przykład z rozrusznika to już będzie sterowany elektrycznie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Czy z rozrusznika to nie wiem nie lubię takich patentów ale znalazł by na pewno coś bardziej przyzwoitego. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Z rozrusznika to faktycznie trochę problem , ale tu chodzi o ideę  ^^. muszę najpierw zakupić ten zawór , znaczy najpierw rozebrać przód ruskaja tylko jeszcze problem z kompletowaniem części do wspomagania , bo nie wszystko pasuje ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A. To zmienić trzeba kolumnę kierowniczą. Kilka węży i po robocie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A pewnie. jest do zrobienia.  Chociaż on tam dosyć ciasno upakowany.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Wiem ,że ciasno bo raz robiłem silnik przy ts-ie i sam się zastanawiałem jak oni to tam wepchali, ale jak dali radę to ja też to zrobię

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A pewnie. ja mam w tym miejscu. Wykręcić go to się trzeba dobrze nagimnastykować. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Dzięki za "polemikę" zawsze to można się z takiego forum dowiedzieć , albo potwierdzić swoje teorie , albo obalić ^^ . JA na dziś kończę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopisek    2

Właśnie tego potrzebowałem konkretnego schematu podłączenia, wielkie dzięki dla kolegi seweryn20. Dodam ze zakupiony zawór to zawór mechaniczny i jutro podejmę próby podłączenia o efektach i problemach dam znać.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopisek    2

Widze ze nie tylko ja miałem brak blokady. Ja wolałbym to zrobić pod kierownicą po lewej stronie miejsca jest tam dość sporo i z tego co wiem to właśnie w starszych modelach właśnie tak było i moje pytanie czy wie ktoś może  jak to wyglądało. Zapomniałem dodać ze próba była i wszystko działa.Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W starszych modelach zawór blokady jest wmontowany w serwokolumne a sterowany spod deski rozdzielczej za pośrednictwem linki.

W sumie nie ma za bardzo na co patrzyć bo patent do bani i na pewno nie będziesz się na nim wzorował.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez agronomek
      mam masseya 6180 i ciągnie tylko 30km/h bo na 4 biegu .nie dziala power shift- jak go odblokowac? z gory dziekuje:)))
    • Przez piotrek007
      witam mam MF 8110 i przestał mi dziłac podnośnik, blokada mostów ,WOM ale działa mi przedni naped a pól biegi te A B C D moge jedynie znieniać po wyciśnieciu sprzegła przewody i kostki spryskałem WD40 i bezpiecznik ok i nie wiem cio mogło sie stać pomocy dziekuje za odp
    • Przez iroo10
      Witam. Mam problem w jd 6830 nie rozłącza się przedni napęd, ani nie wyłącza się blokada. Nie świeci też kontrolka od napędu i blokady. Przyczyna gdzieś w elektryce, jakieś połączenie?
    • Przez JoinZBain
      Witam wszystkich ,mam takie pytanie czy komuś już się to przydarzyło i może ktoś wie jak to naprawić .
      Mianowicie chodzi o to że, blokada w mojej 30stce nie chce załączać się przy jeździe do przodu, przy cofaniu działa normalnie i jak na wstecznym ją włączę to potem do przodu jadąc działa normalnie. Niestety w czasie jazdy do przodu pedał blokady jest sztywny i nie pomaga skakanie po nim , w ogóle nie ma luzu, po prostu jakby coś blokowało pedał  lub sprzęgło kłowe blokady.
    • Przez rafal4212
      Witam, mógłby ktoś coś może doradzić ew. podesłać schemat kostek do modułu skrzyni do autotronica 2 ? Problem jest następujący, został kupiony ciągnik z wadą skrzyni, nie przełączało na żółwia, nie da się wyłączyć napędu i blokady mostów, wałek też nie działa, po poruszaniu wiązką przy module skrzyni naprawiało się na jakiś czas. Z tego co udało mi się ustalić to ori. jest autotronic 1 ale ktoś poprzerabiał wiązkę na autotronic 2. Ciężko jest mi cokolwiek ustalić co i gdzie ma iść do kompa, udało mi się znaleźć tylko schematy do autotronic 1.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj