Skocz do zawartości

Zdjęcie

Układ kierowniczy- ciężko pracuje


55 odpowiedzi na ten temat

#1 Share klusek

klusek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 202 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bolesławiec/Czastary

Napisany 22 grudzień 2007 - 20:37

Układ kierowniczy- ciężko pracuje witam chce poprosić was o rade a wręcz mam zapytanie dlaczego w mojej C-330 układ kierowniczy chodzi bardzo ciężko w C-360 mozna kierować palcem a w ciapku niekiedy trzeba wręcz szarpac dlaczego tak jest??
"... bo do ciągnika trzeba mieć zamiłowanie..."

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Układ kierowniczy- ciężko pracuje Dzisiaj, 11:17
  •  

#2 Share Silver

Silver

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 382 postów

Napisany 22 grudzień 2007 - 20:41

Układ kierowniczy- ciężko pracuje

witam chce poprosić was o rade a wręcz mam zapytanie dlaczego w mojej C-330 układ kierowniczy chodzi bardzo ciężko w C-360 mozna kierować palcem a w ciapku niekiedy trzeba wręcz szarpac dlaczego tak jest??

zdejmij obciążniki bo jak nie masz przedniego napędu są zupełnie nie potrzebne, a z którego roku twój ciapek, bo strsze miały większe przełożenie a nowsze więcej obrotów kierownicy od oporu dooporu mialy

#3 Share Adik_ziel

Adik_ziel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2163 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódz(Olechów)
  • Zainteresowania:Rolnictwo i Motocross ;)

Napisany 22 grudzień 2007 - 20:43

Układ kierowniczy- ciężko pracuje obciążniki to dużo nie zmenią ;] jak będe u wujka to pokaże wam co mój dzidek wymyślił tera sie kręci bez problemu nie wiem jak wam to powiedzieć ;]
«Adik_ziel will do anything for you.»

Jeżeli, ktoś, komuś, coś ewentualnie nikt nikomu nic... To z punktu widzenia masz ode mnie pzdr...... xD

Kocham to co robię, robię to co kocham, choć czasem muszę robić to, co tylko lubię, ale wtedy za to mi płacą. I znowu mogę robić to co kocham...

#4 Share wojt

wojt

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 312 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Śląsk, Orzesze

Napisany 22 grudzień 2007 - 21:03

Układ kierowniczy- ciężko pracuje ja też jezdziłem tym i tym tow 360 sie duzo lżej kreci,dokładnie tak jak napisał@klusek ;)

#5 Share tomekzet

tomekzet

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 579 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska

Napisany 22 grudzień 2007 - 21:12

Układ kierowniczy- ciężko pracuje

witam chce poprosić was o rade a wręcz mam zapytanie dlaczego w mojej C-330 układ kierowniczy chodzi bardzo ciężko w C-360 mozna kierować palcem a w ciapku niekiedy trzeba wręcz szarpac dlaczego tak jest??

a kiedy ostatnio smarowałes zwrotnice?, moze juz powoli sie zacieraja?

#6 Share Silver

Silver

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 382 postów

Napisany 22 grudzień 2007 - 21:26

Układ kierowniczy- ciężko pracuje d*pa tam zwrotnice a może tak jak moja masz zapieczoe łożysko w kolumnie pod kiernica samą czy cos ale na tej ośce co kierownica i ciężko sie kręci aż w koncu całkiem tak ciężko i będzie strzelac i że ledwo ukręcisz jak mi to zrobili to teraz leciutko się kręci

#7 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 22 grudzień 2007 - 22:32

Układ kierowniczy- ciężko pracuje Ciapek ma przełożenie 1:1 i zawsze będzie kręcić się ciężej niż w c 360. Jedyne co można zrobić to regularnie smarować.

#8 Share klusek

klusek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 202 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bolesławiec/Czastary

Napisany 23 grudzień 2007 - 16:11

Układ kierowniczy- ciężko pracuje smaruje co jakiś czas i nic nie jest pozacierane także niewiem co jest a rocznik trudno określić gdyż był to C-328 a przerobilśmy na C-330 robiony był w 1985
"... bo do ciągnika trzeba mieć zamiłowanie..."

#9 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 grudzień 2007 - 16:14

Układ kierowniczy- ciężko pracuje

Ciapek ma przełożenie 1:1 i zawsze będzie kręcić się ciężej niż w c 360. Jedyne co można zrobić to regularnie smarować.

nowsze c330 miały inne przełożenie wiem to na bank, ale te 1:1 to też fajna sprawa jak coś ciężkiego na zaczepie namachać kierownicą się trzeba, a zapieczone łożysko może długie lata utrudniać skręcanie aż w końcu całkiem stanie

#10 Share Lukasz84

Lukasz84

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Boglewska
  • Zainteresowania:Mechanika,

Napisany 06 styczeń 2008 - 01:48

Układ kierowniczy- ciężko pracuje witam
jak patrze na te wszystki rady to az mi sie płakać chce!!

po pierwsze w c360 jest przekładnia z jednym piórem tak?
a w c330 z 2 piórami tak??

po 2 w c360 przekładnia ma zinstalowany slimak który jest dodatkowo wyposarzony w kulki działa jak łorzysko kulki zmniejszaja opór toczenia prawda???
w c330 róch piór odbywa sie dwu stronnie prawda??? jedno koło jest ciagniete a drugie pchane prawda?? niema tam ślimaka tylko wycine koła zebatego poruszajacy następny wycinek kóła pomiedzy nimi niema kulek jak w przekładni z c360!! z tad bierze sie podstawowa rużnica pomiedzy tymi przekładniami. gdybtyś zastosował ta przekładnie z c 330 w c360 to bys niedał rady skrecac (masa ciagnika)

niesłuchaj tychh bzdurnych rad typu zdejmnij obciazniki bedzie sie lepiej kierowało!!!!!!!!!!
pierwsze co to sprawdź stan zwrotnic czy czasem nie maja luzu i czy łorzyska sa całe potem szukaj wady gdzie indziej!!!

a i nie porównujcie przekładni z c330 do przekładni c 360 bo c360 ma znacznie bardziej rozbudowana jej konstrukcje!!!
a i ustaw sobie odpowiedni stopień docisku wycinków kól na przekładni takie sróbki po bokach tak rzeby kierownica niemaiła luzu ale zeby niebyła zbyt sztybna około zostaw luz około 10mm na wszelkiego rodzaju drgania podczas jazdy. daj znac czy pomogło pozdro!!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Układ kierowniczy- ciężko pracuje Dzisiaj, 11:17
  •  

#11 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 styczeń 2008 - 07:10

Układ kierowniczy- ciężko pracuje

witam
jak patrze na te wszystki rady to az mi sie płakać chce!!

po pierwsze w c360 jest przekładnia z jednym piórem tak?
a w c330 z 2 piórami tak??

po 2 w c360 przekładnia ma zinstalowany slimak który jest dodatkowo wyposarzony w kulki działa jak łorzysko kulki zmniejszaja opór toczenia prawda???
w c330 róch piór odbywa sie dwu stronnie prawda??? jedno koło jest ciagniete a drugie pchane prawda?? niema tam ślimaka tylko wycine koła zebatego poruszajacy następny wycinek kóła pomiedzy nimi niema kulek jak w przekładni z c360!! z tad bierze sie podstawowa rużnica pomiedzy tymi przekładniami. gdybtyś zastosował ta przekładnie z c 330 w c360 to bys niedał rady skrecac (masa ciagnika)

niesłuchaj tychh bzdurnych rad typu zdejmnij obciazniki bedzie sie lepiej kierowało!!!!!!!!!!
pierwsze co to sprawdź stan zwrotnic czy czasem nie maja luzu i czy łorzyska sa całe potem szukaj wady gdzie indziej!!!

a i nie porównujcie przekładni z c330 do przekładni c 360 bo c360 ma znacznie bardziej rozbudowana jej konstrukcje!!!
a i ustaw sobie odpowiedni stopień docisku wycinków kól na przekładni takie sróbki po bokach tak rzeby kierownica niemaiła luzu ale zeby niebyła zbyt sztybna około zostaw luz około 10mm na wszelkiego rodzaju drgania podczas jazdy. daj znac czy pomogło pozdro!!!!



Sam bzdury piszesz zdjecie obciążników bardzo dużo daje w ciapku i o niebo lżej się kręci, a w c360 to nie konstrukcja sprawia że lżej się kręci ale przełożenie od oporu do oporu to ze 20 razy trzeba chyba kierownicą namachać, zresztą w ciapku bez obciążników lekko się kręci a jedyna wada to te przełożenie szarpie strasznie na nierównościach i w bruzdach kierownicą że palce może połamać, ale za to nakręcić się nie trzeb, więc jeśli masz wszystko dobrze przesmarowane i nie ma luzów to ustaw dokładnie zbierzność bo dlatego też może się ciężko skręcac, a może poprostu masz za niskie ciśnienie w przednich kołach i łyse opony?>

#12 Share Lukash

Lukash

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 39 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 06 styczeń 2008 - 07:42

Układ kierowniczy- ciężko pracuje

Sam bzdury piszesz zdjecie obciążników bardzo dużo daje w ciapku i o niebo lżej się kręci, a w c360 to nie konstrukcja sprawia że lżej się kręci ale przełożenie od oporu do oporu to ze 20 razy trzeba chyba kierownicą namachać, zresztą w ciapku bez obciążników lekko się kręci a jedyna wada to te przełożenie szarpie strasznie na nierównościach i w bruzdach kierownicą że palce może połamać, ale za to nakręcić się nie trzeb, więc jeśli masz wszystko dobrze przesmarowane i nie ma luzów to ustaw dokładnie zbierzność bo dlatego też może się ciężko skręcac, a może poprostu masz za niskie ciśnienie w przednich kołach i łyse opony?>


Lukasz84 dobrze gada, czego chcesz, a zdjęcie obciążników nie zawsze jest praktyczne

Klusek, a masz olej w przekładni? moze to głupie pytanie, ale niektórzy nie wiedza nawet, że tam powinien być :rolleyes:

No i jeszcze zbieżność kół ma wpływ na lekkość sterowania!!
- O, przyjacielu nieuczony,/ Mój bliźni z tej czy innej ziemi!/ Wiedz, że na trwogę biją w dzwony/ Króle z pannami brzuchatemi;/ Wiedz, że to bujda, granda zwykła,/ Gdy ci wołają: "Broń na ramię!",/ Że im gdzieś nafta z ziemi sikła/ I obrodziła dolarami;/ Że coś im w bankach nie sztymuje,/ Że gdzieś zwęszyli kasy pełne/ Lub upatrzyły tłuste szuje/ Cło jakieś grubsze na bawełnę./ Rżnij karabinem w bruk ulicy!/ Twoja jest krew, a ich jest nafta!/ I od stolicy do stolicy/ Zawołaj broniąc swej krwawicy:/ "Bujać - to my, panowie szlachta!"

#13 Share rafal88

rafal88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 394 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 06 styczeń 2008 - 09:13

Układ kierowniczy- ciężko pracuje Dla niektorych moze byc glupie to co napisze.... Jak bylem na praktykach przyjechal gosc c-330 i mowi ze ciezko kierownica chodzi, po sprawdzeniu ukladu nie zauwazono zadnych znaczacych luzow, jedynie do wymiany byl sworzen osi, po jego wymianie roznica w kreceniu byla diametralna :rolleyes:

#14 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 styczeń 2008 - 09:32

Układ kierowniczy- ciężko pracuje

Dla niektorych moze byc glupie to co napisze.... Jak bylem na praktykach przyjechal gosc c-330 i mowi ze ciezko kierownica chodzi, po sprawdzeniu ukladu nie zauwazono zadnych znaczacych luzow, jedynie do wymiany byl sworzen osi, po jego wymianie roznica w kreceniu byla diametralna :rolleyes:

Coś sie zapiekło i będzie ciężko chodzić latami u mnie kilka lat bardzo ciężko chodziło aż w końcu cos zatrzeszczało i całkiem nie dawało się kręcić wyszło na to że łożysko na kolumnie kierowniczej pod samą kierownicą się rozleciało od tamtej pory kręci się leciutko

#15 Share Lukasz84

Lukasz84

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Boglewska
  • Zainteresowania:Mechanika,

Napisany 06 styczeń 2008 - 11:37

Układ kierowniczy- ciężko pracuje Sam bzdury piszesz zdjecie obciążników bardzo dużo daje w ciapku i o niebo lżej się kręci, a w c360 to nie konstrukcja sprawia że lżej się kręci ale przełożenie od oporu do oporu to ze 20 razy trzeba chyba kierownicą namachać, zresztą w ciapku bez obciążników lekko się kręci a jedyna wada to te przełożenie szarpie strasznie na nierównościach i w bruzdach kierownicą że palce może połamać, ale za to nakręcić się nie trzeb, więc jeśli masz wszystko dobrze przesmarowane i nie ma luzów to ustaw dokładnie zbierzność bo dlatego też może się ciężko skręcac, a może poprostu masz za niskie ciśnienie w przednich kołach i łyse opony?>





niezgodze sie z tym co napisałeś sory bardzo ale chyba znam zasade działania jednej i drugiej przekładni w obydwu ciagnikach jak własna kieszeń!!!!
a kierownica szarpie nie dlatego ze cięzko sie skręca tylko dlatego ze sa 2 pióra kierownicze!!!! sprubij wiechać c330 z wieksza redkościa w dołek zobaczysz co sie stanie mało rak ci nie wyrwie zgadza sie??? w c360 tego nie bedzie właśnie przez konstrukcje przekładni kierowniczej!!!!! przejrzyj sobie schemat bydowy jednej i drugiej i napisz jak wyciagniesz jakieś wnioski tym razem trafne!!!!!!!!!!!

#16 Share Lukasz84

Lukasz84

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Boglewska
  • Zainteresowania:Mechanika,

Napisany 07 styczeń 2008 - 12:49

Układ kierowniczy- ciężko pracuje

zdejmij obciążniki bo jak nie masz przedniego napędu są zupełnie nie potrzebne, a z którego roku twój ciapek, bo strsze miały większe przełożenie a nowsze więcej obrotów kierownicy od oporu dooporu mialy


Wita

a wiec widze ze kolega sympatyczny nie wie ile warzy np. kosiarka ogrodow, czy talerzówka, obciążniki na przednich kołach maja znaczenie i to spore ja przynajmniej odczówam różnice. Nie wiem jak wy.obciązniki sa montowane po to by zwiększyć przyczepnośc przednich kół do podłorza. Prosty przykład bronowanie i skręt przy nawrocie z obciąznikami nie nasówa mi ciapka i niezostawiam za soba rowów po skręcie!czy nawet podczas głebszej orki lepiej sie prowadzi niż bez obciązników sprawdź to co napisałem a zobaczsz ze tak jest!

#17 Share rolnik2121

rolnik2121

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 19 kwiecień 2010 - 21:47

Układ kierowniczy- ciężko pracuje

witam chce poprosić was o rade a wręcz mam zapytanie dlaczego w mojej C-330 układ kierowniczy chodzi bardzo ciężko w C-360 mozna kierować palcem a w ciapku niekiedy trzeba wręcz szarpac dlaczego tak jest??

może to być wina łożtsk weś odkręc kolumne w c-330 i wymień łożysko igiełkowe i te na góże przy kierownicy moim zdaniem to pomoże
ale właśnie w c-360 masz jeden wąs i to dlatego też sie leciej kreęci a w c-330 masz dwa. ale może być to wina że za bardzo zcisnołeś pół księżyce weś popuść tą śrubę co masz po prawej stronie co wychodzi z kolumny . pozdro:)

#18 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 20 kwiecień 2010 - 05:27

Układ kierowniczy- ciężko pracuje niema sensu porównywać 30-stki i 60 -tki inne rozwiążanie.

Ale aby poprawić układ kierowniczy to trzeba pamietać o smarowaniu- sama wymiana sworznia w wsporniku nieda praktycznie nic bo on ma za zadanie trzynmać stabilność -prostolijność kierunku jazdy jak i tez nie trzepie kierownicą .
Co do reszty -smarowanie sworzni L+P zwrotnicy kół ,oczywiście stan opon zarys bieżnika zastosowanie innych typów np od kosiarki-jodełka to pomyłka. sprawdzić stan półksięzyców i oski kierownicy jak i też stan tulejek w obudowie układu kierowniczego.Ale mozna zrobić doświadczenie podnieść przód ciagnika na windzie jesli wszystko lekko chodzi to w zasadzie juz wiecej nic nie wymyslimy bo tak to jest .Niemniej zdjecie obciazników ma oczywiscie wpływ ale jazda z kosiarką rotacyjna pod górkę (u mnie tak mam) grozi przykrymi konsekwencjami.Wiadomo tez jak jedziemy powoli cięzko sie kręci ale jesli szybciej juz jest lzej... jesli komus to przeszkadza kupic wspomaganie ...hmm tylko poco wydawac ponad 2 tys zł...

#19 Share Olekc330

Olekc330

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lodzkie

Napisany 20 kwiecień 2010 - 15:29

Układ kierowniczy- ciężko pracuje My mamy w C-330 przekładnie kierowniczą od C-360 na jeden drążek i kręci się elegancko ;)
Ursus C330:)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Układ kierowniczy- ciężko pracuje Dzisiaj, 11:17
  •  

#20 Share 330CUrsus

330CUrsus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 481 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dąbrowy
  • Zainteresowania:Rolnictwo i motoryzacja.

Napisany 20 kwiecień 2010 - 19:50

Układ kierowniczy- ciężko pracuje Panowie a można np. wywalić prawy drążek kierownczy tylko dać pod silnikiem z lewego koła do prawego tak jak w C-360 zrobić w C-330? Bo właśnie patrzałem to wystają u mnie te sworznie jeszcze niżej niż czopy i może by tam wąsy założyć?

Podobne tematy