Skocz do zawartości

Zdjęcie

Szpachla, podkład, lakier?


7 odpowiedzi na ten temat

#1 Share wlodek4121

wlodek4121

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jenkowice
  • Zainteresowania:Sadownictwo, rolnictwo, wędkarstwo

Napisany 03 marzec 2013 - 11:32

Szpachla, podkład, lakier? Witam. Jako że od 2 tygodni jestem posiadaczem ciągnika steyr (8085 turbo) z 92r. postanowiłem go odświeżyć lakierniczo, niestety znajomy lakiernik wyjechał do szwecji, więc muszę sam się za niego zabrać by go odnowić. Więc tak sytuacja wygląda, ruda się już za niego wzieła i niestety ale są wżery nawet na 3mm. W sobotę wymyłem go gruntownie z wszystkich śmieci, smarów, olei, a nawet farb ( do mycia użyłem myjki karcher niestety na zimną wodę). Na forach lakierniczych dużo czytałem co i jak i niestety ale nie mogę się odnaleźć w ich sprawach lakierniczych, wiem że trzeba użyć odrdzewiacza, szpachli podkładu papierów o danej granulacji, lecz nie wiem jakich typów farb, podkładów, lakierów użyć. Dlatego chciałem się was spytać w jakiej kolejności co i jak użyć by go odnowić, jaką farbę użyć do pomalowania silnika, ramy itp, a jakiej na błotniki czy też kabinę. W ilu warstwach nałożyć bazę, w ilu warstwach podkład. Z góry dziękuje za odpowiedzi:) Pozdrawiam

ps. podaje link do filmu na którym jest on przedstawiony:


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Szpachla, podkład, lakier? Dzisiaj, 15:37
  •  

#2 Share banan575

banan575

    Najwyzsza Izba Kontroli

  • Members
  • PipPipPip
  • 3057 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:ze znowu? to nie Ja!

Napisany 03 marzec 2013 - 11:36

Szpachla, podkład, lakier? Na wzery na blachalke najlepsze jest takie cos.

https://www.google.f...iw=1280&bih=685
Najwyzsza Izba Kontroli

Centralne Biuro Sledcze

#3 Share wlodek4121

wlodek4121

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jenkowice
  • Zainteresowania:Sadownictwo, rolnictwo, wędkarstwo

Napisany 03 marzec 2013 - 15:54

Szpachla, podkład, lakier? Tylko chyba będzie trzeba pierw zastosować cortanin, bo rdza zostanie pod spodem i może zacząć wypychać to masę;( ale i tak chyba muszę pojechać do sklepu lakierniczego i tam może się dowiem na temat wszystkich lakierów itp.

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Szpachla, podkład, lakier? Dzisiaj, 15:37
Tylko na agroFakt.pl:

A może seradela i gryka? zobacz »

  •  

#4 Share Voo

Voo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 263 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 03 marzec 2013 - 16:34

Szpachla, podkład, lakier? Na filmiku nie wygląda tak źle :) Teraz po kolei ; Rdzę oczyść,odtłuść i pomaluj podkładem reaktywnym.Podkład delikatnie zmatuj i tam gdzie masz wżery daj szpachle,mam nadzieję że nie masz jeszcze dziur.Szpachlę docieramy,matujemy,odtłuszczamy i malujemy podkładem akrylowym.Możesz też maskę i błotniki pomalować tym podkładem.Podkład matujemy,odtłuszczamy i lakier.Lakier najlepiej akrylowy będzie ładnie wyglądał.Lub zerknij na te http://allegro.pl/li...=Mozilla-search
Potrzebne ci będą papiery 220,400 i 800.Do odtłuszczania są specjalne zmywacze lub benzyna ekstrakcyjna,tylko porządnie odtłuszczaj.
Na silniku i ramie usun resztki odpadającej farby np szczotką drucianą,odtłuszczanie i malowanie.
Niestety czeka cię masa roboty.Porządne przygotowanie do lakierowania do 90% sukcesu.Powodzenia

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Szpachla, podkład, lakier? Dzisiaj, 15:37
  •  

#5 Share wlodek4121

wlodek4121

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jenkowice
  • Zainteresowania:Sadownictwo, rolnictwo, wędkarstwo

Napisany 03 marzec 2013 - 21:31

Szpachla, podkład, lakier? Dzięki Voo mniej więcej uprościłeś mi ten cały proces przygotowywania. Więc, dziury są ale nie aż takie wielkie i jest ich dosłownie 3 o wielkości do 0,5 cm, ale z tego co słyszałem są do kupienia szpachle z włóknem szklanym czy też małe łatki ( nie wiem jak to się nazywa ale coś podobnego także do włókna szklanego). Tam gdzie wżery są większe to planuje szpachle wypełniającą zastosować. Na silnik mam samą farbę zastosować czy także podkład? Te farby nopolux-a to one tylko 5% utwardzacza potrzebują, bo coś mi się wydaje za mało w stosunku do innych lakierów. Do szlifowania podkładu by go zmatowić to chyba lepiej kupić szlifierkę oscylacyjną niż zwykłą kątówką się bawić. Lkier na końcu to w ilu warstwach najczęściej się nakłada (2-3)? Pozdrawiam;)

#6 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4013 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 03 marzec 2013 - 22:34

Szpachla, podkład, lakier? Szpachli nie kupuj z włóknem szklanym tylko z opiłkami aluminium jest bardziej odporna na temperaturę,wibracje i już nie potrzebujesz szpachli wypełniającej.
Na silnik wystarczy podkład typu "UNIKOR",podkład akrylowy tylko na blachy.
Na tak małych powierzchniach jak blachy ciągnika stary lakier matujemy ręcznie na mokro papierem P600
Farba z Napoluxa to farba olejna,lepiej kup akryl przemysłowy w cenie 60zł/l,efekt murowany.
Malujemy dwie warstwy,jedną bardzo cieńką a drugą grubszą i wyciągamy na wysoki połysk.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#7 Share Voo

Voo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 263 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 03 marzec 2013 - 23:40

Szpachla, podkład, lakier? Dziury zaspawać,później podkład reaktywny,szpachla itd.Ja nie dawał bym podkładu na silnik bo nie widzę takiej potrzeby.Wystarczy że go dobrze wyczyścisz i odtłuścisz.
Utwardzacza dajesz tyle ile wymaga tego producent danej farby.Do podkładów też są utwardzacze,wszystko zależy od firmy.Ale o to dopytasz w sklepie lakierniczym.
Malujesz pierwszą warstwę bardzo cienką tzw przyprószenie,później jedną lub dwie.Wszystko zależy od doświadczenia.Lepiej dać jedną warstwą więcej,niż nalać grubo i zrobić zacieki.
Matowania dużo nie ma,dasz radę ręcznie.Tylko nie przetrzyj się przez podkład.
Ważne! Przed położeniem podkładu na szpachlę,zmatuj ją na sucho.Nie wskazane jest lać wodę na miejsca szpachlowane.Później podkład możesz już na mokro.

@ asharot Ta szpachla jest z pyłem aluminiowym a nie z opiłkami :P A na tę szpachlę dał bym jeszcze szpachlę wykończeniową.

Edytowany przez Voo, 03 marzec 2013 - 23:43.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Szpachla, podkład, lakier? Dzisiaj, 15:37
  •  

#8 Share wlodek4121

wlodek4121

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jenkowice
  • Zainteresowania:Sadownictwo, rolnictwo, wędkarstwo

Napisany 04 marzec 2013 - 00:01

Szpachla, podkład, lakier? Silnik będzie trzeba pomalować bo farba się odkruszyła (ta słabsza) i tylko nie wiem jakim typem podkładu, farby prysnąć go, jak na razie spisałem sobie co mam kupić w sklepie lakierniczym i wyszło tego nawet sporo. Zastanowię się nad tą szpachlą z opiłkami. Co do farby na całym korpusie ciągnika to są 2 warstwy jedna jaśniejsza- podkład i druga już kolor właściwy. Gdy pobuszowałem trochę w internecie znalazłem taką laleczkę http://www.traktorpo...5as-S2/1596732/ , tyle że ja dałem prawie 3 razy mniej za swojego ;)

Edytowany przez wlodek4121, 04 marzec 2013 - 00:02.



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy szpachla podklad lakier

Tylko na agroFakt.pl: Szkodniki glebowe: co im smakuje? zobacz »