Skocz do zawartości

Zdjęcie

Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912


477 odpowiedzi na ten temat

#61 Share Henius91

Henius91

    Rolnik z pomorza

  • Moderator Galerii
  • PipPipPip
  • 2427 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Kościerzyny

Napisany 10 wrzesień 2008 - 14:34

Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912 znowu troche slabo rozwiniety temat. ludzie nauczcie sie pisac do rzeczy i dokladnie. no ale postaram sie sie odpowiedziec. 902 mialy juz chyba ciut nowsze silniki tzn. nie mialy juz tych duzych deklow z lewej strony i te nowsze 902 mialy juz nowego typu zaczepy transportowe i zcieta maske.
"Ernte gut, alles gut" ...:::KRONE:::...
Valtra - Individually Yours

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912 Dzisiaj, 23:40
  •  

#62 Share binek

binek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 530 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska

Napisany 10 wrzesień 2008 - 19:30

Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912 902 miało nowszy typ tylnego zaczepu ale maska jest prosta z tym że światła osadzone są w antrapie. Inny lewarek od zmiany biegów (szosowe,polowe) umieszczony z lewej strony siedzenia, a nie jak w 385 po środku. Z innych szczegółów to 902 ma zegar od poziomu paliwa czego osiemdziesiątka nie ma. Na pewno jest jeszcze kilka rzeczy ale nie pamiętam ;)

#63 Share iron

iron

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1395 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kłodzko

Napisany 10 wrzesień 2008 - 20:06

Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912 385 nie ma pompki wspomagającej, starszy typ silnika, różnił on się min.pompą wtryskową blokiem,pompą olejową, miał chłodnice oleju z boku silnika i jeszcze kilka rzeczy było innych

#64 Share mateunia19

mateunia19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów

Napisany 30 kwiecień 2009 - 19:53

Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912 wznawiam temat od nowa....
w zimie zrobiłem mały remont silnika bo myślałem że to jest jego wina że ciągnik ma problem z pługiem 4X30 a nawet 3X30. dziś pierwszy raz od Remontu miał ciężej i problem powrócił a raczej cały czas ciągnie się otóż jechałem ciągnikiem
z przyczepą z obornikiem górka na drodze i ciągnik się dusi schodzi z obrotów, tak samo z pługiem na równym jako tako idzie ale pod górkę już się dusi schodzi z obrotów i tyle.... na pewno nie są to filtry... brud w baku czy zatkane przewody a i jeszcze gdy chodzi z obrotów to nie puści dymku nawet....
wyczytałem na tym forum że może być to zapłon, kont wtrysku, rozrząd... I jak się ustawia zapłon??? kont wtrysku ustawia się na wtryskach??? nawet jest większa dawka na wtryskach ustalona dwa razy były sprawdzane po remoncie i są ok tzn były wymienione na nowe a potem drugi raz wymontowane i też sprawdzone...
jest jakiś sposób żeby sprawdzić ustawienie rozrządu bez rozkręcania???
pompa paliwa jest raczej ok..

#65 Share K1ROVEZ

K1ROVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jeleniej Góry

Napisany 30 kwiecień 2009 - 20:25

Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912 W firmie w której byłem kiedyś na praktykach też mieli podobny problem: U 912 miał mniej więcej tyle mocy co C 360 (to było widać np. na drodze: oba ciągały takie same opryskiwacze...). Pompa i wtryskiwacze były zrobione (porządnie), sprężanie też było dobre, kręciłem pół dnia kluczem za wał, żeby sprawdzić czy koła rozrządu są dobrze ustawione (są takie same przy silniku 4-ro i 6-cio cylindrowym, ale mają w innych miejscach znaki - trzeba wiedzieć które znaki są do czwórki, a które do szóstki, żeby dobrze to ustawić) i okazało się, że było ustawione dobrze. W końcu okazało się, że przyczyną jest wyrobiony wałek, który napędza pompę wtryskową - był tam nieznaczny luz (naturalne zużycie) i ciągnik dostawał tyle paliwa co trzeba, ale nie dokładnie wtedy kiedy trzeba... Po wymianie tego wałka wszystko wróciło do normy i ten ciągnik przestał odstawać od innych 'czwórek" w firmie.
Więc może po prostu to stało się też u Ciebie, jeśli jesteś pewien, że inne przyczyny wyeliminowałeś to sprawdź to. Ale radzę poszukać dobrego mechanika, który zna się na tych silnikach...
good God damn and other such phrases...

#66 Share wpsowa692

wpsowa692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krośniewice

Napisany 30 kwiecień 2009 - 21:37

Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912 sprawdź filtr powietrza,sprawdź też zawór przelewowy pompy masz go na pompie albo na obudowie filtrów paliwa.

#67 Share mateunia19

mateunia19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów

Napisany 01 maj 2009 - 07:45

Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912

W firmie w której byłem kiedyś na praktykach też mieli podobny problem: U 912 miał mniej więcej tyle mocy co C 360 (to było widać np. na drodze: oba ciągały takie same opryskiwacze...). Pompa i wtryskiwacze były zrobione (porządnie), sprężanie też było dobre, kręciłem pół dnia kluczem za wał, żeby sprawdzić czy koła rozrządu są dobrze ustawione (są takie same przy silniku 4-ro i 6-cio cylindrowym, ale mają w innych miejscach znaki - trzeba wiedzieć które znaki są do czwórki, a które do szóstki, żeby dobrze to ustawić) i okazało się, że było ustawione dobrze. W końcu okazało się, że przyczyną jest wyrobiony wałek, który napędza pompę wtryskową - był tam nieznaczny luz (naturalne zużycie) i ciągnik dostawał tyle paliwa co trzeba, ale nie dokładnie wtedy kiedy trzeba... Po wymianie tego wałka wszystko wróciło do normy i ten ciągnik przestał odstawać od innych 'czwórek" w firmie.
Więc może po prostu to stało się też u Ciebie, jeśli jesteś pewien, że inne przyczyny wyeliminowałeś to sprawdź to. Ale radzę poszukać dobrego mechanika, który zna się na tych silnikach...


Dosłownie ma porównywalną moc z 360.... sprawdzę to w najbliższym czasie.... dużo jest rozkręcania aby wymienić ten wałek??


co do filtru to sprawdzam go kilka razy na rok i jest czystusieńki....

#68 Share K1ROVEZ

K1ROVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jeleniej Góry

Napisany 01 maj 2009 - 20:27

Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912 Nie wiem co dla Ciebie znaczy 'dużo'. Wtedy cały ten ciągnik był rozebrany, bo robiliśmy w nim jeszcze sprzęgło, przetoczenie koła zamachowego, wzmacniacz i wałek WOM. Na pewno trzeba zdjąć pokrywę rozrządu i pompę wtryskową chyba też, to raczej zadanie dla mechanika silnikowca, chyba, że masz praktykę w 'tych' sprawach.
Niestety tak dokładnie to Ci nie powiem, bo to było z pięć lat temu, tam było dwóch mechaników z dwudziestoletnim stażem w robocie przy dużych ciągnikach i ciężarówkach, a ja po prostu robiłem co mi w danej chwili kazano... :)
Ten ciągnik zrobiliśmy wtedy 'mechanicznie' (to wszystko co wymieniłem) w trzy dni, i to na luzie, no a potem to było jeszcze picowanie, malowanie, instalacja el. i takie tam szczegóły...
good God damn and other such phrases...

#69 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 02 maj 2009 - 11:54

Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912 mateunia19 taki tylko moj domysl, ale jak sie okazuje juz nie jeden raz okazal sie strzalem w 10. Sprawdzales czy w zbiorniku nie tworzy sie podcisnienie? Nawet u mnie na wiosce kilka ciagnikow odmawialo posluszenstwa, lacznie z naszym 360. Objawy na ogol podobne przy duzym obciazeniu brak mocy i silnik nie wkreca sie na obroty. Sasiad po remoncie 360 4 razy pompe paliwowa zawozil do fachowcow. Za kazdym razem objaw taki sam. Raz bylem przy tym jak przy orce silnik nie mogl zlapac wiecej jak 1200 obr/min i dusil sie. Osobiscie odkrecilem kolek od zbiornika paliwa i jak reka odjal silnik ozyl.

Sprawdz na poczatku jeszcze to.

#70 Share mateunia19

mateunia19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów

Napisany 02 maj 2009 - 19:24

Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912 dziś zdjąłem pokrywę rozrządu.... chciałem się spytać o ustawienie rozrządu... bo u mnie mi się nie podoba zębatka od pompy paliwowej ponieważ znaki nie nachodzą na siebie tzn... znaki się mijają o jeden ząbek....
Drugie co zauważyłem zębatka od pompy paliwowej ma luz...
u mnie na kole są znaki: 1kropka, 2kropki na jednym zębie, 4 kropki na 2 zębach.... i kreska zrobiona przez mechanika jakiegoś...
i tak: 4kropki na 2 zębach są od pompy paliwowej i mijają się względem siebie o jeden ząb.
2 kropki są względem zębatki co jest na wale korbowym i nachodzą na siebie
kreska jest od trzeciej zębatki i pasują względem siebie a pojedyncza kropka jest wolna
tak wygląda u mnie rozrząd...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912 Dzisiaj, 23:40
  •  

#71 Share K1ROVEZ

K1ROVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jeleniej Góry

Napisany 02 maj 2009 - 20:23

Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912 Tak to Ci raczej nie powiem, nawet gdybym to zobaczył to nie wiedziałbym czy to jest dobrze ustawione (tam są znaki do 'czwórki' i do 'szóstki' - dopiero w nowszych rocznikach nabijali cyfrę 4 lub 6 żeby oznaczyć które są do którego silnika).
Jednak jeśli ciągnik kiedyś pracował normalnie i to się stało w przeciągu upływu czasu, a nie po jakiejś naprawie silnika związanej z rozrządem, to raczej same koła rozrządu są względem siebie dobrze ustawione, bo same przestawić się nie mogły.
Nie wiem jak duży jest ten luz na napędzie pompy wtryskowej, bo raczej zbyt duży to być nie powinien.
Myślę, że najlepiej będzie jeśli zobaczy to jakiś dobry mechanik, który ma pojęcie o tych silnikach i będzie on w stanie ocenić czy istniejący tam luz może mieć wpływ na moment wtrysku paliwa (bo jakiś luz na pewno jest dopuszczony jako norma w tym silniku, bo 'na sztywno' to na pewno też być nie może...).
good God damn and other such phrases...

#72 Share mateunia19

mateunia19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów

Napisany 03 maj 2009 - 09:02

Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912 Raczej wymienię dla spokoju może napęd pompy wtryskowej o tym co K1ROVEZ wspominał... jak będę wymieniał ten wałek to muszę uważać żeby go tak samo włożyć???

dziś jeszcze pokręcę kołem i poobserwuje....

#73 Share K1ROVEZ

K1ROVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jeleniej Góry

Napisany 03 maj 2009 - 12:57

Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912 Musisz uważać żeby nie przestawić rozrządu, ani pompy wtryskowej, wszystko musi pozostać w poprzednim położeniu (przyjmując, że jest ustawione dobrze).

A tak z innej beczki to znajomy miał kiedyś też podobny problem w U1204 (zaczął mu z czasem tracić moc) i tam okazało się, że zużył się wałek krzywkowy rozrządu i to sprawiało, że zawory otwierały się nie do końca tak jak powinny...

Ale z tym ustawieniem to pilnuj, żeby nic się nie przestawiło jeśli chcesz za to zabierać się samemu.
good God damn and other such phrases...

#74 Share mateunia19

mateunia19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów

Napisany 03 maj 2009 - 17:04

Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912 kurcze ale kretyn ze mnie... filtry paliwowe dość często wymieniałem bodajże w trzy lata 2 razy i nie było ani grama brudu, wszystkie przewody paliwowe dobre tzn czyste i z jakieś 3 lata już nie zaglądałem do tego malutkie filterka pod bakiem. Ale dziś zajrzałem, Myślałem że tam też będzie czyściusieńki, ale się myliłem połowa tego pojemniczka była załadowana rdzą.... z baku. Ale jak się spojrzy to wyglądało że bak jest czysty jak łza.... to do rozrządu się nie dotykam a raczej wałka napędu od pompy paliwowej... jutro wszystko składam i pucuje bak. Dzięki za wszystkie rady i sorki za moją głupotę heh... pozdrawiam... teraz musi być lepiej heh....

#75 Share K1ROVEZ

K1ROVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jeleniej Góry

Napisany 03 maj 2009 - 18:19

Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912 Jeśli będzie lepiej to super.

Swoją drogą to dobrze, że wpadłeś na to teraz, a nie dopiero po kompletnym rozebraniu silnika i stwierdzeniu, że wszystko wygląda normalnie... :)

Powodzenia!
good God damn and other such phrases...

#76 Share mateunia19

mateunia19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów

Napisany 03 maj 2009 - 19:20

Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912 lepiej wcześniej niż wcale....heh....

#77 Share kombinator18

kombinator18

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 888 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:N-ce

Napisany 03 maj 2009 - 19:40

Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912 Dawaj znac czy wszystko smiga jak nalezy.
Paru osobom sie to napewno przyda :)


Pozdro
DROGIE HOBBY - ROLNICTWO

#78 Share mateunia19

mateunia19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów

Napisany 05 maj 2009 - 07:14

Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912 mam takie dwa banalne pytania... bo wczoraj skręcałem ciągnik i chcę się upewnić
1. jak wkładałem pompę wtryskową to żeby mi ząbki na siebie pasowały to przekręciłem pompą wtryskową a nie silnikiem... czy w ten sposób czegoś nie przestawiłem w pompie?
2. na wale pasowym są 4 dziurki/wgłębienia czy są one istotne jak się zakłada.? Ewentualnie jak je ustawić??

#79 Share K1ROVEZ

K1ROVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jeleniej Góry

Napisany 05 maj 2009 - 19:21

Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912 Jak jest z tą pompą to nie wiem. Jeżeli niczego nie ruszałeś gdy była zdjęta, to powinna pasować.
Czy nic się nie przestawiło i czy na pewno wróciła do poprzedniego położenia będziesz wiedział jak odpalisz, bo wtedy zobaczysz czy normalnie 'chodzi'.
A co do drugiego to chodzi Ci chyba o koło pasowe na wale korbowym, jeśli dobrze zrozumiałem?
I jeśli dobrze Cię zrozumiałem to te wgłębienia to tylko takie 'otworki' nawiercane w celu wyważenia tego koła pasowego.
Poza tym tam jest chyba wpust lub klin tak więc koło pasowe wału pasuje zazwyczaj tylko w jednym położeniu.
No chyba że ja coś źle zrozumiałem, jak tak to sorry...
good God damn and other such phrases...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912 Dzisiaj, 23:40
  •  

#80 Share mateunia19

mateunia19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów

Napisany 06 maj 2009 - 07:11

Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912 tak o koło pasowe mi chodziło.. wielkie dzięki.. ciągnik wczoraj odpaliłem i chodzi dobrze ale czy będzie miał moc to będę musiał poczekać aż podczepię jakieś większe obciążenie.. Mam nadzieje że będzie dobrze:) dzięki...

Podobne tematy ursus 912