t-tas

jaki olej do skrzyni biegów???

Polecane posty

ursus55    11

Kończę remont skrzyni w moim 1222 i zastanawiam się czy zalać go Agrol U z LOTOSU waham się bo jest on typu UTTO a nie GL, niektórzy mówią że lać a niektórzy że może być za rzadki co radzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Agrol U może być ale lepszy będzie Agro UTTO. Jak masz sprawną hydraulikę w skrzyni to wszystko będzie działać jak należy, nawet zimą. Niektórzy leją hipol ale ten olej nie nadaje się do skrzyni biegów z hydrauliką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

Kolego "ursus55" jak masz pompy zdrowe i używasz hydrauliki zimą to STOU albo UTTO 10W40 ew. 10W30.

Hipol teoretycznie nadaje się do hydrauliki ( np. Hipol 6 ) ,ale jak zimny to strasznie gęsty !!!!

 


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
93karol    9
witam. stosuje ktos z Was fuchs Agrifarm gear 80w90?? robie wlasnie rewizje skrzyni i wymieniam co tego wymaga w c360, olej przyokazji do zmiany... hipol wiadomo dostepny wszelakiej maści. ale moze warto dolozyc troche do lepszego oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuras07    6
2 godziny temu, 93karol napisał:

witam. stosuje ktos z Was fuchs Agrifarm gear 80w90?? robie wlasnie rewizje skrzyni i wymieniam co tego wymaga w c360, olej przyokazji do zmiany... hipol wiadomo dostepny wszelakiej maści. ale moze warto dolozyc troche do lepszego oleju

Ja taki olej stosowałem w przednim moście w ciągniku,ja bym wlał agrifarm utto do c360

Edytowano przez zuras07

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Do c360 UTTO się nie nadaje!

60-tka ma tak prostą skrzynię, bez sprzęgieł mokrych wielopłytkowych, że nie potrzebuje nie wiadomo jakiego oleju, hipol też jest różnej jakości i parametrów. Taki Fusch to lekka przesada ale kto bogatemu zabroni:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuras07    6
4 godziny temu, akmaly napisał:

Do c360 UTTO się nie nadaje!

60-tka ma tak prostą skrzynię, bez sprzęgieł mokrych wielopłytkowych, że nie potrzebuje nie wiadomo jakiego oleju, hipol też jest różnej jakości i parametrów. Taki Fusch to lekka przesada ale kto bogatemu zabroni:)

Oj tam od razu się nie nadaję 60 nic od tego nie będzie ja chciałem lać do c330 , ale odpuściłem bo kupiłem następny ciągnik bo głównie mi chodziło do wywracania przyczep

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Po prostu się nie nadaje, chcesz lej. To samo dotyczy wszystkich tego typu ciągników ( zetor, ursus).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Napisz koledze dlaczego się nie nadaje? - jak ładnie prosi. ;)


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Bo on tak twierdzi.....

Łożyska i tryby tak samo dobrze się smarują. Sam mam wlany do zetora 7211 stou.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuras07    6

Pewien serwis ciągników w moim powiecie to sprzedaję używany olej do tego typu ciągników po 1000 przepracowanych godzinach i idzie jak ciepłe bułeczki a tu się zacznie wojna jaki wlać nowy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszKK    12

Z Utto czy Stou może być problem jedynie że stare uszczelnienia mogą go popuścić i będzie się pocił znacznie bardziej niż po hipolu agrolu czy co tam jeszcze kiedyś było. 60tka to byle miała olej i czysty hydrauliczno-przekładniowy. hydraulika jak sprawna nic nie cieknie podnośnik nie puszcza to czemu nie półsyntetyk będzie sprawniejszy w zimie.


............Tylko przemyślane rozwiązania............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Bo tak pisze w instrukcji obsługi.

Nie mam zamiaru się tu przepychać i udowadniać racji. 

Oczywiście, że się nie rozleci, nie zatrze ani zagotuje, jak ktoś chce niech leje nawet najtańszy superol.

C360 jak i podobne, mają bardzo prostą skrzynię biegów, bez sprzęgieł, wzmacniaczy momentu ani innych takich - ważne aby był w miarę czysty olej i o odpowiedniej gęstości.

 

"półsyntetyk będzie sprawniejszy w zimie."  - jak najbardziej masz rację, ale to wcale nie musi być 10W30 czy podobne typu UTTO - jak dużo w zimie pracuje, można zalać GL5 75W/90 półsynetyk.

 

"Pewien serwis ciągników w moim powiecie to sprzedaję używany olej do tego typu ciągników po 1000 przepracowanych godzinach i idzie jak ciepłe bułeczki a tu się zacznie wojna jaki wlać nowy:)"

- lepszy ok, tylko pod warunkiem, że dobrze odfiltrowany ( jest uzasadnienie tak częstych wymian, nie jest to żadnym wymysłem - oczywiście w 60-tce ).

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszKK    12

Masz racje tylko że widzisz w latach kiedy ta instrukcja była opracowywana to też jaki miałeś wybór olei.  Co tam się przepychać. 
Ten olej po tysiącu to może być elegancki jak faktycznie przeczyszczony i ktoś nie używał hydrauliki zewnętrznej a może być mieszaniną wszystkiego co popadnie ale to już każdy robi jak woli ale chyba wolał bym zwykły agrol kupić,  


............Tylko przemyślane rozwiązania............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

W tamtych latach były oleje typu UTTO, może Ursus o nich nie wiedział, ale Zetor już z całą pewnością. Po prostu taki założyli i miał się sprawdzać. 

Olej po 1 tyś mth z ciągnika, gdzie masz kilka sprzęgieł wielotarczowych i mokre hamulce jest bardziej zasyfiony niż hipol po 2x takim przebiegu w 60-tce. Jeszcze gorsze są po pierwszej wymianie serwisowej, gdzie masz cały syf z docierania.

Ale jak wyżej pisałem - niech każdy robi jak chce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszKK    12

No też właśnie o to mi chodziło. W Same jak wymieniałem pierwszy raz olej w przednich zwolnicach a maja hamulce to po 800 roboto-godzinach był tak przepracowany że i jego konsystencja i zapach były odrażające. 
Akurat od bidy jak by 60tke zalał takim olejem z skrzyni a był by wizualnie czysty  chociaż odstany żeby syf został to by i chodził tylko pytanie czy ma to ekonomiczny sens bo ile kosztuje litr takiego specyfiku? Sprzedający wkręci że półsyntetyk dobry olej tylko trochę używany taniej a okaże się że w cenę porównywalnie albo odrobinę tańszy od zwykłego agrola to pytanie o sens jak by nie patrzeć olej traci na wartości i przez swój wiek.
Pytanie do osób w temacie ile wołają ze litr tego UTTO STOU po tyś MTG?


............Tylko przemyślane rozwiązania............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    141

to i ja zapytam. W Fordzie w hydraulice mam wlany UTTO, a w skrzyni mam AgrolU. W tym roku zbliża sie wymiana w skrzyni i zastanawiam sie ten Agrol U jest wystarczający. Skrzynia prosta, bez pólbiegów itp, jedynie synchronizowana :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszKK    12

A to Ford ma takie rozwiązanie jak Fendt? ze skrzynia i hydraulika osobny olej? 


............Tylko przemyślane rozwiązania............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Musisz sprawdzić, czy AgrolU spełnia normę jaką wymaga instrukcja. Olej ten jest olejem hydrauliczno przekładniowym tak samo jak UTTO, jak masz mokre hamulce to warto zastosować UTTO, np. Orlen Agro UTTO.

Ursusy na licencji MF wychodziły z fabryki na AgrolU i do dziś dnia niejeden nie widział innego oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    141

@TomaszKK  no sam byłem w szoku przy pierwszej wymianie :P

@akmaly  nie wiem jaką norme powinien spełniac, bo nie mam instrukcji. Jak pisałem w moście mam UTTO, a w skrzyni Agrol, bo tak mi doradził facet jak kupowałem oleje. Mówił, że do hydrauliki UTTO będzie dobrym olejem(zresztą miał racje, choc w zimie musi traktor chwile pochodzic, bo aż pompa wyje), a w skrzyni Agrol sie sprawdzi. Po kilku latach nic złego sie niby nie dzieje, ale zaświtała myśl, czy nie wlac czegoś innego. Wchodzi tam ok 12l więc koszt nie jest jakiś bardzo poważny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

temat już  wałkowany  na tym forum ,a sentencja taka -najlepszy do skrzyni olej ma mieć wskaźnik  lepkości co najmniej 150 ( nie mylić z lepkością ) . Agrol U ,stwierdzili koledzy ,że  tyle nie ma a najbliższy cenowo to z Lotosu  STOU 10W40  albo 10W30 i cena około 12 zł /litr . Nie prawda,że  po STOU  czy UTTO siadają stare uszczelnienia ,natomiast parametry lepszy od  Agrolu


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    141

że uszczelnienia nie padną to wiem, bo kilka lat latam na UTTO. To mówisz wlac mu STOU ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

DarekD - nie do końca jest tak jak piszesz, nie każda skrzynia wymaga takich olei i parametrów. STOU to olej uniwersalny, co prawda ma przeważnie lepsze parametry niż przekładniowo-hydrauliczny ( UTTO ) ale w przypadku skrzyń prostych, bez wzmacniaczy, mokrych sprzęgieł i hamulców, stosowanie go to przerost formy nad treścią.

Oleje mają kilka ważnych parametrów - pierwszym z nich, decydującym o doborze oleju wg. instrukcji jest klasa lepkości ( SAE)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    141

to już zgłupiałem :P No jak mówiłem, z "bajerów" mam tylko synchronizowane biegi :D To w końcu zmieniac ten Agrol czy nie ? Wiadomo, że do tak w miare prostej skrzyni nie potrzebuje nie wiadomo jakiego oleju. Jak mówie kilka lat latam na tym Agrolu i niby nic sie nie dzieje :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MFargo
      Witam poleci ktoś zamienik oryginalnego filtra paliwa do claasa ? 
      2008r
    • Przez artur04c
      Witam
      Czy stosował ktoś olej do skrzyni MANNOL Multifarm STOU 10W-40 chcę zrobić jako zastępczy fusch agrifarm 10w40, ale może ktoś ma doświadczenie z mannol ?
    • Przez seba2017
      Witam. Chciał bym przejść na jeden olej we wszystkich ciągnikach  ( starszych) bo teraz używam w każdym inny. Firma wykonująca remont silnika polecała mi Mobil Delvac 15w40 lub lepszy. Zauważyłem że polski olej Platinum Ultor Plus 15w40 ma te same klasy jakościowe  API: CI-4/CH-4/CG-4/ SL/ SJ    w ACEA też podobnie: E7/ E5 /E3/B4 /B3 /A3. Czy będzie różnica w ochronie silnika w ciężkiej pracy w wysokiej temperaturze stosując jeden i drugi olej. Jeżeli byłaby podobna jakość to wybrał bym polski olej z racji patriotyzmu zakupowego. O różnicę w cenie mi nie chodzi. Jakie jest Wasze zdanie: nie będzie za dużej różnicy między tymi olejami czy Mobil jest zauważalnie lepszy ?
    • Przez Kartoflorz
      Witam, mam taki problem może dla niektórych bzdura a konkretnie, czy mogę mieszać olej Stou z Utto??? Konkretnie chodzi mi o to czy do oleju Agrol Stou Plus mogę dolać Platinum Utto  - miejc docelowe przekładnia (skrzynia Zetor Forterra).
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj