Skocz do zawartości




Reklama



Hydraulika w MTZ

mtz MTZ hydraulika

  • Dodaj odpowiedź
67 odpowiedzi na ten temat

#21 ursusek94

ursusek94

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • 45813386
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice łowicza
  • Zainteresowania:hodowla trzody chlewnej, mechanizacja i modernizacja rolnictwa

Napisany 24 październik 2013 - 21:22

to ja jednak zaryzykuję z rozpuszczlnikiem NITRO, on jest również do czyszczenia powierzchni pod malowanie chyba? a benzyna jest za tłusta i farba sie nie przyklei. ale do wstępnego umycia może być. a powiedzcie jaki macie olej w skrzyni biegów, i ile go tam powinno wejść?

#22 mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 540 postów
  • 5365140
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 24 październik 2013 - 21:58

Największe zabrudzenia można benzyną ruszyć a pod malowanie to już myłem dimerem. O ile starych zaschniętych brudów nie rusza to w miarę świeże dobrze rozpuszcza i odtłuszcza powierzchnię. Tak zrobiłem jak malowałem Władka i póki co farba się trzyma.

Oleju do skrzyni wchodzi dokładnie 40l. Ja wlałem jakiś przekładniowy, już nie pamiętam jaki.

#23 seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4530 postów
  • 11353504
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 październik 2013 - 06:51

Swojego myłem płynem jakiejś firmy ROYAL. Piątka niecałe 50 zeta kosztuje, rozcieńcza się go z wodą i masz 10 litrów. Polewałem go zwykłym pistoletem do malowania, karcher i tak z 10 razy. Zeszło 95% brudy. 5% to tam gdzie nie dało się myjką dostać. Płyn nie śmierdzi, nie jest żrący, działa i odtłuszcza. Stara farba dosłownie wybielała. Był suchuteńki, zero tłustego miejsca.
KPK Kumurun Team

#24 marian323

marian323

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 październik 2013 - 12:05

panowie mam problem gdy mam zawieszana maszyne (plug,agregat) po pewnym czasie zaczyna mi buczec hydraulika i wywala-rozrywa uszczelke za pompa od hydrauliki regulowalem juz cisnienie do takiego stopnia ze maszyny nie podnosil za male i duze az 180 na zegarze czyscilem takze zawor w rozdzielaczu. Rozdzielacz silowy mnie zastanawia czyzby te jego ciegna byly zle ustawione idace do wajchy kolo siedzenia?

#25 mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 540 postów
  • 5365140
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 26 październik 2013 - 18:42

Wyłącz regulację na regulatorze tzn ustaw ten przełącznik przy nim po środku i zobacz czy tak samo będzie się działo. Bez włączonej regulacji pozycyjnej lub siłowej regulator nie powinien sam nic robić ale jeśli dalej będzie to samo to trzeba szukać winy gdzie indziej. Jeśli będzie dobrze bez regulacji to trzeba sprawdzić i ustawić właśnie te dźwignie o których piszesz. Możliwe że są źle ustawione i regulator głupieje próbując podnieść ramiona wyżej mimo że są u samej góry. Ewentualnie może popuściła nakrętka trzymająca uchwyt łącznika centralnego i też wpływa to na pracę regulatora. Taka myśl mnie naszła jak napisałeś że dzieje się to tylko z jakąś zawieszoną maszyną.

#26 TATKO59

TATKO59

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 30 październik 2013 - 20:51

Jaki masz rozdzielacz . Mogą być dwie przyczyny . Pierwsza, włączona blokada hydrauliczna dzwignia nr 4 nie jest podłączona z rękojeścią przy kierownicy ( druga z prawej ) O ile masz 4. Druga możliwość ustawienie na regulatorze siłowym pod siedzieniem mała dzwignia z lewej strony powinna być w położeniu do przodu.

#27 seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4530 postów
  • 11353504
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 30 październik 2013 - 21:08

Dźwignia jest tylko w regulatorze R-50. W R-80 jest w tym miejscu pokrętło. Nie wiadomo co kolega ma.
Co do tego buczenia... z jakiegoś powodu rośnie ci ciśnienie do niebezpiecznej wartości mimo tego że masz zawór skręcony na mniejsze. na tym bym się skupił. Czyli na pewno do przeglądu i czyszczenia sam zawór przelewowy i bajpas koło niego.
A czemu ciśnienie to proste. Jeśli by go nie było to nie wyciskało by uszczelnień. Samo buczenie też nie jest dobrym znakiem ale nasuwa jakiś kierunek.
KPK Kumurun Team

#28 ursusek94

ursusek94

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • 45813386
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice łowicza
  • Zainteresowania:hodowla trzody chlewnej, mechanizacja i modernizacja rolnictwa

Napisany 31 październik 2013 - 20:36

a w mtz 50 to jaki moge mieć siłownik hydrauliki c-100? jak to sprawdzić bo chce kupić uszczelniacze i nie moge na nim znaleźć żadnego oznaczenia.

#29 seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4530 postów
  • 11353504
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 01 listopad 2013 - 14:58

Zmierz średnicę cylindra. Tyle.
KPK Kumurun Team

#30 ursusek94

ursusek94

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • 45813386
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice łowicza
  • Zainteresowania:hodowla trzody chlewnej, mechanizacja i modernizacja rolnictwa

Napisany 01 listopad 2013 - 19:44

a i to tylko tyle, ja myślałem że to o coś innego chodzi, że to jakiś symbol. a jak chcę zdjąć podłoge na skrzyni i tylnym moście to muszę odkręcić ten rozdzielacz hydrauliki? czy on jest jakoś razem z podłogą?

#31 mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 540 postów
  • 5365140
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 01 listopad 2013 - 22:53

Żeby zdjąć pokrywę tylnego mostu trzeba najpierw odkręcić regulator i uchwyt siłownika. Pokrywa skrzyni zejdzie bez odkręcania regulatora.

#32 ursusek94

ursusek94

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • 45813386
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice łowicza
  • Zainteresowania:hodowla trzody chlewnej, mechanizacja i modernizacja rolnictwa

Napisany 02 listopad 2013 - 20:13

aha no i trzeba jeszcze te przewody co idą po podłodze odkręcić, a mam pytanie z innej beczki, jak bym chciał w nim założyć napęd to muszę założyć te koło zdawcze w skrzyni, i muszę go rozpołowić za skrzynią żeby włożyć te ośkę, a z drugiej strony jest nakrętka. a na tej ośce są jakieś łożyska i tulejka dystansowa? bo gdzieś widziałem schemat ale nie wiem jak to jest na prawde, bo myślałem że koło sie kręci bezpośrednio na tej osi. o to jes to zdjęcie, są tam łożyska (42), jakiś pierścionek (43), tulejka (45) ???? powiedzcie mi jak to jest u was bo mam zamiar to założyć.

Załączone miniaturki

  • schemat napędu.png

Edytowany przez ursusek94, 02 listopad 2013 - 20:16.


#33 seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4530 postów
  • 11353504
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 02 listopad 2013 - 20:20

To masz poz od 41-48. Łożyska są wbite w zębatkę i obraca się ona na sztywno włożonej w obudowę skrzyni ośce.
KPK Kumurun Team

#34 ursusek94

ursusek94

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • 45813386
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice łowicza
  • Zainteresowania:hodowla trzody chlewnej, mechanizacja i modernizacja rolnictwa

Napisany 26 listopad 2013 - 22:30

a mam pytanie co do siłownika hydrauliki, czy denko tłoczyska jest rozbieralne? znaczy czy da sie je rozpołowić? bo nie mogę założyć tych plastikowych uszczelek, a nie chcę przez siłę bo wiadomo że sie uszkodzi. proszę o odpowiedź, bo chciał bym go już złożyć.

#35 mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 540 postów
  • 5365140
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 27 listopad 2013 - 17:40

Tłok nie jest rozbieralny. Musi wejść i nie powinno się uszkodzić.

#36 marioo117

marioo117

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • 9850517
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:NWU

Napisany 27 listopad 2013 - 20:35

Nowe plastikowe uszczelniacze wchodzą dosyć ciężki, ale tak jak pisał mani51 muszą wejść bez uszkodzenia. Ja używałem puszki z ciepłą wodą i cienkiego nożyka i wskoczyły bez większego problemu.

#37 arab1

arab1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 244 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2013 - 22:09

Panowie siłownik 110 lepiej kupić polski czy za wschodniej granicy ,może ktoś ma namiary na dobre polskie do mtz w tym rozmiarze

A jeszcze jedno pytanie ,zakładać siłowniki pomocnicze czy założyć zamiast 100 siłownik 110 ? bo wiadomo z pomocniczymi dwoma i na 100 jako głownym udzwig będzie duży ,ale wtedy pewnie przód będzie za lekki ,a koszt założenia pomocniczych jednak jest dosyć spory

#38 mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 540 postów
  • 5365140
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 28 listopad 2013 - 08:53

Patrząc na ceny siłowników 110 i pomocniczych to koszt będzie porównywalny. Za siłownikiem 110 przemawia tylko fakt, że jest on plug&play ale dodatkowe siłowniki są lepsze. To, że będzie większy udźwig nie znaczy, że musisz go wykorzystywać w stu procentach. Siłowniki wspomagające odciążają mocowanie siłownika do skrzyni oraz ograniczają zużywanie ucha przy tłoczysku. Wybór siłowników jest spory, Wystarczą siłowniki jednostronnego działania.

#39 ursusek94

ursusek94

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • 45813386
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice łowicza
  • Zainteresowania:hodowla trzody chlewnej, mechanizacja i modernizacja rolnictwa

Napisany 28 listopad 2013 - 20:58

no faktycznie z plastikowymi był problem ale jakoś weszły bez uszkodzenia, ale mam nie wielkie wątpliwości, bo gdy zdejmowałem uszczelki z tego denka to były dwie plastikowe jedna gumowa i znowu plastikowa, i kupiłem nowy zestaw uszczelek do c-100 i tam były tylko dwie plastikowe i jedna guma, czyli jak by brakowało jednego plastiku, jak jest u was, czy to wpłynie na prace?

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#40 marioo117

marioo117

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • 9850517
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:NWU

Napisany 28 listopad 2013 - 21:14

Ja zakładałem plastikowy (teflonowy) pierścień gumowy oring i znowu teflon. Również jak ściągałem stare uszczelniacze to też były w takiej kolejności.



Dodaj odpowiedź



  



Także otagowane z jednym lub więcej tym słowem kluczowym: mtz, MTZ, hydraulika



Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk