Skocz do zawartości

Zdjęcie

Nie działa obrotomierz mruga stop i piszczy alarm Renault 95-14


40 odpowiedzi na ten temat

#21 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 19 marzec 2016 - 16:40

Nie działa obrotomierz mruga stop i piszczy alarm Renault 95-14

Często tak bywa, że zapominamy o błahych rzeczach, które stają się bardzo istotne, jak choćby stan połączeń. :D


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nie działa obrotomierz mruga stop i piszczy alarm Renault 95-14 Dzisiaj, 22:54
  •  

#22 Share Renault85-15TX

Renault85-15TX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LTM

Napisany 19 marzec 2016 - 17:58

Nie działa obrotomierz mruga stop i piszczy alarm Renault 95-14

Hehehe dokładnie trzeba zawsze od tego zaczynać. Ale jednak coś jeszcze nie do końca to działa tak jak bym chciał bo obroty nie dochodzą do końca czyli te 30tyś mth tak jak było to na samym początku jak kupiłem. Będę szukał dalej przyczyny ale zacznę od alternatora czyli go sobie rozkręcę w poniedziałek być może tak tkwi główna przyczyna  ;).


Edytowany przez Renault85-15TX, 19 marzec 2016 - 18:07.

"Co się polepszy, to się popieprzy, co się zbuduje, to się zrujnuje, co się ustali to się obali" Polak musi mieć łeb i d*pę ze stali !!!


#23 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 19 marzec 2016 - 19:01

Nie działa obrotomierz mruga stop i piszczy alarm Renault 95-14

obroty powinieneś mieć na poziomie 2200-2300, więc to co teraz pokazuje jest jak najbardziej prawidłowe, może wystarczy tylko lekko podkręcić pompę


Polska B

 


#24 Share Renault85-15TX

Renault85-15TX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LTM

Napisany 19 marzec 2016 - 19:19

Nie działa obrotomierz mruga stop i piszczy alarm Renault 95-14

To czemu na początku jak kupiłem pokazywało 2800-3000 no ale dobra nie znam się zbytnio na tym więc nie podważam Twojej wypowiedzi. Tylko że przy pompie nic nie robiłem to raczej samo z siebie by się nie przestawiło. Aaa chwila, linkę zmieniałem może coś właśnie wtedy pokręciłem. To którym kolego podkręcić tą pompę? bo zbytnio nie wiem i nie chce popsuć jeszcze bardziej. 


"Co się polepszy, to się popieprzy, co się zbuduje, to się zrujnuje, co się ustali to się obali" Polak musi mieć łeb i d*pę ze stali !!!


#25 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 19 marzec 2016 - 20:23

Nie działa obrotomierz mruga stop i piszczy alarm Renault 95-14

Wg instrukcji obsługi obroty max to 2350 obr/min, takie też powinny być obroty maksymalne rzeczywiste. Jeśli miałeś 3000 obr/min to już lekka przesada. Być może było to spowodowane przekłamaniem obrotomierza. Wątpię by były to obroty wału korbowego.

Jeśli nic nie podkręcałeś w pompie sam to niech tak pozostanie. Być może jest to wynikiem założenia nowej linki (zbyt luźna). Jeśli będziesz ją naciągał zwróć uwagę na obroty biegu jałowego, które nie mogą ulec zmianie przez tę operację.

 

Bardzo łatwo można to sprawdzić, czy winna jest linka. Ręcznym gazem daj opór - zobacz jakie są obroty. Wyjdź z ciągnika i pociągnij dłonią za dźwignię gazu na pompie wtryskowej, jeśli obroty wzrosną masz przyczynę. Zwróć przy okazji uwagę, czy dźwignia ta opiera się o ogranicznik na pompie.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#26 Share Renault85-15TX

Renault85-15TX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LTM

Napisany 19 marzec 2016 - 20:44

Nie działa obrotomierz mruga stop i piszczy alarm Renault 95-14

O widzisz to jednak przyczyna może tkwić przy pompie. Obroty miałem na prawdę  2800-3000 jak kupiłem ale może faktycznie to przekłamanie było licznika. 
Jak zmieniałem linkę ustawiłem obroty przy odpalaniu tak na 800 tymi śrubami regulującymi co są na lince. Im bardziej wykręcałem linkę w stronę kabiny tym bardziej rosły, a wkręcając malały więc ustawiłem sobie tak na 800 obr/min ale nic nie regulowałem na pompie po wymianie linki i być może dlatego jest tak źle z tymi obrotami.  

A jeśli obroty wzrosną po pociągnięciu tej dźwigienki to czym wtedy ustawić żeby tak pozostały? Sorry za tyle pytań ale mechanika pompy to nie moja mocna strona  <_<.


"Co się polepszy, to się popieprzy, co się zbuduje, to się zrujnuje, co się ustali to się obali" Polak musi mieć łeb i d*pę ze stali !!!


#27 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 19 marzec 2016 - 21:39

Nie działa obrotomierz mruga stop i piszczy alarm Renault 95-14

Obroty biegu jałowego, które ustawiłeś są do przyjęcia, jednakże nie ustawia się ich naciągiem linki tylko ogranicznikiem znajdującym się za dźwignią gazu od strony silnika. Podobnie jeśli chodzi o obroty max jest odpowiednia regulacja za pomocą ogranicznika. Obydwa ograniczniki są zabezpieczone i powinny posiadać plomby. Jeśli nie dokonywałeś regulacji na pompie poprzez te ograniczniki to pozostaw je w spokoju.

Proponowałbym pozostawienie obrotów biegu jałowego na obecnym poziomie lub podwyższenie do 825 obr/min. Natomiast skupiłbym się na odpowiednim naciągnięciu linki (jeśli się uda) tak, aby uzyskać obroty max 2350 obr/min bez jakichkolwiek zmian ogranicznika (pod warunkiem, że ogranicznik posiada zabezpieczenie i plombę).

 

Dla ułatwienia dodaję zdjęcie pompy z zaznaczonymi miejscami regulacji.

LucasCAV_regulacja.jpg


Edytowany przez AlaCapone, 19 marzec 2016 - 21:42.

Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#28 Share Renault85-15TX

Renault85-15TX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LTM

Napisany 19 marzec 2016 - 22:10

Nie działa obrotomierz mruga stop i piszczy alarm Renault 95-14 A więc tak, na tych ograniczeniach nie ma już plomby i z tego co sobie przypominam wymieniłem lekko tą śrubę od obrotów max. Dzięki bardzo za rozpisanie tak szczegółowo i wyjaśnienie. W poniedziałek zajrzę i zobaczę dokładnie co i jak.
Kolega mi podsunął pewien pomysł ze brudy filtr może też też dawać objawy mniejszych obrotów które nie mogą dojść do max. Co o tym sądzisz?

Edytowany przez Renault85-15TX, 19 marzec 2016 - 22:42.

"Co się polepszy, to się popieprzy, co się zbuduje, to się zrujnuje, co się ustali to się obali" Polak musi mieć łeb i d*pę ze stali !!!


#29 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 19 marzec 2016 - 22:41

Nie działa obrotomierz mruga stop i piszczy alarm Renault 95-14

Jeśli wymieniałeś śrubę od obrotów maksymalnych to "po ptokach" - trudno będzie ustawić prawidłowe obroty (w Twoim przypadku bez stołu probierczego raczej niewykonalne, gdyż nie wiemy do końca, czy obrotomierz działa prawidłowo, czy nie).

Jeśli wykręcałeś ją to z pewnością pozostały nań ślady - należałoby wrócić do stanu poprzedniego. Zmiana obrotów max (w znaczeniu podwyższenia ich) do 3000 obr/min nie jest dobrym posunięciem ani dla silnika, ani dla samej pompy.

 

A tak na marginesie obroty maksymalne na poziomie 2400 obr/min są do przyjęcia.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#30 Share Renault85-15TX

Renault85-15TX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LTM

Napisany 19 marzec 2016 - 22:46

Nie działa obrotomierz mruga stop i piszczy alarm Renault 95-14 To znaczy ja tą śrubę od ogranicznika obrotów max lekko wykrecilem tylko nie pamiętam ile obrotów teraz, spróbuję wrócić do poprzedniej jej położenia. A co sądzisz o tym filtrze u góry w poście wspomniałem o tym.

"Co się polepszy, to się popieprzy, co się zbuduje, to się zrujnuje, co się ustali to się obali" Polak musi mieć łeb i d*pę ze stali !!!


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nie działa obrotomierz mruga stop i piszczy alarm Renault 95-14 Dzisiaj, 22:54
  •  

#31 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 19 marzec 2016 - 22:51

Nie działa obrotomierz mruga stop i piszczy alarm Renault 95-14

Chodzi o filtr paliwa, czy o filtr w pompce zasilającej (ręcznej), czy filterek nylonowy w pompie wtryskowej? Możliwe, ale musiałyby być mocno zanieczyszczone, aby dać taki efekt. Jest ich trzy i każdy powinien być czysty, to podstawa.


Edytowany przez AlaCapone, 19 marzec 2016 - 23:02.

Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#32 Share Renault85-15TX

Renault85-15TX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LTM

Napisany 20 marzec 2016 - 07:51

Nie działa obrotomierz mruga stop i piszczy alarm Renault 95-14

Aż 3?! No to mnie kolego pocieszyłeś, nawet o tym nie wiedziałem że jest ich aż 3. Wymieniam tylko ten główny filtr paliwowy ale on tez już był wymieniany z rok temu. To może szukanie przyczyny zacząć od wymiany filtrów a później poprawnego ustawienia tej linki. 


"Co się polepszy, to się popieprzy, co się zbuduje, to się zrujnuje, co się ustali to się obali" Polak musi mieć łeb i d*pę ze stali !!!


#33 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 20 marzec 2016 - 08:26

Nie działa obrotomierz mruga stop i piszczy alarm Renault 95-14

Wymienia się tylko ten jeden paliwowy raz w roku podczas wymiany oleju. Jeśli lejemy czysty, sprawdzony ON i filtr jest czysty można wymianę przesunąć o kolejny rok. Dwa pozostałe trzeba przeczyścić i wypłukać w czystym ON. Pisałem o czyszczeniu filtra w pompie wtryskowej w innych tematach, m.in. tu: http://www.agrofoto....110-54/page-12 post #22; oraz tu: http://www.agrofoto....ryskowej/page-2

 


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#34 Share Renault85-15TX

Renault85-15TX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LTM

Napisany 20 marzec 2016 - 13:05

Nie działa obrotomierz mruga stop i piszczy alarm Renault 95-14

Dzięki kolego za cenne informacje, jutro się za to wezmę i zobaczę co i jak dokładnie, wymienię filtr główny oraz przeczyszczę te filterki. Oraz wkręcę tą śrubkę którą oznaczyłeś na zdjęciu "ogranicznik", u mnie jest trochę inaczej ale wrócę do poprzednich ustawień widać ile ją wykręciłem. 


"Co się polepszy, to się popieprzy, co się zbuduje, to się zrujnuje, co się ustali to się obali" Polak musi mieć łeb i d*pę ze stali !!!


#35 Share Renault85-15TX

Renault85-15TX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LTM

Napisany 21 marzec 2016 - 17:34

Nie działa obrotomierz mruga stop i piszczy alarm Renault 95-14

Witam ponownie, po wymianie filtru i przeczyszczeniu tych filterków ciągnik jak by dynamiczniej wchodził na obroty. Teraz sprawa tych ustawień obrotów jałowych dokonałem ich za pomocą tej śrubki co mówiłeś linkę naciągnąłem żeby nie miała luzu obroty sięgają 2200 - 2300obr/min (ale pewnie licznik przekłamuje bo jakoś różnie to wskazuje raz mniej raz więcej) . Ale mam jeszcze jedno pytanie do Ciebie AlaCapone iż pedał gazu nożnego nie dochodzi mi do końca bo nie pozwala na to ogranicznik przy pompie. Czy mogę go wykręcić tyle żeby pedał doszedł do podłogi czy jest to jednak nie potrzebne i pozostawić w obecnym stanie? Dodam że rączka gazu w tym wypadku dochodzi lekko za połowę. 


"Co się polepszy, to się popieprzy, co się zbuduje, to się zrujnuje, co się ustali to się obali" Polak musi mieć łeb i d*pę ze stali !!!


#36 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 21 marzec 2016 - 19:28

Nie działa obrotomierz mruga stop i piszczy alarm Renault 95-14

Ten ogranicznik przy pompie pozostaw w obecnym stanie. (przestawiłeś go tak, jak był fabrycznie). Pedał gazu nożnego także powinien mieć ogranicznik w kabinie oraz jest jeszcze jeden pośredni przed kabiną.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#37 Share Renault85-15TX

Renault85-15TX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LTM

Napisany 21 marzec 2016 - 19:43

Nie działa obrotomierz mruga stop i piszczy alarm Renault 95-14

No na razie nic nie ruszałem, został tak jak był od początku ten ogranicznik przy pompie. W kabinie też jest ale pedał nawet do niego nie dochodzi gdyż wcześniej go zablokuje ten ogranicznik przy pompie. Brak tak mniej więcej 2cm żeby pedał dotknął podłogi. 
 

A tak jeszcze zapytam nie da się jakoś tej śrubki od ogranicznika obrotów max ustawić powiedzmy na ilość gwintów czy mogły być różne długości tego ustawienia. Wydaje mi się że ktoś już wcześniej nią kręcił. Niby wróciłem do tych ustawień co była ale 100% pewności nie mam gdyż widać że ktoś jeszcze kręcił tym przede mną i teraz jest ciężko wrócić do oryginalnych ustawień. 


Edytowany przez Renault85-15TX, 21 marzec 2016 - 20:41.

"Co się polepszy, to się popieprzy, co się zbuduje, to się zrujnuje, co się ustali to się obali" Polak musi mieć łeb i d*pę ze stali !!!


#38 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 21 marzec 2016 - 21:59

Nie działa obrotomierz mruga stop i piszczy alarm Renault 95-14

Nie będę zagłębiał się w temat zbyt daleko, na dzień dzisiejszy niech wystarczy Ci, że najważniejszy jest ten ogranicznik przy pompie wtryskowej - to on powinien ograniczać obroty maksymalne na 2350 obr/min - to główne jego zadanie!

 

Wewnątrz pompy wtryskowej pod dekielkiem jest sprężyna, poprzez jej zamocowanie w różnych otworach można zmieniać wpływ pedału gazu na przyrost obrotów silnika (jest 9 możliwości zapięcia sprężyny). Przepięcie jej w inny otwór niż fabrycznie zmieni proporcje wciśnięcia pedału gazu na niższe (tzn. można zrobić tak, że wciśnięcie pedału gazu do oporu spowoduje wzrost obrotów silnika tylko do 1600 obr/min). Takie zabawy przez nieodpowiednie osoby mogą w skrajnym przypadku doprowadzić do zniszczenia silnika, dlatego nie zachęcam do eksperymentowania. Wyłącznie dla uprawnionych osób. Poniekąd istnieje właśnie ten luz pod pedałem gazu, aby można było zmieniać wpływ naciśnięcia pedału gazu na przyrost obrotów, tzn. jest możliwość indywidualnego ustawienia  gazu pod daną osobę. Łopatologicznie: jeśli ktoś nie ma wyczucia w nodze można ten skok wydłużyć.

 

Nie widziałem i nie słyszałem dźwięku silnika, dlatego nie mam pojęcia tak naprawdę jakie są rzeczywiste max obroty silnika, jednakże lepiej byłoby gdyby miał niższe niż, żeby pracował powyżej obrotów max przewidzianych przez producenta. Oczywiście chwilowe "przegięcia" z obrotami nie mają tak negatywnego wpływu, niemniej dłuższa praca już znacząco może wpłynąć na jego trwałość.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#39 Share Renault85-15TX

Renault85-15TX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LTM

Napisany 21 marzec 2016 - 22:32

Nie działa obrotomierz mruga stop i piszczy alarm Renault 95-14 Dzięki wielkie jeszcze raz kolego i sorry za tyle pytań, które pewnie dla Ciebie są banalne.
Zauważyłem że jest kilka śladów na tym ograniczniku i przez to nie mam pewności jak dokładnie było to ustawione. Ale jeśli twierdzisz że lepsze obroty niższe niż za wysokie wkręce ten ogranicznik do ostatniego śladu na gwincie, najlepiej jak by działał poprawnie obrotomierz wtedy by była pewność jak go ustawić do obrotów tych 2300. Ale nic trudno jutro wkręce ta skrzynkę jeszcze pod ostatni gwint widoczny jako użyty. Jeszcze raz Dziękuję za wszystkie wyjaśnienia.

"Co się polepszy, to się popieprzy, co się zbuduje, to się zrujnuje, co się ustali to się obali" Polak musi mieć łeb i d*pę ze stali !!!


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nie działa obrotomierz mruga stop i piszczy alarm Renault 95-14 Dzisiaj, 22:54
  •  

#40 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 21 marzec 2016 - 23:21

Nie działa obrotomierz mruga stop i piszczy alarm Renault 95-14

Proszę bardzo.

Właśnie, cała sprawa rozbija się o ten obrotomierz i jego "wątpliwe" wskazania.

 

Najlepszym wyjściem z tej patowej sytuacji byłoby ustawienie obrotów pompy wtryskowej przez pompiarza na stole probierczym.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Podobne tematy obrotomierz mruga piszczy alarm renault