Marcin1987

Odpalanie Mtz-a zimą

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
agromatik    1029

A ja olałem całe ledy bo i tak nie zastąpią porządnego alternatora. Od prawie dwóch lat mam bosch 120 A i nie zamienił bym go na żaden inny ruski.

 

Nawet altek z poloneza jest o niebo lepszy od tego dziwoląga ruskiego, który nawet maksymalnego obciążenia fabrycznego nie rekompensuje. W jednym mam boscha, a w drugim właśnie z poloneza, problem z brakiem prądu znikł. Świeca Twojego pomysłu działa i spełnia zadanie znakomicie :D.

 


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Masz rację. Świeca to może nie mój pomysł ale jako tako działa. Mój ruski i tak ciężko pali nawet ze świecą. Trudno powiedzieć dla czego.

Chociaż nawet nie wiem czy jest jeszcze dobra a ja nieświadomie odpalam bez wspomagacza?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Iwany ciężko palą, bo rozrusznik musi kręcić pompę hydrauliczną, skrzynię biegów i napęd WOM. Zróbcie taki eksperyment na mrozie i wyłączcie wszystko, a do rozruchu normalnie wcisnąć sprzęgło. Odpali o wiele lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Z tego wszystkiego pompę i wom można na przełączniku 540/1000 dać na luz czy zależne/ niezależne z tym że to pierwsze mega upierdliwe.

Mój ogólnie kręci tylko jakoś ciężko ma zaskoczyć. Gazem ruszasz i kręcisz to raz beknie na puszczonym  potem zaś wciśniętym. Ogólnie mi to nie przeszkadza bo i tak włączam grzałkę. Przeboje z rozrusznikiem przeszedłem i serce mnie normalnie boli jak słyszę prace zamarzniętego silnika. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

Ja wyłączam pompę od hydrauliki w zimie, jak potrzebuję, to załączam po pierwszym rozruchu. No i obowiązkowo sprzęgło. WOM też mam wyłączony jak nie używam (u mnie jest taka opcja)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja pompę kiedyś na próbę wyłączyłem ale silnik kręcił identycznie to ot olałem. Wom można rozłączyć w dwóch miejscach. Ogólnie po grzałce pali jak by był dopiero co zgaszony to nie ma sensu się tym bawić. Sprzęgło to podstawa  bez względu na porę roku.  Może czasem w lecie zdarzy się z lenistwa spod koła odpalić....


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    185

WOM mam wyłączony, sprzęgło to tak jw. podstawa w każdym pojeździe który je posiada, pompy hydrauliki nie wyłączam przy tych mrozach które były bo później dość trudno ją włączyć. U mnie jest jeszcze pompa od smarowania skrzyni biegów (1025) i w te mrozy kręcił że aż bujało ciągnikiem. Fakt że jeszcze nie mam 1000mth, akumulatory trzyletnie ale też nie cudo bo Agropart. Kusi mnie aby do silnika zastosować półsyntetyk ale się trochę obawiam, że może się nie sprawdzić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A dlaczego się nie sprawdzi? Możesz zalać nawet syntetykiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Co z nimi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

<p>Z tym półsysntetykiem to jeden wielki mit. Jak ciągnik nie ma 30 czy 40 lat od remontu, spokojnie wytrzyma półsyntetyk.</p>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    185

Może na wiosnę spróbuję, szkoda że nie mam wskaźnika ciśnienia oleju silnikowego...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Elektrotechnik ,ja do ciebie rozrusznik przywioze  bo to jedyny problem w moim pali od strzała tylko bediks szwankuje a swieca pod rozruch podłączona wiec jak przepusci to całe grzanie jest bez sensu a podgrzny pewnie miał by lrzej

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja muszę sobie świece żarowe podłączyć pod przekaźnik czasowy. Teraz są podłączone pod zapłon stacyjki i nie jest to dobre rozwiązanie. Ostatnio coś skleiło i grzały cały czas aż zaczęło się coś dymić!!!


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Jestem ciekaw czy w nowym jest czasówka jak grzeję to tylko kontrolka miga że jest gotowa do użycia 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie zamontuje czasówkę ustawię na 30sec (to spokojnie wystarczy, żeby go odpalić) i zrobię z tego osobny obwód poza stacyjką. Po zgaszeniu kontrolki, odpalanie kluczykiem. To rozwiązanie mogłoby zostać ale z jakimś sygnałem dźwiękowym bo jak słonko zaświeci to nie widać że żarzy się kontrolka. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

podłączyc go pod brzęczyk od cisnienia oleju ,bo i tak go nie slychac jak silnik pracuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Czy mógłby ktoś wrzucić foto jak w nowych belarach są zamontowane świece żarowe w głowicy i czy orientuje się ktoś czy głowice d-240 dałoby się tak przerobić? Bo mnie się wydaje że głowica będzie taka sama tylko otwór dodatkowy i tyle.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

A jaki masz zalany olej ? Mój na CC40 miał tak samo, zalałem turdusa i tej zimy jest dużo lżej kręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

Ja to na szczęście od 15 lat mam 1614, pozbyłem mtz-ta . Wtedy lało sie CB, albo CD Tam pasuje szybkoobrotowy rozrusznik. On na -20 z konkretnej góry nie chciał sie stoczyć, a bywało ponad - 30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

No i klapa. Jeden wieczór pracy z oświetleniem i pol godziny na światłach bez ładowania i nazajutrz nie odpalił. Dopiero po podłączeniu fiata pandy zakręcił jak trzeba i odpalił. Myślę, że te akumulatory są po prostu oszukane i nie dają takiego prądu rozruchu jak trzeba. Kupić trzeba prostownik z opcją rozruchu myślę. Porządny prostownik się przyda :

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No i się zaczyna maskowanie syfa pudrem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj