Zaloguj się, aby obserwować  
johenek

Belarus 820- co lepiej wymienić głowicę czy pompę paliwową

Polecane posty

johenek    5

Witam

Mam Belarusa 820 z 2008r, który ma już 5200mth, ostatni strasznie dużo pali i kopci na czarno.

I tu moje pytanie co lepiej poddnać regeneracij: pompę paliwową czy głowicę?

Wtryski były już wymieniane :)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

proponował bym wymienić pierścienie przy okazji. Pompa do sprawdzenia, głowicy sprawdzić też nie zaszkodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@johenek idąc Twoim tokiem rozumowania najlepiej wymień cały silnik, albo od razu cały ciągnik. A tak na poważnie, to najpierw zacznij od diagnostyki, czyli ciśnienie sprężania, szczelność zaworów, fazy rozrządu, kąt wtrysku, diagnostyka pompy wtryskowej. Dopiero później bierz się za wymianę czegokolwiek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

ale mi porostu chodzi co mam lepiej wymienić czy pompę czy głowicę, bo mogły się już zawory powypalać


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    62

5200mth to nie jest tak dużo , nawet zakładając że silnik pracował po 8godz dziennie to tylko 2 lata, faktem jest że starsze silniki były bardziej wytrzymałe.

Moim zdaniem powinieneś zająć się w pierwszej kolejności wtryskami bo sadząc po kopceniu chyba leją a ciśnienia sprężania też nie zaszkodzi sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ale mi porostu chodzi co mam lepiej wymienić czy pompę czy głowicę, bo mogły się już zawory powypalać

Najlepiej jedno i drugie. A i tak okaże się, że to nie było przyczyną, ale będziesz miał satysfakcję z nowych części i zmniejszysz swój budżet o kilkaset złotych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Po 5000 mth jeśli silnik był prawidłowo eksploatowany pompa i głowica powinny być ok a rzecz o która się prosi to na bank regulacja silnika. Przeleć wszystko co się da, zawory, kąt wtrysku, sprawdź doprowadzenie powietrza, wyczyść filtr powietrza. Jeśli z jakiegoś powodu nie napełnia powietrzem cylindra jak należy objaw jest idento jak przy lejących wtryskiwaczach. Dopiero jak to zawiedzie dobrze by było sprawdzić kompresję. Nie kręciłeś czasem dawką paliwa przy pompie i czy pompiarz co robił wtryski jest solidny?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

Wtryski były wymieniane i ustawiane w zakładzie zajmującym się remontami silników i jestem pewny że dobrze są ustawione, więc są ok :)

Mój belarysek nie miał łatwego żywotu... prawie od samego początku pracuje w lesie po 8-10godz, więc silnik jest już trochę zużyty, ale ciśnieni oleju trzyma na poziomie 5MPa, i oleju nie bierze.

zawory były już regulowane, filtr powietrza wyczyszczonym, przy pompie nic nie robiłem, a silnik był już regulowany.

Koszt redeneraci głowicy kosztuje około 400zł, a regeneracja pompy 550zł i dlatego nie wiem za co się wziąść bo mam narazie trochę kryzys w portwelu .

spalanie teraz ma 3razy większe niż w tamtym roku(fakt w tamtym roku zrobiłem nim około1600mth)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Mimo że tyle gania mth to czas pracy i tu się nie da nic oszukać. Ciągnik nie ma wiele nabite.

Masz ruską pompę wtryskową? Są jeszcze plomby na śrubach regulacji?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Sprawdź ciśnienie sprężania. Jak dobre to po co ruszać głowicę? Sprawdź w tedy pompę.

A co jak obydwie rzeczy maja już wpływ na to spalanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

Mimo że tyle gania mth to czas pracy i tu się nie da nic oszukać. Ciągnik nie ma wiele nabite.

Masz ruską pompę wtryskową? Są jeszcze plomby na śrubach regulacji?

są prawie wszystkie plomby, tylko jednej brakuje bo kiedyś gałąż zerwała, ale ona jest od obrotów minimalnych

pompa jest orginalna taka jak była przy nim pontowana.


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Trudno powiedzieć co może go boleć. Szczerze mówiąc pompę podejrzewał bym na samym końcu.

Jeśli chodzi o głowicę to jedyne co może mieć wpływ na kopcenie to za mało otwierające się zawory zmniejszają ilość doprowadzonego powietrza lub nieszczelne ale to by było słychać. Powinieneś ustawić zawory, możesz zdjąć kolektor i sprawdzić czy wszystkie cylindry kopcą. Ustawić też kąt wtrysku. Jeśli wszystkie to możliwe że to pompa. Jeśli pojedyncze to trzeba by porównać różnice między nimi. Znów zawory, stopień sprężania i porównać jakość rozpylonego paliwa przykręcając wtryskiwacze koło pompy wtryskowej. Kombinuj. Ciężko doradzić na odległość.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

Trudno powiedzieć co może go boleć. Szczerze mówiąc pompę podejrzewał bym na samym końcu.

Jeśli chodzi o głowicę to jedyne co może mieć wpływ na kopcenie to za mało otwierające się zawory zmniejszają ilość doprowadzonego powietrza lub nieszczelne ale to by było słychać. Powinieneś ustawić zawory, możesz zdjąć kolektor i sprawdzić czy wszystkie cylindry kopcą. Ustawić też kąt wtrysku. Jeśli wszystkie to możliwe że to pompa. Jeśli pojedyncze to trzeba by porównać różnice między nimi. Znów zawory, stopień sprężania i porównać jakość rozpylonego paliwa przykręcając wtryskiwacze koło pompy wtryskowej. Kombinuj. Ciężko doradzić na odległość.

zawory już ustawiałem,

jak bybyło co innego to by był słabszy, a on jets tak samo mocny co w cześniej, tylko bardzo dużo pali... na rope nie wyrabiam :(

 

Jak nim pracuje 8 godz dziennie na średnio 900obr/min to mi spala około 50-65litrów ropy, a wcześniej to około 25-30l


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Masz ruską pompę? Dolna śrubka jest od regulacji dawki. Odkręcaj po ćwierć obrotu. Może się jej coś pochrzaniło.

Jak nie to do pompiarza do regulacji.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

@johenek idąc Twoim tokiem rozumowania najlepiej wymień cały silnik, albo od razu cały ciągnik. A tak na poważnie, to najpierw zacznij od diagnostyki, czyli ciśnienie sprężania, szczelność zaworów, fazy rozrządu, kąt wtrysku, diagnostyka pompy wtryskowej. Dopiero później bierz się za wymianę czegokolwiek.

 

 

Kolego a czy mógłbyś mnie naprowadzić jak sprawdzić czy prawidłowo jest ustawiony rozrząd w d-240 bez rozbiórki silnika?

Oraz jakie powinno być dopuszczalne ciśnienie sprężania w tym silniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj