Marcin1987

Odpalanie Mtz-a zimą

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
yuras23    7

witam. ja też mam problem z zapalaniem belarusa ale już na wtrysku CR z silnikiem mmz grzanie świec nie wiele pomaga raz że już przy 0 stopni zapala jak by był zapowietrzony a dwa że parafina zatyka filtry zastanawiam się nad przepływowym podgrzewaczem paliwa monotował to już ktoś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Chodziło mi o grzanie grzałką ,o tym pisał Seweryn.

O paliwo staram się dbać i przed mrozami tankuje niby zimowym i nic się nie dzieje złego ,ciekaw jestem co by było jak by zamarzło ,tym bardziej że pompę mam czeską.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
flywin    1

czeska pompa nie jest zbyt dobra Motorpalu padła mi już 2 razy w Zetorze 7211 :)

jednak wole pompy MMZ lub CR Bosch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W starszych mtz-tach paliwo w czasie pracy silnika krąży pomiędzy pompą wtryskową, zasilającą i filtrem paliwa. Tylko tyle co z przelewu wtryskiwaczy trafia do baku. Obieg jest mały i szybko rozgrzewa się to co krąży w pompie i filtrze dla tego jest mała szansa na osadzenie parafiny na filtrze. W nowszych powrót pompy wali prosto do baku a zanim rozgrzeje ponad 100 litrów zdąży zakleić filtr. Tak to niby wygląda. Podgrzewacz jest do kupienia. nawet nie jest taki drogi nie wiem tylko jak się to ma do skuteczności.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
flywin    1

w nie których autach np Mazda 6 występuje fabrycznie podgrzewacz paliwa. z tego co widziałem silnik lepiej pracuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

nie tylko w mazdach. W wielu atuch z CR jest grzalka w filtrze paliwa.

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yuras23    7

z tego co znalazłem na necie filtr wstepny z separatorem wody mann filter który mam założony wystepował też w wersji z pogrzewaczem paliwa i czujnikiem wody ale zaoszczędzili i włożyli najtańszą wersje a kompletny z podstawą nie należy do tanich bo ok 1200zł do tego trzeba by było to podłączyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co robicie z tym kablem od grzałki? Dla mnie to jakaś porażka. Czy nie lepiej było to zakończyć stałą wtyczką jak w kosiarce do trawy? Podchodzisz wpinasz przedłużacz i heja...


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    10

Kabla prawie nie widać leży sobie za silnikiem od strony kabiny,a z grzałką można chyba jeździć cały rok, choć jak zakładałem grzałkę to na wzór uszczelki dorobiłem sobie zaślepkę z blachy 5mm, przykręcaną tak jak grzałka. Grzałka kosztuje ok.200 zł, ciągnik stoi na dworze pod wiatą odpalanie przy -17 stopniach, jak w lecie bezcenne :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

mysle ze nie ma sensu jej wyciagac na lato. jak siedzi niech sobie siedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Jutro założę tą grzałkę ,wszyscy wychwalają jej zalety ,zobaczymy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pewien problem nagle przestała mi działać świeca płomieniowa. Jeszcze nie zlokalizowałem problemu, nawet bezpieczniki u mnie rozlokowane są w innych miejscach niż w instrukcji.....

ale nie o tym ...

 

Namyślam się nad kupnem grzałki bloku silnika o której tu mowa, ale u mnie nie ma żadnej zaślepki tzn. jest miejsce niby na tą grzałkę ale blok silnika jest cały w sensie nie posiada żadnej przykręconej zaślepki tak jakby trzeba było dopiero wiercić otwory i jak by tego było mało trzeba by zdemontować zbiornik z płynem do spryskiwaczy szyb bo się chyba grzałka nie zmieści.

Wszędzie czytam : założenie grzałki zajmuje ok 10 min odkrecamy zaślepkę i przykrecamy grzałkę .... to chyba nie u mnie.

 

Mój ciągnik to mtz belarus 952.2 sprowadzany bezposrednio z fabryki...

Edytowano przez mariusz85zmc

Z wykształcenia jestem informatykiem (naprawa pc), dopiero od trzech lat zmagam się z trudnościami gospodarki. Więc jeśli któreś z moich pytań lub wypowiedzi będą "dziwne" lub niekompetentne czy nieprofesjonalne to z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

zaslepke sie wybija a nie wykreca , przykreca sie dopiero grzalke na 3 sruby. Co do zbiornika spryskiwaczy to nie powiem , musialbys wymierzyc czy wejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak dokładnie się wybija ... do środka ? i czy to jest jakieś trudne w sensie zrobie to samemu ? i oczywiście trzeba wypuścić płyn chłodniczy z bloku .....?


Z wykształcenia jestem informatykiem (naprawa pc), dopiero od trzech lat zmagam się z trudnościami gospodarki. Więc jeśli któreś z moich pytań lub wypowiedzi będą "dziwne" lub niekompetentne czy nieprofesjonalne to z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jak szkoda płynu to lepiej go najpierw spuścić.

Dziurawisz zaślepkę np. śrubokrętem i dzięki temu otworkowi próbujesz ja wydłubać. Można także coś przyspawać np. śrubę za którą się ją wyrwie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

tak dokladnie jak pisze kolega wyzej. Musissz ja wydłubać na zewnatrz. Potem to juz tylko grzalke montujesz , plyn oczywiscie spusc bo szkoda zeby wylatywal na ziemie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak tak piszecie to się wydaje bajecznie proste....

http://allegro.pl/podgrzewacz-bloku-grzalka-1800w-mtz-belarus-pronar-i3914730530.html

 

chodzi mi o tę grzałkę. Warto ?


Z wykształcenia jestem informatykiem (naprawa pc), dopiero od trzech lat zmagam się z trudnościami gospodarki. Więc jeśli któreś z moich pytań lub wypowiedzi będą "dziwne" lub niekompetentne czy nieprofesjonalne to z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

Witam. Mam pewien problem nagle przestała mi działać świeca płomieniowa. Jeszcze nie zlokalizowałem problemu, nawet bezpieczniki u mnie rozlokowane są w innych miejscach niż w instrukcji.....

ale nie o tym ...

 

Namyślam się nad kupnem grzałki bloku silnika o której tu mowa, ale u mnie nie ma żadnej zaślepki tzn. jest miejsce niby na tą grzałkę ale blok silnika jest cały w sensie nie posiada żadnej przykręconej zaślepki tak jakby trzeba było dopiero wiercić otwory i jak by tego było mało trzeba by zdemontować zbiornik z płynem do spryskiwaczy szyb bo się chyba grzałka nie zmieści.

Wszędzie czytam : założenie grzałki zajmuje ok 10 min odkrecamy zaślepkę i przykrecamy grzałkę .... to chyba nie u mnie.

 

Mój ciągnik to mtz belarus 952.2 sprowadzany bezposrednio z fabryki...

Moze w tym ciągniku jest tak jak w moim MTZ1025.3,że otwór do którego przykręca się grzałkę zaślepiony jest przykręcaną przykrywką w której jest otwór zaslepiony z kolei 1/2calowym korkiem.Musisz po prostu odkręcić tą przykrywkę i w to miejsce mozesz przykręcić do bloku grzalkę plynu chłodzącego.Zbiornik z płynem do spryskiwacza szyby musisz przenieść w inne miejsce.Ja mam grzałkę w MTZ82 i jestem bardzo zadowolony.Natomiast 1/2calowy otwór w w/w przykrywce MTZ-a1025.3 wykorzystalem do zamontowania czujnika temp.od MF-a,który jest polączony z dodatkowym wskażnikiem temp.w kabinie.Dlatego,że orginalny wskaznik temp."szaleje" mi od nowości i nie mogę ustalic tego przyczyny.

 

Taką grzałkę mam zamontowaną od kilku lat w swoim MTZ82,sprawuje się znakomicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ooooo o to mi właśnie chodziło. Szanse na to, że się skuszę znacznie wzrastają. Wczoraj swojego kręciłem po dwóch tygodniach postoju i po kilku próbach grzania świecami zaskoczył.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Przed montażem radzę sprawdzić na szczelność, ja poprawiałem po fabryce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj