Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu!


23 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Xilon

Xilon

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 kwiecień 2013 - 19:49

Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu! Witam, nie mogłem znaleźć podobnego więc pisze nowe. Spróbuję opisać najdokładniej jak mogę.

A więc ostatnio postanowiłem zrobić mały remont zetora 10145, czyli turbosprężarka do regeneracji sworzeń mostu i pompa wtryskowa. I dzisiaj złożyłem go i uruchomiłem z nadzieją że wszystko będzie dobrze. A tu rozczarowanie bo najpierw miał problem z odpaleniem (coś jak by ciężko miał), ale w końcu zapalił i (tu problem) zaczął zachowywać się jak by miał ciężko pracować, do tego dziwnie zaczął klekotać, parskać jak by nie pracowały wszystkie tłoki, ale po chwili trochę się uspokoił choć nadal dziwnie klekotał do tego kopcił okropnie na biało i niebiesko plus zaczął wypluwać olej z rury wydechowej, jak wiecie to pomóżcie. Bo przed rozebraniem palił i chodził bez problemu, choć dodam, że wcześniej jak miał ciężej to potrafił zakopcić trochę.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu! Dzisiaj, 23:38
  •  

#2 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 10 kwiecień 2013 - 20:30

Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu! Czyli pompę źle zrobili.

#3 Share Xilon

Xilon

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 kwiecień 2013 - 20:43

Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu! Nawet jak by to była pompa, to nie tłumaczy to oleju z wydechu.

Edytowany przez razor275, 21 kwiecień 2013 - 09:13.
Cytowanie poprzedniego posta


#4 Share Kameleont25

Kameleont25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 260 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie. ok.Przasnysza
  • Zainteresowania:mechanizacja rolnictwa, mechanika, rolnictwo, itp. itd.

Napisany 10 kwiecień 2013 - 20:52

Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu! A może turbo i pompa poszła do jednego zakładu i nie zrobili tak jak być powinno?

#5 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1630 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 10 kwiecień 2013 - 20:56

Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu! Na 99% nie pluł olejem tylko nieprzepalonym paliwem,najważniejsza sprawa to sprawdzić początek wtrysku bo ewidentnie wygląda na źle ustawiony zapłon i tu moja rada jak nie wiesz jak to poszukaj kogoś bystrego bo w tych pompach wtrysk odbywa się pod różnymi kątami innym w dawce rozruchowej i innym w normalnej pracy.

Edytowany przez ptaszyna, 10 kwiecień 2013 - 21:12.


#6 Share marcinursus3512

marcinursus3512

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okol.Kazimierzy wielkiej
  • Zainteresowania:interesuje się maszynami rolniczymi,hodowla bydła mlecznego

Napisany 10 kwiecień 2013 - 20:59

Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu! Masz racje miałem podobną sytuacje

Edytowany przez razor275, 21 kwiecień 2013 - 09:13.
Cytowanie poprzedniego posta


#7 Share UrsusCzesio

UrsusCzesio

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2661 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lutówko gm Sępólno powiat sępoleński

Napisany 10 kwiecień 2013 - 22:12

Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu! A co w tych pompach jest sprzęgło wyprzedzenia kąta wtrysku jak to było w jakiejś pompie od 8 cylindrowca ruskiego? Jeśli nie ma tego bajeru to nie ma prawa podawać na rozruch np 24 stopnie przed GMP a w trakcie pracy 28stopni przed GMP Po za tym kąt wtrysku zawsze ustawia wg znaków na rozruch ktore powinny być przejżyste i oczywiste a jeżeli jest to jakiś popieprzony ciagnik to trudno
Mój Wladimirec podbija świat

#8 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 11 kwiecień 2013 - 06:58

Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu! Dokładnie, to nie olej tylko niespalone paliwo.Ja bym pojechał do tego zakładu i niech sami przyjadą z inną pompą i sami założą.
Ja kiedyś z jedną pompą 3 razy jeździłem, dopiero dobrze ich objechałem to dość ustawili. Mi trochę nie równo pracował na 3 cylindrach, silnik 6. Okazało się że była mniejsza dawka paliwa na tych 3 cylindrach, i dopiero sam kazałem żeby pokazali jakie ma dawkowanie na stole i wyszło. Sam to zobaczyłem,bo stół ma otwarte sekcje, menzurki. ale przy 3 razem ją ustawili tak jak powinna być.

#9 Share jan2130

jan2130

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko pomorskie

Napisany 11 kwiecień 2013 - 08:07

Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu! Witam a czasem źle zawory nie ustawione
Kto nie inwestuje ginie!!!!!!!!!!

#10 Share Cinek8541

Cinek8541

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 333 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 kwiecień 2013 - 08:23

Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu! Co mają do tego zawory jak z tego co czytam to wcześniej było ok tylko wszystko się popsuło jak podzespoły z regeneracji wróciły...też myślę,że trzeba szukać przyczyny w pompie.Tak wgł to jak tam się zapłon ustawia???Bo jeżeli tak jak w zetorach z mniejszych serii/C-360 to właściciel mógł źle to zrobić...
Marcin

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu! Dzisiaj, 23:38
  •  

#11 Share jan2130

jan2130

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko pomorskie

Napisany 11 kwiecień 2013 - 11:25

Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu! Cinek8541 ja co maja wspólnego jak będą źle ustawione zawory to będzie walił paliwem w kolektor wydechowy a tym bardziej ze autor pisze ze miał problem z uruchomieniem silnika
Kto nie inwestuje ginie!!!!!!!!!!

#12 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1630 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 11 kwiecień 2013 - 11:46

Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu!

A co w tych pompach jest sprzęgło wyprzedzenia kąta wtrysku jak to było w jakiejś pompie od 8 cylindrowca ruskiego? Jeśli nie ma tego bajeru to nie ma prawa podawać na rozruch np 24 stopnie przed GMP a w trakcie pracy 28stopni przed GMP Po za tym kąt wtrysku zawsze ustawia wg znaków na rozruch ktore powinny być przejżyste i oczywiste a jeżeli jest to jakiś popieprzony ciagnik to trudno


Wyobraź sobie że jest inny bajer tzn. jest nacięty rowek na tłoczku i przy dawce rozruchowej jak jest przekręcony na max to później zaczyna podawać paliwo a różnica wynosi 14 stopni czyli w normalnej pracy 24 a do rozruchu 10 stopni. Otwór w kole zamachowym jest ustawiony na normalną pracę.

#13 Share Cinek8541

Cinek8541

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 333 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 kwiecień 2013 - 12:06

Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu!

turbosprężarka do regeneracji sworzeń mostu i pompa wtryskowa. I dzisiaj złożyłem go i uruchomiłem z nadzieją że wszystko będzie dobrze. A tu rozczarowanie bo najpierw miał problem z odpaleniem

Cinek8541 ja co maja wspólnego jak będą źle ustawione zawory to będzie walił paliwem w kolektor wydechowy a tym bardziej ze autor pisze ze miał problem z uruchomieniem silnika

No ok tylko,że te problemy wystąpiły po założeniu zregenerowanej pompy i turbospręzarki czyli można sądzić,że wcześniej było dobrze.
Marcin

#14 Share Xilon

Xilon

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 kwiecień 2013 - 21:37

Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu! Problem już rozwiązany. A mianowicie na pompie, a raczej na obudowie silnika w miejscu styku z pompą jest kreska która musi się zrównać z podobną kreską na obudowie pompy, i tak właśnie zrobiłem przy montażu jej, ale że to ojciec był odebrać pompę więc nie spytał się dokładnie mechanika jak trzeba teraz ją ustawić, więc dzisiaj za radą z jednego posta zadzwoniłem do tego mechanika i dopiero mi powiedział że trzeba samemu skorygować kąt ustawienia, bo oryginalnie już się może nie zgadzać. Więc tak zrobiłem i z pierwotnego położenia (czyli kreska w kreskę) zmieniłem na odchylenie w lewo (czyli zbliżyłem w stronę silnika) co spowodowało poprawę pracy. A w końcu po takim odchylaniu w lewo ustawiłem prawidłowe działanie. Czyli w tej pozycji co miałem wcześniej był przez to opóźniony zapłon i stąd ten dziwny dźwięk i przepalona ropa w wydechu.

#15 Share Cinek8541

Cinek8541

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 333 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 kwiecień 2013 - 10:08

Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu! Ciekawe czyjego??? :ph34r: B)
Marcin

#16 Share Xilon

Xilon

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 kwiecień 2013 - 12:16

Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu! Tak, tak. :rolleyes: Wiadomo czyjego. Pozdro.

Edytowany przez razor275, 21 kwiecień 2013 - 09:13.
Cytowanie poprzedniego posta


#17 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 kwiecień 2013 - 14:17

Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu! Ustaw przyzwoicie ten początek wtrysku, bo wątpię, że jest dobrze ustawiony na oko, nawet jeśli to było oko Pana Kazia czy innego majstra. ;)

#18 Share tespis17

tespis17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 596 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 kwiecień 2013 - 08:51

Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu! Kolega @ptaszyna miał rację. Miałem to samo.
Potwierdzam to że na znaku się nie ustawia, Ja maksymalnie prawie do silnika. PZDR

#19 Share MatiRol92

MatiRol92

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 502 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisany 05 czerwiec 2013 - 11:13

Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu! sorka ze pytanie nie w temacie ale macie w swoich 10145 chłodnice oleju przed chłodnicą wody??

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu! Dzisiaj, 23:38
  •  

#20 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 05 czerwiec 2013 - 20:38

Zetor 10145, pierwsze uruchomienie, dużo dymu i olej z wydechu! W tym modelu powinna być chłodnica, może ktoś wyciagnął.

Podobne tematy zetor 10145 olej parskanie sł