Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wymiana uszczelniacza


18 odpowiedzi na ten temat

#1 Share leszcz8

leszcz8

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Mińska Mazowieckiego

Napisany 04 maj 2013 - 20:02

Wymiana uszczelniacza Rozpołowiłem traktor i chciałem wymienić uszczelniacz za kołem zamachowym . Wyglądało to tak : DSCN0347_1024x768.jpg
Potem odkręciłem to : DSCN0349_1024x768.jpg
Przenieś do galerii
I wyglądało to tak : DSCN0351_1024x768.jpg
Mam do tego kupiony uszczelniacz i nie wiem co z nim zrobić .
DSCN0350_1024x768.jpg
Czy założyć go zamiast tej metalowej części przykręcanej na śrubki ? Czy trzeba odkręcić obudowę i tam gdzieś jest ten uszczelniacz ? Mam katalog , ale nie ma tam nigdzie tej części DSCN0349_1024x768.jpg
Przenieś do galerii

Jak mam zrobić żeby było dobrze ?

Z góry dziękuję za pomoc .
Sprzedam wycinak Fella SU 145 , sieczkarnie Mengele Mammut 5800 , przyczepkę jedno osiową , , obsypnik do ziemniaków 5 .
CZĘŚCI FIAT 125p 1,5 ME !!! Niektóre części pasują do Poloneza .

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wymiana uszczelniacza Dzisiaj, 05:33
  •  

#2 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1630 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 04 maj 2013 - 20:13

Wymiana uszczelniacza A to czarne pod tą nakrętką to nie uszczelniacz przypadkiem, może wystarczy go wydłubać i założyć nowy. Co to za traktor wogóle?

#3 Share leszcz8

leszcz8

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Mińska Mazowieckiego

Napisany 04 maj 2013 - 20:17

Wymiana uszczelniacza Jest to Ursus c330 . To czarne to odrzutnik oleju . Dzióbałem tam śrubokrętem i czuć , że jest to metal .
Sprzedam wycinak Fella SU 145 , sieczkarnie Mengele Mammut 5800 , przyczepkę jedno osiową , , obsypnik do ziemniaków 5 .
CZĘŚCI FIAT 125p 1,5 ME !!! Niektóre części pasują do Poloneza .

#4 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2077 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 04 maj 2013 - 21:26

Wymiana uszczelniacza Jak odkręciłeś ten aluminiowy pierścień to odłóż go na razie na bok i oczyść na około to miejsce gdzie siedział (ten otwór) aż do tej blachy nabitej na wał która jest wewnątrz.
Posmaruj wał smarem lub olejem i nabij uszczelniacz w ten otwór tak aby był równo z tą płaszczyzną co masz na niej otwory od mocowania tego pierścienia.
Teraz weź ten aluminiowy pierścień i obetnij ten kołnierz co wchodził do środka, zrób tak aby mieć samą płaską podkładkę. Jak to zrobisz to przykręć ten pierścień tam gdzie był i tyle. Pod pierścieniem będziesz miał simering a pierścień zabezpieczy przed wysunięciem simering.
Robiłem tak u siebie :)

A to aluminiowe co odkręciłeś to jest właśnie pokrywa odrzutnika zwana też odrzutnikiem, późniejsze modele miały to zakładane. Nic tam więcej nie było więc nie ma potrzeby zdejmowania obudowy

Edytowany przez Roki212, 04 maj 2013 - 21:32.


#5 Share leszcz8

leszcz8

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Mińska Mazowieckiego

Napisany 04 maj 2013 - 22:38

Wymiana uszczelniacza Dzięki za poradę :D Ojciec mówił żeby właśnie tak zrobić , ale zajrzałem do katalogu i widzę , że jest coś inaczej myślałem , że może ten uszczelniacz jest tam dalej . Tylko trochę się boję , że za kilka lat ten simering stwardnieje i wytnie szczelinę w wałku :unsure:
Sprzedam wycinak Fella SU 145 , sieczkarnie Mengele Mammut 5800 , przyczepkę jedno osiową , , obsypnik do ziemniaków 5 .
CZĘŚCI FIAT 125p 1,5 ME !!! Niektóre części pasują do Poloneza .

