Marcin1987

Odpalanie Mtz-a zimą

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kukum    9

Ja mam skrzynki akumulatorów od c-360 przykrecone na ramie zaraz pod rozrusznikiem tyle ze mozna tez tam wsadzic potezny akumulator niemiecki 12v bo wy***przylem scianki w skrzynkach i zaspawalem i skrecilem plaskownikami i wchodzi na styk pod stopkami od kabiny (wersja sportowa kabiny czyli ta mala) (stopki od

u- 385 bo lepiej sie wchdzi) i kabel jest na 50 cm max długi do rozrusznika a od masy nie wiele krótszy i mam wsadzine dwie 6v po 195ah 1200a od centry i pali jak głupi. A zrobilem tak bo rok odpalal na nowych akumulatorach i sie zaraz grzaly przewody i kaplica a teraz 6 rok akumulatory i pali jak trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

no ja z tylu mam rozdzielacz od przyczepy zrywkowej i fotel obrotowy wiec nie ma tam miejsca na aku. musialem zrobic skrzynke to postanowilem ze bedzie jak najblizej rozrusznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

u mnie w pronarze siedza 2 x 12V ale jaki prad i ile amper to nie pamietam , jak bede aku wyjmowal na zime to zerkne, rozrusznik mam na 24V rozruch , oryginalny , nic nie zmieniane i jak dla mnie kreci okej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Chce rozwiązać problemy z odpalaniem swojego MTZ 82 za pomocą grzałki wody. Mam już ją ale jest problem: jak tą zaślepkę wyjąć z bloku silnika? Od czego jest ten drugi kabelek poza kablem zasilającym 230V?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tespis17    23

Ten drugi kabelek to jest masa do ciągnika (przynajmniej Ja mam tak podłączone). Ja na początek użyłem wiertarki a potem wydłubałem. Jestem zadowolony z grzałki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tespis17 dziękuję za szybką odpowiedź, idziem montować :D

 

 

Już śmiga, dzisiaj to w miarę ciepło jest ale w niecałe 20 min grzania pół bloku było ciepłe i odpalił od strzała:D zobaczymy jak to będzie gdy przyjdą wreszcie mrozy.

Edytowano przez wiesieklesny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    10

Ten drugi kabelek to jest masa do ciągnika (przynajmniej Ja mam tak podłączone). Ja na początek użyłem wiertarki a potem wydłubałem. Jestem zadowolony z grzałki.

Ja przyspawałem do broka śrubę m12 i pokręcając kluczem wyciągasz brok bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saiyo    0

witam . mam problem z Mtz ponieważ nie chce palić . Został wymieniony klepak poniewaz byl zuzyty , jak go pale to tylko pyka a nie kreci , prad dochodzi do rozrusznika , na krótko niby pali . Rozrusznik na luzie jest sprawny .Jaka moze byc przyczyna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale odpala całkowicie?Skoro wymieniłeś automat który zwiera przewody i doprowadza napięcie do uzwojeń rozrusznika to musi być problem z połączeniach. Zrób dodatkową masę bezpośrednio na silnik. A na początku wyczyść miejsca styku ten plecionki na kabinie.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19702

Panowie proszę o pomoc!!!!

Kupiłem mtz'a w którym nie było instalacji elektrycznej i sam ją naprawiałem.Podłączyłem świece w ten sposób,że "połączyłem" je wszystkie razem kablem + i podpiąłem go pod kontrolkę a od kontrolki do stacyjki i d*pa nie grzeje nic.Więc na świece poniżej tej tulejki z niby porcelany złożyłem kabel i podłączyłem go do masy a reszta została jak wcześniej i po sekundzie kontrolka zapaliła się a po 3-4sekundach aż eksplodowała przepalając się, zmostkowałem te dwa kable,które wychodzą z kontrolki i zacząłem grzać po max 5 sekundach szlak trafił wszystkie świece!jak to zrobić żeby grzało??????????????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

Opisz jeszcze raz:

-jaki mtz ? typ/silnik

-jakie świece - domyslam się że żarowe, ale spiralki, paluszki ??

-masz orginalny schemat ? Masz rezystor zabezpieczający ?

 

Ja też robiłem instalację, mam świece "spiralki" , łączy się je szeregowo, tzn, małe oczko to wyjście, duże - wejście, ostatnia od strony chłodnicy domasy wyjście, na wejściu idzie rezystor.

schemat mniej/więcej wygląda tak

 

+ > stacyjka > kontrolka > rezystor > sw1 > sw2 >sw3 > sw4 > masa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

noo jutro sie mam wybrac do lasu to zobaczymy jak u mnie rusant zagada :D dzis rano bylo -19* :D jutro ma byc jeszcze zimniej :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Seweryn racja, ale puki co na razie bez problemu i o dziwo w tom zimę nie mam problemu z rozrusznikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

I chwalic. Mój cięzko pali. Świeca jest, pomaga ale i tak przy -6 za trzecim kręceniem. Z grzałą pali za to jak w lecie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
flywin    1

moj mtz 82 :) ciężko pali na mrozie pewnie dlatego że świeca daje d*py...;/

ale jak podłączy 2 aku na kablach to zapali za którymś razem.

 

Jednak Rusek to jest ciągnik nie do zaje*ania :) odpalony chodził :) później, zaczął się krztusić itd, zjechałem do garażu sprawdzić o co kaman:)

patrze a w odstojniku tylko Lód i parafina :) jeszcze chodził ale Perkins czy silnik z Zetora już dawno by zgasł i się zapowietrzył

 

Wyczyszczenie odstojnika i wymiana filtra :) i Rusek chodzi jak nowy :)

 

ma ktoś pomysł jak odpalać go :) w zimie w miare dobrze :)

ja odpalam go grzeje świece płomieniową zatykam dolot powietrza ,poprzez odprężnik i kręcę rozrusznikiem ,aby złapał prędkość po czym puszczam i załapuje czasem :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj