Marcin1987

Odpalanie Mtz-a zimą

Polecane posty

jahooo    9228

U mojego sąsiada też tak jest ze sprężarką. Moja ma napęd od skrzyni i też cicha nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie tyle chodzi o dzwonienie bo to normalne, tylko że paskudzi pracę silnika na wolnych obrotach.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

jak juz zalewac szuwaksy, to lepiej coś konkretnego. Ja wsypuję co drugą wymianę oleju dwusiarczek molibdenu. Mam też zalany do skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

hmmmm, dobre pytanie - nie wiem, nigdy nie sprawdzałem, nie wiem, czy nie jest napędzana od napędu wałka WOM, tzn niezależnie od sprzęgła. Niech się lepsi znawcy wypowiedzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na pewno od zębatki od której napęd dostaje też gdy założy się tam przekładnie przedniego wom. A z nim PODOBNO tak ze po wciśnięciu sprzęgła staje. Poszperam trochę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19703
5 godzin temu, robert983 napisał:

Kolego Jahooo a ta sprężarka działa też po wciśnięciu sprzęgła?

 

w mojej 50 wciskam sprzęgło sprężarka staje i zdaje mi się że we wszystkich jest tak samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16
11 godzin temu, jahooo napisał:

Dwa takie same silniki D-240 z dobrymi akumulatorami - jeden odpala od strzała przy -20, drugi bez grzałki ani rusz. Tu dużo zależy od egzemplarza - kompresja, zawory, stan rozrządu, pompy, paliwo, filtr. Dowolny element może tutaj zaszwankować.

Ja mam w D-60 świece żarowe paluszki z auta zamiast sprężynek i czy zima czy lato pali po 2-3 obrocie wału (wtrysk pośredni) i przez chwilę biały dym nim się głowica rozgrzeje.

mam tez grzałkę, załączam poniżej -10 aby nie męczyć akumulatora na te 20 minut. Jak płyn załapie te 40 stopni w głowicy, to pali bez zająknięcia. A na poczatku bez świeć i grzałki to i z "czytaniem gazety" ciężko go było zapalić.

jak zamontowałeś samochodowe do głowicy D50 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16

sprężarka na skrzyni bierze napęd z skrzyni a nie z WOM do załączenia na odpalonym silniku  wciskasz lewą ręką sprzęgło a prawą pociagasz włącznik do tyłu dzięki czemu nie ma zgrzytu trybów zaletą tej sprężarki jest to że biegi lepiej wchodzą gdy jest załączona 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19703

u mnie świece są zamontowane z VW , dorobiłem takie kołpaki jak oryginalne ze spiralką w środku gwint te paluszkowe się w nie wkręca a do głowicy przykręcane jak stare

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

Ja mam korki fi30 zamiast orginalnych świec a w tym otwór nagwintowany pod  paluszki M10x1 z peugeota 205 (bo od tego miałem sterownik)

coś w ten deseń: pap-0606p10-ks-6x8x6-tuleja-samosmarna.j

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymon09875    9908

Ja mialem w poprzedniej 60tce żarowe świece od 330 wstawione w kolektor i wlacznik jak od halogenów, tak że na dużym mrozie nawet po odpaleniu świece chwile zostawiałem wlaczone - silnik pracowal jak rozgrzany :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

Ja mam dość mały akumulator 95Ah a ciągnik stoi na dworze. Po zagrzaniu świec żarowych nie ma problemów z paleniem, a z żarowymi spiralami  miał problem zakręcić bo one jednak pobór prądu mają spory, a ciągnik stoi pod chmurką. Nie zawsze mi się też chce ciągać ze sobą prostownik rozruchowy. Do temperatury 0 stopni radzi sobie na akumulatorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19703

na tych temp to i mój pali ale przeczuwam problemy, w lato nie odbiła ojcu stacyjka przy odpalaniu nie usłyszał i bardzo dobry rozrusznik szlak trafił założyłem stary ale to już nie to kręcenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
17 godzin temu, seweryn20 napisał:

Na pewno od zębatki od której napęd dostaje też gdy założy się tam przekładnie przedniego wom. A z nim PODOBNO tak ze po wciśnięciu sprzęgła staje. Poszperam trochę.

 

11 godzin temu, radio19966 napisał:

sprężarka na skrzyni bierze napęd z skrzyni a nie z WOM  

Panie czytaj pan uważnie....  napędzane zębatką, tą sama która napędza  przedni wom gdy się założy tam przekładnię do niego :D


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16
17 minut temu, seweryn20 napisał:

 

Panie czytaj pan uważnie....  napędzane zębatką, tą sama która napędza  przedni wom gdy się założy tam przekładnię do niego :D

odpowiadałem na komentarz jahooo nie jestes jedyny na forum. Dodatkowo nie musisz szukać bo już wiesz że po wciśnięciu sprzęgła staje. Wesołych Świąt Bożego Narodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Spoko sorrki. Gdybyś zacytował było by jasne.  Specjalnie nie szukałem przeleciałem tylko schemat skrzyni a w samej  skrzyni nie ma zębatek womu a jedynie leci przez niego wałek na którym są tryba pozakładane.  Nie da się w tym miejscu inaczej napędu przekazać jak przez sprzęgło.

Ślicznie dziękuję i wzajemnie:)

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16
2 godziny temu, seweryn20 napisał:

Spoko sorrki. Gdybyś zacytował było by jasne.  Specjalnie nie szukałem przeleciałem tylko schemat skrzyni a w samej  skrzyni nie ma zębatek womu a jedynie leci przez niego wałek na którym są tryba pozakładane.  Nie da się w tym miejscu inaczej napędu przekazać jak przez sprzęgło.

Ślicznie dziękuję i wzajemnie:)

Dało by się przekazać napęd z wałka Wom jeśli on by był inny i posiadał zębatke tak jak są mtz z reduktorem i Bez mają inny wałek od reduktora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ze skrzyni biegów się nie da  bo wałek wom jest "schowany" za zębatkami, da się jedynie z pośredniej z okienka pod spodem. Były w sprzedaży wałki montowane w tym miejscu.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolo77    0

Panowie a jak jest z odpalaniem z przyslowiowego popychu, na jakim biegu go odpalac 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Ja paliłem z 9 na zającu ,jak najszybszy bieg 

Dzięko panowie  za odpowiedzi z tą sprężarka ;-) ja mam przy silniku ale byłem ciekawy jak to jest z tą przystawka  do skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolo77    0

kupiłem dziś grzałkę do ciągnika. powiedzcie mi czy trzeba dać jakiś silikon czy coś pod uszczelkę żeby woda nie ciekła ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj