Skocz do zawartości

Zdjęcie

Odpalanie Mtz-a zimą


919 odpowiedzi na ten temat

#501 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 grudzień 2012 - 18:04

Odpalanie Mtz-a zimą Brak masy na świecy.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Odpalanie Mtz-a zimą Dzisiaj, 08:35
  •  

#502 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 10 grudzień 2012 - 18:36

Odpalanie Mtz-a zimą A jak odłączę ten cieńszy kabel od świecy, to świeca działa normalnie, to chyba masa jest.

#503 Share BRAVO1988

BRAVO1988

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 grudzień 2012 - 10:23

Odpalanie Mtz-a zimą Witam. Moj MTZ 82 posiada rozrusznik szybkoobrotowy ale jak to mtz, ciężko pali. W tym roku złożyłem 2x12V(jeden od bizona) w relacji plus do plusa minus do minusa(napięcie pozostało na 12V, natomiast zwiększyła się pojemność akumulatorów) . Teraz to słychać gwizd z rozrusznika( przy -5st) :) , pięć obrotów wałem i pali . Wspomagam się również dźwignią co zamyka dolot powietrza w kolektorze dolotowym (nieco przyspiesza obroty wału). Dla nie posiadających mocnych akumulatorów , polecam 3 wiadra gotowanej wody i przelać skurczybyka :D

#504 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 grudzień 2012 - 11:03

Odpalanie Mtz-a zimą Zakładając 2 x12V równolegle należy używać identycznych akumulatorów. Czyli ta sama pojemność jak i ich stan techniczny. Jeśli akumulatory będą rożne dojdzie do przepływu prądów wyrównawczych i ten większy lub lepszy akumulator zrówna się pojemnością z tym mniejszym gorszym.

Mając rozrusznik szybkoobrotowy to na jednym akumulatorze powinien być gwizd. Proponuje sprawdzić instalacje, tj: masę, wyłącznik masy.
Mają być przykręcone do czystych nie pomalowanych elementów.
Na 24 stronie tego tematu pisałem co zrobić by ograniczyć straty na masie.

#505 Share marioo117

marioo117

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:NWU

Napisany 11 grudzień 2012 - 16:32

Odpalanie Mtz-a zimą Witam,
czy może któryś z Kolegów posiada schemat instalacji elektrycznej do mtz 82 i czy mógłby udostępnić?

#506 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 grudzień 2012 - 17:21

Odpalanie Mtz-a zimą Podaj adres e-mail.

Edit:
Wysłane na podany adres.

Edytowany przez mtracz, 11 grudzień 2012 - 18:02.


#507 Share marioo117

marioo117

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:NWU

Napisany 11 grudzień 2012 - 17:33

Odpalanie Mtz-a zimą mario117@poczta.onet.pl

kolego mtracz dzięki wielkie. Napewno wybiore interesujący mnie schemacik <piwo>

Edytowany przez marioo117, 11 grudzień 2012 - 21:34.


#508 Share marioo117

marioo117

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:NWU

Napisany 12 grudzień 2012 - 10:12

Odpalanie Mtz-a zimą Głupie pytanie, ale czy może zna ktoś wymiar (średnice) uszczelki pod filtr oleju do mtz 82 ("bąka").

#509 Share Krystian86

Krystian86

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Ostrowa Wlkp i Kalisza

Napisany 12 grudzień 2012 - 17:17

Odpalanie Mtz-a zimą Wie ktoś może ile wchodzi płynu chłodniczego do MTZ-ta???
Zetor Team

#510 Share Biznez404

Biznez404

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 149 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 grudzień 2012 - 20:39

Odpalanie Mtz-a zimą Nigdy nie nie mierzyłem ale książka podaje o 19 litrach :rolleyes: .

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Odpalanie Mtz-a zimą Dzisiaj, 08:35
  •  

#511 Share Krystian86

Krystian86

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Ostrowa Wlkp i Kalisza

Napisany 12 grudzień 2012 - 21:04

Odpalanie Mtz-a zimą Też myslałem, że będzie coś koło 20 litrów.
Zetor Team

#512 Share soltys123

soltys123

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2012 - 09:51

Odpalanie Mtz-a zimą A czy przy dużych mrozach (np. -15,20 stopni) nie zaszkodzi jak świece podgrzeje dwa razy? Zbiorniczek zalany mam naftą dodam.
Dziękuje z góry za odpowiedz.

#513 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2012 - 12:02

Odpalanie Mtz-a zimą A co ma dać podwójne grzanie świecy płomieniowej?
Raz ją włączasz, trzymasz i grzejesz ile chcesz w granicach rozsądku.
Chyba że chcesz grzać w odstępach czasu.

#514 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 21 grudzień 2012 - 22:41

Odpalanie Mtz-a zimą Witam, dzisiaj przerzucając obornik bo nie ma już miejsca zgasł mi ciągnik, po odpaleniu porobiłem ciągnikiem tak z 15minut i zgasł. Pomyślałem że się paliwo skończyło bo słychać było taki charakterystyczny klekot dla tej przyczyny więc wlałem 20l + 120ml denaturatu. Zazwyczaj wystarczyło przepompować pompką 50 razy żeby ciągnik załapał a dzisiaj naciskałem chyba ponad 500 razy i nie czuć było żeby szło paliwo, i ciągnik nie odpalał pomimo długiego kręcenia.

Pomyślałem więc że mogło paliwo zamarznąć, -10stC i wiatr, paliwo kupowane miesiąc temu jak było +10 stC. Wziąłem opalarkę i próbowałem nagrzewać w okolicach pompy i ten gumowy przewód co idzie do baku, ten po prawo na pompce ręcznej paliwa(tak mi się wydaje że to jest zasilający). Lecz paliwo dalej nie szło i dałem sobie spokój i poprosiłem sąsiada żeby mnie zcholował do domu co nie było takie proste...
Jak będzie odwilż(ponoć 24tego) to wymienię filtr paliwa i spuszczę paliwo co jest w baku i pozostawię do zamarznięcia żeby zlać czyste a woda ;[ i inne syfy zostaną na dnie i zaleję świeżym zimowym paliwem z jakimś dobrym zimowym dodatkiem żeby mieć pewność.
I tu rodzą się moje pytania do was za które z góry dziękuje:
-czy dobrze kierowałem opalarkę?
-czy jest jakiś odstojnik paliwa żeby go przeczyścić?
-jaki dodatek jest dobry, wiem że można benzynę czy denat ale może lepiej kupić coś co jest naprawdę dobre?
-może coś przeoczyłem i niepotrzebnie byłem holowany?
Ciągnik to Belarus 952.4
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#515 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 22 grudzień 2012 - 08:45

Odpalanie Mtz-a zimą Grzanie pompy nic nie da bo jeśli wytrąciła się parafina osadza się ona w filtrze paliwa na wkładzie. Praktycznie do wymiany. Osadnika żadnego nie ma poza separatorem z prawej strony silnika. Mi ostatnio właśnie na nim jakieś śmieci zatkały dopływ paliwa do niego.
jak pompka nie może zaciągnąć paliwa bo zatkany dopływ to czuć że robi podciśnienie. jak nie może tłoczyć bi filtr zalepiony to znów idzie twardo, ciężko.
Denaturat sobie daruj. W dzisiejszych czasach każdy dodatek jest lepszy o tego, nie jest drogi a jedno opakowanie starcza nawet tysiące litrów. Denaturat to śmieszna oszczędność.
KPK Kumurun Team

#516 Share aro321

aro321

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 699 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dubienka

Napisany 22 grudzień 2012 - 09:39

Odpalanie Mtz-a zimą ha ha skąd ja to znam. ostatnio odpaliłem mojego 952,2 i ciągnik pochodzil z 10 min i zgasł, próba odpowietrzenia nic nie dała więc odkręciłm siedzenie i tą blachę pod siedzeniem, odkręciłem przewód ze zbiornika który idzie do odstojnika (zasilający) i rurka była pełna lodu więc ją przeczyściłem i zakręciłem. Odpowietrzyłem ćiągnik i odpaliłem ale znowu po 10 min zgasł. Odkręciłem znowu przewód zasilający paliwo i tam znowu lód. Raunek był tylko jeden, odkręcić zbiornik zanieść go w ciepłe miejsce i oczyścić z wody i syfu ale, z braku chęci na taki zabieg z powodu dużego mrozu postanowiłem wlać do zbiornika litr denaturatu i zatankować go do pełna. Odpaliłem ciągnik i było dobrze z 20 min i ciągnik znowu zapowietrzał się wtedy zmarznięty i wkurw**ny uciełem tak z 5 cm rurki która jest w baku i zasysa paliwo (skrócenie jej spowodowało, że nie siega ona na samo dno zbiornika i nie ciągnie lodu) w ten sposób uniknełem nerwów i co prawda do wiosny czyszczenia zbiornika

#517 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 22 grudzień 2012 - 09:46

Odpalanie Mtz-a zimą Tak jest z wodą. Ja mam ten d*pny wlew paliwa. Śnieg sypie otwarte jak wlewasz paliwo za każdym razem dostanie się trochę. Potem kumulacja wody, mroz i pozamiatane.
KPK Kumurun Team

#518 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 22 grudzień 2012 - 10:33

Odpalanie Mtz-a zimą @seweryn20 deneturatu wlałem o nie miałem nic innego. Co do wlewania paliwa zdarzyło mi się je lać jak śnieg sypał dosyć mocno, może być to przyczyną ale wątpię aby przez kilka min coś istotnego tam naleciało, przyczyną wody w baku jest oczywiście paliwo ze stacji po pierwsze jeszcze nie zimowe a po drugie leją do niego wodę, paliwo kupowane na stacji gdzie jej nazwa nam mówi że jest nie daleko :lol:
@aro321 no tak pewnie to samo ale mi by się nie chciało w taki mróz i wiatr robić takich rzeczy, wystarczy że trochę opalarką nagrzewałem i rąk nie czułem, częściej na ręce grzałem jak na pompę albo przewody, jak się ociepli od razu się za to biorę. Ogólnie dziwne że zamarza jak paliwo jest cały czas w ruchu i to przecież nie małym.
Tylko który wężyk jest zasilający tzn ten co zasysa z baku i do którego miejsca on dochodzi??
A jeszcze jak podłączyć na np 1 godzinę banieczkę np. 5litrową i dać do niej przewód zasilający i przelewowy(żeby nie wypiło wszystkiego na raz)??
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#519 Share aro321

aro321

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 699 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dubienka

Napisany 22 grudzień 2012 - 11:34

Odpalanie Mtz-a zimą ja też na początku bawiłem się z banieczkami ale to h*j nie robota bo przewody są za krótkie. Jak odkręcisz siedzenie i ta pokrywę to są tam 3 przewody. Ten od strony gazu ręcznego i sterowania TUZem jest zasilający, środkowy jest od przelewu a od strony lewej jest od pompy wtryskowej. Wykręć tej od prawej i odetnij tak z 5 cm tej rurki i masz po problemie. życze dobrej zabawy :D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Odpalanie Mtz-a zimą Dzisiaj, 08:35
  •  

#520 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 22 grudzień 2012 - 12:45

Odpalanie Mtz-a zimą I w paliwie może się trafić woda. Zgadza się. Ale na pewno jednym z powodów to sypanie śniegu przez korek czy do wiadra z paliwem... zależy czym wlewasz. jeden taki raz potem następne... woda ciężka zbiera się na dnie. W zimie zamarznie i po ptakach. Paliwo letnie/ zimowe nie ma tu nic do rzeczy. Zimowe po prostu nie wytrąca parafiny.
No a siądzie właśnie temu że jest w ruchu. Szczególnie na samym początku po odpaleniu silnika. Paliwo zimne a w nim gęsta parafina. Filtr wyłapuje to jak zanieczyszczenia. Tak to wygląda. Zajrzyj na filtr paliwa jak trzeba wymień, dodatek i powinien chodzić.
KPK Kumurun Team


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy