Marcin1987

Odpalanie Mtz-a zimą

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ciekawi mnie jakby takiego MTZ-a zalać syntetykiem, czy by nie palił łatwiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

na pewno szybciej by krecil rozrusznikiem, co byc moze przelozylo by sie na latwiejsze odpalanie, choc u ruskich to nie wiadomo :D ale znow syntetyk do takiego silnika ? albo by wypil albo cisnienie by mu straszliwie spadalo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9206

Mój dziś rano odpalił po 2 obrocie wału jak zagrzałem świece. Warto było się pobawić. Nawet grzałka nie była rano potrzebna, no ale było +2. Silnik mam zalany płynem. Jak bedzieładnie palił, to go zatrudnie do odśnieżania  w zimie.

Też myslę nad zmianą oleju na coś lepszego niż Superol na zimę. Silnik ma po remoncie około 100 mth, oleju można by rzec nie bierze (przez te 100mth ubyło 1-1,5 l oleju z silnika)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

moj na mobilu chodzil 15w40 delvac , dobry olej, ladnie cisnienie trzymal w upal .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

albo cisnienie by mu straszliwie spadalo.

A niby dlaczego? Czym się różni olej mineralny od syntetycznego w temperaturze 90 stopni? Od razu odpowiadam: niczym. Stopień gęstości obu olejów będzie podobny bez wpływu na ciśnienie. Napiszę teraz prostym językiem. Jak spuszczamy gorący olej z silnika, to jest on "rzadki jak woda", bez znaczenia czy jest to syntetyk czy mineralny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9206

W sensie technicznym parametrem oleju nie jest gęstość, ale lepkość kinetyczna. Na oko może nie być różnicy, zle olej półsyntetyczny trzyma lepiej parametry w większym zakresie temperatur, ma mniejszą lepkość na zimno (łatwiejszy rozruch przy niskiej temperaturze) oraz mniejsza podatność na zrywanie filmu olejowego.

Dla silnika o zakresie obrotów do 2200 jest to trochę przerost formy nad treścią, ale olej typu SHPD na pewno ułatwia rozruch w nizszych temperaturach w porównaniu do zwykłego CC40

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

superol jest nic nie warty , silnik wyglada po nim jak komin spalarni smieci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie też czeka wymiana .... Teściu przywlekł lotos - milvus cc 15w/40 .

Zawsze był turdus i nie wiem czy lać to czy wymienić w sklepie.

Sprzedawca powiedział że ma się zgadzać 15w/40 reszta to bez znaczenia....

Co wy na to ?


Z wykształcenia jestem informatykiem (naprawa pc), dopiero od trzech lat zmagam się z trudnościami gospodarki. Więc jeśli któreś z moich pytań lub wypowiedzi będą "dziwne" lub niekompetentne czy nieprofesjonalne to z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

z tego co wiem  milvus to taki jak pisze w instrukcji zeby stosowac, nie wypowiem sie co do tego oleju za duzo, poeniwaz jak ja mialem mtz to chodzil tylko na mobilu, co bylo wczesniej to nie wiem ale wlasnie chyba ten milvus z tego co mowil poprzedni wlasciciel, jezdzilem jakis czas na nim bo sezon i nie bylo czasu wymienic i powiem ze tracil na nim cisnienie, spadalo do 1 atm jak sie rozgrzal, na mobilu dla porownania na rozgrzanym bylo ok.2  oczywiscie na wolnych obrotach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jan tam żdnego polskiego oleju nie chcę widzieć. Zalewam mineralem elfem lub mobilem i z ciśnieniem problemu nie ma czy zimny czy ciepły trójkę trzyma.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Panowie, nie tak dawno wuj przeprowadził test, Mtz stał na dworzu i złapał przymrozek, pompa wody stanęła, a mimo to zakręcił i odpalił, rozrusznik magneton kilkuletni, akumulator jakiś 12v nowy, 3 4 lata temu wymieniona głowica i pierścienie. Zadbany rusek pali dobrze.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Moja recepta na rozruch mtz to kable rozruchowe podpiete pod pracujący ursus c-355,przy +2 zapalił z obrotu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Linkę stalową i zaciski kupisz w przeciętnym sklepie metalowym. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    10

Panowie przed zimą sprawdźcie swoje grzałki w mtz mogą zabrudzić się osadem z układu, jak nie były używane przez sezon letn,i kiedy odkręcimy śrubkę odpowietrzającą grzałkę i zamiast płynu będzie się wyciskać szlam to grzałka do wyjęcia i wypłukania pod bieżącą wodą .Rok temu zakładałem nową grzałkę a dzisiaj była całkiem zasyfiona  płyn wymieniam co 3 lata a zawsze jest mnóstwo brązowego osadu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

musiales pewnie wczesniej na wodzie latac i teraz plyn wyplukuje osady. A swoja droga to teraz sie zacznie, na wschodzie zimowo, temp ponizej zera, wiec ciezkie czasy dla MMZ :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Glodzilla    0

Ja wczoraj założyłem nową świece płomieniową i 1 min krecenia i silnik pali temp około 0 ale wtryski już mam do roboty 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

A swoja droga to teraz sie zacznie, na wschodzie zimowo, temp ponizej zera, wiec ciezkie czasy dla MMZ :D

Jesli chodzi o silniki z swiecami zarowymi w komorze spalania to nic bardziej mylnego. Do -5 to praktycznie swiec nie potrzeba wlaczac ale warto ulzyc troche silnikowi i wlaczyc na te 10-15 sekund.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

U mnie w firmie w koparce lancuchowej etc 165 na mtz 82 rozrusznik jest starego typu 12v,zainstalowany jest przełącznik rozruchu 12/24v 2 akumulatory 12 woltowe,przy -2 koparka zapaliła z obrotu aż się zdziwilem,rozrusznik wytrzymuje tak już 2 rok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    8

no niestety mojego mtz też trapią te problemy z odpalaniem. Który rozrusznik wybrać tego magnetona pow.400 zł czy brać tego za 270 zł ?? różnica niby nie duża ale zawsze coś w kieszeni. tylko czy później nie dopłace na reklamacjach. I jak z tymi akumulatorami starsi mówią bierz dwie 6v a młodsi jedną 12v. Myśle nad bosch 12v T4 - 170 Ah 1000A .już mam dość odpalania z rozruchem lub na lince,łańcuchu bo pół obrotu nawet nie zrobi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Magneton też chinczyk, może lepiej robiony. u mnie jubana z 6 lat bez awarii. Bierz dwie 6 i obowiązkowo dodatkowa masa miedzy kabiną a zbiornikiem oleju. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jesli chodzi o silniki z swiecami zarowymi w komorze spalania to nic bardziej mylnego. Do -5 to praktycznie swiec nie potrzeba wlaczac ale warto ulzyc troche silnikowi i wlaczyc na te 10-15 sekund.

Może mi ktoś wytłumaczyć bo nie mogę zrozumieć Twojego toku rozumowania. Świeca żarowa w komorze musi się nagrzać do określonej temperatury. Świece ze spiralą tą temperaturę osiągają po około 20 sekundach, natomiast świece ceramiczne po 4 sekundach. Więc co poza rozładowaniem akumulatora daje grzanie świec przez 10 sekund, skoro i tak nie osiągnie ona swojej temperatury pracy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

u Junkersa są w belarze pewnie już te ceramiczne takie jak w osobowych dieslach. co do świecy spiralnej to takie są np w c 330 i faktycznie nim ona się rozgrzeje to 20 sekund jej trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj