Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek).


27 odpowiedzi na ten temat

#21 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 27 październik 2014 - 07:09

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek).

Ej filozof z ciebie. Podpora trochę się grzeje i nic w tym dziwnego. To efekt pracy łożysk i nic więcej. Nic się z tego powodu nie rozkręci. A jeśli komuś kardany popuściły to na pewno nie z powodu podpory. 

Śrubę dokręć solidnie i tyle. Książkowo ma być max 75 Nm ale jak dowalisz mocniej to nic jej nie będzie. Sprężyny talerzowe żeby spełniały swoją funkcję muszą bić ściśnięte. Nie da się ich w ten sposób uszkodzić. Mogą z czasem popękać ale to niestety jest słaba strona tego rodzaju sprężyny.

W każdym razie kolega z podporą problemu nie ma tylko z przystawką.


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek). Dzisiaj, 12:06
  •  

#22 Share Piotras84

Piotras84

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom
  • Zainteresowania:Technika, motoryzacja, armia, kobiety

Napisany 27 październik 2014 - 11:40

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek).

Seweryn, może i filozof ze mnie, ale prawie dwa lata przesiedziałem na szkoleniach w fabryce MTZ na Łotwie i Białorusi (tak na Łotwie, bo mało kto wie, że jest tam dwa razy większa fabryka niz w Mińsku) i nie takie tematy widziałem. Chcesz jeździc bez oleju 4 lata??? Przecież to jest twoja sprawa, możesz jeździc nawet bez oleju w silniku, ale nie dawaj takich rad innym. Rozpatrzaliśmy takie tematy odnośnie podpory, że pod wpływem temperatury (nie takiej jak mowisz lekkiego ciepełka) kardany sie odkrecały, zrywały michy, a zanim operator sie zorientował, silnik już był zatarty, a wystarczyło kontrolować olej w podporze. Co do sprężyn, też sie materiał przegrzewa, i robią sie niemal jak płaskie, więc jak nic im sie nie może stać???



#23 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 27 październik 2014 - 18:34

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek).

Gdybyś czytał uważnie i uważał na Łotwie czy Litwie to wiedział byś że nie napisałem jeździć bez smarowania. Wiedział byś że fabryka dopuszcza napełnianie podpory smarem. Jeśli napełnisz ją choć by naszym ŁT który robi się kroplisty w temp. ponad 150 stopni to podpora będzie normalnie służyła i 10 lat. Jeżdżę ze smarem w podporze i gwarantuję ci że nie osiągnęła jeszcze nigdy temp. większej niż 50 stopni. Myślisz że od 50-ciu stopni odkręcą się wały czy zmieni się sprężystość metalu? W życiu.  Już w ogóle nie widzę związku podpory z silnikiem czy michą jak to określiłeś. Tak że nie histeryzuj. Panikowanie zachowaj sobie  na epidemie ebola.


KPK Kumurun Team

#24 Share MPS77

MPS77

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 październik 2014 - 20:09

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek).

Okazało się, że blokada napędu spowodowana jest zacięciem cięgna na tych trzech wypustach (tam gdzie jest ta sprężyna z kulką). Podpora też już zdemontowana. Jutro kupię nowe uszczelniacze i z powrotem do boju. 

Ale mam jeszcze jedno pytanie do Was, jak to jest z tym zakazem cofania z włączonym przednim napędem? Wiem że jak jest w automacie, to na wstecznym sprzęgło kierunkowe nie przekazuje napędu na przednią oś i jest ok. Ale jak jeżdżę na stałym napędzie w orce, to chyba cofając na uwrociach nie nabroję w skrzyni ??? Zwłaszcza, że na polu jest w miarę miękko.

 

pozdr.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek). Dzisiaj, 12:06
  •  

#25 Share Piotras84

Piotras84

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom
  • Zainteresowania:Technika, motoryzacja, armia, kobiety

Napisany 28 październik 2014 - 00:52

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek).

Seweryn, przy 50 stopniach oczywiście, że nic się nie odkręci, ale na wszystkie ciągniki MTZ które przerabiałem, były dziesiątki takich przypadków przegrzania, i odkręcania się śrub.

Związku podpory z michą czy silnikiem słusznie nie widzisz, bo ich nie ma, ale już same kardany, odkręcone w trakcie jazdy i obracające się  - pomyśl sam - są w stanie zerwać/podziurawić miskę, i za nim ktoś się zorientuje zazwyczaj jest za późno. Miałeś prawo się z tym nie spotkać i tego nie wiedzieć, ja to przerabiałem wiele razy i wiem, że to po prostu się zdarza.

Nie rozumiem Twojego bojowego nastawienia, nie histeryzuje, nie panikuje, wyrażam po prostu opinie popartą rzeczywistymi przypadkami, a od tego jest forum. Przepraszam najmocniej,że ośmieliłem się mieć troszkę inne zdanie do Twojego. Wyluzuj i bierz więcej na miękko.



#26 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 28 październik 2014 - 06:47

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek).

Nie jestem bojowo nastawiony tylko nie lubię jak z prostej rzeczy robi się tragedię. Może się i zagrzeje bardziej jeśli podpora jest całkowicie pozbawiona smaru, odkręcą się wały ale to najczęściej splot kilku niedociągnięć. 

MPS77 śmiało możesz cofać na sztywno załączonym napędzie. gdyby nie można było tego robić to nie bardzo był by sens kupować ciągnik z przodkiem.


KPK Kumurun Team

#27 Share bbolas

bbolas

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów

Napisany 02 listopad 2014 - 12:07

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek).

inżynierem nie jestem, nie byłem na żadnym szkoleniu, ani mechanikiem z zawodu tylko z zamiłowania......jakby nie patrzyć olej jest najlepszym materiałem do lożysk ponieważ cały czas smaruje i oddaje temp. do obudowy ale jest wiele łożysk które sie smaruje smarem i kręcą sie wiele lat :)..ja zorientowałem sie ze oleju nie ma w podporze i jest za duży luz w podporze ze olej ucieknie to smarownica i do pełna ŁT i jakoś chyba 3 lata chodzi i wału nie zgubiłem (nie będe ukrywał jak będzie zima i dużo czasu to będe naprawiał podpore nowe łożyska i uszczelniacze i zaleje olejem)...moim zdaniem wał można zgubić jak jest za słabo przykręcony....ktoś też wymyślił ogledziny traktora przed praca...przed duża praca w polu sprawdza sie nie tylko olej i płyn chłodniczy ale czy przypadkiem czegoś nie zgubimy :):)...sruba klasy 8.8 drobnozwojna + nakrętka kontrująca i podejrzewam zeby zgubić taki wał cardana to przystawka musiała by mieć dużo stopni i kolor czerwony a nawet biały to wtedy tak ale jak jest dobrze przykręcony to nie ma opcji zgubić :) ...

 


Edytowany przez bbolas, 02 listopad 2014 - 12:10.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek). Dzisiaj, 12:06
  •  

#28 Share mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 829 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 04 listopad 2014 - 18:02

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek).

U mnie też jest smar w podporze i śruba dociągnięta na max i jakoś to wszystko chodzi :) Zauważyłem też, że smarem są napełnione przekładnie kątowe w przednim moście te małe gdzie współpracują półoś pozioma od mechanizmu różnicowego z osią pionową.

Przy moim jeszcze u poprzedniego właściciela podpora odpadła bo popuściły śruby którymi była przykręcona. W tamtym roku znowu mało brakło bo już wisiała na jednej śrubie która trzymała się na dwóch zwojach :P dobrze że akurat wysiadłem coś przy pługu poprawić :)

Ogólnie staram się często spoglądać na wał i stan przegubów bo dwa krzyżaki poleciały i też w ostatniej chwili zauważyłem bo mogło by bigosu narobić :)

 


Edytowany przez mani51, 04 listopad 2014 - 18:06.



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy podporem napedu poslizg tarczek