Skocz do zawartości

Zdjęcie

2013 pierwsza dawka nawozu


1460 odpowiedzi na ten temat

#461 Share mathewc385

mathewc385

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 248 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zamojszczyzna

Napisany 17 marzec 2013 - 15:23

2013 pierwsza dawka nawozu Jak sie liczy zdzbla na m2???

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
2013 pierwsza dawka nawozu Dzisiaj, 22:01
  •  

#462 Share Tomek90

Tomek90

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3230 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 17 marzec 2013 - 18:14

2013 pierwsza dawka nawozu

chłopaki nie łamcie się ;) cieszmy sie że chociaż wilgoć w ziemi bedzie:D a to jak by nie było skarb. woda cenniejsza niż nawóz prawda...
w sumie to poprzednie lata były dziwne że tak wcześnie sie wiosna zrobiła. to jest normalny rok wreszci.
ja pamiętam jak sie na wagary chodziło bodajże 21 marca to jeszcze śnieg leżał i nie pamiętam żeby wwtedy jakiś ruch w polu był;)hehe

a co do nawozów to mam dylemat.... bo byłem w polu i jak się okazuje wstepnie zanosi się na jakieś 900-1000 żdziebeł na metrze kwadratowym, i się zastanawiam czy w tej sytuacji nie zastosować 100 kg saletry z domieszka 50kg mocznika . może to wystarczy w tej sytuacji??? jak myślicie?
a i planuje zrobićtest z bronowaniem po siewie N??? ale na kawałku... bo na jednym polu miałem przenice i obok groch i na skraju pola gdzie uprawiając pod groch roszyłem pas ziemi i w pszenicy, jak się później okazało rośliny były zdrowsze , dłóżej zielone, miały dłóźsze kłosy i grubsze sztywniejsze źdźbła.... efekt widoczny gołym okiem...
i z góry mówię że żaden nawóz tam nie zaleciał na 100% ani odżywka

jeszcze jedno pyt. co do RSMu
jak to wychodzi kosztowo? taniej cy drożej od sypanych. chodzi mi o koszt czystego składnika N.
jak ktoś ma jakieś doświadczenia to wszyscy chętnie poczytamy;)
pozdro


Bronując nie dość że narobisz ścieżek to pobudzisz do krzewienia i może być jeszcze gorzej, do tego dojdzie chwast, jeśli robiłeś zabieg jesienia to tutaj bedzie juz poprawka.

Próbój mocznik z saletrą albo poprostu zmniejsz dawke samej saletry i opóźnij ją.

RSM taniej.

#463 Share kondek

kondek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 17 marzec 2013 - 18:33

2013 pierwsza dawka nawozu na lubelskim rano było -18 zaspy są nawet po 150 cm.Myśle że z nawozami może da rade pod koniec marca

Edytowany przez kondek, 17 marzec 2013 - 18:39.


#464 Share magnum123

magnum123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1042 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolny Śląsk

Napisany 17 marzec 2013 - 20:01

2013 pierwsza dawka nawozu siać jutro nawóz czy nie siać oto jest pytanie???????????????????????

#465 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 17 marzec 2013 - 20:05

2013 pierwsza dawka nawozu Jak spodziewasz się za parę dni wiosny to siej, ja czekam aż śniegi znikną i na początek wegetacji.

#466 Share Rolnik1973

Rolnik1973

    Polska w naszych rękach

  • Members
  • PipPipPip
  • 2887 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUBELSKIE [ LBI ]
  • Zainteresowania:Pamiętaj! Kupując zagraniczne produkty wspierasz konkurencję która wykańcza nasz kraj.

Napisany 17 marzec 2013 - 20:05

2013 pierwsza dawka nawozu Siać, kto sieje ten zbiera.

#467 Share rolnik32

rolnik32

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 84 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 marzec 2013 - 20:10

2013 pierwsza dawka nawozu Jeszcze 2 tygodnie za dnia mrozy tak że zima

#468 Share magnum123

magnum123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1042 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolny Śląsk

Napisany 17 marzec 2013 - 20:17

2013 pierwsza dawka nawozu niby zapowiadają mrozy nawet do - 15 w sobotę i niedzielę i już nie wiem sam. którą saletrę walnąć kędzierzyńskśą grubą czy anwil drobną? na pierwszy raz przy takich prognozach

#469 Share Tomek90

Tomek90

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3230 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 17 marzec 2013 - 20:17

2013 pierwsza dawka nawozu Ja się wstrzymuje do następnego tygodnia zależnie od pogody jak kiedy będzie się kończyć mróz. Moze niedziela? Co o tym sądzisz Rolnik1973 :D ??

@magnum to czekej do soboty, możliwe bedzie mniejszy mróz ale jakiś bedzie pewnie.

Edytowany przez Tomek90, 17 marzec 2013 - 20:25.


#470 Share Nowy81

Nowy81

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 363 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 17 marzec 2013 - 20:21

2013 pierwsza dawka nawozu Ja tez czekam...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
2013 pierwsza dawka nawozu Dzisiaj, 22:01
  •  

#471 Share PETECNC355

PETECNC355

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 104 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 marzec 2013 - 20:30

2013 pierwsza dawka nawozu Ja też czekam ale mam już tego po uszy i nie wiem ile jeszcze wytrzymam. Ważne, żeby się aura nie pogorszyła to będzie w porządku.

#472 Share szefs3

szefs3

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 marzec 2013 - 21:12

2013 pierwsza dawka nawozu ja też jeszcze czekam, ale do końca marca chce polać po 150l rsm, na drugą dawkę też mam rsm po 150l tylko zastanawiam się nad trzecią czy dać saletre czy może mocznik?

#473 Share Rolnik1973

Rolnik1973

    Polska w naszych rękach

  • Members
  • PipPipPip
  • 2887 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUBELSKIE [ LBI ]
  • Zainteresowania:Pamiętaj! Kupując zagraniczne produkty wspierasz konkurencję która wykańcza nasz kraj.

Napisany 17 marzec 2013 - 21:33

2013 pierwsza dawka nawozu Sypcie, lejcie a natura i tak zredukuje plon by nie było klęski urodzaju i by nie był owies po 150, a pszenica sławne 101euro. W niedzielę nie sypać po popali liście i po żniwach będzie.

#474 Share magnum123

magnum123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1042 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolny Śląsk

Napisany 17 marzec 2013 - 21:41

2013 pierwsza dawka nawozu

Siać, kto sieje ten zbiera.

Sypcie, lejcie a natura i tak zredukuje plon by nie było klęski urodzaju i by nie był owies po 150, a pszenica sławne 101euro. W niedzielę nie sypać po popali liście i po żniwach będzie.

To się określ a nie co godzinę piszesz co innego. A może jesteś po jakimś napoju wyskokowym i nie pamiętasz co piszesz.

#475 Share Rolnik1973

Rolnik1973

    Polska w naszych rękach

  • Members
  • PipPipPip
  • 2887 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUBELSKIE [ LBI ]
  • Zainteresowania:Pamiętaj! Kupując zagraniczne produkty wspierasz konkurencję która wykańcza nasz kraj.

Napisany 17 marzec 2013 - 21:55

2013 pierwsza dawka nawozu Módlmy się dziś wszyscy do Boga, Boże jedyny choć 200euro za tonę zboża po żniwach zachowaj. Bo po tyle co sypiecie to katastrofa urodzaju wisi w powietrzu. Ps. Zebrać można dużo lecz nic za to nie kupić, bo będzie tańsze niż warte.

#476 Share ben87

ben87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 141 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 marzec 2013 - 21:58

2013 pierwsza dawka nawozu

Bronując nie dość że narobisz ścieżek to pobudzisz do krzewienia i może być jeszcze gorzej, do tego dojdzie chwast, jeśli robiłeś zabieg jesienia to tutaj bedzie juz poprawka.

Próbój mocznik z saletrą albo poprostu zmniejsz dawke samej saletry i opóźnij ją.

RSM taniej.

ile taniej ten RSM?
ja chce to bronowaś ciężką brona i to w celu zatrzymania parowania. a ciężka tomoże przerzedzi???
dlatego właśnie chce dać mocznik i mało saletry żeby sie nie krzewiła a pszenica dużżo azotu to zassadzie potrzebuje od fazy BBCH 31 prawda

#477 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 8984 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 17 marzec 2013 - 21:59

2013 pierwsza dawka nawozu @Rolnik1973 dostajesz 10% za OT. Ty się chyba w Czarnobylu urodziłeś bo to co piszesz nie da się czytać.
Wracajmy do tematu.
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

#478 Share ben87

ben87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 141 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 marzec 2013 - 22:00

2013 pierwsza dawka nawozu i zbiegów jesiennych nier było

#479 Share Tomek90

Tomek90

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3230 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 18 marzec 2013 - 08:25

2013 pierwsza dawka nawozu Cieżką broną to zapomnij powyrywasz że mało co zostanie :D
Rolnik1973 dobrze bedzie u ciebie plon ze 2t/ha i ludzi pochodnych twego pokroju, a u nas taki jaki powinien być i bedzie dobrze ;) co do niedzieli to właśnie nie przypali i pare groszy zostanie zamiast na tacy zostawić.
Wracając do tematu to dziś w tvn meteo pokazywali ostatni mróz na czwartek -2 może przyjdzie się w wtorek albo środę wyjeżdzać rano :huh:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
2013 pierwsza dawka nawozu Dzisiaj, 22:01
  •  

#480 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3021 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 18 marzec 2013 - 08:47

2013 pierwsza dawka nawozu Nie masz już śniegu na polu?

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


Podobne tematy 2013 pierwsza dawka nawozu