Marcin1987

Odpalanie Mtz-a zimą

Polecane posty

seweryn20    825

No a iskra płomieniowa na rozgrzanie żarnika nie potrzebuje nawet 10 sekund.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinl43    7

witam, panowie świece w mtz 550 połączone są równolegle, tak? gdzie mogę kupić ten bezpiecznik od świec?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9229

Świece w MTZ550 połączone są szeregowo, ostatnia jest podłączona do masy.

w układzie są dwie opornice - kontrolka na desce rozdzielczej i opornik główny pod maską. Który potrzebujesz ?

Kontrolka do świecy płomieniowej nie jest tożsama z kontrolką świeć żarowych, przynajmniej w/g katalogu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19705

kontrolka od świec żarowych ma sporo mocniejszy drut oporowy przez co jest mocniejsza, tej drugiej praktycznie niema szans dostać chyba, że gdzieś w starych zapasach magazynowych, sam szukałem praktycznie wszędzie i między innymi dlatego przerobiłem świece

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ja w 550 mam opornicę w desce rozdzielczej, To chyba jest taka sama jak we Władimircu do żarowej Ja szukałbym na szrotach ciągnikowych, gdybym potrzebował, w sumie jak można przepalić taki drut?

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pep14    29

Ja mam problem z odpalaniem innego typu. Po przekręceniu kluczyka słychać jedynie "tyknięcie" jakby w automacie rozrusznika. Wymieniłem przekaźnik między stacyjką a rozrusznikiem i nie pomogło. Dodać muszę że nie dzieje się tak zawsze, około raz, dwa razy na dziesięć odpaleń. Rozrusznik ma niecały rok ( JUBANA). Macie jeszcze jakieś pomysły co może być przyczyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2354

wymien wyłacznik , u nas nazywa się to bendiks a w praktyce to mały włącznik nad rozrusznikiem


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Ja najpierw proponuję rozebrać i wyczyścić rozrusznik a nie pchać się w koszty.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9229

Przyczyna może też tkwić w wyłączniku masy, tydzień temu wymieniałem wujowi. Tylko "tyk" i nie kręcił, a działo się to raz na X zapaleń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

wymien wyłacznik , u nas nazywa się to bendiks a w praktyce to mały włącznik nad rozrusznikiem

Bendix to zębatka ze sprzęgłem jednokierunkowym zazębiająca z wieńcem kola zamachowego a nie elektromagnes z "włącznikiem".


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19705

probował ktoś odpalic swoje ustrojstwo w te mrozy??

Mój 50 jawet nie dygnie-aku 170,rozrusznik szybkoobrotowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Paliłem wczoraj. Grzała 30 minut i poszedł jak złoto. Bez niej ciężko odpala. 

Wspomaganie ruszyło dopiero po kilku minutach a biegi chodziły jak synchronizowane. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Ja założyłem grzałkę, ale nie odpalił. Grzałem ponad 2 godziny. Baterie 2x6v 190Ah - mają pół roku, ale nie mam pewności, że mam dobre ładowanie, bo podłączeniu dodatkowego akumulatora z samochodu - odpalił.
Zabrałem aku do warsztatu i wstępnie ocenili, że są naładowane i również pod obciążeniem trzymają napięcie. Po podłączeniu prostownika jednak ciągną prąd, jak opętane. Zobaczymy, jak je naładują na maksa, czy odpali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja odpalałem wczoraj 552 (-12) ale dzięki świecą żarowym w głowicy odpalił bez problemu. Właśnie tego ustrojstwa nie zamieniłbym za żadne inne rozwiązanie łącznie z grzałką wody. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Ja założyłem grzałkę, ale nie odpalił. Grzałem ponad 2 godziny. Baterie 2x6v 190Ah - mają pół roku, ale nie mam pewności, że mam dobre ładowanie, bo podłączeniu dodatkowego akumulatora z samochodu - odpalił.

Zabrałem aku do warsztatu i wstępnie ocenili, że są naładowane i również pod obciążeniem trzymają napięcie. Po podłączeniu prostownika jednak ciągną prąd, jak opętane. Zobaczymy, jak je naładują na maksa, czy odpali.

 

A ja nie mam pewności czy instalacja u Ciebie nie potrzebuje przeglądu.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Grzała robi robotę jakiej nie zrobi żadna świeca żarowa ani płomieniowa. W największe mrozy pali jak złoto bez katowania rozrusznika czy aku.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

W ten mróz ja kto nie musi niech nie odpala, szkoda silnika.

 

Gdzieś kiedyś wyczytałem o przeróbce zwykłego MTZ na świece w głowicy, tak jak w aucie, paluszkowe.

To chyba na agrofoto było, że ktoś  dorobił w głowicy gniazda.... Pomożecie w tej sprawie?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Grzała robi robotę jakiej nie zrobi żadna świeca żarowa ani płomieniowa.

Tu się zgadzam w 100% i każdemu polecam do ciągnika (nie zależnie od marki) który jest często używany zimą, bez względu na warunki.

Ma tylko jedną małą wadę, potrzeba trochę czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A takie pytanie z innej beczki jak mam zdjętą głowicę a w bloku była zalana woda ale została spuszczona lecz widać ją było jeszcze w tych pionowych kanałach dziś sprawdzałem była już zamarznięta to może się coś stać dla bloku? 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

No chyba dla sportu nikt nie odpala, tylko jest potrzeba...

A mi się czasami zdarza tak dla spróbowania jak palą w niskich temp. Ale ten jeden który jest potrzebny musi odpalić zawsze!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj