Skocz do zawartości

Zdjęcie

Kontrolka smarowania 103.54


15 odpowiedzi na ten temat

#1 Share kip

kip

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 kwiecień 2013 - 19:07

Kontrolka smarowania 103.54 Witam. Wczoraj w mojej renówce 103.54 zapaliła się kontrolka od smarowania silnika i kontrolka jak przypuszczam od zapchanego filtra powietrza. Dziwi mnie to że zapaliły się jednocześnie. Jak odłączę przewód przy czujniku ciśnienia oleju to kontrolki gasną jak przy przepływomierzu to się świecą. Czy to oznaka zużytej popy olejowej czy trzeba robić szlif wału. Zaznaczę że osie dzieje na rozgrzanym oleju. Olej był wymieniany około miesiąc może 2 miesiące temu (turdus). Wcześniej takich objawów nie zauważyłem, a po wymianie było odśnieżanie i inne prace. Kontrolki zapaliły się niedawno i gasną prz ok 1200 obrotach nie wiem dokładnie bo obrotomierz minie działa. Miał ktoś taki przypadek. Może to filtr oleju, czujnik.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kontrolka smarowania 103.54 Dzisiaj, 01:25
  •  

#2 Share piciaj

piciaj

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 300 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gniezno/Września--
  • Zainteresowania:mechanika zootechnika treningi krav maga

Napisany 19 kwiecień 2013 - 19:26

Kontrolka smarowania 103.54 wkręc manometr w miejsce czujnika i tak najszybciej i najpewniej sprawdzisz stan smarowania silnika
znalazłem to czego szukałem ..:)))

#3 Share Jakub21

Jakub21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Mechanizacja , Stolarstwo, Informatyka, Nowości

Napisany 19 kwiecień 2013 - 20:45

Kontrolka smarowania 103.54 Może to czujnik ciśnienia oleju podobno pasuje od C-330

#4 Share kip

kip

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 kwiecień 2013 - 06:12

Kontrolka smarowania 103.54 Na razie spróbuje zmierzyć ciśnienie. To pojawiło się nagle, i zastanawia mnie że świecą się te dwie kontrolki czyli smarowanie i zapchany filtr powietrza, co do drugiej kontrolki to nie jestem pewien (kółko ze strzałką w dół z prawej strony ładowania). Silnik pracuje ładnie bez zmian nie ma oznak zużycia silnika czyli dymienie i nie bierze oleju. Jak go kupowałem to u handlarza mierzył przy mnie ciśnienie i było 4 atm na zimno, ciągnik robi rocznie ok 100 godz. więc dziwi mnie że w tak krótkim czasie mogło tak się zrobić. No ale nie jestem mechanikiem więc mogę się mylić.

#5 Share renault999

renault999

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 13 lipiec 2013 - 13:11

Kontrolka smarowania 103.54 mam taki sam problem znacie co to za przyczyna filtr powietrza czysty i dodam że nie mam czujnika w nim proszę o pilną odp

#6 Share marcooo15

marcooo15

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 29 lipiec 2013 - 21:04

Kontrolka smarowania 103.54 Podłączam się do kolegów mam taki sam problem zapalają się kontrolki w mojej reni 155.54 od smarowania i od filtra i gasną przy ok 1000 obrotach. najdziwniejsze jest to że niedawno robiłem remont silnika pierścienie itd wszystko było ok a tu nagle gdy pojechałem w pole talerzować i się troche rozgrzał zapaliły się te kontrolki. prosze o pomoc bo strach troche jeździć. dodam że olej wymieniany turdus.

#7 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 lipiec 2013 - 23:02

Kontrolka smarowania 103.54 Wszyscy trzej macie po prostu połączone obydwie kontrolki pod jeden czujnik ciśnienia oleju. Więc nic dziwnego, że działają razem. Widać tak było robione gdy czujnika zapchanego filtra nie montowano w ciągniku. Już tak spotykałem.
Kolego @marcooo15 jedyna rada to pomiar ciśnienia oleju. Czyli wykręcasz czujnik oleju i w zamian wkręcasz manometr. Sprawdzasz wskazania przy rożnych obrotach jak i temperaturze silnika. I sprawa się wyjaśnia czy czujnik nawala czy coś z silnikiem.
Robiłeś szlif walu? Pompę oleju silnika zmieniałeś? Opisz coś bo stwierdzenie remont silnika, pierścienie to mało, ludzie różne remonty robią.