#6 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2396 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 maj 2013 - 22:39

Wymiana uszczelniacza Zrób tak jak Roki212 opisał ale nie musisz obcinać odrzutnika tylko wbij sam simering.Osobiście powiem tak że lepiej założyć nowy odrzutnik niż simering
ponieważ uszczelniacz przy zbyt dużym luzie wału i tak będzie puszczał a a odrzutnik lepiej będzie olej zbierał.

#7 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 05 maj 2013 - 06:22

Wymiana uszczelniacza Lepiej zrobić tak jak było, czyli założyć odrzutnik. Zwłaszcza, jeżeli uda Ci się dostać oryginalny.

#8 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2077 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 05 maj 2013 - 08:03

Wymiana uszczelniacza Odrzutnik tyle trzyma co nic bynajmniej u mnie, a jak mam u siebie spore podjazdy aby wyjechać z pola na drogę, a zostawiam tam czasem ciągnik (oleju w misie też nie było dużo) to wtedy właśnie puszczał. A w drugiej swojej 30-stce mam simering i jest sucho. Oba ciągniki miały w jednym roku remont silnika więc nie ma mowy o luzach na wale. Tylko właśnie ojciec w swoim chciał zostawić odrzutnik to ma już mokro...
A co do twardnienia simeringa w tym miejscu to przecież wszędzie może stwardnieć nic wiecznego nie ma więc nie ma co się tym przejmować

#9 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 05 maj 2013 - 09:58

Wymiana uszczelniacza Odrzutnik to trzeba jeszcze umieć założyć to raz, a dwa to nie uszczelni on wału kiedy ten się nie obraca, co wynika z jego zasady działania.

#10 Share Mariusz-C330M

Mariusz-C330M

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 maj 2013 - 11:49

Wymiana uszczelniacza Też jakiś czas temu wymieniliśmy fabryczny odrzutnik na uszczelniacz w sposób podobny do opisanego przez Roki212. Muszę powiedzieć, że niestety był to błąd. Pomimo że wał jeszcze oryginalny, to po ciężkiej pracy zauważyłem już mininalny wyciek. Natoniast odrzutnik tyle lat spełniał swoje zadanie. Gdy sprzęgło zacznie się kiedyś ślizgać, powrócę raczej do odrzutnika. Mechanik też uszczelniacza nie polecał.
Skoro fabryka montowała odrzutnik, to musi on spełniać swoje zadanie. :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wymiana uszczelniacza Dzisiaj, 05:33
  •  

#11 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 05 maj 2013 - 12:02

Wymiana uszczelniacza I spełnia. Do puki wyrąbany wał nie rozklekota odrzutnika. Ma on mieć odpowiednią szczelinę. Jak jest za duża będzie przepuszczał.
KPK Kumurun Team

#12 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 05 maj 2013 - 12:14

Wymiana uszczelniacza Postawcie traktor z górki i zgaście silnik, zobaczycie czy odrzutnik spełnia cokolwiek, zamiast zwykłego uszczelniacza można kupić simmering kierunkowy.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#13 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2077 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 05 maj 2013 - 21:03

Wymiana uszczelniacza

Odrzutnik to trzeba jeszcze umieć założyć to raz, a dwa to nie uszczelni on wału kiedy ten się nie obraca, co wynika z jego zasady działania.

Kolego uszczelniacz też trzeba umieć włożyć bo jak nie ma luzów na wale a przecieka to już coś nie tak ;)
A w moim przypadku właśnie chodziło o mieszane uszczelnienie w czasie postoju i pracy. Nikt nikogo nie namawia do jego wyjmowania, każdego indywidualna sprawa :)

Nikt nie wypowiedział się jeszcze w innej kwestii jakie ciśnienie utrzyma ten odrzutnik bo załóżmy jak ktoś ma spore przedmuchy i goni mu olej górą to czy odrzutnik w takim wypadku spełni swoje zadanie...

#14 Share mariuszd93

mariuszd93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3454 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LCH
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 05 maj 2013 - 21:19

Wymiana uszczelniacza Jak ma przedmuchy to korkiem pójdzie ciśnienie , więc nie rozumiem skąd to pytanie @Roki ?
Też uważam że odrzutnik jest lepszym rozwiązaniem i nie ma sensu wymieniać go na simering

Nigdy nie zatrzymuj w sobie bąków! Wędrują one bowiem w górę kręgosłupa do mózgu i w ten sposób rodzą się w Tobie gówniane pomysły... :P 


#15 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2077 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 05 maj 2013 - 22:10

Wymiana uszczelniacza A pytanie z doświadczenia kilka lat temu sam takie coś widziałem jak pomagałem jednemu wymieniać wał po pęknięciu, został dany oczywiście nowy wał, panewki właśnie ten odrzutnik (dla dociekliwych przykręcony równo aby była równomierna szczelina) z góra nic nie robił, a miał już spore przedmuchy bo wyganiało korkiem. I właśnie po jakimś czasie zaczęła z tego dolnego otworu pod sprzęgłem kapać czarna oliwa. Temu właśnie to pytanie kolego czy może mieć na to wpływ

#16 Share lukasz222

lukasz222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1662 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, hodowla bydła mięsnego

Napisany 05 maj 2013 - 22:39

Wymiana uszczelniacza Przedmuchy górne raczej nie beda miały nic wspólnego z tym wyciekiem, musiałby mieć przedmuchy przez pierścienie, a i tak jakoś nie umiem sobie wyobrazić jak miałoby to wyciskać olej, raczej to sie ze sobą nie łączy.

#17 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 maj 2013 - 05:38

Wymiana uszczelniacza Będzie miał. Ciśnienie wewnątrz bloku silnika może przez odrzutnik wycisnąć olej. Szczególnie jeśli korek odmy stawia duży opór. Nie jest on taki szczelny jak uszczelniacz, kompletnie nie radzi sobie z ciśnieniem, działa na innej zasadzie. Wykorzystuje on lepkość oleju pompując go z powrotem w stronę bloku silnika. Między jedną a drugą częścią ma być szpara. Jeśli działa na olej ciśnienie w tym miejscy ciśnienie odrzutnik przegra. Po prostu nie zadziała. Tutaj jest wyższość uszczelniacza nad odrzutnikiem.

Edytowany przez seweryn20, 06 maj 2013 - 05:48.

KPK Kumurun Team

#18 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1630 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 06 maj 2013 - 07:33

Wymiana uszczelniacza Dobrym rozwiazaniem w 330 jest zalozenie dodatkowej odmy np, po przez zalozenie kolanka w pokrywie zaworow i weza 3/4 cala. Mam tak u siebie i nie mam problemow z przeciekami oleju ani z osmarkanym silnikiem co w ciapkach jest dosyc czeste.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wymiana uszczelniacza Dzisiaj, 05:33
  •  

#19 Share leszcz8

leszcz8

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Mińska Mazowieckiego

Napisany 06 maj 2013 - 20:46

Wymiana uszczelniacza Zrobiłem tak , jak pisał @Roki212 . Powinno być dobrze , ale to okaże się podczas pracy .

Sprzedam wycinak Fella SU 145 , sieczkarnie Mengele Mammut 5800 , przyczepkę jedno osiową , , obsypnik do ziemniaków 5 .
CZĘŚCI FIAT 125p 1,5 ME !!! Niektóre części pasują do Poloneza .

Podobne tematy uszczelniacza