Marcin1987

Odpalanie Mtz-a zimą

Polecane posty

janek82    3

podepnę się koledzy jaki aku zalozyc do ruska instalacja na 12v na magnetonie jeden 12v czy 2 po 6v co będzie lepszym rozwiązaniem i jaka firme wybrać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magik0578    5

ja mam jeden 12v i pali jak strzała 145ah i 1150a od ciężarowego jak dobrze pamiętam. w zime go podgrzeje i pali jak strzała..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nitek    0

ja w swoim rusku mam jeden 12v 145aH, i przy -20 czy -30, dwa obroty i chodzi B) , bez grzania, czy przelewania gorącą wodą, ale to chyba odosobniony przypadek :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7886

komu slabo pali polecam kupic ta grzalke plynu w blok. Rzucic sie raz te 200-300 zl i miec komfort. Seweryn wiem ze ma i bardzo sobie chwali :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No musi. W lecie pal licho ale w zimie nie ma możliwości żeby nie wyjechać. na chwilę obecna najsłabszym punktem jest rozrusznik magneton. Nie można być pewnym kiedy się rozleci. Reszty jestem pewny w 100% po ponad 600-set godzinach jazdy w zimie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7886

aa zeby rozrusznik kosztowal 50 zl to lajcik a tak to juz wydatek spory a swieta ida i karpika trzeba kupic a jak wiadomo rybka lubi plywac :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie nie ma co popadać w skrajności. Żyjemy w takich czasach , że tego towaru jest multum na półkach i praktycznie w razie awarii można mieć taki sprzęt od ręki. Kiedyś byłoby to wielkim wyzwaniem. Ojciec kupował suche akumulatory i sam formował jak była okazja nie ważne czy były potrzebne czy nie.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7886

no dokladnie to nie kiedys ze kupowalo sie na zapas i niech lezy na polce w garazu, bo nie bylo nic dostepne. teraz jest wszystko od reki byle by $ miec :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    10

Założyłem grzałkę w blok 190 zł prosty montaż aby rozgrzać silnik do 50 stopni potrzeba minimum 45 min grzałka jest tak zrobiona że ogrzewa płyn grawitacyjnie ,na razie nie zapowiadają żadnych mrozów, może się grzałka w tym roku nie przyda ,ale po podgrzaniu silnik pali jak latem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

Założyłem grzałkę w blok 190 zł prosty montaż aby rozgrzać silnik do 50 stopni potrzeba minimum 45 min grzałka jest tak zrobiona że ogrzewa płyn grawitacyjnie ,na razie nie zapowiadają żadnych mrozów, może się grzałka w tym roku nie przyda ,ale po podgrzaniu silnik pali jak latem .

nie trzeba go az tak mocno grzac. mi w zeszlym roku 15min starczalo przy -10. Niestety ja rzadko mam mozliwosc podlaczenia sie do pradu wiec zazwyczaj musial poradzic sobie bez grzalki - czasami bylo ciezko. rozrusznik planetarny rozlecia sie po miesiacu. zrobilem moj stary ori. i jest niezawodny.akumulator 12v 170Ah 1000A

Edytowano przez slawek29

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

a ja mam 2x 6v 195 Ah magnetona i odpalić go odstrzała przy 0 stopni- niemożliwe. Musze mu na dolocie trzymać tą klapką trochę żeby silnik się rozkręcił i dopiero po 2 takich próbach złapie a w -10 albo więcej to grzałka w bloku tylko czek poł godziny i wtedy się zgodzę od strzała ale tak nawet nie jęknie. Mysle czy nie dać mu 12v jednej baterii ze 175 Ah

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

a ja mam 2x 6v 195 Ah magnetona i odpalić go odstrzała przy 0 stopni- niemożliwe. Musze mu na dolocie trzymać tą klapką trochę żeby silnik się rozkręcił i dopiero po 2 takich próbach złapie a w -10 albo więcej to grzałka w bloku tylko czek poł godziny i wtedy się zgodzę od strzała ale tak nawet nie jęknie. Mysle czy nie dać mu 12v jednej baterii ze 175 Ah

no ja jak jest -5 to tez ta klapke zamykam. ja mam jeden aku zamontowany przed schodkami zeby do rozrusznika bylo jak najblzej wlacznik masy pod kabina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

bo masz akumulatory z tylu, mi zalezalo by kable glowne byly mozliwie najkrotsze i nie mialem z tylu tyle miejsca na akumulator BIZONA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

jesli bedziesz chcial odpalac go zima to nie polecam taniego akumuatora bo ci dlugo nie wytrzyma i bedziesz musial kupic nastepny. "za biedni jestesmy na tanie rzeczy"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez kordzio14
      Cześć. Mam problem z Wladimircem. 
      Wyskakuje pierwszy i drugi bieg. Po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła od razu wyskakuje. Nie zdążę nawet puścić pedału sprzęgła. Nie da sie ruszyć ciągnikiem. Ruszę z miejsca tylko wtedy, gdy przytrzymam dźwignie biegów, żeby nie odskoczyła. 
      Gdzie można szukać rozwiązania problemu? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj