filp3090

problem ze sprzęgłem w mf 3090

Polecane posty

filp3090    0

Witam.

Nie dano kupłem mf 3090 i mam maly roblem,otoż gdy niejest odpalany conajmni j przez kilka dni i jak go pożniej opale to musze odpowietrza sprzeglo, na dodatk nie wiem jak wyregulowac sprzegło. podczas wyrywania pinkow czy wogole przy jakimś dużym obciązeniu (n. przy wyciąganiu drugiego ciagnika zblota) mf zamiast ryc kołamiw ziemi to stoi i tylko gazuje . nie wie jaksie to stalo ze wyciagną zakopanego zetora 7211 iwyrwał okkoło 30 pinków.Proszę o pomoc naprawdę doświadczonych ludzi. Z gury serdezne dzięęęęki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ostro17    6

To masz problem kolego i spory wydatek musisz sprzęgło wymieniać bo sie tarcza tarcza ślizga .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

No widać chyba że sprzęgło ciagnie... jak by było ok to predzej by zgasł niż miał by stać i jeszcze gazować ;) Jak by samo to odpowietrzanie to pewnie była by to wina samego wysprzeglika tam w kabinie co jest a tak to cos przy sprzęgle masz zciachane już. W grę wchodzą tarcze lub docisk że nie trzyma tarczy tylko się ślizga. Ciekawe czy nie ma wycieku jakiegoś i czy to nie jest wina tego... Pod ciagnikiem jak się położysz na przeciw schodków od str wejścia ( nie tam gdzie są biegi) to pod ciagnikiem nad wałkiem który przenosi napęd na przód będzie taki dekielek na 2 lub 4 śruby. Odkręć go tam nie powinno nic być bo to otwór właśnie do sprzegła i tam wszystko będzie widać :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
filp3090    0

Lukash

a wiesz może ile tych tarczy tam jest i jaka bylaby ich cena oraz docisku?

Edytowano przez filp3090

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilK199    9

Tarcze kolego masz jedna i kosztuje cos kolo 800 zetow . Docisk mozliwe ze nie bedziesz musial wymieniac, a wystarczy tylko lekko go przetoczyc, jak Ci sie zapowietrza to tak jak koledzy wczesniej pisali skonczyly sie uszczelniacze na wysprzegliku lub powoli pompka siada, z tego co pamietam to nie reguluje sie tego sprzegla...


Ursus:360, 360 3P,Białoruś JUMZ koparka rolnicza,MF 595 MKII MP:)
a w przyszłości Fendt(612 145KM) lub MF(8110-8120,135-145KM):)
Jeśli jesteś z okolic Wielunia i Sieradza napisz:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43
http://pokazywarka.p....pl/umqiou/��Te uszczelnienie sprzęgła pasjom od siłownika wywrotu , Całom tuleje bierzesz do zakładu naprawiający hydraulikę pomierzywszy i pobiorą koszt 100zł a nie 600 lup 1000.Jak myślisz tym jeździć długo u siebie to wymień i docisk słaba silą docisku (tego nie sprawdzisz) plus tarcza na listkowym i łożysko oporowe.Ocenisz jak rozbierzesz traktor . Edytowano przez JANCZAK1176

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Tak jak kolega mówił tarcza jedna i cenowo to też mozesz zobaczyć na allegro i porównać z cenami w sklepie typu Korbanek i będziesz wiedział co się bardziej opłaci a reszta to też jak przedmówca mówił ;) Zobaczysz i sam ocenisz co do wymiany czy regeneracji :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
filp3090    0

No widać chyba że sprzęgło ciagnie... jak by było ok to predzej by zgasł niż miał by stać i jeszcze gazować ;) Jak by samo to odpowietrzanie to pewnie była by to wina samego wysprzeglika tam w kabinie co jest a tak to cos przy sprzęgle masz zciachane już. W grę wchodzą tarcze lub docisk że nie trzyma tarczy tylko się ślizga. Ciekawe czy nie ma wycieku jakiegoś i czy to nie jest wina tego... Pod ciagnikiem jak się położysz na przeciw schodków od str wejścia ( nie tam gdzie są biegi) to pod ciagnikiem nad wałkiem który przenosi napęd na przód będzie taki dekielek na 2 lub 4 śruby. Odkręć go tam nie powinno nic być bo to otwór właśnie do sprzegła i tam wszystko będzie widać :)

 

Lukash a mógłbyś (jeśli sie da) dokladniej opisac jak wygląda ten wysrzęglik i gdzieon się znajduje.nie wiem za bardzo, bo pierwszy raz mam do czynienia z takim ciągnikiem.

aha i jescz mam takie pytanie czy to prawda ze nie moge go odpalac na zapych i jeśli chem go zgasic to rewers nie może byc na luzie i kiedy chcem przełączyc rewers z A na B to traktor musi byc zgaszony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6383

Podaj namiar wyślę instrukcję bo pisać trzeba by.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Nie :D Rewers zmieniasz ale na postoju- gdy ciagnik stoi a nie jedzie ;) Co do odpalania to swojego odpalałem ze 3 razy gdy się dobrze zapowietrzył i zapalił bez problemu ale jeśli miał byś go holować to tylko na pracującym silniku bo można zatrzeć skrzynię ( bynajmniej tak mi mówił znajomy mechanik).

Wysprzeglik robiłem w swoim też ;) Po kolei:

Otwierasz lewy boczek ( od strony sprzegła) i będzie taki jak by cylinderek ( od hamulców po drugiej stronie są podobne tyle że 2) . Odkręcasz te dwa przewody co do niego dochodzą tam pewnie poleci trochę oleju ale podniesiesz je do góry i przestanie. Potem odkręcasz ten wysprzęglik (chyba śruby na klucz 14 lub 17) i w kabinie odkręcasz tą obudowę co jest pod deską rozdzielczą i odpinasz pedał sprzegła od wysprzeglika. Będzie zapiety na bolczyk i zawleczkę. Potem wyjmujesz wysprzeglik a dalej to trzeba go rozebrać i zobaczyć w jakim stanie jest ta gumka ( chyba zielony kolor) co trzyma olej no i reszta w jakiej kondycji. U mnie puszczała olej na kabinę że do srodka lekko się sączył. Potem jak już zrobisz (są gotowe zestawy naprawcze na allegro) to składasz po kolei no i odpowietrzasz przez naciskanie zaworka pod kabiną na przeciwko komputera ( pewnie będzie siedizała na nim zaślepka a w samym zaworku wciska się środek) no i potrzebna Ci będzie druga osoba która wciśnie sprzęgło kieyd ty będziesz odpowietrzał :) Jeśli coś przeoczyłem lub źle podałem to przepraszam i proszę poprawić :) Myślę że w miarę zrozumiale wytłumaczyłem i nie powinieneś mieć z tym problemu :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Łukasz no wydaje sie ze tak powinno byc, tylko z tym odpowietrzaniem to przeciez mozna samemu robic, Zapala sie ciagnik i idzie sie do tego zaworka upuszcza sie 300-500ml i jezeli wszystko jest ok to powinno byc w porzadku:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
filp3090    0

wielkie dzuęki Lukash, jusz rozumiem -podobnie jak w zetorze .Co ja bym bez Ciebie zrobił?..... :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

@micro16 opisałem tak jak robiłem u siebie :)

@filp3090 na pewno ktoś inny by Ci podpowiedział bo na forum jest dużo osób które wiedzą ze 3 razy tyle co ja na temat tylko tych ciągników nie mówiąc o innych rzeczach ;)

O właśnie a jeszcze zapomniałem wcześniej dopisać:

Co do tego gaszenia to ja zostawiam zawsze na B do przodu i przycisk wciskam ( aby był na wysokim zakresie-szybsza jazda) bo w razie jak by przyszło odpalić no to wbijesz 4 i leci a na niższym zakresie już trudniej, ale to chyba nie ma znaczenia bo już kiedyś sam o to pytałem i ktoś tu na forum mówił e to nic się ma bo sprzegło jak wciskamy to odłącza sie cała skrzynia więc nie obciaża to silnika :) Tyle mi na ten temat wiadomo :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6383

To co kazaliście mu wyjąć to pompka sprzęgła. Wysprzęglik to tłok który wypycha łożysko dociskowe i naciska na docisk sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Widzisz :D Cyrki tu wychodzą ale to wynika tylko z naszej nie wiedzy ;) Ale to też może pomóc żeby trzymał olej w sobie ( bynajmniej u mnie jak było rozwalone no to sprzęgło wpadało a wymiana pomogła i jest już normalne) . A dokładniej to musze się przyjżeć w instrukcji napraw i jak coś mi to powie to postaram się tu napisać ewentualnie jakieś zdjęcie z tym wstawić :)

 

EDIT: Dla speedshift czyli jeden półbieg http://naforum.zapod...e529f0.jpg.html ( niektóre rzeczy zagryzdałem bo były nazwami prywatnymi moimi i nie chcę ich pokazywać :D )

Ten wysprzęglik to chyba ta część do której dochodzą te przewody tak ?

Edytowano przez Lukash3060

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin20mp    0

co do sprzegła to wysoki koszt same uszczelniacze to koszt 1500 do 2500 zl to nie bajki jeśli masz wysprzęglik gdzie niema wymiarów pierścieni to znaczy rze nie występują w sprzedarzy potrzeba wymienić caly wysprzęglik koszt to od 7500 ...to nie głupoty prawdan pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Zajżałem dziś do sprzegła bo i tak mam rozpołowiony ciagnik, tarcza 90% doscisk jeszcze też w porządku jeden uszczelniacz od góry pęknięty jakies 3-4 cm. Patrzyłem tarcza nowa 450zł, doscisk 880 zł razem 1320 jeśli miał bym nowe zakładać. Same te gumy nie wiem nie patrzyłem na typowych stronach z czesciami a na tych popularniejszych jak a****ro nie mogę namierzyć ;) Te wymiary podane są na nim ? ( tam są jakieś napisy ale nie patrzyłem na nie)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilK199    9

Tarcze to poszukaj inna i troche drozsza... tak tylko doradzam zebys nie musial drugi raz go rozpolawiac.


Ursus:360, 360 3P,Białoruś JUMZ koparka rolnicza,MF 595 MKII MP:)
a w przyszłości Fendt(612 145KM) lub MF(8110-8120,135-145KM):)
Jeśli jesteś z okolic Wielunia i Sieradza napisz:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Mam nowe sprzegło ;) Ceny napisałem tylko orientacyjnie ;) Tarcza ma 90% więc jest prawie nowa i jeszcze 5 lat powinna chodzić przy moim użytkowaniu :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fillipp    0

Panowie jestem tu nowym użytkownikiem mf 3085 i mam pytanie czy po podniesieniu podnośnika, przełącznik podnośnika na czas pracy lub transportu powinienem przełączyć na środkową pozycję czy może zostać w górze, to samo pytanie jeśli chodzi o opuszczony podnośnik dźwignia na środek (neutral) czy nie ma różnicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Podnosisz to w górę zostawiasz, jeśli jedziesz w dłuższą drogę pokrętło prędkości opadania na kłódeczkę ;) Opuszczanie to samo na dole zostaje i wtedy EHR steruje podnośnikiem w pracy, na neutralu nie działa ;)

  • Like 1

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ThePerkins    928

To co pisali to jest wysprzęglik. Lukash3060, miałem to samo też do kabiny leciało.. Ale ja kupiłem nowy wysprzęglik bo mój mechanik od tego co kupiłem go powiedział że się nie opłaca. A regulacja sprzęgła jest. Jak masz wysprzęglik to masz taką śrubę z takim dziwnym uchwytem ( on jest za deską więc nie musisz wychodzić) i ją trochę wykręcasz ( nie wiele). Mi to pomogło wcześniej nie dało się prawie biegu wsadzić. Podnośnik do jazdy to na neutral zostawiam.

Edytowano przez ThePerkins

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

NIe.. mi do kabiny nie leci ;) Do kabiny jak leci to z pompki ;) zestaw naprawczy koło 100 zł ;)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez robigal
      Witam,
      przeszukałem forum i nie znalazłem konkretnych odpowiedzi.
      Posiadam MF 3090 i w nim jest świeca płomieniowa.
      Jak długo należy podgrzewać, na desce nie ma żadnej kontrolki która by wskazywała że świeca jest już wystarczająco podgrzana.
       
      Jak ewentualnie sprawdzić świece?
    • Przez rafalpronar82a
      montuje sprężarkę w mf 3090 silnik perkins i nie wiem gdzie podłączyć obieg oleju powrót znalazłem ale skąd wziąści ciśnie myślałem o czujniku oleju wstawić trójnik ale czy nie spadnie mi ciśnie oleju w silniku skąd jest brany oryginalnie obieg oleju do sprężarki ?
    • Przez artur01
      Witam szanowne grono forumowiczów,
      z racji tego że ciągnik ma bardzo duże problemy z odpaleniem chciałbym zdemontować pompę wtryskową w Mf 3090 i zawieść do sprawdzenia lecz nie do końca wiem jak się do tego zabrać aby czegoś nie uszkodzić. Mam na myśli tutaj czy powinienem zblokować w jakiś sposób rozrząd czy po prostu odkręcać 3 śruby przy pompie i wyjmować? Dodam,że pompa zamontowana pionowo firmy Lukas. Chciałbym również uprzedzić wypowiedzi typu; "sprawdź filtry, aku lub rozrusznik", ponieważ wszystkie te czynności nie przyniosły zamierzonego skutku! Silnik w lecie przeszedł gruntowny remont a pompa nie była ruszana bo było ok, było ale się skończyło a na wiosnę trzeba ruszać w pole...
      Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
      Pozdrawiam Artur
    • Przez shrek
      witam wszystkich mam taki problem : jestem posiadaczem mf 3095 + turbo sprowadzonego z danii i zastanawiam sie ile on moze miec koni ?? fabrycznie wiem ze turbo nie było zakładane do tego modelu ( prosze o poprawkę jak sie mylę ) i 3095 posiada 107 koni więc ile moze dodac te turbo ?? (wygląda, że zostało założone bardzo profesjonalnie i działa ), do tego poprzedni właściciel zamontował sobie też przedni tuz ( szkoda tylko ze bez przedniego womu ) ale i tak spoko czy ktos może sie orjentuję ?? z góry dzieki za wysztkie odpowiedzi
    • Przez Przemek83
      Witam posiadam MF3090 i pojawił mi się problem z biegami. posiadam go od ponad roku czasu i nie bardzo orientuję się co może byc tego przyczyną. Kiedy mam włączone biegi (B) tzn. szosowe wszystkie biegi do przodu chodzą tylko po włączeniu biegu wstecznego to stoi jak wryty aż silnik z obrotów spada jak by był na ręcznym hamulcu. I tak samo dzieje się jak mam właczone biegi (A) tzn. terenowe tylko że nie mam ich do przodu a wsteczny jest. Całkowita odwrotnośc co z tamtymi biegami. Tak samo i na żółwiu i na zajacu. Co może by przyczyną tego nie fartu Prosze o odpowiedz lub podpowiedz Z góry DZIĘKUJĘ
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj