CrEAtivE82

Pronar 1025 a skrzynia biegów w praktyce?? jak to jest w praktyce

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
CrEAtivE82    0

eed2e0cd7cedeb09med.jpg

wyżej schemat biegów: w/g producenta z instrukcji

Liczba biegów: w/g producenta

- przód

- tył

2x2x4=16

2x1x4=8

 

 

 

1, reduktor używany jest tyko przy postoju??

2, jak wygląda zmiana na wsteczny? czy tak: zatrzymanie zmiana na reduktorze i wio??

3, jak oceniacie ze stopniowanie tej skrzyni? w pracach polowych transporcie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cichy84    28

do transportu hmmmmmmmm cięzko ocenić bo trzeba wiedzieć jak ruszyć i najlepiej dobrać tak bieg pod górę by nie przerzucać :D tak wsteczny jak napisałeś zatrzymanie reduktor i wio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

Dla mnie ta skrzynia to kompletna porażka. Na najwyższej grupie nie da się ruszyć z większym ładunkiem a żeby zmienić bieg na reduktorze na wyższy trzeba się zatrzymać. U mnie jest kila pronarów i większość już robiła sprzęgło wiadomo z jakiej przyczyny. Ja jak wsiadłem pierwszy raz to nie mogłem się połapać w tych biegach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CrEAtivE82    0

co do pronarów to może będzie drugi w gospodarstwie (ok 60h) po 82a więc wiem jak to z nimi jest a interesuje mnie głównie jak spisuje się w pracach polowych??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

Aczkolwiek w 14/4 tez nie jest idealna dwojka polbieg, ale nie jest taka porazka jak w 1025, majac 16t ladunku i 6t masy przyczep na miescie lepiej zwalniac przed sygnalizatorem hen by nie zatrzymac sie do zera ale ruszyc jest realne, idac proporcjonalnie do mocy, ciezko widze 1025A np. z 20t ladunku i ponad 8t masy przyczep. Tej jesieni jezdzilem NH z serii 5000, 90KM mial 23t ladunku mialem i prawie 9t przyczepy i ze skrzyzowania normalnie na 3 zakresie i pierwszego biegu gumsko palil pod sygnalizatorem.... w 1025A Grupe biegow "A" (foto w pierwszym poscie) tylko na postoju mozesz zmieniac... Tak samo nh mial zakres I, II, III biegow ktore tez tylko na postoju sie zmienia

Yyyy... pewnie ktos da mi popalic za te ladunki :-)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

Grupy chyba w każdym ciągniku można zmienić na postoju, przynajmniej tak jest w mechanicznych skrzyniach ale producent tak powinien ze stopniować skrzynie żeby można było ruszyć z największej grupy i większości ciągników tak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

ja na 14/4 przy ciaganiu 20t schodze na 1 zakres i startuje od 2 , 3 potem szybkie przejscie na 2 zakres polbieg i 2 ,3 , 3+ , polbieg 4 i 4+ i nikt mi nie powie ze tak ciezko jest bo jest igla tylko wprawy trzeba nabrac.....dla mnie ta skrzynia jest najlepsza posrod tej slynnej 9 biegowej i tej z 1025 ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fikun1    0

No to mój 1025 jest chyba jakiś wyjątkowy bo normalnie można zmieniać grupy , czyli A w czasie jazdy. Oczywiście zgrzyta bo jest niezsynchronizowana, ale to tak samo jak zmiana biegów w 360 powoduje zgrzyty. Absolutnie żadnych problemów ze skrzynią nie miałem nie mówiąc już o sprzęgle. Pare razy ruszałem z najwyższej grupy i wtedy faktycznie można sprzęgło spalić. Ciągałem już 20t + 8 przyczepa i nie wyobrażam sobie sytuacji typu ruszanie pod górkę na niższych grupach, a po wyjeździe "na równe" zatrzymanie i start z najwyższej grupy od zera. Ja robię to w ten sposób, że ruszam pod górę z niższych, na równym rozpędzam ile się da, a potem bez większego pośpiechu (trzeba dać się dograć trybom) zmiana grupy a potem biegu z 4 na 1 i ogień

 

oczywiście nie jest to wygodna zmiana biegów, tak czy inaczej ze strony producenta wprowadzenie takiej skrzyni to porażka, ale trzeba sobie jakoś z tym radzić

Edytowano przez fikun1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    183

Bo w tym ciągniku powinna być jeszcze trzecia wajha tylko od zmiany H i L :) W T25 z jedną dźwignią niektórzy dokładają drugą to może i tu dałoby się dołożyć trzecią...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PABLO555    27

Witam ale to jest problem skrzyń 4 biegowych ,ja mam pronara 1221 all i też mam taką skrzynie 16/8 ale problemu z ruszaniem z miejsca niemam ,no fakt zetor proxima 100 ma wolniejszy pierwszy bieg ,ale ma dużo szybszy 4 bieg od 3-go przy więkrzym ładunku ciezko sie nim rozpedzić .W polu skrzynia pronara sprawuje się super.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

tak, majac 130KM ta skrzynia bedzie OK ale majac troszke ponad 100 to jest problem

 

Ojciec jest nakrecony na zakup 1221A Ale z bratem odciagamy go od tego jak mozemy :rolleyes:


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ramona    2

Ta skrzynia nawet przy 150 kucylach jest porażką 1 jest za szybka,do ruszania z ładunkiem.

Gdyby szło przełączyć w biegu reduktor .a tak trzeba się zatrzymać.To jest uciążliwe

w transporcie ulicznym.Teraz sa skrzynie 24/12 i jedynka jest wolniejsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazek26    0

Witam

Mam 1025 i1221 wiem że skrzynia to prawdziwa porażka czy macie wiecej informacji o skrzyni 24/12 co to w ogóle jest czy ktoś ma taką i mógł by coś o niej powiedzieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gaga195    44

ja mam w pronarku 14/4 czyli 2 zakresy jeden po 4 biegi do przodu drugi po 3 za kresy do przodu + oczywiście zając i żółw z 15T ładunku oczywiście mówię tu że 15ton ciągnął traktor to w szybkim zakresie nie ma najmniejszego problemu z ruszaniem ( biegi synchronizowane )

zaczynam od :

żółw 2

zając 2

zając 3

żółw 4

i jak pójdzie to zając 4 :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszekLub    0

A no w praktyce jest ta,że kwestia przyzwyczajenia i wprawy po prostu.A i nie zgodzę się,ze tzw.czwórka jest lepsza od tzw.dziewiątki większy dobór biegów w polu co za tym idzie lepsze wykorzystanie motoru szczególnie tego słabszego w 82SA. Ja posiadam 4 nie narzekam(większa jednostka napędowa) popieram włączenie odpowiedniego biegu przed wzniesieniem dla nie wprawionych;-)Pozdrawiam.

Edytowano przez TomaszekLub

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    183

U mnie też miał ciężko ruszyć z najszybszej jedynki na pusto - przyczyną był zalepiony ostojnik, filtr główny chyba też (ale najbardziej ostojnik). Ogólnie to był "zasyfiony" cały układ paliwowy - raz zatkał się na wejścu do ostojnika, drugi raz kranik. Działo to się po zakupie - ciągnik używany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej-or    0

ale wymieniłem już filtry i jest to samo a jeszcze dodam że po odpaleniu na obroty wchodzi dopiero po chwili a już nawet turbo wymieniłem a pali niby dobrze nawet w mrozy nie mam pojęcia co mu dolega a ten ostojnik to po prawej taki z siteczkiem w tej puszce na cztery śruby to czyściłem chyba że jest jakiś inny jak tak to gdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    183

Nie ma innego, ostojnik to to o czym piszesz. U mnie po odpaleniu momentalnie wchodzi na obroty. Na Twoim miejscu sprawdziłbym jednak drożność układu paliwowego, może jednak jakiś paproch siedzi gdzieś w wężyku przy jakiejś końcówce, śrubie (tam najczęściej się zatrzymują), w dalszej kolejności pompa zasilająca no i wtryskowa ale to już ostateczność - pompy wtryskowej wiadomo że nie sprawdzisz sam, zasilającą w ostateczności możesz wymienić - droga chyba nie jest. Turbina nie powinna wpływać na ruszanie z miejsca - za niskie obroty. Jak pompujesz ręczną pompką to normalnie zasysa i pcha paliwo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej-or    0

a może mieć zamałom dawkę na pompie wtryskowej ustawioną jak pompuje pomocniczą paliwo daje lux

 

a ile twój pali na 1 h w orce albo na mtg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    183

Jak dobrze idzie ręczną pompką to raczej układ paliwowy nigdzie przytkany nie jest, chyba że filtr główny (dokładny) ale pisałeś, że wymieniony. Jeśli chodzi o spalanie to mój pali niemało. Zbiornik(i) paliwa starczył na "zgruberowanie" 5 ha i na zaoranie 5 ha (gruber 2,6 i pług zagonowy 4x35, ale koło zabiera czyli 1,6m). Wychodzi około 15l/ha, wydaje mi się dużo ale część pól była szersza niż dłuższa tak więc zeszło mi się dość długo, na mth nie patrzyłem. Trudno mi coś więcej Ci doradzić, jeśli plomby na pompie nie ruszane to dawka powinna być dobra. Jak pompowałeś ręczną pompką to sprawdzałeś czy paliwo swobodnie przepływa przez filtr dokładny? Z tym ruszaniem to tak było od początku, czy stało się po jakimś czasie (nie wiem czy ciągnik masz od nowości czy kupiłeś używany)? Czy stało się to po jakiejś czynności naprawczej, serwisowej? Zakładam, że układ zasilania w powietrze masz drożny, no ale gdyby nie był to powinna zapalić się kontrolka zanieczyszczonego filtra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KRISS75    54

Ja miałem 1025,fakt ruszanie tym ciągnikiem z ładunkiem to porażka.Można spalić sprzęgło.Producent powinien coś z tym zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej-or    0

wymieniałem filtry wszystkie na nowe ten ostojnik też czyściłem

ja kupiłem go rok temu z 900 mtg miał już tak odrazu też myślałem że to filtry bo odpala przy -20%

blombe ma zerwaną temu pytałem o te śruby na pompie gdy są tam dwie nie wiem ktura jest od dawki

no i te obroty dopiero łapie po chwili dla tego stawiałem na walniete turbo

pytam o dawkę bo mi przez 11,5 godziny przy pługu 4x35 +brona ciężka wypalił 105 litrów a pole długie mało nawrotów

wydaje mi się że tymi śrubkami koś musiał bawić bo to chyba nie zawiele

kolega wyżej pisze żę to wada fabryczna ale na pusto można spalić sprzegło leka przesada słyszałem że przy obciążeniu 15 ton mają takie problemy a nie pusto jak ktoś mugł by pomuc to bardzo prosze poratujcie

mat też mtz 82 i nie ma takich problemów oprucz cieknących oleji nigdy tam nic nie robiłem dla tego też kupiłem pronara bo to dobre maszyny a tu niespodzianka pomocy!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Pstrąg
      Witam,
      Mam problem , otóż nie wiem gdzie znajduje się filtr skrzyni biegów w fendt 309c (silnik deutz) 2000r. Przekopałem forum i nadal nie wiem na 100 % gdzie jest. Ktoś wspominał ,że w okolicach tylnego lewego koła ale i tak nie mogłem znaleźć. Prosze o pomoc.
    • Przez kamlar
      Witam,chce usunąć w moim pronarze przelacznik napiecia 12/24 ze względu na to,ze w moim przypadku jest to dość czesto padający układ.
      Chce przerobić na samo 12V. Wiem,ze musze kupić rozrusznik na 12v z reduktorem.
      Może ktoś pomóc w przerobieniu instalacji ? Wiem,że aku (zakladam niedlugo nowe) mają być połaczone równolegle, potem plus na rozrusznik i prad ze stacyjki ma być przełożone z zasilania tego regulatora (który aktualnie budzi rozrusznik) na sam rozrusznik ?
       
      w zał schemat instalcji
      Schemat ideowy instalacji elektrycznej PRONAR 82 II.pdf
    • Przez Konrad1245
      Witam mam taki problem gdyż ciagnik jest niby na luzie ale gdy puszczam sprzęgło nadal jedzie dodam ze nie mogę wbić zadnego innego biega chyba się zakleszczyły biegi jeśli tak to jak do tego się zabrać żeby je odkleszczyc pomocy 
    • Przez staszek87
      Witam. Mam problem ze skrzynia biegow Range Command. Na plaskim terenie dziala bez zarzutu jak ciagnik stoi z górki ciezko jest wbic jazde do tylu. Skrzynia wyskakuje na N. Kiedy stoi pod górkę zdarza sie choc rzadziej problem z ruszeniem do przodu również po zalaczeniu rewersu i puszczeniu sprzegla wyskakuje na N. Skrzynia sie kalibruje bez problemu. Poziom oleju centymetr od max. Olej na skrzyni wymieniany ok 800mth filtr 200mth temu. Serwis nie wykryl błędów. Co moze byc przyczyna? 
    • Przez Dominikst
      Witam, posiadam zetora 9540 z 4 biegową skrzynią. Po skończeniu rozrzucania obornika biegiem 1 z przyspieszaczem nie mogę już wyrzucić biegu. Wajcha zaklinowała się na 1 biegu, nie da się zmienić na inny bieg.  Co jest przyczyną? Co mam robić?
      Dodam jeszcze, że za każdym razem, gdy chciałem zredukować z wyższego biegu na 1 to był zgrzyt, musiałem poczekać, aż traktor się zatrzyma.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj