Zaloguj się, aby obserwować  
lukasz56612

Zetor Proxima Plus 9541 - Poważny problem z pompą hydrauliczną

Polecane posty

lukasz56612    1

Witam,

w moim zetorze podnośnik zaczął źle działać, po prostu zbyt wolno podnosi (zaraz po odpaleniu silnika, jak jest zimny olej to w miarę normalnie podnosi, później jak się rozgrzeje zaczynają się problemy: aby cokolwiek podnieś muszę "przygazować"). Prócz tego zauważyłem małą wydajność zewnętrznej hydrauliki. Jak sami widzicie, Wszystko wskazuje na awarię pompy hydraulicznej. Nie dziwiłbym się temu, gdyby ciągnik miał 10-20 lat, ale on kupiony był w 2007 roku (teraz jesienią skończy 6 lat ! ). Na liczniku ma dopiero niecałe 800 mth (może trochę mało, ale u mnie w gospodarstwie praca w polu rozdziela się na 3 ciągniki). Z cięższych maszyn jakie musi podnosić, to pług obracalny 4-skibowy (waga około 1,1 t) oraz agregat uprawowo-ścierniskowy (waga około 1 t ). Maszyny te, pompa podnosiła do niedawna normalnie, do samego końca, nie dawała żadnych oznak, że ma ciężko, czy coś. Dodam jeszcze, że przy zetorze mam ładowacz "zetorowski". Piszę o tym tutaj na forum, gdyż nie chce mi się wierzyć, aby popsuła się / wyeksplatowała nie tak stara przecież pompa hydrauliczna (jeszcze nie badałem jej ciśnienia (narazie nie mam kiedy, praca w polu i wogóle)). Na początku myślałem że to filtr od oleju, lecz jego wymiana nic nie pomogła. Stan oleju jest również w normie (Aral Supertraktoral wymieniany zgodnie z instrukcją, nie mieszany z innymi). Proszę was o pilną pomoc, gdyż nie wiem czy kupywać nową pompę, czy nie (kupię, założę ją i okaże się, że będzie to samo, albo znowu i ta nowa wysiądzie). Może znacie inną przyczynę tego problemu, lub też może wiecie co jest powodem ewentualnej awarii tej pompy (jak już mówiłem, jeszcze jej nie sprawdziłem) ?

 

 

PS: Też mieliście do czynienia z taką awarią podnośnika/pompy w swoich zetorach? Myślałem, że zetory to przecież porządne ciągniki, z jakąś tam wyrobioną renomą (dlatego też go kupiłem), ale teraz powoli zmieniam zdanie ...

Edytowano przez lukasz56612

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Nie koniecznie wina pomy, może być uszczelnienie połączenia pompy, poluzowanie zaworu zabezpieczajacego hydraulikę lub jego awaria.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz56612    1

Ciśnienie na głównym rozdzielaczu (sterowanym "wajchą" przy siedzeniu) mam za małe, 130-150 bar (przy zimnym oleju). Na bocznym, tym dodatkowym rozdzielczu jest prawidłowe (200 bar przy zimnym oleju). A więc pompa jest dobra. Szukałem więc zaworu ciśnienia oleju od podnośnika, ale nigdzie go nie mogłem znaleźć. Czy on jest więc na podnośniku, schowany pod kabiną i aby się do niego dostać muszę zdjąć podłogę pod siedzeniem? Jak ktoś go znalazł lub wie gdzie jest, niech opisze jego położenie :)

 

PS: Zetor jest z 2007 roku, a więc chodzi mi o zawór ciśnieniowy przy tym "starym" podnośniku.

Edytowano przez lukasz56612

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

Witam!

W moim 9540 mam ten sam problem. Jak jest zimny jest w miarę OK ale jak się rozgrzeje to ledwo podnosi. O jaki zawór tu chodzi i gdzie go szukać?


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podnosnik w proximie jest zbudowany bardzo podobnie jak w poczciwej 60 a wiec fotel podłoga i czesc tylniej scianki do zdjecia a potem sciagaj cały plecak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz56612    1

Quercus78, chodzi mi o zawór ciśnienia oleju, pochodzącego od pompy hydraulicznej. Jest on odpowiedzialny za zabezpieczenie hydrauliki ciągnika (m.in. podnośnika, wyjść hydraulicznych) przed wysokim ciśnieniem . W Proximie Plus jest on fabrycznie ustawiony na maksymalne ciśnienie rzędu 180-185 bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

lukasz56612,nie kumam co mi tłumaczysz. Czyli jak mi na ciepłym oleju wolno podnosi to wina tego zaworu czy pompy? Gdzie jest ten zawór?


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz56612    1

W moim przypadku nie jest to wina pompy (na początku tak myślałem, stąd taki temat), lecz najprawdopodobniej jakiejś uszczelki/oringu, która przepuszcza olej wewnątrz podnośnika. A zaworu ciśnieniowego szukałem, bo chciałem coś sprawdzić, a mianowicie jakie ciśnienie uzyskiwałbym na wyjściach hydraulicznych po zwiększeniu ciśnienia na tym zaworze. Quercus78, to, że na ciepłym oleju wolno podnosi to w większości przypadkach wina pompy. Wina zaworu teoretycznie też mogłaby być (ale musiałby się sam przeregulować na mniejsze ciśnienie, co jest chyba niemożliwe, poza tym gdyby była to wina zaworu to tak samo słabo by unosił na zimnym i ciepłym oleju). Inną przyczyną tego, może być właśnie wadliwy oring wewnątrz podnośnika (pompa podaje olej o właściwym ciśnieniu, ale wskutek nieszczelności olej ucieka do tylnego mostu). Jednym słowem, musiałbyś zmierzyć ciśnienie jakie generuje pompa i wtedy będziesz wiedział, czy jest zużyta, czy też nie.

Edytowano przez lukasz56612

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil0590    0

w mojej też wolno dźwiga po 2 tys mtg ale jeszcze nie sprawdzałem tylko że ja mieszałem oleje i bardzo prawdopodobne że to bedzie pompa tylko że pod kabina u mnie mam delikatny wyciek oleju i jeszcze nie dobierałem sie dokładnie do tego czy to z rozdzielacza czy z węża co do ładowacza idzie bo tam kiepsko wypatrzyć coś na pierwszy rzut oka podłoge bede sciągał jak tylko deszcz roboty przerwie bo w ciągu miesiace mi 4 l oleju ze skrzyni poszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez traktorzystaJakub7211
      Witam, wycieka mi gdzieś płyn hamulcowy, cylinderki przejrzane i suche , żadnego wycieku zewnętrznego , przewody suche. Jedyne co mi zostało przejrzeć to ten układ co idzie na przyczepy. Robił to już ktoś ? wie jak to działa i jak się do tego zabrać ? bądź wie gdzie jeszcze ten płyn może uciekać ?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj