Skocz do zawartości

Zdjęcie

Odpalanie Mtz-a zimą


919 odpowiedzi na ten temat

#81 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 grudzień 2008 - 02:48

Odpalanie Mtz-a zimą

Może trochę nie na temat, ale to też tyczy się odpalania MTZ-a. Mianowicie co może być przyczyną tego, ze MTZ bardzo ciężko pali. Dodam, że Akumulatory są nowe i mają odpowiedni prąd, ładowanie też jest. Czasem jak jest zimny to parę razy przekręci, a potem tylko słychać takie strzelanie jak objawiało się to przy słabym akumulatorze, dodam jeszcze, że na jesieni ubiegłego roku wymieniany był rozrusznik na taki z układem planetarnym i właśnie w nim jest sęk, że nie kręci tak jak na początku. Wtedy było słychać tylko gwizd i palił, a teraz kręci, ale to już nie to samo.... Czy to może być wina rozrusznika czy coś może innego ??? Proszę o propozycje co mogło się stać

Ale masz rozruch na 24V czy 12V.
Jesli na 24V to tak jak pisze kolega @Pronar82a to to pykanie może być z przekaźnika 12/24, ale nie koniecznie to jego wina.
Natomiast Jesli masz na 12V (przy 24V także może wystepować) to pykanie jest z włacznika elektromagnetycznego na rozruszniku
Jesli aku na 100% sprawne, przewody klemy i masa także napewno dobre to wina leży po stronie rozrusznika.
Tulejki siadły i kosi wirnik przez co nie ma siły przekrecić i staje. Stan ten mozna porównac do zwarcia co powoduje spadek napięcia i rozłaczanie cewki i jej ponowne załaczenie, tak jak piszesz stan porównywany do slabego akumulatora.
Winny według mnie rozrusznik, a w nim tulejki, może jeszcze cos z przekładnią.
Lepiej nie przedłyużać tego stanu bo może dojść do uszkodzenia komutatora i kolejnych zniszcen w rozruszniku.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Odpalanie Mtz-a zimą Dzisiaj, 16:56
  •  

#82 Share JohnDeere8320

JohnDeere8320

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 367 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Olsztyna

Napisany 01 grudzień 2008 - 18:25

Odpalanie Mtz-a zimą Nie jestem na 100% pewien, ale chyba ma rozruch na 12 V i teraz jak tak pomyśleć to może by wina rozrusznika bo pykanie dochodzi właśnie przy rozruszniku. Będzie trzeba sprawdzi i powiem co się stało. A jak te tulejki siadły i kosi wirnik to da się to jeszcze naprawić czy nowy rozrusznik trzeba?? :)
Pozdrawiam JohnDeere8320 ;)

#83 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 01 grudzień 2008 - 18:45

Odpalanie Mtz-a zimą Wymiana tulejek powinna pomóc. Chyba, że wirnik w miejscu współpracy z tulejką jest mocno zużyty. Ale i na to jest rada. Można delikatnie przetoczyć wirnik i zastosować nadwymiarowe tulejki, które trzeba później rozwiercić na wymiar wirnika. Ale wszystko zależy od stanu rozrusznika. Tak na odległość to ciężko stwierdzić. Niektóre rozruszniki po takiej naprawie chodzą bardzo długo a niektóre padają po krótkim czasie. Nie ma na to reguły.

#84 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 grudzień 2008 - 18:47

Odpalanie Mtz-a zimą Bez problemu to jest normalna czynnosc w rozrusznikach, jak wymiana okładzin w hamulcach , to sie po prostu zurzywa. Nie nalezy tego bakatelizowac bo może dojśc do skrzywienia wirnika i lub uszkodzenia komutatora. Przy okazji zrobic ogólny jego przeglad stan szczotek, przekładni, wirnika i komutatora.

#85 Share JohnDeere8320

JohnDeere8320

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 367 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Olsztyna

Napisany 01 grudzień 2008 - 18:50

Odpalanie Mtz-a zimą Dzięki bardzo za pomoc w najbliższej przyszłości (pewnie w weekend dopiero) będziemy sprawdzać ten rozrusznik i oby to było to bo już staje się to uciążliwe :)
Ale na wszelki wypadek prosiłbym o zdjęcie tego przełącznika 12/24V od @Pronar82a :)
Pozdrawiam JohnDeere8320 ;)

#86 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 grudzień 2008 - 19:29

Odpalanie Mtz-a zimą Wszystko sie wyjasni jak sprawdzisz jakie masz akumulatoryczy dwa po 6V czy 2 po 12V.

#87 Share krzysiu

krzysiu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 643 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 grudzień 2008 - 20:55

Odpalanie Mtz-a zimą nie wyjaśni się czy ma 2 po 6v czy po 2x12V bo to kwestia jak są połączzone i czy jest to coś co mówi kolega Pronar ja mam 2x12V 110Ah Centra takie jak w MF 255 a mam calą instalacje na 12V i 12V rozrusznik u mnie też teraz tak strzela jak kolega mówi i niby przy rozruszniku ale mój elektryk zaocznie powiedział że te Magnetony Czeskie nie możliwe żeby było z nim coś nie tak z lewej strony pod deską rozdzielczą jest przekaźnik i jak on przerywa bądź zmniejsza dostawe prądu to rozrusznik siłą żeczy zwalnia i jak zwolni dużo to przepuści i niszczy się zębatke i że tak nazwe tą dużą zębatke też mam w środe jechać to mi zobaczy ale zabronił mi wyciągać rozrusznik bo mówi że najprędzej jak akusie ok i wszystko ok to ten przekaźnik, ja w mojej bardzo bliskiej okolicy mam 15pronarów i mojego starszego MTZ 82 mogę do każdego z tych pronarowców dać tel kom. tel dom. adres no i do dwóch jak mają 4 letnie 1025a i nigdy nie zapalały poniżej -10 a teraz jeden wymieniał akusie w 4 roku i wymienia rozrusznik i mówi że pier**li taki traktor jeszcze mrozu nie ma a on prostownik samostart i męczy go jak 50 latka.

Sam bardzo bym chciał żeby mój codziennie zapalany zapalał i żeby ktoś powiedział co zrobić bo kur..... leje wode codziennie wiadrem prawie gotującą troche fatygi jest jak ruszą mrozy to prostownik ładuje na max żeby jako ino chycił używam tego pod kierownicą faktycznie lżej śmiga jak ma zamknięty i używam świecy mój nie palił od nowości tak jak inne ciągniki tylko topornie no jeszcze do -5 jest w normie jakiejś tam lichej, a kuzyn ma Paweł Staśkiewicz Pronar 82a bojcia nówka był i zaraz akusie grzali i cuda żeby chycil sam go pociągałem kilka razy bo na płynie mają i jak większy mrozik to nie tak że ciężkawo palił tylko wogóle nie zapalał.

Jak ma ktoś profesjonalną recepte to ja moge wymienić co trza bo myślałem potypać o rozruszniki nowej generacji na 24V i dorobieniu skrzynki na akusie 2xbizonowskie 165Ah no i alternator inny może by to coś dało ale ta łajza potrzebuje mega kopa żeby chycić.

Jak byś szefie z zapalającym pronarem koło -20 mieszkał do 200KM od Częstochowy lub do 200KM od Wielunia to ja chętnie pośmieję się jak nie zapali bez samostartu i 3 akusia i prostownika no i jakichś wynalazków przy mnie a jak zapali to zwróce honor bo na dziś to że Twój zapala jest takie prawdopodobne jak mój że pociągnie pług 6 skibowy obrotowy po 50cm.

#88 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 02 grudzień 2008 - 13:38

Odpalanie Mtz-a zimą Krzysiu nie nerwuj sie. :) . Zlosc pieknosci szkodzi.

Wogole nie mam pojecia co to MTZ , ale rozumuje ze to rusek. A z nimi to juz tak jest ze zawsze cos na odwrot.
Jedyna porada to taka:
1. Czy aby tam nie ma jakis dodatkowych wylacznikow akumulatorow?? Jak w T25?? Wywal toto i zrob na krotko mase i plus do rozrusznika. No chyba ze musisz uywac tego przelacznika 12/24. Taki wlacznik to moze tylko zaszkopdzic jak pomoc. A jak musisz miec odlaczanie na noc to albo prosta sruba albo zdejmowac kleme z aku. Im wiecej polaczen tym gorzej.
2. Sproboj mu opoznic delikatnie zaplon. Byc moze bedzie mial lzej przerzucic i aku wytrzyma chwile dluzej. Np w Autosanie, czy c-360 to pomaga.
3. Skoro im zimniej tym gorzej to naczy ze zrzeba starac sie zeby silnik widzial wyzsza temperature. Np w kolektor ssacy suszarka do wlosow, lub opalarka elektryczna. Kolega wspominal ze ma grzalke z bojlera. O tym wlasnie sposobie chce tu napisac. Ogolnie chodzi o zaciagniecie cieplego powietrza do cylindrow. Mozesz wsadzic zwykle swiece zarowe w kolektor. Ze 4 szt zeby tylko powietrze w kolektorze na pierwsze obroty bylo cieple.
4. Sam sie przekonalem przy -20 stopniach jak wazne jest podanie cieplego paliwka przy rozruchu. Problem tyczyl sie Astry z silnikiem 1,7D. Ilem sie zawsze z rana nakombinowal zeby ja uruchomic. Grzalem kolektor ssacy-nic. Ladowalem akumulatory cala noc- nic. Na koncu zamiast grzac kolektor to suszarka do wlosow grzalem w pierwszej kolejnosci filtr paliwa, potem chwile pompe paliwa. Roznica byla kolosalna. Lapala prawie od strzala.
5. Przy rozruchu diesla wcale nie jest dobre dawanie duzo gazu. Jakos zauwazylem roznice i to znaczaca przy 360 i w samochodzie. Wduszenioe gazu powoduje znaczne ciezsze krecenie silnikiem. A i duza ilosc ropki podana do cylindra wcale nie spowoduje jej wczesniejszego zaplonu.

Widocznie ten typ juz tak ma. Ale wymiana non stop akumulatorow czy rozrusznika to psu na bude. Ale zastosowanie kilku usprawnien pewnie pomoze.
Jezeli to mozliwe poprobuj tych sposobow. I tak z nim walczysz , a moze wszystkie polaczone razem dadza efekt??

Staram sie pomoc w miare mozliwosci. Jezeli uwazasz ze wypisuje glupoty to napisz o tym. Ktos moze dopisze modrzejsze slowa i wspolnymi silami naprowadzimy Cie na dobra droge, ktoro poprowadzi Cie do rozwiazania problemu.

#89 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 02 grudzień 2008 - 14:17

Odpalanie Mtz-a zimą Wyłącznik masy w MTZ musi być bo inaczej rozładują się akumulatory przez uzwojenie wzbudzania alternatora. Co do przełącznika 12/24V, jeżeli ma on wypalone styki to objawem tego jest brak reakcji rozrusznika na wciśnięcie przycisku rozruchu. Nie ma żadnych stuków ani z rozrusznika ani z przełącznika, po prostu rozrusznik nie ruszy. Ale wypalenie styków jest mało prawdopodobne bo są wykonane z grubego płaskownika miedzianego. Wspomniane powyżej stuki wskazują na uszkodzenie włącznika elektromagnetycznego na rozruszniku. Ale o tym koledzy już pisali. Z własnego doświadczenia wiem, że 95% przełączników 12/24V jest fabrycznie źle ustawionych. W środku jest kilka śrubek regulacyjnych i od tych regulacji zależy poprawna praca urządzenia. Jednak jeżeli ktoś nie ma z tym doświadczenia nie polecam samemu regulować. To tyle. Jeżeli coś jeszcze przyjdzie mi do głowy postaram się napisać.

#90 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 grudzień 2008 - 18:39

Odpalanie Mtz-a zimą

5. Przy rozruchu diesla wcale nie jest dobre dawanie duzo gazu. Jakos zauwazylem roznice i to znaczaca przy 360 i w samochodzie. Wduszenioe gazu powoduje znaczne ciezsze krecenie silnikiem. A i duza ilosc ropki podana do cylindra wcale nie spowoduje jej wczesniejszego zaplonu.

Dobrze mówisz, Ja tez tak robie jak wiem że cięzko cos bedzie palić. Wyciągam gaz (lub wcale go nie dodaje) i krece, i jak sie rozpedzi to dopiero dodaje gazu. Pomaga sprawdzone, łatwiej mu przełamać kompresje.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Odpalanie Mtz-a zimą Dzisiaj, 16:56
  •  

#91 Share Pronar82a

Pronar82a

    Człowiek spełniający swoje marzenia

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Woj. Lubelskie (Ulhówek)

Napisany 02 grudzień 2008 - 19:34

Odpalanie Mtz-a zimą

nie wyjaśni się czy ma 2 po 6v czy po 2x12V bo to kwestia jak są połączzone i czy jest to coś co mówi kolega Pronar ja mam 2x12V 110Ah Centra takie jak w MF 255 a mam calą instalacje na 12V i 12V rozrusznik u mnie też teraz tak strzela jak kolega mówi i niby przy rozruszniku ale mój elektryk zaocznie powiedział że te Magnetony Czeskie nie możliwe żeby było z nim coś nie tak z lewej strony pod deską rozdzielczą jest przekaźnik i jak on przerywa bądź zmniejsza dostawe prądu to rozrusznik siłą żeczy zwalnia i jak zwolni dużo to przepuści i niszczy się zębatke i że tak nazwe tą dużą zębatke też mam w środe jechać to mi zobaczy ale zabronił mi wyciągać rozrusznik bo mówi że najprędzej jak akusie ok i wszystko ok to ten przekaźnik, ja w mojej bardzo bliskiej okolicy mam 15pronarów i mojego starszego MTZ 82 mogę do każdego z tych pronarowców dać tel kom. tel dom. adres no i do dwóch jak mają 4 letnie 1025a i nigdy nie zapalały poniżej -10 a teraz jeden wymieniał akusie w 4 roku i wymienia rozrusznik i mówi że pier**li taki traktor jeszcze mrozu nie ma a on prostownik samostart i męczy go jak 50 latka.

Sam bardzo bym chciał żeby mój codziennie zapalany zapalał i żeby ktoś powiedział co zrobić bo kur..... leje wode codziennie wiadrem prawie gotującą troche fatygi jest jak ruszą mrozy to prostownik ładuje na max żeby jako ino chycił używam tego pod kierownicą faktycznie lżej śmiga jak ma zamknięty i używam świecy mój nie palił od nowości tak jak inne ciągniki tylko topornie no jeszcze do -5 jest w normie jakiejś tam lichej, a kuzyn ma Paweł Staśkiewicz Pronar 82a bojcia nówka był i zaraz akusie grzali i cuda żeby chycil sam go pociągałem kilka razy bo na płynie mają i jak większy mrozik to nie tak że ciężkawo palił tylko wogóle nie zapalał.

Jak ma ktoś profesjonalną recepte to ja moge wymienić co trza bo myślałem potypać o rozruszniki nowej generacji na 24V i dorobieniu skrzynki na akusie 2xbizonowskie 165Ah no i alternator inny może by to coś dało ale ta łajza potrzebuje mega kopa żeby chycić.

Jak byś szefie z zapalającym pronarem koło -20 mieszkał do 200KM od Częstochowy lub do 200KM od Wielunia to ja chętnie pośmieję się jak nie zapali bez samostartu i 3 akusia i prostownika no i jakichś wynalazków przy mnie a jak zapali to zwróce honor bo na dziś to że Twój zapala jest takie prawdopodobne jak mój że pociągnie pług 6 skibowy obrotowy po 50cm.

Jak będzie mróz taki minimum -10*C to nagram filmik jak zapalam Pronarem dla niedowiarków. Jak by u mnie nie było przełącznika 12/24 to bym go wcale nie zapalił, bo już próbowałem w lecie palić na rozrusznik poprzez zapalenie śrubokrętem :)
Chłop ze wsi

#92 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2080 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 02 grudzień 2008 - 21:41

Odpalanie Mtz-a zimą krzysiu coś nie kumam masz 2x12 a rozrusznik na 12 V ,to na co te 2x12 V ??? A tak w tamacie mam 12V 190 Ah ,oryginalny rozrusznik sprawny podgrzewacz i do tego hamulec górski (dusiciel przepustnica w kolektorze ssącym powoduje lżejsze kręcenie silnika bez tego ani rusz-zapali ) mtz stoi w stodole i -15 palił ,no trochę cewka się też grzała .
Teraz tak jeszcze pompa paliwowa po regulacji i nowe wtryski bo był problem z paleniem przy +5 (a i po tym przybyło mocy). Sposób na sprawdzenie czy dobrze pali podgrzewacz załączyć i na zaciąg po 2 metrach ma chodzić

#93 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 02 grudzień 2008 - 23:35

Odpalanie Mtz-a zimą @sebe1033 to, że rozrusznik jest na 12 V nie ma znaczenia. Kiedyś montowałem klientowi przełącznik 12/24V, 2 akumulatory 12V 100 Ah, ale rozrusznik pozostał na 12V. MTZ odpala bez zarzutu. Rozrusznik jest to czeski Magneton z przekładnią. Tylko trzeba uważać żeby nie kręcić zbyt długo (max 5 sekund) bo rozrusznik może ulec uszkodzeniu. A kolega @krzysiu może mieć też akumulatory połączone równolegle i wtedy nie ma przełącznika 12/24V.

Jak będzie mróz taki minimum -10*C to nagram filmik jak zapalam Pronarem dla niedowiarków. Jak by u mnie nie było przełącznika 12/24 to bym go wcale nie zapalił, bo już próbowałem w lecie palić na rozrusznik poprzez zapalenie śrubokrętem

Pisząc "zapalenie śrubokrętem" masz pewnie na myśli zwieranie "śrubek" przy rozruszniku. Jeżeli tak, to nie odpalisz go w ten sposób dlatego, że masz przełącznik 12/24V. Jest to spowodowane tym, że nie ma wtedy napięcia zasilającego rozrusznik. Zasilanie podawane jest dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycję "start".

PS
To jest mój 250 post.

#94 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2080 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 03 grudzień 2008 - 09:14

Odpalanie Mtz-a zimą Elektrotechnik ty się znasz więc powiedz jak są akumulatory łączone równolegle to może być takie coś że jeden będzie ładował/odawał swój prąd drugiemu zwłaszcza jak jeden będzie gorszy? I to może być stale czy np przy obciążeniu -rozruch.
Jeżeli instalacja jest na 12 V a są 2 x12 V to one są ładowane równolegle ?
A ten klient to rozrusznik na 12V traktuje prądem 24V i za to nie może długo kręcić ?

#95 Share lukaszewiczm

lukaszewiczm

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 85 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:białystok

Napisany 03 grudzień 2008 - 10:24

Odpalanie Mtz-a zimą

Krzysiu nie nerwuj sie. :) . Zlosc pieknosci szkodzi.

Wogole nie mam pojecia co to MTZ , ale rozumuje ze to rusek. A z nimi to juz tak jest ze zawsze cos na odwrot.
Jedyna porada to taka:
1. Czy aby tam nie ma jakis dodatkowych wylacznikow akumulatorow?? Jak w T25?? Wywal toto i zrob na krotko mase i plus do rozrusznika. No chyba ze musisz uywac tego przelacznika 12/24. Taki wlacznik to moze tylko zaszkopdzic jak pomoc. A jak musisz miec odlaczanie na noc to albo prosta sruba albo zdejmowac kleme z aku. Im wiecej polaczen tym gorzej.
2. Sproboj mu opoznic delikatnie zaplon. Byc moze bedzie mial lzej przerzucic i aku wytrzyma chwile dluzej. Np w Autosanie, czy c-360 to pomaga.
3. Skoro im zimniej tym gorzej to naczy ze zrzeba starac sie zeby silnik widzial wyzsza temperature. Np w kolektor ssacy suszarka do wlosow, lub opalarka elektryczna. Kolega wspominal ze ma grzalke z bojlera. O tym wlasnie sposobie chce tu napisac. Ogolnie chodzi o zaciagniecie cieplego powietrza do cylindrow. Mozesz wsadzic zwykle swiece zarowe w kolektor. Ze 4 szt zeby tylko powietrze w kolektorze na pierwsze obroty bylo cieple.
4. Sam sie przekonalem przy -20 stopniach jak wazne jest podanie cieplego paliwka przy rozruchu. Problem tyczyl sie Astry z silnikiem 1,7D. Ilem sie zawsze z rana nakombinowal zeby ja uruchomic. Grzalem kolektor ssacy-nic. Ladowalem akumulatory cala noc- nic. Na koncu zamiast grzac kolektor to suszarka do wlosow grzalem w pierwszej kolejnosci filtr paliwa, potem chwile pompe paliwa. Roznica byla kolosalna. Lapala prawie od strzala.
5. Przy rozruchu diesla wcale nie jest dobre dawanie duzo gazu. Jakos zauwazylem roznice i to znaczaca przy 360 i w samochodzie. Wduszenioe gazu powoduje znaczne ciezsze krecenie silnikiem. A i duza ilosc ropki podana do cylindra wcale nie spowoduje jej wczesniejszego zaplonu.

Widocznie ten typ juz tak ma. Ale wymiana non stop akumulatorow czy rozrusznika to psu na bude. Ale zastosowanie kilku usprawnien pewnie pomoze.
Jezeli to mozliwe poprobuj tych sposobow. I tak z nim walczysz , a moze wszystkie polaczone razem dadza efekt??

Staram sie pomoc w miare mozliwosci. Jezeli uwazasz ze wypisuje glupoty to napisz o tym. Ktos moze dopisze modrzejsze slowa i wspolnymi silami naprowadzimy Cie na dobra droge, ktoro poprowadzi Cie do rozwiazania problemu.

Co do wyłącznika to masz racje, na nim są bardzo duze straty i można go wyp... ale trzeba troszkę się pogrzebać w instalacji i wstawić stacyjkę tak jak np. c 330. a ztym dodawaniem gazu na maksa to prawda że silnik ciężej kręci ponieważ wtryśnięte paliwo uszczelnia pierścienie i zawory co skutkuje większym ciśnieniem sprężania.

#96 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 03 grudzień 2008 - 11:17

Odpalanie Mtz-a zimą

Elektrotechnik ty się znasz więc powiedz jak są akumulatory łączone równolegle to może być takie coś że jeden będzie ładował/odawał swój prąd drugiemu zwłaszcza jak jeden będzie gorszy? I to może być stale czy np przy obciążeniu -rozruch.
Jeżeli instalacja jest na 12 V a są 2 x12 V to one są ładowane równolegle ?
A ten klient to rozrusznik na 12V traktuje prądem 24V i za to nie może długo kręcić ?

Tak. Jeżeli jeden jest gorszy to lepszy akumulator zrówna się pojemnością z tym gorszym. To zjawisko występuje stale, bo akumulatory połączone są równolegle cały czas, tylko na rozruch łączone są szeregowo. Istnieje taka zasada, że nie wymienia się jednego akumulatora tylko zawsze oba. Powinny być tej samej pojemności, tego samego producenta, i najlepiej z tej samej partii produkcyjnej. Polecam lekturę RPT nr 12/2007 i 11/2008. Są tam tematy o akumulatorach. Co do rozrusznika to chodzi o jego temperaturę. Przy długim kręceniu po prostu się przegrzeje. W ogóle rozrusznik Magneton nawet przy traktowaniu napięciem 12V nie wytrzymuje dłuższego kręcenia niż
20 sekund. Po tym czasie może się szybko spalić. Co do tego klienta to byłem niedawno u niego na przeglądzie instalacji i nie zauważyłem oznak uszkodzeń rozrusznika. A pracuje on na napięciu 24V od ponad roku. Tylko jak wcześniej pisałem odpalnie musi przebiegać krótko. Jak ktoś ma jakieś pytania to zapraszam na chat lub GG.
Pozdrawiam.

#97 Share ROLNIK7

ROLNIK7

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 281 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WIELKOPOLSKA

Napisany 08 grudzień 2008 - 18:23

Odpalanie Mtz-a zimą Grzałka do MTZ-a, cena 244zł
http://pl.youtube.co...h?v=2uZ6M3z_EnU

Nie ma to jak jechać Ursusem C-330 w garniaku do szkoły po maturę!!!!

#98 Share marcin974

marcin974

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice włocławka

Napisany 08 grudzień 2008 - 19:59

Odpalanie Mtz-a zimą Ciekawe, ciekawe, Panowie a nie wiecie ze ta grzałka wykona obieg płynu chłodniczego?
Pewnie ogrzeje tylko w jednym miejscu...

Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047


#99 Share adam519

adam519

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 153 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tochołów

Napisany 10 grudzień 2008 - 12:03

Odpalanie Mtz-a zimą ja mam problemy z zapaleniem mtz jak jest +10 stopni a zimą nawet nie prubuje.... nie powiem ze mtz jest zły ale mogli sie troche bardziej postarać.... u mnie sąsiad we wsi ma farmera z silnikiem mtz ja bym za farmera nie dał tyle kasy co on dał jak widziałem kiedyś to on tak samo kręci i nie moze zapalić a jego farmer jest z roku 2004 a ja mam mtz z 94roku i nawet on mniej kręci....

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Odpalanie Mtz-a zimą Dzisiaj, 16:56
  •  

#100 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2080 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 10 grudzień 2008 - 21:30

Odpalanie Mtz-a zimą a na zaciąg jak ci pali ,one wlaśnie ciężko nie palą tylko ciężko te silniki pożądnie zakręcić ,oczywiście bez świecy płomiennej się nie da ,ja jeszcze duszę go (hamulcem górskim) by się rozkręcił


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy