Skocz do zawartości

Zdjęcie

Renault 110-54


231 odpowiedzi na ten temat

#221 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 954 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 07 marzec 2016 - 14:16

Renault 110-54

dziękuję za dokładne wyjaśnienie!

w tyg zabiorę się za wymianę filtra...



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Renault 110-54 Dzisiaj, 12:07
  •  

#222 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1227 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 07 marzec 2016 - 22:24

Renault 110-54

Jeśli wymieniasz tylko filtr paliwowy to tak naprawdę nie ma potrzeby odpowietrzania pompy wtryskowej tylko sam filtr.

 

Czytając Twoje wcześniejsze posty widzę, że masz problem z pompą wtryskową, dlatego sama wymiana filtra nie wiele pomoże. Tak na marginesie zachęcam sprawdź stan filtra pompki zasilającej, ponieważ to on jako pierwszy zatrzymuje zanieczyszczenia. Przed ponownym założeniem wyczyść i przemyj w czystym ON.

 

Mogę Ci także doradzić i zachęcić, abyś poza tym sprawdził stan filtra nylonowego wewnątrz pompy wtryskowej znajdujący się na jej wejściu (zaznaczone strzałką).

LucasCAV_pompa.jpg

 

Proponowałbym zdemontować cały korpus zaworu przymocowany czterema śrubami dlatego, że samo wyjęcie filtra powoduje przedostanie się części zanieczyszczeń do wnętrza pompy.

 

Tak wygląda to po rozłożeniu na części pierwsze.

LucasCAV_filer.jpg

 

*Czasem sprężynki są inne niż przedstawione na zdjęciu.

 

Odkręcasz przewód zasilający pompy wtryskowej. Następnie luzujesz (nie odkręcasz) króciec zasilający (1), potem odkręcasz cztery śruby na klucz 8 i zdejmujesz kompletny korpus zaworu.

Teraz odkręcasz króciec zasilający (1) zwracając uwagę na dociskającą go sprężynę (3). Wyciągasz ją, następnie regulator zaworu (4) lub tylko grzybek (zależnie od budowy) oraz filtr nylonowy (5).

Dalej wszystko po kolei.

 

BARDZO WAŻNE!

Zwracaj uwagę na poszczególne części składowe, aby w takiej samej kolejności złożyć, gdyż mają one bardzo istotny wpływ na pracę pompy wtryskowej!
Filtr nylonowy przed włożeniem należy przemyć w czystym ON.

 

Wraz z tulejką zaworu (6) razem wyjdzie podkładka. Jeśli coś nie wychodzi należy przekręcić i stuknąć o blat stołu lub na rękę. Najciężej wychodzi ostatnia sprężynka (8).

 

Kolejność przy składaniu:

  1. Sprężynka (8) jako pierwsza.
  2. Kompletujemy wkładając w tulejkę zaworu (6) po kolei tłoczek zaworu (7), sprężynkę zaworu (tu jej nie ma) na wierzch regulator zaworu (4) lub tylko grzybek. Obracamy na płasko korpus zaworu i w takiej pozycji delikatnie wkładamy skompletowaną powyżej tulejkę zaworu (6). Zwracamy uwagę, aby nie wypadł tłoczek.
  3. Filtr nylonowy (5) wkładamy już normalnie w pozycji pionowej.
  4. Sprężyna dociskowa (3) wchodzi w środek filtra i dociska grzybek.
  5. Na koniec króciec zasilający (1) z podkładką (2) dociskamy i zakręcamy.

Filtr plastikowy w pompie wtryskowej już nie będzie taki brudny, gdyż znajduje się za filtrem paliwowym, jednak mimo wszystko zbierają się tam bardzo drobne zanieczyszczenia i trzeba go wyczyścić.

 

Po tych wszystkich operacjach przeprowadź pełne odpowietrzanie.

 

Jeszcze jedno skoro nie puszcza dymu pod obciążeniem tzn. że do sprawdzenia wtryski (nie leją tylko robią za słabą mgiełkę). Pompa także nadaje się do sprawdzenia.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#223 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 954 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 08 marzec 2016 - 21:28

Renault 110-54 Widzę kolego że dobrze orientujesz się w temacie!
Bardzo dziękuję za istotne uwagi... zacznę od wymiany filtra, oraz filterka pompki zasilającej...
Teraz może co nieco wyjaśnię bo chyba coś niejasno napisałem... Nie jest tak że nie mogę nim ujechac... Tylko po prostu wydaje się trochę mulowaty... Jak juz się rozpędzę to jedzie bez problemów.. Mam może jakieś inne odczucia co do pracy silnika bo wcześniej z przyczepami latalem 360 i tam jak już miała ciężko to wiadomo najpierw dym, po silniku czuć było że dostaje w dupe, a na końcu spadek z obrotów...
Tutaj jest inaczej. Z obrotów nie spada jakoś wyraźnie tylko jak ma ciężko to dalej się nie rozpędza, np pod górkę... Potem gdy się wdrapie to znowu jedzie... Po prostu wydaje mi się że te 100km nie powinno czuć ładunku 14 ton skoro 360 potrafiłem wozić 9...
W pługu idzie normalnie..
Jak ma za ciężko to 1.5 tys obr nie mogę przekroczyć, robię bieg niżej czy też pół i idzie dalej...
Co do dymu to jak ma ciężko, tylko delikatną czarną mgiełka wytwarza... A nie kopci jak lokomotywa...
Może te ciągniki po prostu tak mają... Chodzi o to że nie mam z kim porównać...

#224 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1227 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 08 marzec 2016 - 22:28

Renault 110-54

Podstawa to sprawdzić cały układ paliwowy i doprowadzić go do należytej sprawności.

Skoro puszcza jakiś choćby delikatny czarny dymek to ustawienie rozrządu jest prawidłowe. Podstawowe (fabryczne) ustawienie dawki paliwa na pompie paliwowej jest naprawdę na niskim poziomie, dlatego też ten Renault z silnikami MWM jest oszczędny. Jednakże nawet przy fabrycznym ustawieniu dawki i odpowiednim ciśnieniu na wyjściu oraz prawidłowym działaniu wtryskiwaczy przy obciążeniu powinien zadymić (oczywiście nie jak lokomotywa). Jeśli się tak nie dzieje oraz dodatkowo ciągnik jest "mułowaty" trzeba koniecznie sprawdzić wtryskiwacze. Mgiełka jaką powinien wytworzyć jest naprawdę nieporównywalna z Ursusami. Potem można szukać dalej.

Renault jest ustawiony inaczej niż nasze rodzime Ursusy, ale nie są i nie mogą być mułowate - jeśli wszystko jest sprawne.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#225 Share Nowy81

Nowy81

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 24 maj 2016 - 15:25

Renault 110-54

Witam po dłuższej przerwie.

Ilu watowa żarówka powinna być w kontrolce na desce w tak zwanym kogucie 3W?

I jeszcze jedna sprawa, normalne jest nagrzewanie się na desce tych zielonych przycisków od halogenów na dachu?

Po 90sec aż parzy ten przycisk! mam taką cieniutką żarówkę OS12/1,2 N30 odpowiednia ona jest?



#226 Share witejus

witejus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 maj 2016 - 12:58

Renault 110-54

żarówkę masz dobrą grzanie przycisku normalne nie jest ,ryzykujesz spaleniem traktora



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Renault 110-54 Dzisiaj, 12:07
  •  

#227 Share Nowy81

Nowy81

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 26 maj 2016 - 17:59

Renault 110-54

Też tak myślę w czym może być problem??



#228 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 maj 2016 - 12:51

Renault 110-54

Jeśli żarówka ok to zostaje zły styk w załączniku, pewnie po jakimś czasie sie wypali. A halogeny nie idą u ciebie czasem bezpośrednio przez włącznik zamiast przez przekaźnik?



#229 Share Nowy81

Nowy81

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 01 czerwiec 2016 - 12:01

Renault 110-54

Nie no przesadziłem. Stopniowo się nagrzewa (po o kolo 3minutach ciepły się robi) ale to niebezpieczne.(byłby te styki w włączniku zużyte?)

Słychać jak cyka przekaźnik więc raczej idzie to przez niego.

Śruby na dachu odkręcał ktoś, od tego mniejszego "daszku" nad kierownicą. Jak się poukręcają to założę nowe bez problemu tam od spodu??



#230 Share krzeniek

krzeniek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 175 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 01 czerwiec 2016 - 19:38

Renault 110-54

Odkręcałem śruby na dachu, jak się ukręci któraś to można nawiercić obok i  dać wkręty do blachy takiej na dach  z gumową  uszczelką i jest git.



#231 Share Nowy81

Nowy81

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 02 czerwiec 2016 - 06:24

Renault 110-54

Thx coś mi  woda z deszczu cieknie  trochę prawą stroną i muszę tam zajrzeć.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Renault 110-54 Dzisiaj, 12:07
  •  

#232 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 02 czerwiec 2016 - 19:43

Renault 110-54

Śruby na dachu odkręcał ktoś, od tego mniejszego "daszku" nad kierownicą. Jak się poukręcają to założę nowe bez problemu tam od spodu??

 

bez problemu możesz rwać  ;)

 

jesteś pewny że dachem, zobacz jak wygląda blacha od obudowy filtra kabinowego, tam jest spawana na zakładkę i do tego jeszcze dach nałożony


Polska B

 


Podobne tematy