#8 Share marcooo15

marcooo15

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 30 lipiec 2013 - 06:34

Kontrolka smarowania 103.54 poszedł mi płyn chłodzący do oleju puściła uszczelka .wymieniłem uszczelke następnie komplet pierścieni. Wał wedłóg mechanika który podjoł się remontu jest bardzo dobry. pompa też przed remontem działała idealnie. Później było dwukrotne ustawianie luzów zaworów i w pole. po kilku godzinach pracy w polu zauważyłem że zapaliły się te kontrolki które gasły przy większych obrotach. spróbuje zmierzyć te ciśnienie jeszcze ale coś dziwne że straciłby ciśnienie tak nagle. nigdy przed tem coś takiego nie wystąpiło renia śmigała aż miło. aż do tego momentu. a ten czujnik to w obudowie filtra jest? i mniej więcej jakie ciśnienie powinno być?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kontrolka smarowania 103.54 Dzisiaj, 01:25
  •  

#9 Share 123p

123p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 238 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 sierpień 2013 - 12:44

Kontrolka smarowania 103.54 Ja w swojej 106.14 jak ciśnienie mierzyłem to od 4-8 było w zależności od obrotów. mechanik mówił że prawidłowe

#10 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 sierpień 2013 - 21:28

Kontrolka smarowania 103.54 Do 8 to wydaje mi sie troche za wysokie, zawór w pompie sie pewnie przycina.
Abo ktos go tak ustawił.
6 to maks więcej jest nie potrzebne i nie wskazane.
Przy jakiej temperaturze silnika(oleju) był robiony pomiar cisnienia oleju?

#11 Share dzikidaniel

dzikidaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 414 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pomorskie

Napisany 07 sierpień 2013 - 22:44

Kontrolka smarowania 103.54 Zmień kolego mechanika. Powyżej 6 barów olej przestaje spełniać swoje zadanie i zamiast pozostawiać film na panewkach wszystko jest wypłukiwane.
C328, U-912 i R 103-54

#12 Share LonelySoul

LonelySoul

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 sierpień 2013 - 21:09

Kontrolka smarowania 103.54 rozwiązaliście ten problem może ? bo mam identyczny i nie wiem jak go rozwiązać

#13 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 wrzesień 2013 - 21:00

Kontrolka smarowania 103.54 Ale który problem? Z kontrolkami, czy za wysokim ciśnieniem oleju?

#14 Share marcooo15

marcooo15

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 05 wrzesień 2013 - 20:21

Kontrolka smarowania 103.54 Jezeli chodzi o mój problem z kontrolkami to problem rozwiązany. kontrolki się paliły ponieważ ciągnik stracił ciśnienie. Po pomiarze na zimnym silniku i wysokich obrotach ciśnienie wynosiło ok 1,5 bara . Na wolnych obrotach ciśnienie spadało prawie do 0. Dlatego kontrolki się świeciły na niższych i gasły na wyższych obrotach. Wymienilśy panewki tylko główne ponieważ korbowodowe były wymieniane przy wccześiejszym remncie. Ciśnienie odrazu wzrosło i problem kontrolek zniknoł. mechanik stwierdził że i tak wymiana pompy mnie czeka niestety aby ją wymienić trzeba przodem odjechać. Poki co ciśnienie trzyma się ok 4/5 barów i nie spada na wolnych obrotach. Podobno wadą renówek są właśnie słabe pompy olejowe.

#15 Share KarolTD90

KarolTD90

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 wrzesień 2013 - 15:38

Kontrolka smarowania 103.54 W renówkach jak zatka się filtr olejowy też będzie się palić kontrolka od ciśnienia

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kontrolka smarowania 103.54 Dzisiaj, 01:25
  •  

#16 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 wrzesień 2013 - 20:17

Kontrolka smarowania 103.54 Raczej napewno nie - po zatkaniu filtr otwiera się całkowicie i olej nie jest filtrowany tylko idzie taki jak go pompa zaciągła.

Podobne tematy kontrolka smarowania 10354