klusek

Układ kierowniczy- ciężko pracuje

Polecane posty

kierowca    0

Witam mam pytanie cieknie mi z kolumny kierowniczej olek i kupiłem uszczelkę tylko nie wiem jak rozebrać kierownice i czy jak rozbiore to ja później bez problemu poskładam.Prosił bym o pomoc. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość czacha17   
Gość czacha17

Kolego jak nie wiesz jak to rozebrać to tym bardziej będziesz miał problem to poskładać .

 

Jak bardzo nie wycieka olej to zrób taki mixs olej +smar i obejdzie się bez remontu .

Edytowano przez czacha17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    189

jak będziesz przynajmniej wiedział mniej więcej jak to złożysz bo to aż tak trudne nie jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

Pierwsze slysze zeby dalo sie rozebrac kierownice ;) Nie ma tam nic skomplikowanego, ale jak boisz sie tego ruszac to odkrec cala kolumne od korpusu, unies do gory i po problemie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kierowca    0

Wycieka bardzo jak jest ful to w ciagu 2 dni przy orce po oleju. A że podnieś nie trzeba rozkręcać instalacji zegarów itp bo z tego co widziałem to blokuje to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miki1305    4

A z jakiego miejsca to leci? Od dołu, czy po bokach. Jak od dołu to odkręcasz całą i to co przeszkadza i do góry podnosisz, wymieniasz i skręcasz na nowo. Natomiast jak po bokach to jest troche rozbierania.

Edytowano przez miki1305

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

Robiłem to ostatnio, tylko, że ja zmieniałem też te dwa oringi po bokach. Roboty na jakieś dwie godziny. Nie ma dużo rozbierania ale schodzi z wymyciem wszystkiego. Mnie też się wydawało, że to od spodu leci ale jednak bokami, więc radził bym ci wymienić też te oringi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie też lekko się kręci ale bez założonego tura.

jak chcesz sobie lekko kręcić tak jak w 360 to załóż sobie całą kolumne od sześćdziesiątki i będziesz kręcił jeszcze lżej bo ciapek jest o wiele lżejszy oraz ma krótszy przód

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

Panowie a gdyby założyć drążek łączący oba koła tak jak w 60 pozostawiając oba drążki to przy skręcie działało by jak należy ? mam obawy że z powodu tego iż drążek jest przesuwany przez wąs który porucza się po jakimś tam promieniu koła mogą się skręcać "nierównomiernie" w stosunku do siebie. Mówiąc inaczej że odległość między felgami może się zmieniać zależnie od kąta skrętu Uprzedzając pytania w jakim celu, mając koła połączone na nierównościach będzie mniej szarpać gdyż koło wpadające w dziurę musi poruszyć przekładnie oraz drugie koło.


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

w 4011 kola byly tak polaczone i nie bylo problemu, mysle ze w 330 tez nie bedzie, a zapewne lzej bedzie sie krecic


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

w takim razie muszę dokupić drążek bo wąsy gdzieś miałem i zobaczymy jakie będą efekty


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

w 4011 kola byly tak polaczone i nie bylo problemu, mysle ze w 330 tez nie bedzie, a zapewne lzej bedzie sie krecic

W 4011 nie było poprzecznego drążka, sprawdzałem w instrukcji i katalogu, więc nie masz racji. Możesz zapytać @seweryn20 jeśli mi nie wierzysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

polecam koledze popatrzec na allegro, w galerii

widzialem niejedna 40 z ori osia, wiec nie mow mi ze nie mam racjii


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

Polecam koledze zapytać @ seweryna20 i dopiero się wypowiadać jak było rozwiązane orginalnie w 4011..... http://instrukcja.pl...ci_ursus_c_4011 Tu masz link do katalogu i pokaż mi gdzie jest poprzeczny drążek w układzie kierowniczym... Czekam również na te zdjęcia z allegro czy z galerii gdzie będzie drążek poprzeczny i 2 drążki idące od kolumny do kół.

Edytowano przez jaco512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W 4011 nie było drążka poprzecznego bo i po co skoro każdym kołem skręcał osobny wąs z układu kierowniczego jak w 330. Zakładali poprzeczny i naciągając go kasowało to na chwilę luz na kołach i tyle. Kamienie w układzie szybko się zużywają i to była jedyna szybka metoda. Założenie tego drążka nie ma wpływu na zmianę kata kół przy skręcie. Z prostego powodu. Ramie które wprawia go w ruch na jednym kole jest takie same jak na drugim czyli dokładnie kopiuje ruchy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

idealnie nieskpiuje tych ruchów gdyż żeby tak było to w położeniu gdy są prosto koła ramiona musiały by być w pionie wtedy faktycznie jedno ramie idzie do przodu drugie do tyłu i przesuwają drążki o tyle samo. W 330 w pozycji jazdy prosto oba ramiona są do tyłu. Jednak uwzględniając iż te przekładnie brakiem luzów nie grzeszą może być że całą różnicę uda się na końcówkach i samych kamieniach przekładni rozłożyć


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

czyli ze w prawie kazdej 4011 zakladali ten drazek uzytkownicy, a moze panowie z ursusa, po wypuszczeniu kilkuset sztuk, doszli do wniosku, ze jednak warto to montowac fabrycznie :blink:


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

w fabryce środkowego drążka nie zakładali. To był patent pegierowskich mechaników.

ukasz masz racje ale to za mała różnica. Wpływ tego jest niezauważalny. W 4011 jeden wąs jest bliżej kierowcy a drugi silnika i jakoś nie przeszkadzało to w niczym. Pewne jest jedno nie ma sensu zakładać środkowego do 330. Nic to nie da. Do 4011 tak samo. Lepiej wymienić układ kierowniczy lub założyć hydraulike.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

czy nic nie da... no cóż zobaczę bo już mam drążek kupiony. Dodam iż montuje go nie dlatego że przekładnia jest rozklekotana i mam półobrotu kierownicy luzu a po to aby kierownicą nie szarpało na nierównościach, zresztą wspomaganie i tak mam w planach więc drążek i tak się przyda ale założę już teraz.


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na szarpanie to nie pomoże. przenoszenie uderzenia z kół na kierownicę to choroba każdej zębatej przekładni kierowniczej. Ślimakowe i śrubowe nie dręczy ta dolegliwość.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

drążek założony. Jak na razie ciapek jest jeszcze rozebrany więc tyle co w garażu można w miejscu stwierdzić. Wszelki luz zredukowany do zera prawie koło kierownicy jedynie kilka stopni można poruczyć bez przesuwania kół (tyle ile zębatka między tymi kamieniami na zębach się poruszy). Szarpiąc koło rękoma jest lepiej niż wcześniej ale to się dopiero okaże jak Ciapek będzie jeździł. Nawet jak na szarpanie nic nie pomoże i tak jestem zadowolony, koszt raptem 60 kilka złotych a wreszcie brak luzów czego wcześniej nie mogłem osiągnąć ( wszystkie tuleje itp są w stanie idealnym)


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

60 kilka zł? Nowy drążek kosztuje ok 75. Dźwignie przekręcane do czopów już miałeś czy miałeś używane?

@izydor przyznaj się w końcu że nie miałeś racji, bo żadnego zdjęcia nie pokazałeś ani w żaden inny sposób nie potwierdziłeś swojej teorii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez xsardas18
      czy jest możliwe wspomaganie w C-330
    • Przez Aleksander4589
      Potrzebuje Schemat podłaczenia orbitrola OSTRA TGL 21534 16 MPa
    • Przez Damian3211
      Mam Ursusa C-330 z kolumną kierowniczą od C-360. Zalety to to, że się lekko kręci, a wady to to, że trzeba dużo kręcić, aby skręcić. Postaram się wrzucić fotki, choć nie obiecuję. Jeśli kogoś nurtują pytania, to czekam. Pozdrawiam
    • Przez qaz1
      witam Was.
      mam problem z przednimi kolami i kierowaniem moim ciapkiem problem polega na tym, ze prawe kolo skreca tak jak powinno podczas ruchu kierownica natomiast lewe kolo tez skreca ale czesto sie przestawia samo i nie jest rownolegle z tym kolem skrecajacym prawidlowo. Odkrecalem i ustawialem je tymi srubkami zakontrowanymi ktore sa umieszczone na kolumnie po obydwu stronach ale po ustawieniu i zakontrowaniu znowu samo sie przestawia. usterka pojawila sie jak zawadzilem o sciane na skreconych kolach i przez sile uwal sie ogranicznik przy kole i wykrzywilo sie za bardzo to kolo. Duzo to roboty zeby to naprawic? i co trzeba zrobic? prosze o pomoc jesli ktos wie.. dzieki..pzdr
    • Przez jareko
      Poszperałem dzisiaj trochę po internecie i wyczytałem że do ciapka da rade założyć elektryczne wspomaganie kierownicy od renault clio 2.Wie ktoś może jakby to zrobić i czy zdaje to egzamin.A może od jakiegoś innego samochodu lepiej pasuje.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj