Skocz do zawartości

Zdjęcie

Dlaczego urywa pasy na warjatoże


12 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Tomek12

Tomek12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 309 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 21 grudzień 2007 - 18:15

Dlaczego urywa pasy na warjatoże Piszcie totaj co moze byc tego przyczyna

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dlaczego urywa pasy na warjatoże Dzisiaj, 13:09
  •  

#2 Share kat

kat

    R.I.P.

  • Members
  • PipPipPip
  • 1847 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kuj-Pom

Napisany 21 grudzień 2007 - 18:30

Dlaczego urywa pasy na warjatoże Zmień całe koło wariatora razem z podstawą. W tym roku miałem to samo.

#3 Share damian9871

damian9871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 175 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp

Napisany 21 grudzień 2007 - 18:38

Dlaczego urywa pasy na warjatoże bez przesady może wystarczy regulacja, sprawdź czy środkowa tarcza nie ma luzu

#4 Share kat

kat

    R.I.P.

  • Members
  • PipPipPip
  • 1847 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kuj-Pom

Napisany 21 grudzień 2007 - 20:20

Dlaczego urywa pasy na warjatoże Też na początku bawiliśmy się z luzami. I kosztowało nas to 2 pasy i 2 podstawy. A to już taki koszt co nowy wariator ;)

#5 Share RobertN

RobertN

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 201 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 21 grudzień 2007 - 20:21

Dlaczego urywa pasy na warjatoże Koło, u nas było to samo

#6 Share marianmass

marianmass

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska

Napisany 30 czerwiec 2009 - 16:25

Dlaczego urywa pasy na warjatoże witam u mnie było to samo nowe pasy jezdne porwały sie po kilku godzinach jazdy. trzeba bylo rozebrac wariator i okazalo sie ze odkręcil sie metalowy pierscien który utrzymywal pierscienie slizgowe i filc smarujący tuleje wariatora we wlaściwym polozeniu. to powodowalo ze talerze wariatora lataly jak "swinie w patyku ;P" i rwaly pasy. wystarczylo spowrotem przykrecic ten pierscien bodajrze 8 srubek 4 albo 5 w agromie koles mial (koszt 50 gr) i wszystko chodzilo jak ta lala . pozdrawiam :D

#7 Share sydney

sydney

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 427 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie,miłakowo

Napisany 30 czerwiec 2009 - 17:16

Dlaczego urywa pasy na warjatoże A może wystarczy poprostu równo ustawić koło w poziomie napinaczem, bo mogą iść pasy nierówno

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dlaczego urywa pasy na warjatoże Dzisiaj, 13:09
  •  

#8 Share Marcin91

Marcin91

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1284 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 30 czerwiec 2009 - 18:31

Dlaczego urywa pasy na warjatoże Jeżeli urywa pasy, które są obydwa nowe to wina jest koła, natomiast jeżeli wymieniony został jeden to wina może leżeć po stronie tego, że jeden jest nowy, a drugi stary, są niejednakowo zużyte i przez to się urywają. Tak mój znajomy miał, kiedy wymienił tylko jeden, pokosił chyba ze 2 godziny i urwało ten stary, a nowy był postrzępiony, bo ten stary gdzieś się wkręcił i musiał wymienić dwa.
Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

#9 Share nimar1999

nimar1999

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 133 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Kalisza

Napisany 30 czerwiec 2009 - 19:04

Dlaczego urywa pasy na warjatoże kup koło wariatora po regeneracji, powinno być ok, tylko ze wytrzyma najwyżej 2 lata

#10 Share Mareczek78

Mareczek78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 149 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kopydłowo - wielkopolska
  • Zainteresowania:jestem muzykiem, gram na gitarze basowej, gitarze elektrycznej, saksofonie

Napisany 11 luty 2010 - 16:41

Dlaczego urywa pasy na warjatoże Tak jak piszą poprzednicy raczej wina koła wariatora.
Moja rada:
Jeśli zerwał się pas jezdny, pasy wymieniać zawsze dwa. Drugi dobry pas zostawiesz sobie w domku na zapas i wtedy gdy zerwie ci się znowu jeden z ostatnio wymienionych pasów sięgasz po stary pas zakładasz i jedziesz. Nowy a stary pas mają już raczej inną szerokość, inną przyczepność, inną długość wiec stary pas przy nowym raczej długo nie wytrzyma (chociaż niekoniecznie).
Ważne jest również odpowiednio napiąć pasy: nie za słabo żeby "nie latały" no i by można podjechać pod wzniesienie i nie za mocno bo nie tylko obciążasz łożyska ale pasy i koło wariatora bardziej się grzeje - pasy również. Ja ustawiam tak ze jak jadę drogą i ustępuję pierwszeństwa to muszę zjechać na pobocze. Ruszam na 3 biegu i jak dam przyspieszenie pas nie może ślizgać.

Koło wariatowa wyosiować by nie było skręcone względem pasów. Najlepiej wejść międzu heder a oponę i popatrzeć sobie na pasy i wariator. Pasy i koło powinny iść równolegle, koło nie powinno się skręcać względem koła odbiowczego przy sprzęgle i koła na wale napędowym.
Warto równierz popatrzeć jak pasy jezdne leżą na kole wariatora tzn czy pas jednej stronie np gdzie wchodzi na koło nie jest bardziej utopiony niż po drugiej stronie gdzie schodzi z koła.
Jeśli tak jest to znaczy ze środkowy talerz nie chodzi równolegle do talerzy zewnętrznych. Wtedy nowe lub regeneracja w zakładzie lub domowimi sposobami, które sa z reguły bardzo ograniczone.

#11 Share miszka31

miszka31

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1138 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:siedliszcze koło dubienki
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze

Napisany 11 luty 2010 - 20:41

Dlaczego urywa pasy na warjatoże przy domowym rozbieraniu przekładni jezdnej, trzeba zaznaczyć zewnęczne talerze, by tak samo to poskładać, chodzi o wyważenie :D

#12 Share majsterbizon

majsterbizon

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów

Napisany 13 luty 2010 - 10:40

Dlaczego urywa pasy na warjatoże zobacz tez czy maszsilinik dobrze ustawiony bo ja w tym roku kupiłem nowy watiatori pasy i zaxczynało mi pasy pod cinacz to musiałem silnik prtzestawiac i zdeka podnieść i jak zakładasz pasy to tak ze by oba były tak samo zagłebione w talerzach bo przy naciąganiu muszą byc równo oba naci.agnięte

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dlaczego urywa pasy na warjatoże Dzisiaj, 13:09
  •  

#13 Share maniek33

maniek33

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 584 postów

Napisany 13 luty 2010 - 11:05

Dlaczego urywa pasy na warjatoże Jeszcze dodam, że warto sprawdzić napięcie pasów przy skrajnych położeniach siłownika hydraulicznego. Po wstępnej regulacji pasów włączyć silnik przesterować siłownik na wolną jazdę, zgasić silnik, sprawdzić czy oba pasy są jednakowo napięte. Tak samo przesterować na szybką jazdę i sprawdzić. Gdy oba pasy będą jednakowo napięte w całym zakresie położeń tłoka plus to co napisali wyżej koledzy to na pewno będą się zużywały dużo wolniej, a przede wszystkim równomiernie.

Podobne tematy