Marcin1987

Odpalanie Mtz-a zimą

Polecane posty

seweryn20    825

Może jak pszenicy na wiosnę trzeba mu saletry dosypać do bakuxD 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Ja kopcia dawałem w miejsce świecy, więc jak najbliżej cylindrów, umnie ogólnie słabo pali nawet jak jest ciepło , trzeba kręcić aby złapał ,

Może nie na temat mtz , mam 60 tke przed generalnym jaki po słabo paliła, leciał  biały dym i z bulem paliła , dodam że tylko jesienią  i zimą , dałem pompę na generalny  remont (800zl) i wtryski ustawione, jak było -10 aby zakręcil i pali , może ruskiemu  też to by się przydało, ale ten spec powiedział że ruskich nie robi a szkoda bo bdb fachowiec .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

@seweryn20 Ty oblukany w MTZ jak nikt, tam w pompie nie ma czegoś takiego jak dawka rozruchowa bynajmniej w tej ruskiej , czy jednak się mylę ? Przyspieszacze zapłonu występują nawet w starszych osobowych dieselkach. Moim zdaniem jak nie odpala od kopa nawet jak jest ciepło to pompa do remntu i wtryski, to zwykła pompa rzędwa, a nie sterowana elektronicznie gdzie komp odpowiada za dawkę startową i jak juz pompa trochę wychłechtana to moze byc problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9234

Ujmę to tak - w położeniu "rozruch" gdy cięgło sterowania nie jest w pozycji STOP sprężyna regulatora ściąga listwę do pozycji, gdy dawka paliwa jest maksymalna. Jeśli w tym układzie jest też coś źle, to listwa nie przesunie się w stronę dawki maksymalnej. Moze to nie mieć wpływu na pracę silnika, ale w przypadku rozruchu znaczenie ma.

 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9234

Może, walczyłem z tym u sąsiada w C-360, listwa nie wracała do położenia i trzeba było rano kilka obrotów silnika do uruchomienia ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W ruskiej pompie nazywa się to wzbogacacz.  Doje większą dawkę paliwa ale tylko gdy pompa wtryskowa się nie kręci a gaz jest ustawiony na maxa.

Coś dla pragnących wiedzy.

9-1.jpg

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
22 godziny temu, seweryn20 napisał:

Nie miałem na myśli ciągnika O.o

Domyśliłem się, że chodzi o właścicieli i sposoby na okiełznanie ruska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Dnia 18.01.2018 o 08:36, AleksanderX napisał:

Jeszcze trza wiedzieć że silniki MTZ z turbiną o mocy 90-95 KM mają sprężanie 1 :15 i dlatego są bardzo trwałe ale coś za coś  w minisowych temperaturach Trza umieć je umiejętnie uruchomić

O proszę jakie ważne informacje

Dnia 18.01.2018 o 08:38, CowBoy napisał:

Jeśli nie musisz często odpalać polecam wykręcenie świecy płomieniowej i przystawienie opalarki elektrycznej. Odpala bez problemu. Jeśli masz opalarkę już w domu to koszt jest zerowy dodatkowy Plus jest taki że możesz w ten sposób odpalać Prawie każdy ciągnik, minusem jest to że do odpalania potrzebne są dwie osoby. a i opalarka przyda się latem do rozpalenia grilla

A tu druga. O to mi chodziło.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie widać. Dla tego nawet nie wdaję się w dyskusje.

  • Thanks 1
  • Haha 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Tylko co do dawki rozruchowej, to dobra pompa nie potrzebuje pełnego gazu żeby ją włączyć. Tak jest w jednym rusku w naszym Kołchozie, pyk i pali. Albo T25: https://youtu.be/9797UylPg1s

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tak miałem w 4011. na pełnym gazie w zimie nie zapalił a na wciśniętym do połowy nawet przy -15 zagadał.

A ruski jakoś też na pełnym tylko kręci i kopci a jak puścisz gaz to zaczyna szczekać.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Czytałem kiedyś o twoim przypadku na elektrodzie w jakimś temacie o Ostrówku a mówią że Diesla nie można zalać...

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No jak nie można...  Można. Bo gdzie przy długim kręcenia w dieslu podziało by się paliwo? W komoże sprężania sobie pływa w najlepsze. Nawet na pracującym silniku może chlapać w komorze a część trafić do oleju jak wtryski leją. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Przy nadmiernej dawce paliwo już się nie rozpyla tak dobrze, szczególnie jak już wtryski nie najlepsze i do tego ropa taka sobie. Ale dla innego przykładu mój mały silnik Petter Diesel ma specjalną strzykawkę rozruchową, wlewa się do niej przed odpaleniem paliwo i wciska tłoczek, zapala od jednego pociągnięcia. Bez tego można się nieźle zmęczyć nawet latem.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/710680-silnik-petter-diesel-ac1/

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Panowie, szybkie pytanko, bo pierwszy raz takie coś spotkałem. Podczas grzania grzałką wylatuje płyn z chłodnicy. Po odpaleniu też trochę kapie. Płyn jest wypychany do tego stopnia że kratki w chłodnicy są odkryte. Wymiana korka coś pomoże? Tyle ruskich co robiłem, nie widziałem czegoś takiego.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pierwszy raz coś takiego słyszę....

Przejrzyj grzałkę czy zawalona syfem nie jest. Jeśli nie będzie w niej cyrkulacji to  może zagotować płyn a para wyciśnie go z chłodnicy.

  • Thanks 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Grzałka jest zupełnie nowa, jego stara grzałka teraz siedzi po naprawie w moim Turbo-rusku. Wymienimy korek i zobaczymy co to da.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Taka grzałka ma termostat ???O.oO.o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tak. Grzałka z niebieską pokrywką przynajmniej ma wbudowany termostat i jeśli się nie mylę przy 40-tu stopniach  wyłącza grzanie. Może być do prądu podłączona non stop.

tak myślę co Radio napisał i może mieć rację. Płyn w grzałce wymienia się  grawitacyjnie,  termostat jest też po to by wyłączyć gdy zimny płyn nie  podmieni w grzałce gorącego. Jeśli termik nie działa płyn zagotuje się w samej grzałce wypychając korkiem. Trzeba by sprawdzić czy nadmiernie się nie rozgrzewa. Normalnie da trzymać rękę na grzałce.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj