Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek).


27 odpowiedzi na ten temat

#1 Share rogatymaciek

rogatymaciek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 kwiecień 2013 - 18:06

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek). Jak zablokować podporę napędu mtz i przerobić na stałe?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek). Dzisiaj, 18:17
  •  

#2 Share padre1989

padre1989

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 532 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 22 kwiecień 2013 - 18:13

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek). dopier**l srubę rurunia i problem z glowy

#3 Share rogatymaciek

rogatymaciek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 kwiecień 2013 - 18:18

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek). Dokręciłem mocno śrubę, że aż urwało.

#4 Share bartas616

bartas616

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 98 postów

Napisany 24 kwiecień 2013 - 21:07

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek).

Dokręciłem mocno śrubę, że aż urwało.

to troszkę przesadziłeś ;)

#5 Share bbolas

bbolas

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów

Napisany 05 maj 2013 - 13:45

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek). Witam kolego

podpore z sprzegłem tarczkowym można zastapić tuleja stała i wiem zę u mnie w agromie jest do dostania (łączy oba wałki kardana siłą X moc :) ).mam takie rozwiazanie u siebie (jak kupiłem ciagnik to juz było) i dowiedziałem sie dopiero w sklepie ze sa tarczki jak ktoś kupował.ja jestem za tarczkami i stała tuleje bede przerabiał poniewaz po załaczeniu przodu po przejechaniu kilku metrów widać ze lekko sie nie zgrywa przód z tyłem i oznajmiam ze kupowałem ogumienie na koła w 1 rozmiarze w 1 czasie.Przednia opona lekko sie przydrze i zaczna sie problemy.na asfalt zapomnij ze wyjedziesz bo wały poukręcane albo pół osie w przodzie a skrzynia wyje jakby miała 1000 lat ale tylko na asfalcie z załaczonym przodem, typowo w polu oranym jest to do zniesienia lecz jest troszkę głośniej ...na tarczkach zawsze troszkę sie podda bo po to są.

polecam kupić zestaw nowych tarczek x 2 i (drugi zestaw na zapas) i dobrze dokręcać z głowa.nie wiem ile tarczek powinno być ale można dokładać tarczki np 2 pary wiecej (ile sie zmieści).

Decyzja należy do ciebie, podejrzewam ze malutki nie jesteś i wiesz co robisz :):)

#6 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 05 maj 2013 - 15:14

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek). To cię rozczaruje. nie podda się ani grama. A jeśli ustawisz je tak by w przypadku tego naprężenia ślizgały to będą to robiły nawet wtedy gdy napęd będzie miał ciągnąć. W mtz-cie przód pokonuje mniejszą drogę od tyłu. Szczególnie na zakrętach jest to odczuwalne. Po to tak zrobili by działało automatyczne załączanie napędu. Jest to na przekór obowiązującym standardom gdzie w każdym innym ciągniku przedni napęd pokonuje około 5% więcej drogi niż tył. Dzięki temu na zakrętach idzie w miarę równo, nie utrudnia skręcania.
Sostaw tak jak masz bo nic z tym nie zdziałasz w ten sposób.
KPK Kumurun Team

#7 Share bbolas

bbolas

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów

Napisany 05 maj 2013 - 16:03

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek). rogatymaciek jest w sprzedzy tuleja bez tarczek

seweryn20 ciegno ma 3 położenia od załanczania napedu jak wiadomo (instrukcja obsługi)
1-wył
2- automat
3-naped stały

ja nigdy nie znalazlem posredniego połóżenia ciegna pomiedzy 1 a 3...co pomaga ustawić ciegno w danym położeniu, zatrzaski jak na wodzikach w skrzyni biegów czy operator musi to wyczuć ?? ponieważ nigdy nie wiem czy jest właczony to do oporu ciegno i wtedy na bank ciagnie przód :)

mam nadzieje ze zrorumiale napisałem



Edytowany przez bbolas, 05 maj 2013 - 16:06.


#8 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 05 maj 2013 - 16:15

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek). Jasne że zrozumiale. Pod podłogą górne cięgno łączy się z ramieniem widełkami. Tam powinno dać się ustawić. Podnieś prawe przednie koło i kontroluj to obracając je. Pamiętaj że na automacie przednie koło do przodu będzie kręciło się swobodnie. Tylko do tyłu sprzęgło jednokierunkowe w przystawce łączy je ze skrzynią. Reguluj długość na cięgle tak by obie pozycje działały. Sprawdź czy rozłącza prawidłowo i czy trzecia pozycja zazębia całkowicie. By nie łapała na krajach sprzęgła kłowego.
A pośrednie położenie powinno być wyczuwalne. rowki są trzy. Sprawdz czy środkowy nie jest czymś zabity, czy zatrzask działa prawidłowo.

Edytowany przez seweryn20, 05 maj 2013 - 16:22.

KPK Kumurun Team

#9 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 05 maj 2013 - 20:04

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek). A czy używacie położenia środkowego jak tak to w jakich sytuacjach bo ja włączałem u siebie ale koła nie ciągną.

KPK KUMURUN TEAM

 


#10 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 05 maj 2013 - 20:33

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek). Nie używam. Pewnie sprzęgło jednokierunkowe jest rozsypane. Trzeba rozebrać przystawkę.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek). Dzisiaj, 18:17
  •  

#11 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 05 maj 2013 - 20:36

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek). Właśnie w przystawce wszystko ok bo ostatnio robiłem łożysko w niej i w środku za***ista. Chyba że źle wyregulowane cięgno.

KPK KUMURUN TEAM

 


#12 Share pamo84

pamo84

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 185 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo i co z nim związane . Maszyny rolnicze i budowlane.Stolarstwo. Militaria

Napisany 05 maj 2013 - 21:12

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek). to położenie środkowe jest super dobre do odśnieżania bo skrzynia mniej cierpi tak mi się wydaje przynajmniej sprawdzone w praktyce mtz 14 sezonów w odśnieżaniu 3200motogodzin ogólnie tylko dwóch kierowców jeśli to ma jakieś znaczenie przystawka nie ruszana oprócz tego łożyska tu na wyjściu ale podpora podpora tyle nie wytrzymała chyba w 2005 była wymieniana

#13 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 05 maj 2013 - 21:39

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek). Ja też tylko łożysko na wejściu.

KPK KUMURUN TEAM

 


#14 Share bbolas

bbolas

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów

Napisany 07 maj 2013 - 21:28

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek). ja używam 2 pozycji wył i zał przód :):) ....miałem problem z wyczuciem położenia automatu ale juz teraz wiem i przy intensywnej pracy w turze jest problem..grzaski teren i na automacie nie działa przedni podczas biegu wstecznego z powodu sprzegiełka jednokierunkowego....dla tego załanczam do oporu...ale do jazdy w polu jak najbardziej na automat i skrzynia tak sie nie meczy..

#15 Share evolution93

evolution93

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Piechowice
  • Zainteresowania:Sport/Mechanika/Rolnictwo

Napisany 23 maj 2013 - 22:16

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek). wg moich obserwacji 2 pozycja jest lepsza do skręcania jak mamy maszynę zaczepioną a przód jest lekki można wtedy jakoś skręcić bynajmniej ja tak zauważyłem jak całkowita blokada to jadę trochę na wprost.

#16 Share MPS77

MPS77

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 październik 2014 - 21:39

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek).

Witam,

 

pojawił mi się taki problem z przednim napędem w Belarusie 820 (napęd stożkowy). Otóż dźwignia do załączania przedniego napędu zablokowała mi się w w trybie pracy ciągłej napędu (wajcha w dół). Dopiero wtedy zorientowałem się, że olej z podpory wyciekł jednym z uszczelniaczy. Nie było niestety wyraźnie widać wycieku, bo olej ładnie przedostawał się do tej rynienki osłonowej. i tu jest moje pytanie, ponieważ jeszcze nie rozbierałem nigdy tej podpory. Czy w takiej sytuacji to już jest koniec żywota tej podpory, czy da się to jeszcze jakoś "rozruszać" ( np. wymiana obydwu uszczelniaczy i zalanie podpory nowym olejem).  Proszę o jakąś podpowiedź co ewentualnie mogło się stać w wyniku wycieku oleju z tej podpory. Dopiero najwcześniej we wtorek będę mógł to rozkręcić, ale wolałbym już wcześniej wiedzieć co może mnie czekać.

 

pozdrawiam - MPS77



#17 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 26 październik 2014 - 21:45

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek).

Nic się jej nie stało. Jedyna rzecz która tam ma być w normalnej pracy smarowana to łożyska. Żaden inny element podpory nie potrzebuje smarowania. U mnie podpora ma luz jak diabli na łożyskach, sam olej wyciekł wieki temu. 

Instrukcja pozwala nabijać podporę smarem. Zrób tak i niczym się nie przejmuj. Mi tak chula prawie cztery lata.


KPK Kumurun Team

#18 Share MPS77

MPS77

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 październik 2014 - 22:05

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek).

Dzięki seweryn20 za szybką odpowiedź. 

 

Martwi mnie jednak to zablokowanie napędu. Nawet postępując zgodnie z instrukcją (a więc z użyciem wstecznego biegu) nie mogę go wyłączyć.

 

Przeczytałem artykuł  http://www.farmer.pl/technika-rolnicza/serwis-czesci-osprzet/naprawa-ukladu-napedowego-przedniego-mostu-ciagnikow-mtz,44025.html%C2%A0i trochę boję się, że może czeka mnie demontaż tej przystawki, żeby tam szukać problemu.



#19 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 26 październik 2014 - 22:11

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek).

Rozepnij cięgno przy przystawce od dźwigni czy przypadkiem ona bałaganu nie robi. Jeśli nie to możliwe że coś poszło w przystawce.


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek). Dzisiaj, 18:17
  •  

#20 Share Piotras84

Piotras84

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom
  • Zainteresowania:Technika, motoryzacja, armia, kobiety

Napisany 27 październik 2014 - 01:59

Problem z podporem napędu mtz (poślizg tarczek).

Brak smarowania podpory prowadzi do osiągnięcia naprawdę niesamowitej jej temperatury. Metal się rozszerza, w tym wypadku śruby się odkręcają. Widywałem takie przypadki, i chyba nie muszę opisywać, co może zrobić odkręcony kardan, wokół siebie. Koszt kompletnych uszczelniaczy to ok 30zł, tarczki ok 70zł, do tego z 2 setki oleju, nikogo chyba naprawdę nie zbawi, żeby to przypilnować, a wymiana tych części naprawdę nie jest skomplikowana. Ktoś tam wyżej pisał, żeby, rurą dociągnąć - błąd. w środku są tarczki i tzw. podkładki pełniące funkcje sprężyn, i jak za mocno ściągniesz śrubę, to je po prostu zgnieciesz, i wrócisz do punktu wyjścia. Moment dokręcenia to chyba 70Nm




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy podporem napedu poslizg tarczek